سیر تا پیاز کنکور انسانی

همه چیز درباره کنکور انسانی 1403

تیر ماه هر سال داوطلبان زیادی توی آزمون سراسری شرکت می‌کنن. اونا زمان زیادی رو برای درس خوندن و تمرکز روی هدفی که قصد رسیدن به اون رو دارن، صرف می‌کنن. در این مقاله قصد داریم همه اطلاعات مربوط به شرکت در کنکور رشته انسانی و برنامه‌ریزی کنکور رو با هم مرور کنیم؛ از چگونگی ثبت‌نام کردن بگیرین تا چیزهایی که شاید سر جلسه کنکور به دردتون بخوره، در این مقاله بررسی میشه.

برای آشنایی با سیر تا پیاز کنکور انسانی، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین😉

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور انسانی رویای رسیدن به رشته‌های پرطرفداری مثل حقوق و وکالت رو در ذهنشون دارن. اوایل تیر ماه هر سال، بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهره که مشخص میشه چه کسی در کنکور موفق میشه و چه کسی در این مسابقه می‌بازه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

شرایط ثبت‌نام در کنکور سراسری انسانی

ثبت‌نام در کنکور انسانی 1403، نیاز به داشتن شرایط و تهیه مدارکی مشخص داره. این شرایط شامل موضوعات زیر میشه.

  1. اعتقاد به اسلام يا یکی از اديان رسمی مطرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران
  2. عدم احراز عناد (نداشتن اعتراض نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران). در صورتی كه داوطلب قبلاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، بايد تغيير نظر او احراز بشه.
  3. نداشتن سابقه عضويت در سازمان‌های غيرقانونی، فراماسونری و اعقاب اون‌ها
  4. عدم احراز فساد اخلاقی
  5. عدم اعتياد به مواد مخدر

ناگفته نمونه که اگه شما به دنبال بهترین برنامه‌ریزی کنکور برای رشته انسانی هستین، می‌تونین از مطالب گروه آموزشی پرش استفاده کنین. برنامه‌ریزی کنکور انسانی 1403، توسط تیم مشاورین مجرب پرش و به صورت اختصاصی برای هر شخص طراحی شده.

همچنین گروه آموزشی پرش، دارای بهترین مشاوران کنکور سراسریه که می‌تونه در هر زمینه ای به شما کمک کنه. اگه دوست دارین یک برنامه درسی برای کنکور انسانی داشته باشین، خوندن مقاله زیر رو از دست ندین.

راهنمای ثبت‌نام در کنکور رشته انسانی 1403

بعد از مطالعه دفترچه ثبت‌نام، داوطلب باید مدارک لازم برای ثبت‌نام کنکور سراسری رو آماده کنه و بر اساس اون اطلاعات خودش رو وارد کنه. به طور خلاصه برای ثبت‌نام کنکور انسانی باید 6 مرحله زیر رو سپری کنین:

  • ورود به سایت ثبت‌نام کنکور سراسری (org)
  • دانلود دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری
  • مطالعه شرایط و قوانین موجود در ​دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری
  • تهیه مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت‌نام کنکور
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام کنکور سراسری
  • تکمیل فرم ثبت‌نام
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مراحل ثبت‌نام در کنکور انسانی 1403

برای ثبت نام در کنکور انسانی 1403، ابتدا باید به سایت سنجش مراجعه کنین. بعد از ورود به سایت سنجش، توسط صفحه اصلی، مطابق با شکل زیر «سراسری» رو انتخاب کنین.

مرحله اول ثبت‌نام کنکور انسانی

بعد از انتخاب گزینه سراسری، مطابق با تصویر زیر برای ثبت‌نام و عضویت اقدام کنین.

مرحله دوم ثبت‌نام کنکور انسانی

در این مرحله باید نسبت به ایجاد حساب کاربری و رمز عبور مطابق با تصویر زیر اقدام کنین.

مرحله سوم ثبت‌نام کنکور انسانی

پس از عضویت نسبت به بارگذاری عکس خود اقدام کنین.

مرحله چهارم ثبت‌نام کنکور انسانی 1402

بعد از بارگذاری عکس برای تکمیل اطلاعات هویتی خود مطابق با تصویر زیر اقدام کنین.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور سراسری انسانی

در مرحله آخر با انتخاب استان و بخش براي تعيين حوزه امتحاني اقدام کنین.

مرحله ششم ثبت نام کنکور سراسری 1400

در نهايت پيش‌نمايش اطلاعات ثبت شده براي تائيد نهايي (همانند تصوير زير) و پرداخت هزينه آزمون رو چک کرده و ثبت نهایی خودتون رو انتخاب کنین.

مرحله هفتم

زمان ثبت‌نام کنکور انسانی 1403

معمولاً ثبت‌نام کنکور انسانی یا سایر رشته‌ها، اواسط بهمن ماه آغاز میشه و زمان ثبت نام کنکور انسانی 1403 نیز از این قاعده مستثنی نیست. سازمان سنجش شروع زمان ثبت‌نام برای شرکت در کنکور رو از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنه.

شما حدود یک هفته زمان نیاز دارین تا امور مربوط به ثبت‌نام خود‌تون رو انجام بدین. البته سازمان سنجش مهلت ثبت‌نام رو، تمدید می‌کنه. با این حال طبق قانون جدید از سال 1403 سالانه دو مرتبه کنکور برگزار میشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

دفترچه ثبت نام

بعد از ادغام شدن آزمون کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، یک دفترچه جامع که شامل تمام راهنمایی‌های لازم برای ثبت‌نام کنکوره، در اختیار داوطلبان قرار می‌گیره. در دفترچه ثبت‌نام کنکور انسانی 1403 تمام اطلاعات لازم برای ثبت‌نام متقاضیان نظام جدید یا قدیم با جزئیات نوشته شده. بهتره قبل از ورود به سایت ابتدا این دفترچه رو به خوبی مطالعه کنین.

مدارک لازم برای ثبت‌نام کنکور انسانی

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور انسانی

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان کنکور عبارته از:

فایل عکس اسکن شده:

یکی از عکس‌های 4*3 خودتون رو به صورت اسکن شده برای ثبت‌نام در کنکور آماده کنین. این عکس باید با سایز 150 در 200 پیکسل و به صورت فایل jpeg یا jpg در سایت آپلود بشه. یادتون باشه عکس نباید مهر و لکه داشته باشه یا منگنه خورده باشه.

اطلاعات فردی داوطلب:

اطلاعاتی مثل نام، کد ملی، شماره شناسنامه، رشته تحصیلی، کد سوابق تحصیلی، کد دانش‌آموزی و … برای ثبت‌نام در کنکور سراسری انسانی مورد نیازه. داوطلبان مرد باید کد نظام وظیفه هم داشته باشن. اگه در مورد چگونگی دریافت کد نظام وظیفه سوالی دارین، مطالعه مقاله زیر می‌تونه برای شما مفید باشه:

دریافت سوابق تحصیلی برای مشمولان سوابق تحصیلی:

اون دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خودشون رو از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود رو از سال 91 به بعد گرفتن، باید کد سابقه تحصیلی خود‌شون رو برای ثبت‌نام کنکور رشته انسانی در اختیار داشته باشن. داوطلبان نظام جدید (6-3-3) هم کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم خودشون رو برای ثبت‌نام ارائه می‌کنن.

اگه دانش‌آموز پایه دوازدهم هستین، باید در تیر ماه و پس از قبولی در پیش دانشگاهی، برای دریافت کد سوابق تحصیلی خودتون اقدام کنین. با داشتن کارنامه تحصیلی خود وارد سایت dipcode.medu.ir شده و اطلاعاتی مثل کد دانش‌آموزی، کد مدرسه و … رو وارد کنین تا به کد سوابق تحصیلی خود‌تون برسین.

مدارک لازم برای استفاده از سهميه‌ها:

سهميه‌هايی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان، ايثارگران، بهياران، مناطق سیل زده، محروم و زلزله‌زدگان در کنکور سراسری تاثیرگذاره. برای استفاده از سهمیه‌ها باید کد مربوط به اون‌ها رو از سایت نهاد مربوطه دریافت کنین و در فرم ثبت‌نام کنکور وارد کنین.

تشکیل پرونده داوطلبان معلول:

هر سال داوطلب‌های زیادی با وجود معلولیت‌های جسمی در کنکور سراسری ثبت‌نام می‌کنن. سازمان سنجش وضعیت این داوطلبان رو با توجه به پرونده‌های سازمان بهزیستی بررسی می‌کنه و در صورت تایید خدمات لازم رو برای اون‌ها ارائه می‌کنه.

هزینه ثبت‌نام کنکور سراسری انسانی

هزینه ثبت نام کنکور انسانی

برای پرداخت هزینه‌های مربوط به شرکت در کنکور سراسری باید در سایت سازمان سنجش، وارد منوی خرید کارت اعتباری بشین. وقتی وارد صفحه مربوط به خرید کارت اعتباری شدین، به دنبال گزینه خرید سریال ثبت‌نام کنکور سراسری بگردین و اون رو انتخاب کنین. این گزینه فقط در بازه زمانی که ثبت‌نام کنکور انجام میشه، قابل کلیک و استفاده کردنه.

توی قدم بعدی مبلغی که برای شرکت در کنکور نیازه رو پرداخت کنین و شماره پیگیری پرداخت رو دریافت کنین.

با توجه به ادغام ثبت‌نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، همه داوطلبان رشته محل‌های دانشگاه‌های سراسری (اعم از روزانه و شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام خود به یک کارت اعتباری نیاز دارن.

داوطلبانی که علاوه بر کنکور رشته انسانی قصد شرکت در یکی از رشته‌های شناور (هنر و زبان) رو هم دارن، باید گزینه اول خود‌شون رو از بین رشته‌های اصلی و دومی رو از رشته‌های شناور انتخاب کنن.

در جدول زیر جزئیات پرداختی‌های مرتبط با کنکور با توجه به شرایط مختلف اعلام شده:

هزینه‌های خدماتی ثبت‌نام آزمون سراسری 1403
هزینه ثبت‌نام به ازای هر گروه آزمایشی 750,000
آزمون عملی رشته تربيت بدنی 700,000
آزمون عملي رشته‌های هنر 1,500,000
هزینه مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 650,000
هزينه‌ ثبت‌نام آزمون سراسری برای داوطلبانی که حوزه امتحانی آن‌ها خارج از کشور است 10,000,000
خدمات سامانه انتخاب رشته پيشنهادی (اختياری) 140,000
هزینه ثبت‌نام متأخرین آزمون‌ها و تغییر حوزه امتحانی 1,200,000
هزینه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان (متخلفان احتمالی) آزمون‌ها، موضوع قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری 1,200,000
علاقه‌مندی به گزينش در دانشگاه پيام نور، تربيت معلم (فرهنگيان) و مراکز غيرانتفاعی 200,000
خدمات پيام کوتاه آزمون (اختیاری) 12,000

تغییرات کنکور سراسری انسانی 1403

با توجه به اعلام تغییرات جدید و اینکه آزمون سراسری هر سال در دو نوبت تیر و دی برگزار میشه، داوطلبان باید با منابع کنکور انسانی و تغییرات اون به صورت دقیق آشنا بشن. ما در این قسمت، این تغییرات رو بررسی می‌کنیم.

  1. حذف دروس عمومی از آزمون
  2. افزایش اهمیت تراز کنکور
  3. افزایش اعتبار زمانی نتیجه آزمون
  4. حذف زیر گروه ها به طور کامل
  5. در نظر گرفتن شرط معدل
  6. تصویب شدن تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون

[irp posts=”3971″ name=”بررسی تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1403″]

سهمیه‌بندی در کنکور رشته انسانی 1403

به طور کلی شرکت‌کنندگان کنکور بسته به شرایطی که دارن، از سهمیه‌های مثل سهمیه مناطق، ایثارگران 25 درصد، ایثارگران 5 درصد، رزمندگان، خانواده شهدا، بهیاران و مناطق سیل‌زده می‌تونن استفاده کنن. هر کدام از این سهمیه‌ها شرایط خاصی داره که در مقاله‌ای جداگانه اون‌ها رو بررسی می‌کنیم. برای مطالعه این مقاله سراغ لینک زیر برین:

تاریخ برگزاری کنکور رشته انسانی

آزمون سراسری هر ساله در زیرگروه‌های تجربی، انسانی، ریاضی، زبان و هنر برگزار میشه؛ اما، با تصویب قانون جدید در سال 1403 این روند کمی تغییر کرده و قرار شده که سالانه دو مرتبه آزمون سراسری برگزار بشه. رئیس سازمان سنجش عنوان کرده که ثبت نام برای نوبت اول کنکور 1403 از ۸ تا ۱۴ آبان 1402 انجام شده و آزمون در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی 1402 برگزار میشه.

دومین نوبت کنکور 1403در 14 و 15 تیر 1403برگزار میشه و ثبت نام در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین 1403 انجام میشه که شما می‌تونین جزئیات دقیق این آزمون رو با مراجعه به سایت سازمان سنجش دریافت کنین.

مشاوره کنکور انسانی برای رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی

برای به دست آوردن بعضی از تجربه‌ها لازم نیست حتماً خودتون وارد عمل بشین و همه چیز رو خودتون امتحان کنین. گاهی پرس‌وجو کردن از دیگران می‌تونه خیلی راحت شما رو به جواب تمام سوالاتی که در ذهن دارین، برسونه.

کنکور هم یکی از همون تجربه‌هاییه که برای کسب کردن اون نیازی نیست حتماً سر جلسه بنشینین! قبل از شما هزاران نفر در این آزمون شرکت کردن؛ پس استفاده کردن از تجربه اون‌ها می‌تونه مثل چراغ، مسیر رو برای شما روشن کنه. شما هم می‌تونین از روش مطالعه رتبه‌های برتر کنکور سال‌های قبلی استفاده کنین و هم از راه‌هایی که مشاوران تحصیلی پیش روی شما قرار میدن، بهره ببرین.

مشاوره کنکور انسانی

مشاوران گروه آموزشی پرش می‌تونن برای پیمودن صفر تا صد مسیر کنکور به شما کمک کنن. پرش با افتخار دارای بهترین مشاورین کنکور انسانیه. مشاورین پرش، با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره بالینی و مشاوره تحصیلی به داوطلبان کنکور کمک می‌کنن تا رشته و دانشگاه هدف خود‌شون رو مشخص کنن.

در واقع، مشاورین پرش به شما کمک می‌کنن تا بهترین و مناسب‌ترین برنامه‌ریزی هفتگی رو برای کنکور انسانی داشته باشین. شک نکنین با اجرای برنامه درسی برای کنکور انسانی می‌تونین قدم به قدم به هدف خود‌تون نزدیک بشین. برای ارتباط با مشاوران تحصیلی گروه آموزشی پرش، کافیه که شماره تماس خود‌تون رو در کادر «ارتباط با ما» وارد کنین.

برای موفقیت در کنکور انسانی از کی شروع کنیم؟

داشتن برنامه‌ریزی برای کنکور انسانی 1403 که زمان شروع، پایان و فواصل زمانی مطالعه هر درس در اون مشخص باشه، از جمله فاکتور‌های مهم برای موفقیت در کنکوره؛ به طورکلی،ما در حقیقت نمی‌تونیم روز و ساعت دقیقی برای شروع مطالعه کنکوری به داوطلبان اعلام کنیم!

خیلی از دانش‌آموزا از بدو ورود به دوره دوم متوسطه، اکثر درس‌ها رو به روش کنکوری می‌خونن. هر کس بر اساس توانایی‌های خودش، سبک متفاوتی برای درس خوندنش داره.

به طور کلی داوطلبان درس خوندن، تست زدن و برنامه‌ریزی کنکور رو از تابستان شروع می‌کنن؛ البته، اگه زودتر از این هم شروع کنن و حواس‌شون رو به رعایت کمیت و کیفیت مطالعه باشه، از رقیبان خود یک قدم جلوترن. یکی از نکاتی که داوطلبان رشته انسانی باید به اون توجه کنن استفاده از منابع کنکور انسانی است؛ داوطلبان با مطالعه درست این منابع می‌تونن سبک بهتری از یادگیری رو تجربه کنن.

برنامه‌ریزی کنکور انسانی 1403

حتماً می‌دونین که در سال کنکور، باید حجم زیادی از درس‌ها رو در بازه زمانی نسبتاً کوتاهی یاد بگیرین. برای این که بتونین دروس پایه و پیش‌دانشگاهی رو خوب یاد بگیرین، به یک برنامه‌ درسی برای کنکور انسانی 1403 نیاز دارین.

این برنامه‌ریزی باید بر اساس نیازها و توانایی‌های شما تنظیم بشه. برای برنامه‌ریزی درسی باید به جزئیات زیادی توجه کنین. شما می‌تونین از نکات برنامه‌ریزی در مقاله زیر برای برنامه‌ریزی کنکور انسانی 1403، استفاده کنین.

نحوه مطالعه دروس تخصصی کنکور انسانی

دروس اختصاصی رشته انسانی از اهمیت بالایی دارن. سوالات دروس اختصاصی بسیار مفهومی‌ و گیج‌کننده‌ هستن. مثلاً حل تست‌های درسی مثل فلسفه و منطق، بدون مطالعه عمیق و برقراری ارتباط بین قسمت‌های مختلف کتاب درسی امکان‌پذیر نیست.

نحوه مطالعه دروس برای کنکور انسانی

توصیه میشه اگه دوست دارین دروس تخصصی کنکور انسانی رو به خوبی حل کنین و در اون موفق بشین، از بسته‌های آموزشی معلم خصوصی پرش استفاده کنین. این بسته پرش، شامل نکات مهم و مباحث تست خیز کنکور انسانی 1403 است. مزیت بسته معلم خصوصی پرش اینه که تمام مباحث مهم کنکور انسانی رو به خوبی پوشش میده، به گونه‌ای که که داوطلب به منابع آموزشی دیگه‌ای نیاز نداره.

بد نیست برای اطلاع از بهترین روش مطالعه دروس کنکور، سری هم به مقاله‌های زیر بزنین:

درس شاخص چیست؟

درس شاخص درسیه که یا ضریب بالایی داره یا شما در اون درس خیلی قوی هستین. این درس باید عمده مطالعات شما رو در طول یک هفته شامل بشه. طوری که اطمینان داشته باشین که اون رو در کنکور بالای 70 میزنین. دقت کنین که توجه به نکات مهم کنکور انسانی در این دروس اولویت بالاتری داره.

دروس رشته انسانی برای کنکور چگونه باید مطالعه شوند؟

تو بین درس‌هایی که در رشته انسانی تدریس میشه، بر اساس سبک مطالعه سه نوع طبقه‌بندی وجود داره. بر این اساس دروس، به سه دسته حفظی، خوندنی و تمرینی تقسیم میشن.

دروس حفظی:

لغات زبان و عربی و فارسی جز دروس حفظی هستن. برای یادگیری مباحث این دروس بهترین کار کد گذاری، داستان نویسی و فیش برداریه.

دروس خوندنی:

فلسفه، منطق، تاریخ و جغرافیا، روانشناسی، جامعه‌شناسی و دینی جزء دروس خوندنی هستن. این‌ها دروسی هستن و فقط با یکبار مطالعه نمی‌تونین تمام مباحث اون‌ها رو به خاطر بسپرین. لازمه که یادداشت‌برداری و خلاصه‌نویسی کنین تا در زمان خودش به مرور و جمع‌بندی این دروس بپردازین. بنابراین دروس خوندنی به مرور و تست زنی مداوم احتیاج دارن.

دروس تمرینی :

ریاضی، اقتصاد، عربی، فنون، گرامر زبان، آرایه و قرابت و دستور زبان جزء دروس تمرینی هستن. این دروس کمتر به مطالعه تئوری نیاز دارن و برای یادگیری مباحث اون‌ها باید بیشتر به حل مسئله و تمرین بپردازین. البته همچنان تست زدن رو فراموش نکنین.

برای قبولی در کنکور انسانی در هفته برای هر درس چقدر باید تست بزنیم؟

داشتن برنامه‌ریزی هفتگی برای کنکور انسانی مانند یک کتالیزور جهت رسیدن به بالاترین رتبه‌ها عمل می‌کنه. در ادامه به شما گفته‌ایم که برای قبولی در کنکور انسانی در هفته برای هر درس بهتره چقدر تست بزنین:

روزی چند ساعت تست بزنیم

ادبیات:

شما باید برای قبولی در کنکور انسانی در هفته بین 70 تا 100 تست بزنین که شامل تست‌های موضوعی قرابت، آرایه و لغت و املا و تاریخ ادبیات میشه.

عربی:

این درس جزء مهم‌ترین دروس رشته انسانی در زیر گروه 1 هستن که اگه شما بخواین رشته حقوق و فقه و حقوق رو انتخاب کنین حتما در هفته باید بین 100 تا 150 تست از عربی پایه و اگه قصد داشته باشین در سایر زیر گروه‌ها شرکت کنین باید بین 70 تا 100 تست در هفته بزنین.

دینی:

از اونجایی که درس دین و زندگی ضریب 3 در کنکور سراسری انسانی داره، جزء دروسی محسوب میشه که در کسب رتبه بالا در آزمون سراسری نقش مهمی داره. بنابراین لازمه که روی مباحث کتاب به خوبی مسلط باشین و از خط به خط کتاب‌های این درس تست بزنین.

لازمه که برای این درس در هر هفته بین 50 تا 70 تست زده بشه و از اونجایی که بسیاری از دانش آموزان در به خاطر سپردن مطالب این درس مشکل دارن، اون رو نادیده می‌گیرن. این فرصت مناسبیه برای داوطلبانی که این درس مهم و پر ضریب رو جدی می‌گیرن تا بتونن تراز و رتبه خوبی رو به دست بیارن.

زبان:

برای اینکه بتونین درصد و رتبه بالا در درس زبان انگلیسی کسب کنین لازمه که مهارت خودتون رو در تست‌زنی افزایش بدین. یکی از کارهایی که باید انجام بدین اینه که هر شب حداقل 10 تست برای این درس بزنین و سپس اون‌ها رو تحلیل کنین. با این روش مدام مباحث این درس فرار رو مرور می‌کنین.

ریاضی:

برای این درس مدام باید تمرین و حل مسئله داشته باشین و در هفته حدود 100 تا 150 تست برای اون بزنین. ریاضی درسی نیست که با هفته‌ای 30-40 تا تست زدن بتونین اون رو از سر خود باز کنین.

قطعا برای موفقیت در کنکور سراسری نباید از هیچ درسی بگذرین و حتی کوچک‌ترین مباحث نیز حائز اهمیت هستن. به خاطر داشته باشین از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تنها یک تست درست فاصله است. پس به خاطر موفقیت خودتان هم که شده هیچ مبحثی رو بی‌اهمیت ندونین.

برای مطالعه درس ریاضی منبعی رو انتخاب کنین که درسنامه خوبی داشته باشه و دارای تست‌های طبقه‌بندی شده باشه.

اقتصاد:

اقتصاد درسیه که هم مباحث خوندنی داره و هم مباحث تمرینی. به همین علت لازمه حدودا 30 تست از مباحث تمرینی و 40 تست از مفاهیم خوندن بزنین تا بتونین به رتبه و تراز مناسب دست پیدا کنین.

علوم و فنون:

مفاهیم عروض و قافیه جز مفاهیم سخت‌تر هستن. آرایه درس علوم و فنون با ادبیات در یک رده قرار می‌گیرن و باید مرتبا مباحث این درس رو مرور کنین. برای این درس توصیه ما به شما هفته‌ای 40 تا 50 تسته که باید تحلیل کنین تا بتونین روی مباحث این درس مسلط بشین.

فلسفه و منطق:

فلسفه و منطق درسیه که در کنکور انسانی ضریب بسیار بالایی داره و اگه شما این درس رو در آزمون بالای 50 درصد بزنین جای تبریک داره! برای مطالعه این درس به 2 تا 3 منبع قوی نیاز دارین و حتما باید تمام نمونه تست‌های سال‌های گذشته رو تحلیل کنین. در کل شما باید بین 100 تا 150 تست در هر هفته بزنین.

جامعه شناسی و روانشناسی:

اگه رشته‌ای که برای ادامه تحصیل در آینده انتخاب کردین در زیر گروه 5 قرار داره، لازمه این درس رو به صورت ویژه‌تری مطالعه کنین و برای اون هفته‌ای 100 تست رو در نظر بگیرین. در نظر داشته باشین که اگه درصد خوبی در این درس کسب کنین رتبه بسیار خوبی نیز به دنبال اون در انتظار شماست.

میزان مطالعه روزانه و هفتگی برای قبولی در کنکور انسانی

برنامه‌ریزی روزانه برای کنکور انسانی برای دانش آموزانی که کلاس دارن و به مدرسه میرن بین 5 تا 6 ساعت مطالعه و در روزهای تعطیل 10 تا 11 ساعت مطالعه در نظر گرفته میشه؛ اما، در صورتی که فارغ التحصیل شدین یا قصد دارین مجدد کنکور بدین بین 12 تا 13 ساعت مطالعه در روز ضروریه.

آیا می‌دونین از کدوم درس‌ها در کنکور سراسری انسانی سوال میاد؟

اطلاع از بودجه‌بندی کنکور انسانی می‌تونه به این سوال شما پاسخ کاملی بده. جزئیات مربوط به بودجه‌بندی کنکور انسانی رو می‌تونین در ادامه مطالعه کنین:

بودجه‌بندی کنکور انسانی 1403

درک بودجه‌بندی کنکور انسانی 1403 بسیار راحته. به طور کلی در کنکور رشته انسانی با 280 سوال سر و کار دارین که به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم‌بندی می‌شن. برای جواب دادن به 100 سوال دفترچه عمومی 75 دقیقه زمان دارین. 180 سوال دفترچه اختصاصی رو هم باید در 165 دقیقه پاسخ بدین.

اطلاع از بودجه‌بندی سوالات کنکور انسانی به شما کمک می‌کنه تا برنامه‌ریزی بهتری برای مطالعه درس‌ها داشته باشین. دو جدول زیر بودجه‌بندی کنکور انسانی رو به شما توضیح میده:

بودجه‌بندی دروس اختصاصی کنکور انسانی

زبان و ادبیات فارسی 30 سوال
ریاضی 20 سوال
عربی تخصصی 20 سوال
تاریخ و جغرافیا 30 سوال
علوم اجتماعی 20 سوال
اقتصاد 15 سوال
فلسفه و منطق 25 سوال
روانشناسی 20 سوال
مجموع سوالات دفترچه اختصاصی کنکور رشته انسانی 180 سوال

اگه به دنبال اطلاعات کامل و جامع در رابطه با بودجه‌بندی کنکور انسانی 1403 (از جمله بودجه‌بندی تاریخ کنکور انسانی 1403، بودجه‌بندی ریاضی کنکور انسانی 1403 و …)هستید می‌تونین مطلب زیر رو مطالعه کنین.

حذفیات کنکور انسانی 1403

ممکنه این سوال برای شما هم پیش بیاد که «چه درس‌هایی در کنکور انسانی نمی‌یاد؟». همان‌طور که می‌دونین هر سال بعضی از صفحات کتاب درسی، یا بخش‌های خاصی از مباحث کنکور حذف میشن. سازمان سنجش این موارد رو حدوداً 3 یا 4 ماه مونده به کنکور، به اطلاع داوطلبان می‌رسونه.

اطلاع از جزئیات مربوط به حذفیات کنکور انسانی در سال 1403 می‌تونه برنامه‌ریزی و درس خوندن در روزهای کنکور رو برای شما ساده‌تر کنه؛ چرا که زمان خود رو برای مطالعه دروسی سرمایه‌گذاری می‌کنین که حتماً در کنکور با تست‌های اون روبه‌رو میشین. شما می‌تونین اطلاعات کاملی رو در رابطه با کتاب‌های حذف شده کنکور انسانی 1403 با مطالعه مطلب زیر به دست بیارین.

می‌دونین در کنکور انسانی 1403 با چند داوطلب دیگه رقابت می‌کنین؟

تا زمانی که کارت‌های ورود به جلسه کنکور 1403 صادر نشده باشه، نمی‌تونیم اطلاعات دقیقی از تعداد داوطلبان رشته انسانی به شما اعلام کنیم؛ اما، معمولاً تعداد داوطلبان کنکور هر سال، با سال قبلی شباهت داره؛ پس تعداد داوطلبان کنکور رشته انسانی 1402 رو با هم بررسی می‌کنیم.

به طور کلی یک میلیون ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر توی آزمون سراسری سال 1402ثبت‌نام کردن. از بین این یک میلیون و خرده‌ای نفر، 355 هزار و 580 نفر توی کنکور سراسری انسانی ثبت‌نام کردن. جدول زیر تعداد این داوطلبان رو بر اساس سهمیه‌ها مختلف به اطلاع شما می‌رسونه:

آمار شرکت کنندگان کنکور انسانی
سهمیه ایثارگری (25 درصد) حدود 18 هزار داوطلب
سهمیه ایثارگری (5درصد) حدود 5 هزار داوطلب
سهمیه منطقه1 حدود 48 هزار داوطلب
سهمیه منطقه2 حدود 100 هزار داوطلب
سهمیه منطقه3 حدود 180 هزار داوطلب

تاثیر معدل در کنکور انسانی چند درصده؟

سازمان سنجش هر سال میزان تاثیر معدل در کنکور رشته‌های مختلف رو اعلام می‌کنه. بر اساس اطلاعاتی که در دفترچه کنکور سال 1400 ذکر شده، اگه مدرک دیپلم خود رو از سال 84 به بعد دریافت کرده باشن، معدل کتبی نهایی شما 25 درصد روی کنکور تاثیر مثبت داره.

معدل امتحانات نهایی پیش‌دانشگاهی هم تا 5 درصد روی نتیجه نهایی داوطلب تاثیرگذاره. اگه مدرک پیش‌دانشگاهی‌تون رو بعد از سال 91 گرفته باشین، این قانون برای شما هم اجرا میشه.

آیا تاثیر معدل در کنکور انسانی شامل همه داوطلبان میشه؟

همان‌طور که گفتیم این تاثیر معدل برای داوطلبانی که مدرک دیپلم خود رو از سال 84 و مدرک پیش‌دانشگاهی خود رو از سال 91 به بعد دریافت کردن، پیاده‌سازی میشه.

[irp posts=”1213″ name=”تاثیر معدل در کنکور 1403 به چه صورت خواهد بود؟”]

میزان سختی سوالات کنکور انسانی 1403

با توجه به تجربه‌ای که از کنکور چند سال اخیر به دست اومده، سوالات کنکور نسبت به سال‌های قبل مفهومی‌تر طراحی می‌شن. پس برای رسیدن به نتایج خوب بهتره که مطالعه مفهومی‌تری انجام بشه؛ البته برای رسیدن به نتیجه خوب باید روش‌های مختلف زمانبندی درست سر جلسه کنکور رو بلد باشین.

پس درس خوندن در دوران کنکور نیازمند استفاده از روش‌های خاص مطالعه و تست‌زنیه که باید اون‌ها رو به درستی یاد بگیرین. اما اصلاً مگر سوالات کنکور چقدر سخت هستن؟ در جدول زیر میزان سختی سوالات عمومی و اختصاصی کنکور رو بر اساس درصد به شما نشون میدیم.

سطح سوالات اختصاصی کنکور انسانی
نام درس ساده متوسط سخت
ریاضی 27 29 44
اقتصاد 70 18 12
ادبیات اختصاصی 41 33 26
عربی اختصاصی 54 26 20
تاریخ و جغرافیا 39 29 32
علوم اجتماعی 39 28 33
فلسفه و منطق 29 27 44
روانشناسی 33 35 32

درصدهایی که رتبه‌های بالای کنکور انسانی کسب کردن:

رتبه ادبیات عربی معارف زبان ریاضی اقتصاد ادبیات تخصصی عربی تخصصی تاریخ و جغرافیا علوم اجتماعی فلسفه و منطق روانشناسی
1 7/94 7/78 4/89 7/94 4/78 100 6/95 100 9/68 4/93 4/73 4/88
2 88 88 96 96 65 4/92 6/85 100 6/85 100 65 95
3 4/77 4/85 0/96 96 70 4/92 7/96 95 5/84 100 70 4/83
4 4/77 7/90 7/90 7/90 7/66 77 100 4/88 5/74 4/93 7/81 80
5 7/70 7/90 100 7/90 70 4/92 8/87 4/88 6/85 95 7/81 4/93
6 4/81 84 7/94 7/76 7/51 1/82 4/93 100 7/76 95 4/58 95
7 80 4/65 100 100 70 1/82 9/88 95 7/86 100 4/63 7/86

آشنایی با رشته‌های دانشگاهی رشته انسانی

همون‌طور که در قسمت زیرگروه‌های رشته انسانی خوندین، رشته‌های مختلفی برای داوطلبان کنکور انسانی در نظر گرفته شده؛ این رشته‌ها که در پنج زیرگروه تقسیم‌بندی شدن، ضریب‌های متفاوتی هم دارن.

برای اکثر داوطلبان رشته انسانی، رشته‌هایی مثل حقوق، وکالت و الهیات محبوب و پرطرفداره. البته خیلی از کسانی که از بچگی رویای معلم شدن رو در سر داشتن، با ادامه تحصیل در رشته‌های آموزش ابتدایی به آرزوی خود می‌رسن. شاخه‌های مختلف رشته مدیریت مثل مدیریت بازرگانی، بیمه، کسب‌وکارهای کوچک، مدیریت مالی و … هم از رشته‌های محبوب داوطلبان کنکور رشته انسانی هستن.

معرفی بهترین منبع برای شرکت در کنکور انسانی 1403

شاید تا چند سال قبل منابع زیادی برای مطالعه و تقویت درس‌های کنکور رشته انسانی وجود نداشته؛ اما به مرور زمان، بازار پر از کتاب‌های مختلفی شده که می‌تونن به عنوان اصلی‌ترین منابع برای یادگیری مطالب کنکوری استفاده بشن.

شاید همه این کتاب‌ها برای مطالعه کنکور خوب باشن؛ اما باید دقت کنین که استفاده از یک منبع جامع و کامل برای مطالعه کنکوری، خیلی بهتر از این میشه که بخش‌های کوچکی از چند کتاب مختلف رو کنار هم جمع کنین تا به منبع مناسب خود برسین.

بسته‌های آموزش کنکور انسانی پرش می‌تونه همان منبع کاملی باشه که شما رو برای رسیدن به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌تون آماده می‌کنه. این بسته‌ها که شامل کتاب‌های کمک‌درسی و دی‌وی‌دی‌های آموزشی میشه، تمام نواقص درسی شما رو رفع میکنه و به تقویت نقاط قوت و ضعف شما برای شرکت در کنکور سراسری انسانی کمک میکنه.

اگه هم‌زمان با دیدن ویدیوهای آموزشی پرش، کتاب کمک‌درسی رو در دست داشته باشین و همراه با اساتید یکی یکی مباحث درسی رو پشت سر بذارین، قطعاً دروس رشته انسانی رو به طور عمیق و مفهومی یاد می‌گیرید.

منابع کنکور انسانی 1403

منابع کنکور انسانی 1403

نام درس نام کتاب/ پایه تدریس کد کتاب سال چاپ
 

ریاضیات

ریاضی و آمار (1) / پایه دهم 110212 99
ریاضی و آمار (2) / پایه یازدهم 11212 1400
ریاضی و آمار (3) / پایه دوازدهم 112212 1401
اقتصاد اقتصاد 110221 99
 

زبان و ادبیات فارسی

علوم و فنون ادبی (1) / پایه دهم 110203 99
علوم و فنون ادبی (2) / پایه یازدهم 111203 1400
علوم و فنون ادبی (3) / پایه دوازدهم 112203 1401
منطق منطق / پایه دهم 110223 99
منابع کنکور انسانی 1403
نام درس نام کتاب/ پایه تدریس کد کتاب سال چاپ
 

زبان عربی (گروه آزمایشی علوم انسانی)

عربی‏، زبان قرآن (1) / پایه دهم 110207 99
عربی‏، زبان قرآن (2) / پایه یازدهم 111207 1400
عربی‏، زبان قرآن (3) / پایه دوازدهم 112207 1401
 

زبان عربی (گروه آزمایشی علوم انسانی برای دیپلمه های علوم و معارف اسلامی)

عربی‏، زبان قرآن (1) / پایه دهم 110208 99
عربی‏، زبان قرآن (2) / پایه یازدهم 111208 1400
عربی‏، زبان قرآن (3) / پایه دوازدهم 112208 1401
 

تاریخ (گروه آزمایشی علوم انسانی)

تاریخ (1) – ایران و جهان باستان / پایه دهم 110219 99
تاریخ (2) – از بعثت پیامبر اسلام تا پایان صفویه / پایه یازدهم 111219 1400
تاریخ (3) – ایران و جهان معاصر / پایه دوازدهم 112219 1401
منابع کنکور انسانی 1403
نام درس نام کتاب/ پایه تدریس کد کتاب سال چاپ
 

تاریخ (گروه آزمایشی علوم انسانی برای دیپلمه های علوم و معارف اسلامی)

تاریخ (1) / پایه دهم 110233 99
تاریخ (2) / پایه یازدهم 111233 1400
تاریخ (3) – ایران در دوره اسلامی / پایه دوازدهم 112233 1401
 

جغرافیا

جغرافیای ایران/ پایه دهم 110218 99
جغرافیای (2) – جغرافیای ناحیه‌ای/ پایه یازدهم 111218 1400
جغرافیای (3) – کاربردی/ پایه دوازدهم 112218 1401
فلسفه فلسفه / پایه یازدهم 111226 1400
فلسفه (2) / پایه دوازدهم 112226 1401
منابع کنکور انسانی 1403
نام درس نام کتاب/ پایه تدریس کد کتاب سال چاپ
 

علوم اجتماعی

جامعه شناسی (1) / پایه دهم 110220 99
جامعه شناسی (2) / پایه یازدهم 111222 1400
جامعه شناسی (3) / پایه دوازدهم 112222 1401
روانشناسی روانشناسی / پایه یازدهم 111224 1400

نکته‌هایی در مورد آمادگی برای حضور در جلسه کنکور انسانی

بعد از گذشتن روزهای سخت و پرکار مطالعه برای کنکور، حالا زمان اون رسیده که نتیجه زحمات خودتون رو ببینین. سر جلسه کنکور خیلی از داوطلبان به خاطر شدت استرس و نگرانی، احساس می‌کنن تمام مطالبی که خونده بودن رو فراموش کردن!

اگه دچار این احساس، هستین باید بدونین که درگیر فراموشی لحظه‌ای و کاذب شدین. کافیه شروع به خوندن سوالات کنین و به خاطر این اتفاق خودخوری نکنین؛ در عرض چند ثانیه همه چیز به حالت عادی برمی‌گرده.

روز کنکور لباس راحت بپوشین و شب قبل تمام وسایل لازم مثل، کارت ورود به جلسه، مداد و پاک‌کن رو چک کنین تا اون‌ها رو جا نذارین. بین سوالات مختلف دفترچه عمومی و اختصاصی از این شاخه به اون شاخه نپرین؛ با ورق زدن بیهوده خودتون رو گیج نکنین و سعی کنین روی سوالات تمرکز 100 درصدی داشته باشین.

آمادگی برای حضور در جلسه کنکور انسانی 1403

زیرگروه‌های کنکور رشته انسانی در سال‌های گذشته

داوطلبان کنکور انسانی در سال‌های گذشته می‌بایست رشته‌های مورد علاقه‌شون رو از بین پنج گروه مختلف انتخاب می‌کردن. این پنج گروه رو با نمونه‌هایی در ادامه بررسی می‌کنیم.

زیرگروه‌های کنکور رشته انسانی

  • زیرگروه یک: رشته‌هایی مثل فلسفه، الهیات، حقوق، زبان عربی، معارف اسلامی و علوم قرآنی و … از زیرمجموعه‌های زیرگروه یک رشته انسانی بودن.
  • زیرگروه دو: روزنامه‌نگاری، آموزش علوم اجتماعی، امنیت بین‌الملل، جامعه‌شناسی و … از رشته‌هایی بودن که در زیرگروه دو قرار می‌گرفتن.
  • زیرگروه سه: مدیریت صنعتی، حسابداری، امور مالی و مالیاتی، هتلداری، بیمه و … از رشته‌های محبوب زیرگروه سه انسانی بودن.
  • زیرگروه چهار: این زیرگروه شامل رشته‌های آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، تاریخ اسلام، زبان‌شناسی و … میشد.
  • زیرگروه پنج: رشته‌هایی مثل آموزش ابتدایی، روان‌شناسی، علوم ورزشی، مشاوره، روان‌شناسی و … در زیرگروه پنجم قرار می‌گرفت.

زیرگروه 1

کاردانی:

آموزش دینی و عربی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، امور تربیتی، امور دولتی، تربیت مبلغ قرآن کریم، تربیت معلم قرآن کریم، حقوق قضایی، خدمات اداری

کارشناسی:

آموزش الهیات، آموزش زبان عربی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، ادیان و مذاهب، ادیان و عرفان، ایران شناسی، تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، حقوق، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، شیعه شناسی، معارف اسلامی، فقه شافعی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، فرهنگ و معارف اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مترجمی زبان عربی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی

کارشناسی ارشد:

کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، معارف اسلامی و ارشاد، معارف اسلامی و حقوق

زیر گروه 2

کاردانی:

آموزش مطالعات اجتماعی

کارشناسی:

آموزش علوم اجتماعی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، پژوهشگری امنیت، جامعه شناسی، حفاظت اطلاعات، روزنامه نگاری، ضد تروریسم، علوم فنی امنیت، مددکاری اجتماعی، مردم شناسی، علوم ارتباطات

زیر گروه 3

کاردانی:

اشتغال، اقتصاد کار و بهره وری، امور بانکی، امور فرهنگی، امور مالی و مالیاتی، بیمه، گردشگری، حسابداری، روابط کار، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت گمرکی، هتلداری

کارشناسی:

اقتصاد، امنیت اقتصادی، حسابداری، روابط عمومی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات، هتلداری

زیر گروه 4

کاردانی:

باستان شناسی، علوم انتظامی

کارشناسی:

آمار، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، جغرافیا، زبان شناسی، علوم انتظامی، علوم سیاسی

زیر گروه 5

کاردانی:

آموزش و پرورش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم ورزشی، مربی کودک

کارشناسی:

آموزش ابتدایی، آموزش مشاوره و راهنمایی، آموزش تربیت بدنی، آموزش کودکان استثنایی، روان شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مشاوره، مطالعات خانواده

با آگاهی برای شرکت در کنکور سراسری انسانی آماده بشین

توی این مقاله به همه چیز درباره کنکور انسانی 1403 که شما به اون نیاز دارین، پرداختیم. روز کنکور همون روزیه که نتیجه تمام زحماتی که برای درس خوندن به سبک کنکوری کشیدین رو برداشت می‌کنین. پیشنهاد ما به شما اینه که دروس مختلف انسانی رو به روش مفهومی بخونین، تا بتونین از پس سوالات کنکور سراسری انسانی به خوبی بربیاین.

در نهایت آرزو می‌کنیم بتونین دور از استرس و اضطراب، سر جلسه کنکور حاضر بشین و به نتیجه تمام زحماتی که کشیدین برسین. اگه سوال یا ابهامی در مورد کنکور انسانی و جزئیات مربوط به اون دارین، از طریق بخش نظرات با ما در میون بذارین.

برای ارتباط گرفتن با مشاوران گروه آموزشی پرش هم شماره تماس خودتون رو در کادر «ارتباط با ما» وارد کنین. پرش، بهترین مشاوران کنکور انسانی خودش رو برای کمک به شما در اختیارتون می‌ذاره.

“پیشنهاد می‌کنیم اگه بعد از خوندن این مقاله براتون سوالی پیش اومد که جوابش در این مقاله نبود، حتما سوالتون رو در قسمت نظرات در پایین همین صفحه از ما بپرسید، یا با وارد کردن شماره تلفنتون در قسمت ارتباط با ما، در سریعترین زمان ممکن، منتظر تماس مشاورین ما برای دریافت مشاوره تحصیلی رایگان باشین.🎯📚

از 10 تا 17 بهمن ماه 1402 مهلت دارید تا برای شرکت در کنکور انسانی ثبت‌نام کنید.

بله؛ اما باید حتماً مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشید.

اگر فارغ‌التحصیل رشته تجربی یا ریاضی هستین و می‌خواهید که در کنکور انسانی شرکت کنین باید هنگام ثبت نام کنکور در فرم انتخاب رشته سایت، رشته و عنوان دبپلم را تجربی بزنید و عنوان گروه آزمایشی را علوم انسانی انتخاب کنید.

به خودی خود هیچ درسی سخت نیست و اگر نبست به روش مطالعه، مرور و تست‌زنی هر درس آگاه باشید و دروسی که ضریب بالایی دارن را در اولویت قرار بدین به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید

هر داوطلب می‌تواند در یک رشته اصلی و دو رشته شناور شرکت کنند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

10 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره کنکور انسانی 1403»

  1. آواتار فردین

    سلام.. من یازدهمم رشتم انسانیه با توجه به ای کیو بالایی که دارم توان اینکه بخام تجربی بخونم رو دارم.. سوال اینه که میتونم از کنکور به بعدو تجربی ادامه بدم؟(پزشکی)
    یا اینکه کنکور رو که تموم کردم دانشگاه تجربی ادامه بدم و بتونم واسه پزشکی تلاشمو بکنم

    1. آواتار نگار ناظم

      سلام آقا فردین. خدا قوت💪🏻🙌🏻
      در مورد انتخاب رشته و کنکور مشاورین پرش بهتر میتونن راهنماییت کنن و با توصیفات شما قطعا میتونی توی هر دو رشته موفق بشی. اما برای اینکه جزئیات کامل رو بدونی شماره تلفنت رو داخل باکس شماره این مقاله وارد کن تا واحد مشاوره پرش باهات تماس بگیرن و بیشتر راهنماییت کنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد