روش مطالعه گسسته کنکور ریاضی

آموزش بهترین روش مطالعه گسسته کنکور

درس ریاضی توی کنکور داوطلبان رشته ریاضی شامل چند بخش مختلف میشه که کتاب ریاضیات گسسته، یکی از همین بخش‌هاست. اهمیت روش مطالعه گسسته کنکور ریاضی وقتی مشخص میشه که به تعداد سوالات اون توی کنکور و نتیجه داوطلبان قبلی نگاه کنین. خیلی از داوطلبان کنکور از حل تست‌های این درس فراری هستن و به کل اون رو حذف می‌کنن! دانش‌آموزان با استفاده از نکات کلیدی مشاوره کنکور ریاضی، می‌تونن اهمیت این درس رو به درستی درک کنن.

به طور کلی، بهتره که شما از روش مطالعه ریاضیات گسسته کنکور آگاه باشین. توی این مقاله درباره بهترین راه و روش‌های خوندن درس گسسته برای داوطلبان رشته ریاضی با هم صحبت می کنیم:

خیلی از دانش‌آموزان درس گسسته رو سخت‌تر از هندسه و حسابان می‌شناسن! در حالی‌که ریاضیات گسسته به دلیل حجم کمتر و مطالب روان‌تری که داره، ساده‌تر از درس‌های دیگه ریاضی است. اگه بتونین روش مطالعه گسسته کنکور ریاضی رو یاد بگیرین، قطعاً از پس تست‌های کنکوری این درس برمیاین. پیاده‌سازی صحیح‌ترین روش مطالعه ریاضیات گسسته کنکور و ایجاد تعادل توی درس خوندن و تست زدن از جمله کارهای مهمیه که موفقیت شما رو توی این رقابت بزرگ تضمین می‌کنه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

انتخاب بهترین روش برای مطالعه ریاضیات گسسته کنکور ریاضی

بیشتر داوطلبان رشته ریاضی، درس ریاضیات گسسته کنکور رو مثل یه غول وحشتناک می‌بینن؛ در صورتی‌که اصلاً این‌طور نیست! حتی می‌توان گفت این درس در مقایسه با دروس هندسه و حسابان ساده‌تر، روان‌تر و کم حجم‌تره. برای آموزش بهترین روش مطالعه گسسته کنکور در ادامه با ما همراه باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

کمی بیشتر این موضوع رو برای شما باز می‌کنیم: درس حسابان سه کتاب مفصل داره که برای حل تست‌های اون باید حسابی وقت اختصاص بدین. به جرات می‌تونیم به شما بگیم با حل نصف تعداد تست‌هایی که برای حسابان می‌زنین، به تسلط خوبی توی درس ریاضیات گسسته میرسین. فقط لازمه که شیوه خوندن درس گسسته کنکور رو بر اساس توانایی‌های خودتون پیدا کنین؛ این همون هدفیه که توی این مقاله راه‌های رسیدن به اون رو با هم بررسی می‌کنیم.

مباحث و بودجه‌بندی درس گسسته توی کنکور ریاضی 1401

طبیعیه که بخواین برای بخش‌های اصطلاحاً تست‌خیز درس ریاضیات گسسته زمان بیشتری صرف کنین. آگاهی از اهمیت مباحث موجود توی بودجه‌بندی درس ریاضی گسسته، برنامه‌ریزی و زمانبندی کردن رو برای شما ساده‌تر از قبل میکنه. به هر میزان که داوطلبان بتونن با بهترین روش‌های درس خوندن گسسته کنکور آشنا بشن می‌تونن عملکرد بهتری رو برای حل سوالات این درس تجربه کنن.

جدول زیر بودجه‌بندی فصل‌های این کتاب درسی رو توی کنکور رشته ریاضی به شما نمایش میده:

فصل تعداد تست
نظریه اعداد 4 تست
گراف و مدلسازی 2 تست
ترکیبیات 4 تست

همان‌طور که می‌بینین جمعاً 10 سوال از درس ریاضیات گسسته توی کنکور رشته ریاضی مطرح میشه. از بین مباحث مختلف این کتاب درسی، بخش نظریه اعداد و ترکیبات تعداد تست بیشتر و در نتیجه اهمیت بیشتری دارن. البته بخش نظریه اعداد، مفهومی‌ترین و سخت‌ترین قسمت این درس برای داوطلبان کنکور رشته ریاضی است و خیلی از داوطلبان نمی‌تونن به قدر کافی برای پاسخ دادن به تست‌های اون آماده بشن؛ اما دو مبحث دیگه با کمک تمرین و تست زیاد تقویت میشن و می‌تونن درصد‌های خوبی رو به کارنامه کنکور شما اضافه کنن.

روش مطالعه گسسته کنکور ریاضی بر اساس فصل‌های مختلف

خیلی از درس‌های موجود توی برنامه‌ریزی کنکور مبحث به مبحث مطالعه میشن؛ برای مطالعه سه فصل مختلف کتاب ریاضیات گسسته، می‌تونین با استفاده از این روش پیش برین:

فصل اول: نظریه گراف و کاربردهای اون

راحت‌ترین بخش از کتاب ریاضیات گسسته، فصل نظریه گراف است. برای یادگیری صحیح این بخش باید ابتدا مفاهیم اصلی رو به خوبی متوجه بشین؛ مفاهیمی مثل درخت، گراف و ماتریس توی این فصل به شما آموزش داده میشه.

توی قدم بعدی نوبت به حل سوال میرسه؛ بهترین راه اینه که اول چند سوال تشریحی حل کنین و سپس سراغ سوالات تستی برین. بهترین منبع برای تست‌های نظریه گراف، سوالات کنکورهای سراسری چند سال گذشته است.

روش مطالعه مبحث گراف برای گسسته کنکور ریاضی

فصل دوم: نظریه اعداد

نظریه اعداد همون فصل معروف ریاضیات گسسته است که داوطلبان کنکور از اون می‌ترسن! خیلی‌ها چشم بسته از اون عبور می‌کنن و خیلی‌ها هم بعد از حل یکی دو سوال، با کوله‌بار ناامیدی سراغ فصل بعدی میرن! ولی باید بدونین که مطالعه گسسته کنکور ریاضی بدون تلاش برای کسب دانش کافی از مبحث نظریه اعداد، ممکن نیست. تقریباً سه مورد از سوالات ریاضی کنکور از این بخش طراحی میشه؛ پس حذف کردن اون اشتباه محضه!

مباحثی مثل اعداد اول، نمایش اعداد توی مبناهای مختلف، ب.م.م، ک.م.م، همنهشتی و قوانین اون و … از جمله مواردی هستن که توی این فصل با اون‌ها روبه‌رو میشین. مباحثی مثل ب.م.م و همنهشتی از مباحث مورد علاقه طراحان سوالات کنکور هستن و توی سال‌های مختلف تکرار شدن.

شیوه خوندن درس گسسته کنکور درباره این فصل، با فصل اول یکسان است. حل سوالات تشریحی، سپس تست‌های تالیفی و توی قدم بعدی تست‌های ترکیبی شما رو به سطح خوبی از توانایی توی این درس میرسونه.

فصل سوم: رابطه و ترکیبیات

معمولاً دو سوال از این بخش کتاب ریاضیات گسسته طراحی میشه که خیلی هم سخت و فضایی نیستن. این دو سوال به صورت ترکیب شده با کتاب جبر مطرح شده عموماً ساده هستن. اگه تمرین‌های کتاب درسی رو خوب یاد گرفته باشین و برای یادگیری دقیق اون‌ها به مقدار کافی تست زده باشین، حتماً می‌تونین به جواب درست برسین.

مفاهیمی مثل ضرب دکارتی، گراف جهت‌دار، رابطه‌ها و گراف، رابطه‌ها و ماتریس و … از تیترهای اصلی این فصل هستن. مطالعه کافی و تست زدن به مقدار کافی برای یادگیری این مباحث به شدت پیشنهاد میشه. حل تست‌های کنکور سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث تقویت شما توی درس ریاضی گسسته میشه.

یکی از راه‌هایی که می‌تونه فرآیند یادگیری رو توی روزهای کنکوری برای داوطلبان رشته ریاضی آسان‌تر کنه، اینه که سر کلاس آنلاین کنکور حاضر بشین. با کمک کلاس‌های آنلاین کنکور، دیگه نیازی به رفت‌وآمد بین مدرسه و آموزشگاه‌ها نیست و دانش‌آموزان از شر ترافیک و سرویس مدرسه خلاص میشن. انگار با یه تیر دو نشون می‌زنن؛ هم زمان آزاد بیشتری توی طول روز در اختیار دارن و هم خستگی کمتری توی طول روز به روی دوش خودشون میذارن.

نحوه مطالعه رابطه و ترکیبیات برای گسسته کنکور ریاضی

اصولی‌ترین شیوه خوندن درس گسسته کنکور رشته ریاضی

داوطلبان کنکور ریاضی، مثل همه درس‌های دیگه باید برای مطالعه درس ریاضیات گسسته هم، برنامه منظم و روشی صحیح در نظر داشته باشن. اگه برای پیدا کردن روش مطالعه ریاضیات گسسته کنکور به کمک احتیاج دارین توی ادامه این مقاله با ما همراه باشین:

منبع مناسب برای آموزش بهترین روش مطالعه گسسته

اولین کاری که باید برای شروع مطالعه گسسته کنکور ریاضی انجام بدین، پیدا کردن یه منبع کمک‌درسی مناسب است. آمادگی برای کنکور بدون استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی امکان‌پذیر نیست! اما انتخاب یه کتاب از بین تمام منابع مختلفی که توی بازار دیده میشه کار سختی است.

بسته آموزش ریاضی کنکور پرش که شامل کتاب کمک‌درسی و دی‌وی‌دی آموزشی این درس میشه، داوطلبان زیادی رو برای موفقیت توی کنکور راهنمایی می‌کنه. اگه توی آموزش این درس مشکلی داشته باشین، با دیدن دی‌وی‌دی‌های آموزشی ریاضی کنکور پرش، به راحتی نواقص تحصیلی خودتون رو رفع می‌کنین. یادتون باشه که با استفاده از چند منبع مختلف، خودتون رو بین منابع رنگارنگ گیج و سردرگم نکنین.

در صورتی که به ارتباط بیشتری با معلم‌ها و اساتید نیاز دارین پیشنهاد می‌کنیم از کلاس آنلاین ریاضیات گسسته کنکور استفاده کنین. سر این کلاس‌ها می‌تونین با اساتید در ارتباط باشین و مشکلات درسی خودتون رو با اون‌ها در میان بذارین.

اگه از پایه ضعیف هستین، بد نیست که بعد از مطالعه هر درس ابتدا چند سوال تشریحی حل کنین و بعد سراغ تست‌ها برین. اما اگه فکر می‌کنین به قدر کافی توی این درس مهارت دارین، یه راست سراغ تست زدن برین. برای تقویت درس ریاضی گسسته لازمه که به روش زیر تست بزنین:

تست زنی ریاضیات گسسته

اگه دوست دارین روش مطالعه ریاضیات گسسته کنکور رو به درستی پیاده‌سازی کنین باید بدونین که دو نوع تست زدن برای یادگیری دقیق این درس لازمه: اولی تست‌های آموزشی است و دومی تست‌های کنکور سال‌ها قبلی.

تست‌های گروه اول همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، توسط مولف‌های کتاب‌های کمک‌آموزشی و با هدف آموزش کاربرد فرمول‌ها و راه‌حل‌های مختلف تهیه شدن. در واقع با حل این تست‌ها شما مفاهیم درس رو به طور کامل آموزش می‌بینین و به خاطر می‌سپارین. یادتون باشه که رفع اشکال کردن تست‌ها ارزش زیادی داره؛ زمان حل تست اگه به نکته جدیدی برخوردین، اون رو یادداشت کنین و بعداً توی دوران مرور اون‌ها رو مجدداً بخونین.

اما سراغ تست‌های گروه دوم بریم؛ همون تست‌هایی که از کنکور سال‌های قبل به جا موندن. برای انجام این تست‌ها باید حتماً زمان رو در نظر داشته باشین؛ شرایط و محیط رو شبیه به فضای جلسه کنکور شبیه‌سازی کنین تا به اون عادت کنین. هدف از حل این تست‌ها آمادگی برای حضور توی شرایط جلسه کنکور و افزایش سرعت تست زدن شماست.

یادتون باشه که خوندن درس‌های ریاضی با روخوانی کردن به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسه! برای این که بتونین به بهترین نتیجه برسین یه کاغذ و خودکار همیشه کنار دست خودتون داشته باشین و با کمک نوشتن، مطالب رو توی ذهن خودتون ماندگارتر از قبل کنین. از آموزش آنلاین کنکور ریاضی هم کمک بگیرین تا بتونین تمام مطالب این درس رو به خوبی و به طور کامل یاد بگیرین.

روش تست زدن برای مطالعه گسسته در دوران کنکور

سخن پایانی درباره بهترین روش مطالعه گسسته کنکور

با پیدا کردن جواب درست یکی از سوالات درس گسسته، شهر و دانشگاه شما توی زمان انتخاب رشته تغییر چشم‌گیری میکنه؛ پس مطالعه گسسته کنکور ریاضی رو دست کم نگیرین. پیدا کردن بهترین شیوه خوندن درس گسسته کنکور با آزمون و خطا کردن اتفاق می‌افته. به خاطر داشته باشین که تمرین و تکرار ذهن شما رو توی هر چیزی تقویت می‌کنه؛ پس از این درس و تست‌های اون نترسین و به جنگش برین. و یا می تونین با کمک بسته های معلم خصوصی پرش، با بهترین روش های یادگیری درس گسسته برای کنکور آشنا بشین.

شما باید با آزمون و خطا بهترین روش یادگیری درس گسسته رو پیدا کرده و سپس طبق همون روش به مطالعه و تست زدن بپردازین.

تقریبا 10 سوال از سوالات درس ریاضی کنکور رو گسسته تشکیل داده است که درست پاسخ دادن اون‌ها کمک زیادی به نتیجه کنکور شما می‌کنه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد