دانلود رایگان کتاب‌های دهم انسانی(چاپ خرداد 1402 – 1403)

دانلود رایگان کتاب‌های دهم انسانی (چاپ خرداد 1403 – 1404)

کلاس دهم تجربه جدیدی برای تمام دانش‌آموزانه. تعداد کتاب‌های دهم انسانی که برای اولین بار به دانش‌آموزها معرفی میشن خیلی بیشتر از پایه‌ها و رشته‌های دیگه است. بعضی از کتاب‌های دهم انسانی مثل منطق و اقتصاد تا قبل از این در برنامه درسی دانش‌آموزها نبوده و یاد گرفتن روش‌های مطالعه این دروس و عادت کردن به اون‌ها فرایند زمانبریه.

تابستون فصل پیش‌خوانیه. حتی لازم نیست تا خرید کتاب‌ها صبر کنین کافیه با دانلود کتاب‌های دهم انسانی شروع به پیش‌خوانی کتاب‌های دهم انسانی کنین و برای سالی پر از موفقیت آماده بشین. این طوری لازم نیست در طول سال تحصیلی نگران باشین که چطور برای خوندن تمام کتاب‌های دهم رشته انسانی زمان پیدا کنین.

با دانلود فایل پی دی اف کتاب‌های دهم انسانی، همیشه فایل این کتاب‌ها رو روی گوشیتون دارین و لازم نیست برای دسترسی زودتر به کتاب‌های پایه دهم انسانی، با هزینه‌های عجیب و غریب کتاب‌ها رو بخرین یا کتاب‌های دست دوم یا چاپ سال قبل رو بخرین. اما تنها فایده دانلود کتاب‌های پایه دهم انسانی برای پیش‌خوانی نیست، بعد از خرید کتاب‌های چاپی سریع فایل‌ها رو پاک نکنین، چون همیشه روز قبل از امتحانات مهم و پرسش‌های کلاسی احتمال وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشدنی وجود داره.

ممکنه به یک مهمانی ناگهانی دعوت بشین که حتما باید در اون شرکت کنین، یا خیلی ناگهانی دچار مسمومیت غذای بشین یا مجبور باشین زمان زیادی رو در اتاق انتظار مطب یک پزشک بگذرونین یا اصلا کتابتون رو در مدرسه جا گذاشته باشین. لازم نیست در هر موقعیتی کتاب‌های سنگین رو همراه خودتون جابه‌جا کنین یا همه جا رو به دنبال کتاب درسی بگردین، کافیه با دانلود کتاب‌های دهم انسانی PDF این کتاب‌ها رو روی گوشیتون داشته باشین و به سادگی به محتوای درسی کتاب‌های کلاس دهم انسانی دسترسی پیدا کنین.

به هر دلیلی به دنبال دانلود کتاب‌های دهم انسانی 1403 هستین، در این مقاله لینک دانلود تمام کتاب‌های دهم انسانی برای شما جمع‌آوری شده.لیست کتاب‌های دهم انسانی مصوب وزارت آموزش و پرورش از این کتاب‌ها تشکیل شده: فارسی، نگارش، علوم و فنون ادبی، دین و زندگی، عربی، ریاضی و آمار، آمادگی دفاعی، جغرافیا، تاریخ، جامع شناسی، اقتصاد، هنر، منطق، کارگاه کارآفرینی و تولید، تفکر و سواد رسانه‌ای، زبان انگلیسی، کتاب کار زبان انگلیسی و تعلیمات ادیان الهی و اخلاق (ویژه اقلیت‌های دینی).

اگه در پیش‌خوانی دروس به مشکل برخوردین یا در طول سال تحصیلی بعضی از مفاهیم رو خیلی خوب یاد نگرفتین هم می‌تونین برای مشاهده فیلم‌های آموزشی تمام دروس پایه دهم انسانی، از محصولات و خدمات ویژه دهم انسانی پرش دیدن کنین و محصول مناسب خودتون رو انتخاب کنین. اگه به اطلاعات بیشتری نیا دارین کافیه شماره تماستون رو در بخش ارتباط با مشاورین پرش وارد کنین.

برنامه‌ریزی اصولی برای مطالعه صحیح کتاب‌های دهم انسانی اهمیت زیادی داره یادتون نره که امتحانات پایانی دهم هم نهایی شده و تاثیر مستقیمی روی نتایج کنکورتون میگذاره.

تعداد کتاب‌های دهم انسانی زیاده و تعداد زیادی از اون‌ها برای اولین بار در برنامه درسی شما قرار گرفتن. پس یادگیری اصولی اون‌ها مهمه و باید از منابع باکیفیت استفاده کنین تا همه درس‌ها رو بایک برنامه درسی منظم یاد بگیرین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1
دانلود PDF کتاب درسی ریاضی و آمار دهم انسانی

دانلود کتاب ریاضی دهم انسانی PDF

کتاب ریاضی و آمار 1 یکی از کتاب‌های درسی پایه دهم انسانی با اهمیتی بی‌اندازه زیاده.
این کتاب از دو بخش ریاضی و آمار تشکیل شده که بخش ریاضی از دو فصل معادله درجه دوم و تابع تشکیل شده. بخش آمار هم از دو فصل کار با داده‌های آماری و نمایش داده‌ها تشکیل شده.
فایل کتاب ریاضی دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

نمونه تدریس ریاضی و آمار دهم انسانی؛

برای خیلی از دانش‌آموزان دهم انسانی ریاضی درس چالشی و گاهی دشواریه، اما از مهم‌ترین دروس دهم انسانی هم هست. اگه مشکلی در یادگیری ریاضی دهم انسانی دارین حتما از منابع کمک آموزشی با کیفیت کمک بگیرین. فیلم زیر نمونه‌ای از تدریس ریاضی دهم انسانی پرشه. می‌تونین برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی ریاضی و آمار دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی علوم و فنون ادبی دهم انسانی

دانلود کتاب علوم و فنون دهم انسانی PDF

کتاب علوم و فنون ادبی 1 یکی از کتاب‌های درسی دهم انسانی با موضوعی بسیار جذابه.

این کتاب چهار فصل داره و به مبانی تحلیل متن، آرایه‌های ادبی، تاریخ ادبیات، سبک‌شناسی و وزن شعر می‌پردازه.

فایل کتاب علوم و فنون دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

نمونه تدریس علوم و فنون دهم انسانی؛ دانلود کتاب های درسی پایه دهم انسانی

علوم و فنون ادبی یکی از مهم‌ترین دروس تخصصی رشته انسانیه که پیوستگی زیادی با مباحث پایه‌های بعد داره و باید به خوبی یاد گرفته شه. اگه مشکلی در درک مباحث علوم و فنون دهم انسانی دارین، باید از منابع کمک آموزشی کمک بگیرین. فیلم زیر نمونه‌ای از تدریس علوم و فنون دهم انسانی پرشه. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی علوم و فنون دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی جامعه شناسی دهم انسانی

دانلود کتاب جامعه شناسی دهم انسانی PDF

کتاب جامعه شناسی 1 یکی از کتاب‌های دهم انسانی مشترک با رشته علوم و معارف اسلامیه.

این کتاب از شانزده فصل با این موضوعات تشکیل شده: کنش‌ها، پدیده‌های اجتماعی، جهان‌های اجتماعی، هویت اجتماعی و هویت ایرانی .

فایل کتاب جامعه شناسی دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

نمونه تدریس جامعه شناسی دهم انسانی

‌جامعه شناسی یکی از درس‌های جدید پایه دهم انسانیه که پیدا کردن روش درست مطالعه اون زمانبره. ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس معلم خصوصی جامعه شناسی پایه دهم انسانیه. ‌اگه به دنبال کسب نمره بالا در این درس هستین و زمان زیادی برای اختصاص به این درس ندارین می‌تونین محتوای کامل ویدئویی آن را تهیه کنین. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی جامعه شناسی دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی عربی دهم انسانی

دانلود کتاب عربی دهم انسانی PDF

کتاب عربی، زبان قرآن 1 یکی از کتاب‌های دهم انسانی و مخصوص به این رشته‌ست و با کتاب عربی رشته‌های ریاضی یا تجربی تفاوت داره.

این کتاب در هشت درس و با محوریت درک متن طراحی شده. بخش زیادی از کتاب و بارم بندی به قواعد اختصاص داده شده اما آموزش قواعد عربی در این کتاب برای فهم بهتر متنه.

فایل کتاب عربی دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

نمونه تدریس عربی دهم انسانی

عربی دهم انسانی یکی از پیچیده‌ترین و پرنکته‌ترین درس این پایه‌ست. اگر در قسمت‌های مختلف این درس به مشکل برخوردین حتما از منابع کمک آموزشی کمک بگیرین. فیلم زیر نمونه‌ای از تدریس عربی دهم انسانی پرشه. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی عربی دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی تاریخ دهم انسانی

دانلود کتاب تاریخ دهم انسانی PDF

تاریخ یکی از دانش‌های مخصوص رشته انسانیه که برای اولین بار در این سال به برنامه درسی اضافه میشه. تاریخ 1 ایران و جهان باستان یکی از کتاب‌های دهم انسانی از این حوزه تخصصیه.

این کتاب شانزده درس داره و مباحثی در مبانی علم تاریخ، پیدایش تمدن و تاریخ ایران از ورود آریایی‌ها تا سقوط ساسانیان رو پوشش میده.

فایل کتاب تاریخ دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

 

نمونه تدریس تاریخ دهم انسانی

تاریخ یکی از درس‌های تخصصی و مهم دهم انسانیه که یادگیری کامل اون به مرور و مطالعه زیادی نیاز داره. یکی از روش‌های نوین برای درک بهتر درس تاریخ استفاده از ویدیوهای آموزشیه. فیلم زیر نمونه‌ای از تدریس تاریخ دهم انسانی پرشه. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی تاریخ دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی اقتصاد دهم انسانی

دانلود کتاب اقتصاد دهم انسانی PDF

یکی از کتاب‌های دهم انسانی که مخصوص به همین رشته است اقتصاده.

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده که اسامی اون‌ها به این صورته: اصول انتخاب در کسب و کار، بازیگران اصلی در میدان اقتصاد، اقتصاد رشد و پیشرفت و اقتصاد در خانواده.

فایل کتاب اقتصاد دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

نمونه تدریس اقتصاد دهم انسانی

مباحث علم اقتصاد ممکنه برای خیلی از دانش‌آموزها پیچیده و سخت به نظر بیاد. روش تدریس اقتصاد یکی از مهم‌ترین فاکتورها در یادگیری اونه. اگه نمی‌تونین به راحتی مفاهیم کتاب اقتصاد رو درک کنین، منابع کمک آموزشی خیلی به شما کمک می‌کنه. فیلم زیر نمونه‌ای از تدریس اقتصاد دهم انسانی پرشه. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی اقتصاد دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی منطق دهم انسانی

دانلود کتاب منطق دهم انسانی PDF

منطق یکی از کتاب‌های دهم انسانی  مشترک با رشته علوم و معارف اسلامیه.

این کتاب در هفت فصل به منطق و مباحث آن، روابط میان ذهن، زبان و خارج، تعریف، استدلال استقرایی، قضیه حملی و قیاس اقترانی، قضیه شرطی و قیاس استثنایی و منطق کاربردی می‌پردازه.

فایل کتاب منطق دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

 

نمونه تدریس منطق دهم انسانی

منطق دهم انسانی نیاز به تمرین و مرور فراوان داره تا بتونین خیلی خوب مطالب این درس رو بفهمین از اون استفاده کنین و به ندرت در کلاس‌های مدرسه زمانی برای تمرین استدلال‌ها وجود داره.

اگه هنوز خیلی خوب نمی‌تونین سوالات منطق رو جواب بدین باید از منابع کمک آموزشی استفاده کنین.

فیلم زیر نمونه‌ای از تدریس منطق دهم انسانی پرشه. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی منطق دهم انسانی پرش کلیک کنین.

 
دانلود PDF کتاب درسی فارسی دهم

دانلود کتاب فارسی دهم انسانی PDF

فارسی 1 یکی از کتاب‌های دهم انسانی مشترک با رشته‌های ریاضی و فیزیک، تجربی و علوم و معارف اسلامیه.

این کتاب در هشت فصل طراحی شده و ادبیات تعلیمی، پایداری، غنایی، سفر و زندگی، انقلاب اسلامی، حماسی، داستانی و جهان رو به دانش‌آموزان آموزش میده.

فایل کتاب فارسی دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

نمونه تدریس فارسی دهم انسانی پرش

اگر فکر می‌کنین برای یاد گرفتن فارسی دهم انسانی کافیه همه چیز رو حفظ کنین، نمی‌تونین نتایج خیلی خوبی در اون بگیرین. نمره خوب در درس فارسی فقط با درک مفهومی و عمیق مطالب این کتاب ممکنه. استفاده از یک منبع آموزشی خوب، منجر به یادگیری بهتر و عمیق‌تر کتاب فارسی دهم میشه. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی فارسی دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی زبان دهم

دانلود کتاب زبان انگلیسی دهم انسانی PDF

کتاب زبان انگلیسی یکی از کتاب‌های دهم انسانی و مشترک با تمام رشته‌های دیگه است.

این کتاب با نام Vision 1 چهار درس داره و به مباحث نجات طبیعت، شگفتی‌های خلقت، ارزش دانش و سفر در جهان می‌پردازه. قواعد تدریس شده در این کتاب هم شامل افعال آینده، صفت‌ها، افعال گذشته استمراری و Modalهاست.

فایل کتاب زبان دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

نمونه تدریس زبان انگلیسی دهم انسانی پرش

یادگیری یک زبان جدید نیاز به تمرین فراوان داره. فرقی نمی‌کنه در مدرسه یا آموزشگاه، برای یادگیری زبان انگلیسی باید زمان بگذارین. یکی از راه‌های یادگیری بهتر زبان انگلیسی دهم، استفاده از منابع کمک آموزشیه. بسته‌ی معلم خصوصی پرش یک انتخاب خوب برای یادگیری زبان دهمه. برای مشاهده بیشتر فیلم‌های آموزشی زبان انگلیسی دهم انسانی پرش کلیک کنین.
دانلود PDF کتاب درسی نگارش دهم

دانلود کتاب نگارش دهم انسانی PDF

نگارش 1 یکی از کتاب‌های دهم انسانی و مشترک با تمام رشته‌های نظری یعنی ریاضی، تجربی، هنر و معارف اسلامیه.

در این کتاب هشت فصل وجود داره. کتاب نگارش پرورش موضوع، عینک نوشتن، نوشته‌های عینی، نوشته‌های گزارش‌گونه، نوشته ذهنی و نوشته‌های داستان‌گونه رو به دانش‌آموزان یاد میده تا با اون مهارت‌های نگارشی خودشون رو تقویت کنن.

فایل کتاب نگارش دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

 

دانلود PDF کتاب درسی دین و زندگی دهم

دانلود کتاب دین و زندگی دهم انسانی PDF

اغلب تصور میشه دین و زندگی 1 یکی از کتاب‌های دهم انسانی مشترک با باقی رشته‌هاست، اما این کتاب در واقع با کتاب دین و زندگی باقی رشته‌ها تفاوت داره و دو درس بیشتر در اون گنجونده شده.

این کتاب مخصوص به رشته انسانی چهارده، درس داره و در دو بخش تفکر و اندیشه و قدم در راه تلاش میکنه به دانش‌آموزان آموزش بده که چطور یک نقشه برای زندگیشون پیدا کنن و بر اساس اون به طراحی حرکت‌هاشون بپردازن.

فایل کتاب دین و زندگی دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

دانلود PDF کتاب درسی هنر دهم

دانلود کتاب هنر دهم انسانی PDF

هنر یکی از کتاب‌های دهم انسانی مشترک با کلیه رشته‌هاست.

این کتاب از چهار پودمان تشکیل شده که مطالعه مفهوم زیبایی و هنر، خلاقیت هنری، تحلیل آثار هنری و میراث فرهنگی و سبک زندگی رو پوشش میدن.

فایل کتاب هنر دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

 

دانلود PDF کتاب کار انگلیسی دهم

دانلود کتاب کار زبان انگلیسی دهم انسانی PDF

 یکی از کتاب‌های دهم انسانی کتاب کار زبان انگلیسیه که به طور موازی با کتاب زبان دهم تدریس میشه.

این کتاب مثل کتاب زبان انسانی دهم، چهار درس داره و از تمرین‌هایی برای درک بهتر زبان انگلیسی تشکیل شده تا آموخته‌های دانشآموزان رو تثبیت کنه.

فایل کتاب کار زبان انگلیسی دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

دانلود PDF کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی دهم

دانلود کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق (ویژه اقلیت‌های دینی) دهم انسانی PDF

کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق 1 از کتاب‌های دهم انسانی و مخصوص دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی یعنی کلیمی، زرتشتی و مسیحیه.

این کتاب از دو بخش خداشناسی با هفت درس و خودسازی با سه درس هشت تا ده تشکیل شده و به دنبال نشان دادن راه کمال از منظر باورهای دینی به دانش‌آموزانه.

فایل کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

دانلود PDF کتاب درسی تفکر و سواد رسانه‌ای دهم

دانلود کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای دهم انسانی PDF

یکی از از کتاب‌های دهم انسانی، کتاب تفکر و سواد رسانه‌ایه که برای کلیه رشته‌ها مشترکه.

این کتاب به دنبال ایجاد و تقویت سواد رسانه‌ای در نوجوانانه و در شش فصل تنظیم شده تا تمام چیزهایی که دانش‌آموزان در برخورد با رسانه‌ها نیاز دارن رو به اون‌ها آموزش بده.

فایل کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

 

دانلود PDF کتاب درسی کارگاه کارآفرینی و تولید دهم

دانلود کتاب کارگاه کارآفرینی و تولید دهم انسانی PDF

یکی از کتاب‌های دهم انسانی، کتاب کارگاه کارآفرینی و تولیده که اصول ایجاد کسب و کارهای کوچک و استقلال رو به دانش‌آموزان یاد میده.

این کتاب در سی و دو بخش تنظیم شده تا مراحل ایجاد کسب و کار رو آموزش شده که شامل این مراحله: تیم‌سازی، کار تیمی، توانایی حل مسئله، هدف گذاری، خودشناسی، طراحی مسیر شغلی، تفکر و تفکر خلاق، توسعه خلاقیت، تشخیص فرصت، ایده‌یابی، نوآوری، سنجش کارآفرینی، تعیین نوع کسب و کار، مدل کسب و کار و نگارش طرح.

فایل کتاب کارگاه کارآفرینی و تولید دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

دانلود PDF کتاب درسی آمادگی دفاعی دهم

دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی PDF

یکی از کتاب‌های دهم انسانی، کتاب آمادگی دفاعیه و به دنبال انتقال فرهنگ دفاع و آموزش مهارت‌های دفاع نظامی و غیرنظامی به نوجوانانه.

این کتاب چهار فصل داره و مباحث به آموزه‌های دفاعی، فرهنگ دفاع، دفاع نظامی و دفاع غیرنظامی رو پوشش میده.

فایل کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

 

دانلود PDF کتاب درسی جغرافیا دهم انسانی

دانلود کتاب جغرافیا دهم انسانی PDF

یکی از کتاب‌های دهم که در تمام رشته‌ها مشترکه جغرافیای ایرانه.

این کتاب در سه فصل به دانش‌آموزان یاد میده که جغرافیا چیست و جغرافیای طبیعی و انسانی ایران رو به اون‌ها معرفی می‌کنه.

فایل کتاب جغرافیا دهم انسانی PDF برای سال تحصیلی 1403-1404 رو از این بخش دانلود کنین:

 

 در مجله آموزشی پرش امکان دانلود تمام کتاب‌های درسی تمام مقاطع فراهم شده و مثلا در این لینک امکان دانلود PDF کتاب های درسی یازدهم انسانی وجود داره.

فارسی، نگارش، علوم و فنون ادبی، دین و زندگی، عربی، ریاضی و آمار، آمادگی دفاعی، جغرافیا، تاریخ، جامع شناسی، اقتصاد، هنر، منطق، کارگاه کارآفرینی و تولید، تفکر و سواد رسانه‌ای، زبان انگلیسی، کتاب کار زبان انگلیسی و تعلیمات ادیان الهی و اخلاق (ویژه اقلیت‌های دینی) کتاب‌های دهم انسانی هستن.

فایل PDF کتاب‌های درسی به شما این امکان رو میده که از زمان‌های مرده‌تون به بهترین شکل استفاده کنین. با داشتن فایل کتاب‌های درسی می‌تونین توی تعطیلات، سفر و یا هر زمان و مکانی که بخواین به مطالعه و مرور درس‌هاتون بپردازین.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد