روش خوندن ریاضی کنکور انسانی

بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی

اطلاع از روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی به داوطلبان این امکان رو میده که بتونن با آگاهی بیشتری درس ریاضی رو برای کنکور مطالعه کنن؛ به طور کلی، بیشتر داوطلب‌های رشته انسانی اهل شعر و شاعری، بحث‌های فلسفی و داستان‌های تاریخی هستن.

متقاعد کردن افرادی با این روحیه، برای مطالعه ریاضی کنکور انسانی و سرگرمی با حساب و کتاب کار سختیه! اما جای نگرانی نیست! استفاده صحیح از روش مطالعه درس ریاضی کنکور انسانی به داوطلبان این رشته کمک می‌کنه که با سرعت بیشتر از رقیبان‌شون جلو بزنن.

استفاده از روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور انسانی می‌تونه شما رو برای رسیدن به بهترین و پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی مثل حقوق آماده کنه. ضریب بالای ریاضی در کنکور انسانی، اون رو به یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های کنکور تبدیل کرده.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

استفاده از روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور انسانی می‌تونه شما رو برای رسیدن به بهترین و پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی مثل حقوق آماده کنه. ضریب بالای ریاضی در کنکور انسانی، اون رو به یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های کنکور تبدیل کرده.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

تاثیر ریاضی در کنکور انسانی

روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی موضوعیه که ما تو این مقاله بررسی می‌کنیم؛ به طور کلی ریاضی یکی از دروس مهم برای رشته انسانیه. ضریب بالای این درس هم از دیگر دلایلیه که باعث اهمیت مطالعه ریاضی برای کنکور رشته انسانی میشه.

پس حتما در برنامه‌ریزی کنکور خودتون زمان کافی برای مطالعه این درس بذارین. لازم نیست نگران باشین! شما با خوندن این مطلب جواب سوال «چگونه ریاضی خود را قوی کنیم» رو به خوبی می‌گیرین. بیاین اول ضرایب این درس رو با هم مرور کنیم. جدول زیر ضریب درس ریاضی رو برای زیرگروه‌های مختلف به خوبی نشون میده:

نام درس زیرگروه 1 زیرگروه 2 زیرگروه 3 زیرگروه 4 زیرگروه 5
ریاضی 2 4 4 3 3

علت تاثیر بالای درس ریاضی در کنکور رشته علوم انسانی

اولین درسی که در دفترچه اختصاصی کنکور انسانی با اون روبه‌رو میشین، درس ریاضیه، تصور کنین سر جلسه کنکور نشستین و به‌ خاطر استفاده از روش‌های نادرست مطالعه، تمام سوال‌ها رو تا نیمه حل می‌کنین! به همین ترتیب یکی یکی تست‌های زیادی رو بی‌جواب رها میشه.

در حالی که مقدار زیادی از زمان پاسخ دادن به سوالات دفترچه اختصاصی رو برای حل این تست‌ها استفاده کردین. آشنایی با روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی به داوطلبان کنکوری کمک می‌کنه که بتونن با تسلط بهتری به سوالات این درس جواب بدن.

برای داوطلبی که با حجم زیادی از استرس سر جلسه کنکور نشسته، فاجعه‌ای از این بزرگتر نمی‌تونه رخ بده!! در چنین شرایطی روحیه داوطلب تضعیف شده و به احتمال زیاد نمی‌تونه به تست‌های دیگه دفترچه سوالات اختصاصی پاسخ بده، توانایی خودش رو خیلی خوب نشون بده.

پس جدا از ضریب درس ریاضی و اثر مثبت درصد اون روی نتیجه نهایی کنکور، باید اثرات روحی اون رو هم در نظر داشته باشین.

مباحث و بودجه‌بندی درس ریاضی و آمار در کنکور انسانی

۲۰ سوال از درس ریاضی در کنکور انسانی طراحی میشه که برای پاسخ دادن به اون‌ها ۲۵ دقیقه زمان دارین. یعنی داوطلبان رشته انسانی، به طور متوسط برای پیدا کردن جواب صحیح هر تست ریاضی در جلسه کنکور، حدود ۴۸ ثانیه زمان دارن.

داوطلبان با اطلاع از بودجه‌بندی کنکور انسانی می‌تونن عملکرد بهتری رو در جلسه کنکور تجربه کنن. ما توی این قسمت، بودجه‌بندی درس ریاضی در کنکور انسانی رو بررسی می‌کنیم. به کمک جدول زیر، بودجه‌بندی درس ریاضی در کنکور انسانی رو با توجه به مباحث مختلف این درس می تونین ببینین.

مبحث تعداد تست
عبارت گویا 2
احتمال 3
معادله گویا 1
گزاره 1
تابع 6
دنباله 3
آمار 4

اگه بتونین فقط به مباحث مربوط به سه مبحث آمار و احتمال و توابع به خوبی تسلط پیدا کنین، تقریبا نصف سوالات ریاضی کنکور انسانی رو پشت سر گذاشتین. پس نسبت به مطالعه این مباحث حساس باشین و برای اون‌ها وقت بیشتری بذارین.

اصولی‌ترین نحوه مطالعه ریاضی کنکور انسانی

تعداد زیادی از داوطلبان رشته انسانی برای مطالعه درس ریاضی زمان زیادی میذارن؛ اما، چرا همه اون‌ها نمی‌تونند به نتیجه‌های خوبی برسن؟! همه‌ این اتفاقات به خاطر عدم آگاهی از روش مطالعه ریاضی برای کنکور انسانیه.

برای رسیدن به یه نتیجه خوب تو درس ریاضی، بهتره که با روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی به صورت دقیق آشنا بشین؛ به طور کلی، برای پیاده‌سازی بهترین نحوه خوندن ریاضی کنکور رشته انسانی بد نیست که به موارد زیر توجه کنین:

یادگیری پایه مباحث در کلاس

در اولین قدم باید مباحثی که دبیر ریاضی سر کلاس درس به شما آموزش میده رو به خوبی یاد بگیرین. جزوه نوشتن و رفع اشکال در کلاس باعث میشه که یادگیری شما به بالاترین سطح خودش برسه. پس حضور در کلاس رو جدی بگیرین و همه چیز رو خوب از معلم یاد بگیرین.

حل تمرین و تست‌های آموزشی

حل تمرین و تست‌های آموزشی

برای این که سطح یادگیری خود رو بسنجین، باید سراغ حل تمرین و تست برین. در ابتدا تمرین‌های کتاب درسی، و در قدم بعدی تمرین‌های کتاب کمک آموزشی رو حل کنین. وقتی حس کردین از حل سوالات تشریحی به قدر کافی یاد گرفتین، نوبت به تست‌های تالیفی و آموزشی می‌رسه.

به طور کلی، داوطلبان کنکور با اطلاع از روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی و تکنیک‌های اصولی مطالعه‌ این درس می‌تونن با تسلط بهتری این درس رو یاد بگیرن. روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی، اصول و قواعد خاص خودش رو داره که ما تو ادامه این اصول رو بررسی می‌کنیم.

تست‌های زمان‌دار کنکوری

بعد از این که به قدر کافی راه‌حل‌های مربوط به سوالات ریاضی و فرمول‌ها رو یاد گرفتین، باید سراغ حل تست‌های کنکوری ریاضی برین. این بار باید ۲۰ تست انتخاب کرده و با در نظر گرفتن ۲۵ دقیقه وقت، پاسخ دادن به آن‌ها شروع کنین.

با این کار زمان‌بندی خوبی برای جواب دادن به سوالات کنکور دارین و با کمبود وقت تو جلسه کنکور به مشکل نمیخورین. به طور کلی، آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی سریع می‌تونه سرعت عمل شما رو توی جلسه کنکور بالا ببره.

بهتره تست‌هایی که اشتباه حل کردین و تست‌هایی که بی‌جواب رها کردین، علامت‌ بذارین. در روزهای مرور کردن، این تست‌ها رو با دقت بیشتری حل کنین تا با انواع مختلف سوالات ریاضی کنکور آشنا بشین.

بررسی کردن پاسخنامه

چک کردن پاسخنامه

بعد از حل تست‌ها باید اول درصد پاسخ‌های صحیح و غلط رو حساب کنین و بعد به سراغ پاسخنامه برین. تک تک سوالات رو روی پاسخنامه چک کنین و راه‌حل‌ها رو با دقت بررسی کنین. نکته‌های جدیدی که یاد می‌گیرین رو توی دفترچه‌ای جداگانه بنویسین تا بعدها دوباره مرور کنین.

منبع مناسب

استفاده از یک منبع کمک آموزشی معتبر، نقص‌هایی که در زمان آموزش داشتین رو رفع می‌کنه. تمرین و تست‌های موجود تو کتاب‌های کمک آموزشی، روند صحیحی از یادگیری مباحث ریاضی رو تو ذهن دانش‌آموز شکل میده. گروه آموزشی پرش با تهیه بسته‌های آموزشی کنکور سعی کرده تمام این موارد رو در اختیار تون قرار بده.

بسته آموزش ریاضی کنکور انسانی پرش که شامل کتاب کمک درسی و دی‌وی‌دی‌های آموزشی ریاضی میشه، مهارت‌های مربوط به درس ریاضی رو برای داوطلبان کنکور انسانی به خوبی تقویت می‌کنه. اگه دوست دارین برای درس خوندن سر کلاس حاضر بشین، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش آنلاین ریاضی کنکور انسانی استفاده کنین.

با شرکت تو کلاس آنلاین کنکور می‌تونین خیلی ساده و راحت به محتواهای آموزشی باکیفیت دسترسی داشته باشین. یکی از اصلی‌ترین مزایای این کلاس‌های آنلاین اینه که دانش‌آموزان از هر شهر و استانی می‌تونن سر کلاس حاضر بشن.

مرور کردن

درس ریاضی هم مثل همه درس‌های دیگر به مرور نیاز داره؛ اما این مرور به معنی روخوانی نیست. برای این کار باید برنامه‌ای منظم داشته باشین و از اون پیروی کنین. توجه به تست‌های علامت‌گذاری شده در دوران مرور اهمیت زیادی داره.

بهتره اول تست‌هایی که قبلا مشکل داشتین رو دوباره حل کنین؛ اگر وقت شد باز هم از همان مبحث چند نمونه تست دیگه حل کنین تا به قدر کافی بر مفاهیم اون مسلط بشین. در کل، شما با اطلاع از روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی و اصول مطالعه‌ این درس می‌تونین با تمرکز بهتری این درس رو یاد بگیرین.

آشنایی با روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی رتبه‌های برتر

استفاده از ماشین حساب ممنوع!

سر جلسه کنکور هیچکس حق استفاده از ماشین حساب رو نداره؛ پس از همین حالا خودتون رو به محاسبات ذهنی عادت بدین.

آشنایی با روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی رتبه‌های برتر

شاید استفاده از تجربه کسایی که قبلا مسیر امروز شما رو رفتن تا بتونن نحوه مطالعه ریاضی انسانی رو برای شما ساده‌تر کنن براتون مفید باشه؛ در واقع، این دسته از افراد با بهترین روش‌های درس خوندن آشنا هستن و به صورت کاملا مفهومی درس خوندن رو تجربه کردن. به طور کلی، آشنایی با روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی به داوطلبان این رشته کمک میکنه که با تمرکز بیشتری بتونن این درس رو مطالعه کنن. در ادامه تجربه تعدادی از داوطلبان رشته انسانی که تونستند به رتبه‌های برتر برسن رو با هم بررسی می‌کنیم:

از چند نفر از داوطلبان کنکور انسانی که رتبه‌های دو رقمی گرفتن، درباره روش مطالعه درس ریاضی انسانی سوال پرسیدیم و به این جواب‌ها رسیدیم:

  • «من در درس ریاضی از اول قوی بودم ولی از همون ابتدا از کتاب کمک آموزشی استفاده می‌کردم. بعد از عید این کتاب رو در برنامه ثابت خودم قرار دادم. من در این درس از کارنامه‌های بازیابی سوال محور و اشتباهات زیاد استفاده کردم. به این شکل که قبل از هر آزمون به این کارنامه‌ها نگاه کردم و اشکالاتم رو شناسایی می‌کردم و برای آزمون آماده می‌شدم.»
  • «من در این درس اول جزوه دبیر رو می خوندم و تموم تست‌های دفترچه سال‌های قبل رو حل می‌کردم.»
  • «من در این درس اول درسنامه رو با دقت می‌خوندم و به حل و تحلیل مثال‌های کتاب درسی و کمک درسی خودم نگاه می کردم. بعدش تست‌های تکمیلی و چالشی رو حل می‌کردم.»

این بار از داوطلبانی که رتبه سه رقمی گرفتن، درباره روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور سوال پرسیدیم و به این نتایج رسیدیم:

  • «من در این درس پس از خوندن جزوه دبیر، تست‌های کنکور سال‌های قبل رو حل کردم و سوال‌های غلط خودم رو نشونه‌دار می‌کردم. تست‌های نشونه‌دار خودم رو به طور مکرر حل کردم و نکات اون رو در دفتری یادداشت می‌کردم.»
  • «من بعد از مطالعه جزوه دبیر، تست‌های سخت تالیفی میزدم و بعد تست‌های کنکور سراسری رو حل می کردم تا مطالب برام ثبت بشه.
  • « من توی این درس تعداد زیادی سوال حل کردم و خودم رو با سوالات درگیر می‌کردم و تا اون‌ها رو به طور کامل یاد نمی‌گرفتم از اون ها عبور نمی‌کردم رد نمیشدم.»
  • « من این درس رو دوست داشتم. این درس رو در برنامه روزانه‌ام قرار دادم. اول جزوه رو می خوندم و بعدش تعداد زیادی تست متنوع می‌زدم.»
جمع‌بندی

روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی موضوعیه که ما تو این مقاله به صورت دقیق بررسی کردیم؛ به طور کلی، گاهی لازمه برای رسیدن به هدف‌های مورد نظرتون، کارهایی که دوست ندارین رو انجام بدین.

اگر جزو اون دسته از دانش‌آموزهایی هستین که مطالعه ریاضی کنکور براشون سخته، باید کمی تحمل کنین و با تمرکز روی هدف‌تون از پس تست‌های این درس هم بربیاین. یادتون باشه شما با اطلاع از روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی می‌تونن تکنیک‌های مطالعه‌ این درس رو یاد بگیرین و با تمرکز بهتری سوالات این درس رو پاسخ بدین.

اگر از روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی اطلاع داشته باشید و برای یادگیری این درس به مقدار لازم تست حل کنید، قطعا می‌توانید به نتایج خوبی از ریاضی در کنکور رشته انسانی برسید.

برای اطلاع از ضریب درس ریاضی برای زیرگروه‌های مختلف رشته انسانی مقاله را مطالعه کنید.

نمی‌توان ساعت مطالعه ثابتی را به عنوان زمان لازم برای خواندن درس ریاضی به داوطلبان کنکور انسانی اعلام کرد. هر فرد با توجه به توانایی‌های خود زمان مشخصی را برای مطالعه این درس صرف خواهد کرد.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد