تکنیک‌های درس خوندن در تابستان

تکنیک‌های درس خوندن در تابستان برای کنکوری‌ها

مطالعه در تابستان، از این جهت که داوطلبان کنکور تجربی، ریاضی، انسانی و… در این زمان امتحانات خودشون رو پشت سر گذاشته و دارای زمان آزاد بیشتری هستن، خیلی مهمه. شما می‌تونین با بکارگیری بعضی تکنیک‌‌های درس خوندن در تابستان و تست‌زنی، کم‌کاری‌ها رو جبران کرده و حتی از رقبا جلو بزنین.

توجه داشته باشین که خیلی از افراد، چندماه تابستان رو فقط استراحت می‌کنن یا مهارت‌های غیردرسی رو آموزش می‌بینن. اگه شما در کنار این موارد، تکنیک‌‌های درس خوندن در تابستان رو اجرا کنین، چند قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌شین. در واقع، اطلاعات از نکات اصولی برنامه‌ریزی کنکور به داوطلبان این امکان رو میده که بتونن عملکرد بهتری سر جلسه آزمون داشته باشن.

برای آموزش تکنیک‌های درس خوندن در تابستان، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین😉

پادکست تکنیک‌های درس خوندن در تابستان

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله روبه طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

تابستان فرصتی ارزشمند برای جبران سهل‌انگاری‌های مطالعاتی گذشته‌ست؛ با استفاده از تکنیک‌هایی مثل تورق، خلاصه‌نویسی و… در تابستان می‌تونین وضعیت تحصیلی خودتون رو بهبود بدین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تکنیک‌های خوندن دروس در تابستان

در این بخش به گفته خودمون عمل کرده و تکنیک‌های درس خوندن در تابستان و مواردی که هر فرد کنکوری برای برنامه ریزی درسی خودش به اون‌ها احتیاج داره رو بررسی می‌کنیم.

دقت داشته باشین که موارد زیر فقط مخصوص تابستان نبوده و با توجه به برنامه‌ای که دارین، می‌تونین از اون‌ها در زمان‌های دیگه هم استفاده کنین ولی بکارگیری روش‌های مورد بحث در تابستان، خیلی نتیجه‌بخشه. همچنین مطالعه مقاله «روش‌های تندخوانی برای کنکور» هم می‌تونه برای شما که خوندن دروس در این فصل براتون مهمه، کارساز باشه.

بکارگیری روش تورق

از اونجایی که در تابستان امتحانات خودتون رو پشت سر گذاشته و آشنایی زیادی با مطالب درسی گذرونده شده دارین، می‌تونین کتاب یا جزوه‌ها رو ورق زده و نکات مهم رو بازخوانی کنین. انجام این فرآیند به شما کمک می‌کنه که مطالب رو در حافظه خودتون نگه داشته و نهایتا تست‌زنی بهتری داشته باشین.

بکارگیری روش تورق

تست‌زنی و تست‌زنی!

خیلی‌ها اعتقاد دارن که در تابستان، فقط خوندن و یادآوری دروس کافیه ولی اگه تکلیف‌تون با خودتون معلومه و قصد دارین که از زمان خودتون به بهترین روش استفاده کنین، لازمه بعد از مطالعه مباحث مختلف، نمونه سوالات و تست‌های مربوطه رو هم بررسی کنین. کسب مهارت تست‌زنی، مهم‌ترین نکته برای موفقیت در کنکوره.

شرکت در آزمون آزمایشی

طبیعتا برای درک بهتر وضعیت تحصیلی‌تون لازمه خودتون رو بسنجین. در تابستان هم آزمون‌های آزمایشی توسط موسسات مختلف برگزار میشه، پس می‌تونین با آرامش مطالعه کرده، آزمون داده و نتیجه رو تحلیل کنین، چون در تابستان دغدغه حضور در مدرسه، انجام تکالیف، پروژه‌ها و… رو ندارین. می‌تونین در آزمون‌های آنلاین پرش شرکت کرده و با صرفه جویی در زمان و هزینه این کار رو انجام بدین.

آموزش دیدن توسط یک معلم خصوصی باتجربه!

شکی نیست که برای یادگیری مباحث دشوار نیاز به معلم دارین ولی بعضی وقت‌ها برای دروسی که تسلط نسبی بر اون‌ها دارین هم، معلم نیازه!

در تابستان معلم خصوصی داشته باشین تا به جز فهم بهتر دروس، تکنیک‌های جدید رو هم یاد بگیرین. معلمی که در تابستان هم همراه شما باشه کمک می‌کنه تا از فضای حرفه‌ای درس دور نشده و موفق‌تر عمل کنین.

آموزش دیدن توسط یک معلم خصوصی با تجربه

توجه داشته باشین که این کار ضروری نیست ولی روشیه که می‌تونه شما رو به موفقیت نزدیک‌تر کنه، چون آموزش مستمر و مناسب، همیشه قدم اول یک یادگیری مناسبه.

خلاصه نویسی و نکته‌برداری

تابستان بهترین فرصت برای نکته‌برداری و خلاصه‌نویسیه. در تابستان شما زمان کافی دارین تا هم مطالعه داشته و هم موقع خوندن، نکات مهم رو در اطراف صفحه مورد مطالعه یا در دفتری جدا یادداشت کنین. از انجام این کار غافل نشین تا در صورت کمبود وقت، مراجعه به خلاصه تمامی مباحث مهم به سادگی امکانپذیر باشه.

انتخاب بهترین شیوه درس خوندن

در تابستان شما می‌تونین با توجه به زمانی که دارین، روش درس خوندن خودتون رو هم اصلاح کنین. حتما می‌دونین که شیوه مطالعه دروس مختلف متفاوته، پس اگه شما جزو اون دسته از افراد هستین که همه دروس رو تقریبا به یک روش می‌خونین، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بهترین روش درس خوندن رو مطالعه کنین تا شاهد تغییرات مثبتی در روند مطالعه خودتون باشین.

افزایش ساعات مطالعه

حتما تا اینجای کار متوجه شدین که ما طرفدار میانه‌روی هستیم؛ پس در این بخش هم قصد داریم شما رو تا جایی به سمت مطالعه بیشتر هدایت کنیم که در توان‌تون باشه.

تابستان فرصت خوبی برای بعضی آزمون و خطاهاست، پس خودتون رو محک بزنین و ساعات مطالعه خودتون رو افزایش بدین؛ اگه شد که چه بهتر! اگه هم به اندازه کافی موفق نبودین، می‌تونین در این فرصت تقریبا سه ماهه، آهسته آهسته خودتون رو به روش و ساعات مطالعه جدید عادت بدین.

ساعت مطالعه

بکارگیری همزمان چند روش

کاملا واضحه که به کارگیری یک یا دو مورد از نکات و تکنیک‌‌های درس‌ خوندن کنکوری‌‌ها که گفتیم، نمی‌تونه به اندازه کافی نتیجه‌بخش باشه. انتظار میره که حداقل چهار مورد از موارد بالا رو جدی گرفته و اون‌ها رو در روش مطالعه و برنامه خودتون بگنجونین. ما این وعده رو به شما می‌دیم که با تموم شدن تابستان، وجدانی راحت، ذهنی فعال و دستانی پر داشته باشین.

نکات درس‌خوندن در تابستان برای کنکوری‌ها

  • نوشتن مهمه ولی عمل کردن به نوشته‌ها مهم‌تر! تلاش کنین تا به برنامه‌ریزی کنکور خودتون پایبند باشین. مشخصه که داشتن بهترین برنامه، مفیدترین کتاب‌ها و… هم تضمین‌کننده قبولی و موفقیت شما نیست، پس در پیاده کردن برنامه خودتون تلاش کنین. مطمئن باشین که با تکرار، مطالعه مفید عادت شما میشه؛ به قول معروف: اولش سخته!
  • حذفیات کنکور انسانی و بقیه آزمون‌ها رو بررسی کرده و خودتون رو دائما آپدیت کنین تا برنامه‌ریزی بهتری داشته و تمرکز خودتون رو روی موارد پراهمیت‌تر قرار بدین. طبیعتا توصیه ما مطالعه تمامی مباحث امتحانیه ولی بیایین واقع‌نگر باشیم! اگه زمان کافی برای مطالعه و مرور تمام دروس رو ندارین، موارد مهم‌تر رو با کیفیت بهتر بخونین.
  • مطالعه صرف، از انگیزه شما کم می‌کنه، پس به خودتون استراحت داده و تفریح رو هم در برنامه‌تون بگنجونین. طبیعتا در این مورد هم نباید زیاده روی کنین. همیشه این جمله معروف رو به یاد داشته باشین: بهترین کار‌ها، میانه‌ترین اون‌هاست.
  • در فرصت تابستان می‌تونین برای بار اول، دوم یا هزارم به هدف خودتون فکر کنین! تحقیق و مطالعه درباره رشته و دانشگاه هدف، شغل دلخواه و… نه تنها می‌تونه باعث افزایش انگیزه شما بشه، بلکه تفریح تابستانه هم به حساب میاد. همچنین بررسی مقصد کمک می‌کنه که دروس مهم‌تر و با ضرایب بالاتر رو شناخته و به قول معروف هدفمند عمل کنین.

جمع‌بندی تکنیک‌های درس خوندن در تابستان برای کنکوری‌ها

در این مقاله تلاش کردیم که شما رو با اهمیت مطالعه صحیح و یاد گرفتن تکنیک‌های درس خوندن در تابستان آشنا کنیم. همونطور که اشاره شد، لازمه که روش‌های گفته شده رو همیشه با همدیگه استفاده کنین تا نتیجه‌ای که می‌خواین رو بگیرین. در واقع یکی از اشتباهات بزرگ دانش‌آموزان کنکوری عدم مطالعه در روز‌های طلایی تابستانه.

دانش‌آموزان با مطالعه در تابستان می‌تونن موفقیت تحصیلی خودشون رو تضمین کنن. کنکور مثل یک ماراتونه و فرصت تابستان، همون زمانیه که حریف در حال استراحت بوده و از شما توقع میره که با کمی فعال‌تر بودن، از اون جلو بزنین.

بله، هرچند این مورد به شخص کنکوری، طرز تفکر، وضعیت تحصیلی و ویژگی‌های اون وابسته‌ست ولی به طور کلی تابستان یک فرصت طلایی و مهم برای کنکوری‌ها به شمار میره.

در این مقاله، تکنیک‌ها و نکات مهم درس خوندن در تابستان رو به طور دقیق بررسی کردیم.

انجام این کار به شخص کنکوری بستگی داره ولی از نظر ما شرکت در آزمون و تحلیل نتایج در تابستان می‌تونه خیلی موثر باشه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد