تقویت حافظه برای درس خوندن

تقویت حافظه برای درس خواندن

رویای همه دانش‌آموزان اینه که با یک بار خوندن متن کتاب، همه چیز رو یاد بگیرن و نیازی به تمرین و تکرار نداشته باشن! این رویا زمانی به واقعیت نزدیک میشه که راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن رو بلد باشین.

دانش‌آموزانی که حافظه قوی‌تری دارن، به‌ قدر کافی برای حل تمرین و تست زمان دارن؛ بنابراین در مقایسه با دانش‌آموزانی معمولی به نمرات و نتایج بهتری می‌رسن، چون از زمانشون برای تمرین بیشتر استفاده کردن. حافظه، همون بخش از مغز انسانه که تمام خاطرات، مهارت‌ها و فعالیت‌های ساده روزمره رو در خودش نگهداری می‌کنه.

هر شخص برای یاد گرفتن یک مهارت به زمان نیاز داره؛ این زمان برای کسانی که حافظه قوی‌تری دارن، کوتاه‌تره و خیلی زود همه چیز رو آموزش می‌بینن. تقویت حافظه برای درس خوندن، به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا خیلی زود همه مطالب کتاب درسی رو آموزش ببینن و زمان کمتری رو برای مطالعه اولیه صرف کنن. در این مقاله با ما همراه باشین تا راه‌های مختلف رو برای تقویت قدرت حافظه یاد بگیرین.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین مقاله “راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن”رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

مغز هم مثل سایر عضلات بدن به ورزش و تمرین کردن نیاز داره؛ تقویت حافظه برای درس خوندن با انجام دادن تمرین‌هایی ساده اما موثر اتفاق می‌افته. افزایش سرعت یادگیری از مهم‌ترین مزایاییه که با اجرای راه‌های تقویت حافظه کسب می‌کنین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تکنیک‌های تقویت حافظه برای درس خوندن

یکی از دلهره‌آورترین احساسات که ممکنه برای دانش‌آموزان پیش بیاد، اینه که تصور کنن تمام مطالبی رو که برای امتحان خوندن فراموش کردن! اما برای حل این موضوع چه کاری میشه انجام داد؟
پاسخ خیلی ساده است! چرا که دانش‌آموزان با دونستن و اجرای تکنیک‌های تقویت حافظه برای درس خوندن می‌تونن به خوبی مطالب درسی رو در ذهنشون تثبیت کنن و با آرامش خاطر سر جلسه امتحان حاضر بشن.

در ادامه به روش‌های تقویت حافظه برای درس خوندن و همچنین جزئیات دیگه حافظه می‌پردازیم؛ پس همراه ما باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

حافظه هر فرد چطور کار می‌کنه؟

اگه به دنبال تقویت حافظه برای درس خوندن هستین، بهتره بدونین چیزی که به عنوان حافظه می‌شناسیم، همون فرآیند ذخیره‌سازی، نگهداری و یادآوری اطلاعات و تجربیاته.

در واقع نگهداری اطلاعات، در طول زمان و یادآوری اون‌ها در صورت نیاز، تعریف مناسبی برای حافظه انسانه و شما باید حتما برای موفق شدن، راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن رو یاد گرفته باشین.

بر اساس نظریه اتکینسون و شیفرن حافظه از 3 قسمت تشکیل شده:

حافظه هر فرد چطور کار می‌کنه؟

  • حافظه حسی: اولین بخش حافظه که اطلاعات به اون وارد میشه، بخش حافظه حسیه. بر اساس اطلاعات دیداری یا شنیداری اطلاعات وارد حافظه شما میشن. اطلاعات ورودی بسته به نوع‌شون، چیزی بین نیم ثانیه تا 4 ثانیه در حافظه باقی می‌مونن.
  • حافظه کوتاه مدت: حافظه کوتاه مدت که به اون حافظه فعال هم گفته میشه، مرحله دومه. اطلاعات حدود 20 تا 30 ثانیه در این بخش از حافظه باقی می‌مونن و بعد از اون فراموش میشن.
  • حافظه بلند مدت: حافظه بلندمدت که با نام حافظه دائمی هم شناخته میشه، داده‌ها و اطلاعات رو از حافظه کوتاه مدت دریافت می‌کنه. اگه یک کار رو تمرین و تکرار کنین یا به موضوعی عمیقاً دقت کنین، اطلاعات رو به حافظه بلندمدت خودتون منتقل می‌کنین. داده‌هایی که در حافظه بلندمدت نگهداری میشن، در زمان نیاز قابل دسترسی و یادآوری هستن.

ما با کمک راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن، سعی می‌کنیم از توانایی مغز خود حداکثر استفاده رو ببریم تا اطلاعات رو به صورت کامل در حافظه بلندمدت ذخیره کنیم.

تقویت حافظه برای درس خوندن در هنگام مطالعه

مطالعه به خودی خود مهم‌ترین فعالیتیه که می‌تونه مغز شما رو به چالش بکشه و حافظه شما رو به شدت تقویت کنه. خصوصا برای شما که در حال تحصیل هستین و این موضوع در روند پیشرفت شما امری حیاتیه.

تقویت حافظه موقع درس خوندن

تاثیر زمان درس خوندن بر حافظه

انتخاب زمان مناسب، اهمیت زیادی در تقویت حافظه دانش‌آموزان داره. بسیاری از دانش‌آموزان زمان مناسبی رو برای درس خوندن انتخاب نمی‌کنن و همین موضوع باعث میشه که نتونن به نتیجه دلخواه برسن.

یکی از زمان‌های نامناسب برای مطالعه، ساعت‌های قبل از شروع آزمونه. در این ساعت‌ها بیشتر دانش‌آموزان استرس و اضطراب زیادی دارن و معمولا با سرعت زیاد شروع به مطالعه مطالب درسی می‌کنن و همین موضوع باعث بهم‌ریختگی ذهنی و فراموشی مطالب درسی میشه.

دانش‌آموزان عزیز باید بدونن مطالعه در یک زمان نامناسب نه تنها کمکی به یادگیری مطالب درسی نمی‌کنه، بلکه اثر کاملا منفی در یادگیری مباحث کتاب داره؛ حتی در صورت بلد بودن راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن!

زمان مطالعه یکی از موارد مهمیه که در صورت می‌تونه در حافظه شما اختلال هم ایجاد کنه. برای مثال مطالعه طولانی و پشت سر هم بدون وقفه و استراحت فقط شما رو بیشتر خسته می‌کنه.

همچنین مطالعه در مواقعی که  احسال خستگی یا خواب آلودگی دارین می‌تونه به ضرر شما باشه.

تاثیر مکان درس خوندن

علاوه بر زمان یادگیری، انتخاب یک مکان مناسب، در یادگیری و تقویت حافظه برای درس خوندن نقش اساسی داره. به همین خاطر یکی از راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن انتخاب یک محیط مناسبه.

مطالعه بهتره در مکان‌های ساکت که به دور از سر و صدای موزیک، تلویزیون یا صحبت افراد خانواده باشه انجام بشه. همچنین وجود نور و اکسیژن کافی در اتاق لازمه. نور کافی موجب عدم خستگی چشم‌ها و اکسیژن موجب عدم خواب آلودگی و احساس خستگی میشه.

در صورتی که همچین مکانی در منزل ندارین، عضویت در یک کتابخونه خوب یک گزینه عالی برای شماست. ثبت نام در کتابخونه‌ها، به خاطر شرایط مناسبی که این مکان‌ها دارن، یکی از بهترین کارهاییه که در جهت تقویت حافظه برای درس خوندن می‌تونین انجام بدین.

رفع عوامل حواس پرتی موقع درس خوندن

تمرکز، نقش اساسی در تقویت حافظه برای درس خوندن داره. بهتره که دانش‌آموزان عوامل حواس پرتی مثل تلفن همراه، تبلت، تلویزیون و لپ‌تاپ و در کل هر چیزی که حواس‌شون رو از مطالعه مطالب درسی منحرف می‌کنه رو کنار بذارن.

خیلی از دانش‌آموزان زمان زیادی رو در فضای مجازی سپری می‌کنن؛ و همین موضوع باعث میشه که نتونن تمرکز کافی برای مطالعه مطالب درسی داشته باشن. دانش‌آموزان باید عواملی که باعث حواس پرتی‌شون میشه رو از خودشون دور کنن.

در این خصوص توصیه ما به دانش‌آموزان اینه که حتما زمان مشخصی رو در برنامه روزانه‌شون برای پرداختن به این دسته از موضوعات در نظر بگیرن؛ زیرا، انجام این کار باعث میشه که برای استفاده از اون‌ها به هنگام مطالعه مطالب درسی وسوسه نشن.

آیا امکان تقویت حافظه برای درس خوندن وجود داره؟

شاید برای خیلی از دانش‌آموزان سوال باشه که اصلا امکان تقویت حافظه برای درس خوندن وجود داره یا نه؟

این دسته از دانش‌آموزان باید بدونن که با انجام یک سری از تکنیک‌ها می‌تونن به این موضوع مهم دسترسی پیدا کنن. برای دستیابی به یک حافظه، قوی اجرا کردن تمرینات مشخص کمک بزرگی به شما می‌کنه.

مثل عضلات بدن که با تمرینات ورزشی تقویت میشن، قدرت حافظه هم با تمرین کردن به مرور زمان بیشتر از قبل میشه. در ادامه مقاله روش‌های تقویت حافظه که برای راحت‌تر شدن روند درس خوندن کاربرد داره رو به شما معرفی می‌کنیم.

روش‌های تقویت حافظه برای درس خوندن

اگه به دنبال افزایش عملکردتون در زمان درس خوندن هستین، یکی از بهترین روش‌ها، تقویت حافظه برای درس خوندنه. تقویت حافظه برای درس خوندن، راه‌های متفاوتی داره. در ادامه با ما باشین تا شما رو با بهترین راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن آشنا کنیم:

1- از حافظه خودتون کار بکشین

احتمالاً الان به این فکر می‌کنین که ما همیشه از حافظه‌مون استفاده می‌کنیم، بنابراین امکان نداره قدرت اون کاهش پیدا کنه! بله شما هر لحظه در حال استفاده کردن از حافظه‌تون هستین؛ اما برای تقویت کردن حافظه برای درس خوندن، نیازه که از اون حسابی کار بکشین. حالا چجوری؟

اگه عادت دارین چیزهایی که به احتمال زیاد فراموش میشن رو روی کاغذ بنویسین، حالا وقت اون رسیده که این عادت رو ترک کنین. شما باید این قبیل کارها رو به خاطر بسپارین و سعی کنین تا یکی یکی اون‌ها رو چک کنین تا انجام بشن. به این ترتیب یک نرمش به حافظه و مغزتون دادین.

از حافظه خودتون کار بکشین

2- ورزش کنین

بزرگ‌ترین لطفی که هر شخص می‌تونه به خودش بکنه، «ورزش کردنه»! این کار نه تنها سلامت جسمی رو برای شما به همراه داره، بلکه به مرور زمان هم در بهبود روحیه موثره و هم به تقویت حافظه برای درس خوندن کمک می‌کنه.

اگه هر روز فقط 20 دقیقه ورزش کنین، سرعت تشکیل اتصالات عصبی در مغز شما تقویت میشه که می‌تونه باعث تقویت حافظه برای درس خوندن بشه. انجام ورزش‌های هوازی مثل دوچرخه‌سواری، دویدن، پیاده‌روی کردن، شنا و غیره، نورون‌های تولید شده در مغز رو افزایش میده و به بهبود عملکرد حافظه کمک می‌کنه.

پس هم برای حال خوب، هم برای سلامتی و هم برای تقویت حافظه برای درس خوندن، ورزش کردن رو به شدت جدی بگیرین!

3- خوب بخوابین

خواب کافی با روند یادگیری رابطه مستقیم داره؛ طبیعیه که با وجود خستگی و خواب‌آلودگی نتونین تمرکز کنین و چیزهایی که به شما توضیح داده شده رو فراموش کنین.

حداقل ساعت خوابیدن برای افراد مختلف متفاوته اما معمولا بین 7 تا 9 ساعت، زمان ایده‌آل برای خوابیدن در نظر گرفته میشه.به طور کل باید بدونین که با وجود کم‌خوابی نمی‌تونین از مغزتون انتظار حافظه قوی و یادگیری فوق‌العاده داشته باشین.

یکی از راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن، اینه که برنامه خواب روزانه‌تونو تنظیم کنین و ساعت‌های اوج یادگیری‌تون رو پیدا کنین. مثلاً اگه در طول روز، بین ساعت 8 تا 11 خیلی سرحال هستین و تمرکز بالایی برای درس خوندن دارین، حتماً در این ساعات مشغول درس خوندن باشین.

4- تمرکز کردن رو یاد بگیرین

باید بدونین که تقویت حافظه برای درس خوندن از طریق تقویت تمرکز شماست که عملی میشه. انتقال صحیح اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت زمانی اتفاق می‌افته که خوب تمرکز کنین به صورت کاملاً هشیار و آگاه، به مطلب مورد نظر خودتون توجه کنین.

تمرکزتون رو می‌تونین با راهکارهایی مثل مدیتیشن، قرار گرفتن در محیط‌های آروم، گوش دادن به یک موسیقی بیکلام، آدامس خوردن در زمان درس خوندن و یا هر روشی که بنظرتون مفیده بالا ببرین.

5- از تکنیک چانکینگ استفاده کنین

افراد، روزانه حجم بالایی از اطلاعات رو دریافت می‌کنن که باید به حافظه خودشون بسپارن. این مقدار زیاد اطلاعات، ممکنه باعث گیج شدن شخص و ضعیف شدن حافظه‌ش بشه.

اینجاست که تکنیک چانکینگ به کمک ما میاد. در این روش اطلاعات به اجزای کوچک‌تر و مرتبط‌تری تقسیم میشه و براشون دسته‌بندی و الگوهای مختلفی در نظر گرفته میشه.

این موضوع باعث میشه افراد مطالب رو بهتر به حافظه خود بسپارن و در مواقع مورد نیاز بدونن که کجا باید دنبال اطلاعات مورد نظر خودشون باشن. این کار مثل نظم دادن به اجناسیه که در یک فروشگاه چیده شدن.

به همین خاطره که آشنایی با تکنیک چانکینگ به تقویت حافظه برای درس خوندن کمک زیادی می‌کنه.

6- برای تقویت حافظه آب بخورین

حدود 80 درصد بدن از آب تشکیل شده؛ یعنی اگه بدن با کمبود آب روبه‌رو بشه نمی‌تونه به درستی کار کنه. پس باید حتماً به مقدار کافی (حداقل 6 تا 8 لیوان در روز) آب بخورین تا مغز حداکثر عملکرد خودشو داشته باشه. خوردن میوه، آبمیوه و سبزیجات هم می‌تونه به تقویت حافظه برای درس خوندن کمک کنه.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه و سبزیجات، از سلول‌های مغزی محافظت می‌کنن و ذهن‌تون رو در بالاترین سطح عملکرد نگه می‌دارن.

احتمالاً تعریف خوردن ماهی رو برای تقویت حافظه شنیدین؛ به طور کلی خوردن غذاهایی که شامل امگا 3 میشن یکی از بهترین روش‌های تقویت حافظه‌ست.

آجیل و خشکباری هم که شامل ویتامین E میشن می‌تونن تقویت‌کننه حافظه باشن؛ گردو، فندق و بادام هم می‌تونن جزو مواردی باشن که برای این امر اثرات مفید داره.

برای تقویت حافظه آب بخورین

7- مصرف مکمل‌های مناسب برای بهبود حافظه

در جهت تقویت حافظه برای درس خوندن، می‌تونین با مشورت گرفتن از یک پزشک متخصص از مکمل‌های دارویی استفاده کنین.این داروها معمولاً عصاره برگ کهن‌دار یا جینکو رو در خودشون دارن که به تقویت حافظه کمک می‌کنه.

بعد از مصرف این داروها با افزایش جریان خون در مغز، بازو و پاها، قدرت حافظه افزایش پیدا می‌کنه. ویتامین‌های E، B6،B12  و C جزو ویتامین‌های تقویت‌کننده حافظه هستن.

8- سبک یادگیری مخصوص به خودتونو بشناسین

هر شخصی با یک روش متفاوت مطالب رو در حافظه خودش ثبت می‌کنه. اطلاع از این موضوع می‌تونه باعث تقویت حافظه برای درس خوندن بشه. زمانی که یک آدرس یا یک شماره رو از کسی می‌شنوین اون رو بهتر به خاطر می‌سپارین، یا اگه اون رو روی کاغذ ببینین سریع‌تر حفظ می‌کنین؟

با جواب دادن به این سوال، تشخیص میدین که حافظه دیداری شما قوی‌تره یا حافظه شنیداری. به‌طور کلی حافظه از طریق دیداری، شنیداری و حرکتی اطلاعات رو ثبت می‌کنه. حافظه حرکتی بیشتر با فعالیت‌های فیزیکی و حرکتی در ارتباطه.

9- از استرس دور بمونین

استرس و اضطراب تاثیرات منفی زیادی برای سلامتی افراد داره. درسته که نمی‌شه به‌طور کامل از استرس دور موند و جزئی از زندگی ماست، اما میشه از تکنیک‌هایی که برای کاهش استرس توصیه میشه استفاده کرد. مثلا مدیتیشن و ورزش می‌تونن از این موارد باشن.

دوری کردن از استرس

اگه قصد تقویت حافظه برای درس خوندن دارین، حتماً راه‌های مدیریت استرس و هیجانات رو یاد بگیرین تا بتونین توی مواقع مختلف، آرامش خودتون رو حفظ کنین و به کار کردن صحیح مغزتون کمک کنین.

10- از انجام همزمان چند کار دست بردارین!

زمانی که شما چند کار رو به صورت همزمان انجام میدین، بدون شک کند بودن و حواس‌پرتی شما کاملا طبیعه. بهتره موقع درس خوندن، تمام تمرکز خودتون رو صرف مطالعه مطالب درسی کنین.

خیلی از دانش‌آموزان عادت دارن که همزمان با درس خوندن، فعالیت‌های دیگه‌ای انجام بدن. همین موضوع باعث میشه که تمرکز کافی برای یادگیری مطالب درسی نداشته باشن.

انجام دادن کارهای مختلف به‌صورت همزمان، باعث اختلال در فرآیند ذخیره‌سازی اطلاعات در مغز شما میشه. به همین دلیل هم قدرت حافظه در این شرایط ضعیف‌تر از حالت معمول دیده میشه.

تمرکز کردن روی وظایف محدود، اما انجام دادن اون‌ها با کیفیت بالا، باعث تقویت حافظه برای درس خوندن میشه.

11- برای بهبود حافظه، مهارت‌های جدید یاد بگیرین

یاد گرفتن مهارت جدید هم مثل مورد اول که کار کشیدن از حافظه بود، عملکرد و قدرت حافظه شما رو بالا می‌بره. مثلاً یادگیری یک ساز جدید می‌تونه یکی از بهترین راه‌های تقویت حافظه برای درس خوندن باشه.

شما باید نت‌های موسیقی رو با نظم و ترتیب خاصی آموزش ببینین؛ بعد از اون با به‌ خاطر سپردن اون‌ها و تمرین چندین و چند باره، شروع به نواختن کنین. این روند به مرور زمان تمرکز و حافظه شما رو قوی‌تر می‌کنه. یادگیری یک زبان جدید، آشپزی، بافتنی یا ورزش‌هایی مثل رقص هم می‌تونه در این زمینه موثر باشه.

12- مطالب درسی رو با فاصله زمانی منظم تکرار کنین

پیوستگی در مطالعه به یادگیری بهتر مطالب درسی کمک می‌کنه. دانش‌آموزان باید مطالب درسی رو به صورت منظم مطالعه کنن. تکرار و تمرین مطالب یکی از مهم‌ترین موضوعاتیه که باعث تقویت حافظه برای درس خوندن میشه.

تکرار کردن چیزی که چند روز قبل یاد گرفتین، کمک می‌کنه که اون رو به حافظه بلندمدت‌تون انتقال بدین؛ اما باید این کار رو با رعایت اصول خاصی انجام بدین.

مشکل خیلی از دانش‌آموزان اینه که مطالب درسی رو تکرار نمی‌کنن و همین نداشتن تکرار و تمرین، باعث میشه که مطالب رو به صورت عمیق و کامل یاد نگیرن.

یکی از راه‌هایی که برای مرور درس‌ها می‌تونین ازش استفاده کنین، بسته‌های معلم خصوصی پرش است. به خاطر اینکه این بسته‌ها قابلیت تکرار و تمرین چند باره مطالب درسی رو دارن، دانش‌آموزان می‌تونن به صورت دقیق و پیوسته مطالب رو در منزل مطالعه مرور کنن.

13- فعالیت‌های چالش‌برانگیز برای بهبود حافظه

خودتون رو با فعالیت‌هایی که خارج از عادت همیشگی شماست، به چالش بکشین. مثلاً اگه راست دست هستین کمی با دست چپ بنویسین. یا اگه عادت به تایپ کردن دارین، چند ساعتی رو روی کاغذ بنویسین.

چنین حرکاتی مثل ورزش مغز می‌مونه و می‌تونه به تقویت حافظه برای درس خوندن کمک کنه. حفظ کردن یک شعر، داستان یا ترانه می‌تونه از جمله فعالیت‌هایی باشه که برای تمرین دادن مغز موثره.

14- با خونواده و دوستاتون معاشرت کنین

هم صحبتی با خونواده یا کسایی که دوست‌شون دارین، می‌تونه فکر شما رو باز کنه. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده کسایی که خلق ‌و خوی برون‌گرا دارن، با صحبت کردن و نظر پرسیدن از نزدیکان‌شون افکار مختلفی رو پردازش می‌کنن.

با این کار هم دید بهتری پیدا می‌کنن، هم با افکار سازماندهی شده به تمرکز و حافظه بهتری می‌رسن.

15- مثبت‌اندیش باشین

هیچ وقت قدرت افکار رو دست کم نگیرین؛ اگه دائم به خودتون یادآوری می‌کنین که حافظه ضعیفی دارین و همه چیز رو فراموش می‌کنین، باید بدونین که بهبود قدرت حافظه برای شما سخت میشه. قدرت حافظه به مرور زمان و با تمرین و تکرار بیشتر میشه؛ پس در موردش به خودتون تلقین‌های منفی نکنین.

آموزش فرمول تاثیر امتحانات نهایی در کنکور

شما می‌تونین برای مشاهده این فرمول، ویدئو مشاوره‌ای زیر رو که توسط گروه آموزشی پرش تهیه شده مشاهده کنین.

مشاورین چه نقشی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارن؟

ما در این مقاله تکنیک‌های تقویت حافظه برای درس خوندن رو به صورت دقیق بررسی کردیم. دانش‌آموزان با اجرای تمام این تکنیک‌ها می‌تونن یادگیری بهتری رو تجربه کنن. بدون شک کنترل و پیاده‌سازی این تکنیک‌ها توسط مشاورین تحصیلی باعث پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان میشه.

مشاورین با بررسی ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان می‌تونن توصیه‌های دقیق‌تری در این خصوص داشته باشن. بهتره که دانش‌آموزان در هر پایه تحصیلی که هستن از جلسات مشاوره تحصیلی برای پیشرفت وضعیت تحصیلی‌شون استفاده کنن.

تداوم در اجرای روش‌های تقویت حافظه برای درس خوندن

پیاده‌سازی هر کدوم از انواع روش‌های تقویت حافظه که در این مقاله در مورد اون با هم صحبت کردیم، می‌تونه شما رو به هدفتون یعنی تقویت حافظه و بالا بردن سرعت یادگیری برسونه. این روش‌ها رو به مرور زمان اجرا کنین تا با نتایج و تاثیرات شگفت‌انگیز اون روبه‌رو بشید؛ در غیر این ‌صورت اطلاعات وارد حافظه بلند مدت شما نمی‌شه و خیلی زود همه چیز رو فراموش می‌کنین.

اگه تکنیک‌های تقویت حافظه برای درس خوندن رو اجرا می‌کنین اما بازم به نتیجه نمی‌رسین، بهتره که با یک مشاور تحصیلی حرفه‌ای مشورت کنین. شماره تماستونو در کادر «ارتباط با ما» وارد کنین تا مشاورهای تحصیلی گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرن. همه مشکلات درسیتون رو با مشاورهای گروه آموزشی پرش در میون بذارین تا به موفقیت برسین.

اگه حتی بعد از خوندن این مقاله برای تقویت حافظه جهت درس خوندن دچار مشکلاتی شدین و یا سوالی براتون پیش اومد می‌تونین در قسمت نظرات، سوالاتتون رو بپرسین! و یا همچنین با وارد کردن شماره تلفنتون در قسمت ارتباط با ما، منتظر تماس مشاوران ما باشین.📚🎯

راهکارهایی که در این مقاله برای تقویت حافظه ارائه شده هم برای حافظه کوتاه مدت کارآیی داره و هم برای حافظه بلند مدت.

بله؛ خوراکی‌هایی که حاوی امگا 3 باشن در تقویت حافظه نقش موثری دارن. در این مقاله تمام خوراکی‌های مربوط به تقویت حافظه رو برای شما توضیح دادیم.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

1 دیدگاه دربارهٔ «تقویت حافظه برای درس خواندن»

  1. آواتار بهاره قدمی
    بهاره قدمی

    من هر کار میکنم هرچقدر میخونم بازم وقتی کتابمو میبندم فک میکنم هیچی یاد نگرفتم همه چی از ذهنم میپره انگار!چیکار کنم که راحتتر درس بخونم و چیزی یادم نره؟؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد