بودجه‌بندی کنکور تجربی

بودجه‌بندی کنکور تجربی 1403

هر سال تعداد زیادی از دانش‌آموزان با رویای رسیدن به پزشکی و دندانپزشکی، راهی کنکور تجربی میشن. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید قبل از شروع درس خوندن برای کنکور داشته باشین، بودجه‌بندی کنکور تجربی 1403 است. لازمه که برای برنامه‌ریزی کنکور بدونین که از هر کتاب، چه فصل‌هایی مهم‌ترن و تست‌های بیشتری توی کنکور دارن. توی این مقاله با هم بودجه‌‎بندی کنکور سراسری 1403 رشته تجربی رو بررسی می‌کنیم:

بودجه‌بندی کنکور سراسری 1403 تجربی به داوطلب کمک می‌کنه بتونه برای مطالعه درس‌های خودش برنامه‌ریزی کنه. همچنین اولویت‌بندی کردن بین مطالعه درس‌های مختلف باعث میشه از زمان خودشون حداکثر استفاده رو ببرن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کامل‌ترین بودجه‌بندی کنکور تجربی 1403

توی رشته تجربی و یا بقیه رشته‌های درسی یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که موقع تنظیم برنامه‌ریزی کنکور به اون نیاز دارین، بودجه‌بندی کنکور تجربی است. جدول‌های این مقاله جزئیات بودجه‌بندی کنکور 1403 تجربی رو برای شما توضیح میدن.

سوالات تخصصی که 5 درس زمین شناسی، زیست شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمیه 165 سوال داره که برای جواب دادن به اون‌ها 180 دقیقه وقت در نظر گرفته شده. سوالات دروس اختصاصی بیشتر تحلیلی و مسئله‌ان و با تمرکز روی تعاریف و مطالعه تئوری نمی‌تونین به درصد و تراز بالایی برسین.

بهتره حتما قبل از برنامه‌ریزی درسی برای موفقیت توی کنکور تجربی، از بودجه‌بندی اون مطلع بشین تا بتونین به خوبی زمان‌بندی دروس خودتون رو مدیریت کنین. برای اطلاع از بودجه‌بندی کنکور تجربی، با ما همراه باشین:

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

اهمیت اطلاع از بودجه‌بندی کنکور تجربی

دانش‌آموزان رشته تجربی، که قصد شرکت توی آزمون سراسری رو دارن باید توی قدم اول، در کنار اطلاع از حذفیات کنکور تجربی از بودجه‌بندی مباحث کنکور هم اطلاع داشته باشن؛ به طور کلی، اطلاع از بودجه‌بندی مباحث کنکور به داوطلبان کمک می‌کنه که زمان‌ خودشون رو صرف مطالعه مطالب مهم‌تر و کلیدی‌تری کنن؛

انجام این کار باعث میشه که دانش‌آموزان زمان‌شون رو به شکل بهتری مدیریت کنن. با توجه به تمام این موضوعات، اطلاع از بودجه‌بندی کنکور یعنی تمرکز روی مباحث و قسمت‌های مهم کتاب درسی. این موضوع عاملی مهم توی موفقیت تحصیلی دانش‌آموزانه.

بودجه‌بندی دروس تخصصی کنکور تجربی

بودجه‌بندی کنکور سراسری 1403 رشته تجربی برای دروس تخصصی شامل درس‌های زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی میشه.

بودجه‌بندی دروس تخصصی کنکور تجربی

بودجه‌بندی سوالات زمین شناسی کنکور تجربی

از کتاب‌های سال سوم و چهارم زمین شناسی توی کنکور 1403، 25 سوال طرح میشه. با توجه به زمان 20 دقیقه‌ای که برای پاسخ دادن به سوالات بخش زمین شناسی دارین، باید به هر سوال حدود 48 ثانیه زمان اختصاص بدین.

بودجه‌بندی سوالات زمین شناسی سال یازدهم

فصل تعداد سوالات در کنکور 1403
اول 0
دوم 1
سوم 1
چهارم 1
پنجم 2
ششم 3
هفتم 2
هشتم 1
نهم 1

بودجه‌بندی سوالات زمین شناسی سال دوازدهم

فصل تعداد سوالات در کنکور 1403
اول 1
دوم 1
سوم 1
چهارم 1
پنجم 1
ششم 1
هفتم 2
هشتم 2
نهم 2
دهم 1

بودجه‌بندی سوالات ریاضی کنکور تجربی

ریاضی دومین درسیه که توی دفترچه سوالات اختصاصی کنکور با اون روبه‌رو می‌شین. از این درس 30 سوال توی کنکور طرح میشه که برای پاسخ دادن به اون‌ها 47 دقیقه وقت دارین؛ یعنی برای هر سوال میشه حدود 96 ثانیه زمان. توصیه می‌کنیم برای تسلط بیشتر روی این درس، مقاله «رازهای مطالعه درس ریاضی کنکور تجربی» رو هم مطالعه کنین.

نام فصل تعداد سوالات درس ریاضی در کنکور 1403
الگو و دنباله 1
شمارش بدون شمردن 1
معادله و نامعادله 3
هندسه 4
تابع 2 تا 4 سوال
مثلثات 4
توابع نمایی و لگاریتم 2
حد و پیوستگی 4
مشتق 4
احتمال 2 تا 3 سوال
آمار 1
کاربرد مشتق 2
مقاطع مخروطی 1 تا 2 سوال

بودجه‌بندی سوالات زیست‌شناسی کنکور 1403 تجربی

زیست‌شناسی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین درس‌ها برای داوطلبان کنکور تجربیه. تعداد کل سوالات درس زیست توی بودجه‌بندی کنکور 1403 تجربی، 50 عدده که برای پاسخ دادن به اون‌ها حدود 36 دقیقه وقت دارین!

یعنی برای هر سوال حدود 42 ثانیه زمان دارین تا گزینه صحیح رو انتخاب کنین. جدول زیر بودجه‌بندی این درس رو توی کنکور بر اساس پایه‌های تحصیلی توضیح میده؛ البته ممکنه تعداد این سوالات حدود یک یا دو تا کاهش یا افزایش داشته باشه.

بودجه‌بندی سوالات زیست‌شناسی کنکور

پایه تعداد سوالات
زیست‌شناسی دهم تجربی 16
زیست‌شناسی یازدهم تجربی 18
زیست‌شناسی دوازدهم تجربی 16

حتما می‌دونین که درس زیست‌شناسی رو با 4 مبحث اصلی اون یعنی انسانی و جانوری، سلولی و مولکولی، گیاهی و ژنتیک می‌شناسن. اگه دوست دارین بدونین که هر کدوم از این مباحث توی کدوم فصل‌های کتاب زیست پراهمیت‌ترن، به جدول‌های زیر توجه کنین:

مبحث تعداد کل سوالات پایه فصل
انسانی و جانوری 25 دهم فصل 2 تا 5
یازدهم فصل 1 تا 5 + فصل 7
سلولی و مولکولی 7 دوازدهم فصل 1، 2، 5 و 7
گیاهی 10 دهم فصل 6 و 7
یازدهم فصل 8 و 9
دوازدهم فصل 6
ژنتیک 6 یازدهم فصل 6
دوازدهم فصل 3 و 4

بودجه‌بندی سوالات فیزیک کنکور تجربی

بر اساس بودجه‌بندی کنکور سراسری 1403 رشته تجربی، 30 سوال از درس فیزیک طراحی شده که 37 دقیقه زمان برای پاسخگویی به اون‌ها دارین. به عبارت دیگه برای پیدا کردن جواب صحیح هر سوال 72 ثانیه زمان دارین.

نام فصل تعداد سوالات درس فیزیک در کنکور 1403
فیزیک و اندازه‌گیری 1
کار، انرژی و توان 2
ویژگی‌های فیزیکی مواد 2
دما و گرما 3
الکتریسیته ساکن 3
جریان‌های الکتریکی و مدار‌های جریان مستقیم 3
مغناطیس و القای الکترومغناطیسی 3
حرکت بر خط راست 3
دینامیک 3
نوسان و امواج 4
آشنایی با فیزیک اتمی و هسته‌ای 3

بودجه‌بندی سوالات شیمی کنکور تجربی

آخرین درسی که توی دفترچه سوالات اختصاصی کنکور می‌بینین، درس شیمی با 35 سواله. مدت زمان پاسخ‌دهی به این سوالات 35 دقیقه‌ست که یعنی برای هر سوال 1 دقیقه زمان دارین.

بودجه‌بندی سوالات شیمی کنکور تجربی

نام فصل تعداد سوالات درس شیمی در کنکور 1403
کیهان زادگاه الفبای هستی 3
ردپای گازها در زندگی 3
آب، آهنگ زندگی 2
قدر هدایای زمینی را بدانیم 4
در پی غذای سالم 4
پوشاک، نیازی پایان ناپذیر 6
مولکول ها در خدمت تندرستی 3
آسایش و رفاه در سایه شیمی 4
شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری 4
شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر 2

مشاوره کنکور 1403

داوطلبان برای موفقیت توی آزمون سراسری باید به جز اطلاع از شرایط بودجه‌بندی سوالات کنکور، تکنیک‌های درست مطالعه برای کنکور رو بشناسن. متاسفانه بسیاری از داوطلبان زمان زیادی رو صرف درس خوندن می‌کنن؛

اما، به خاطر اطلاع نداشتن از شرایط درست مطالعه نمی‌تونن به نتیجه دلخواه خودشون توی کنکور برسن. مشاوره کنکور راهی برای یادگیری تکنیک‌های درست درس خوندنه. در واقع، دانش‌آموزان با حضور توی جلسات مشاوره می‌تونن روش‌های درست درس خوندن رو بشناسن و برنامه‌ریزی کنکور 1403 رو به شکل بهتری تجربه کنن.

با توجه به اهمیت این موضوع، گروه آموزشی پرش با برگزاری جلسات تخصصی مشاوره مسیر یادگیری بهتری رو برای دانش‌آموزان فراهم کرده. دانش‌آموزان با حضور توی جلسات مشاوره می‌تونن برنامه‌ریزی طبق ویژگی‌های فردی خودشون دریافت کنن و با اصول بهتری برای کنکور درس بخونن.

جمع‌بندی درباره بودجه‌بندی کنکور تجربی

اگه از داوطلبان رشته تجربی هستین برای مطالعه دروس مربوط به کنکور، حواس‌تون به بودجه‌بندی کنکور 1403 تجربی باشه. با این کار مباحثی که سوالی از اون‌ها طراحی نشده رو حذف می‌کنین و زمان بیشتری به مطالعه مباحث مهم اختصاص می‌دین. آمادگی برای درس خوندن توی دوران کنکور فقط با مطالعه کتاب درسی امکان‌پذیر نیست؛

داوطلبان کنکور تجربی نیاز دارن که در کنار کتاب درسی، از منابع کمکی هم استفاده کنن. این منبع کمکی ممکنه یک کتاب پر از درسنامه و تست باشه، یا با شرکت توی کلاس آنلاین کنکور به کمک داوطلبان بره. برای برنامه‌ریزی کردن هم از کامل‌ترین بودجه‌بندی کنکور تجربی کمک بگیرین تا بتونین به صورت دقیق و مفید، برای هر روزتون زمان مطالعه تنظیم کنین.

برای موفقیت توی کنکور، خودتون رو با هیچکس دیگه‌ای مقایسه نکنین و فقط به فکر رسیدن به هدف باشین.

“اگه بعد از خوندن این مقاله، سوالی داشتین که جوابش توی این مقاله نبود، اصلا نگران نباشین! حتما سوالتون رو تو قسمت نظرات پایین همین صفحه از ما بپرسین، و یا شمارتون رو توی قسمت ارتباط باما وارد کنین، تا توی سریع‌ترین زمان ممکن مشاورین ما برای ارائه مشاوره تحصیلی رایگان با شما تماس بگیرن.🎯📚”

با توجه به بودجه‌بندی کنکور 1403 تجربی می‌تونین تعداد سوالات مربوط به هر درس رو توی این صفحه مطالعه کنین.

برای هر کدوم از درس‌ها زمان خاصی تعیین شده که توی این مقاله اون رو توضیح دادیم.

بله هر داوطلبی که برای شرکت توی کنکور تجربی 1403 ثبت‌نام کرده، می‌تونه از این بودجه‌بندی استفاده کنه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد