چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟ از جمله سوالاتی است که اکثر دانش‌آموزان مایل هستند اطلاعات دقیقی درباره آن کسب کنند. درس ریاضی از مهم‌ترین دروس دانش‌آموزان است؛ درسی که بدون شک درک مفهومی آن می‌تواند به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمک کند.

یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان در دوران مدرسه، تقویت درس ریاضی است. یادگیری این درس مفهومی به افزایش معدل دانش‌آموزان کمک می‌کند.

دانش‌آموزان عزیز برای قوی کردن پایه ریاضی خود، باید در قدم اول با نکات مهم یادگیری این درس آشنا شوند. ما در این مقاله به بررسی مفهومی این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع دقیق از این مسئله پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مطلب همراه ما باشید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

راهکار‌های لازم برای تقویت درس ریاضی

ما در این مقاله به بررسی دقیق این سوال که چگونه ریاضی خود را تقویت کنیم؟ می‌پردازیم. ریاضی یک درس کاملا مفهومی است؛ درسی که از پایه اول تا دوازدهم در چرخه آموزش دانش‌آموزان تدریس می‌شود. بسیاری از دانش‌آموزان علاقه‌ای به یادگیری درس ریاضی ندارند.

این دسته از دانش‌آموزان درس ریاضی را سدی بزرگ برای رسیدن به معدل بالا می‌دانند. اگر شما نیز در یادگیری درس ریاضی با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستید، وقت آن رسیده است که با راهکار‌های بهترین روش‌های درس خواندن ریاضی آشنا شوید.

مطالعه در طول ترم؛ چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

ریاضی درسی نیست که شما با یک بار مطالعه بتوانید به آن مسلط شوید. برای یادگیری درس ریاضی تکرار و استمرار در یادگیری مهم‌ترین عامل است. خیلی از دانش‌آموزان از مشاورین خود این سوال را می‌پرسند که چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم؟

دانش‌آموزان عزیز! باید از ابتدا ترم، درس به درس یادگیری درس ریاضی را شروع کنند؛ انجام این کار به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که تمامی مطالب را به درستی یاد بگیرند. متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان حجم زیادی از مطالب درسی را به شب امتحان موکول می‌کنند؛ نداشتن مطالعه منظم عاملی مهم در عدم یادگیری مفهومی درس ریاضی است.

اگر درسی که دبیر تدریس میکند رو همان روز در خانه تمرین کنید، هم بار زیادی از تمرینات و دروس انباشت شده آخر سال رو کم کردید و هم تونستید درس ریاضی خود را تقویت کنید.

پیش‌خوانی مطالب ریاضی

یکی دیگر از راهکار‌های تقویت درس ریاضی، پیش‌خوانی مطالب این درس مفهومی است. اکثر دانش‌آموزان در کلاس درس تمرکز کافی برای مطالعه ندارند و این موضوع باعث می‌شود بخشی از یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس انجام نشود.

با توجه به مفهومی بودن درس ریاضی، بهتر است که دانش‌آموزان عزیز قبل از حضور در کلاس درس، زمانی را به پیش‌خوانی دروس اختصاص دهند. انجام این کار به دانش‌آموزان کمک می‌کند که با آمادگی بیشتری در کلاس درس حاضر شوند و بتوانند مباحث را به شکل بهتری یاد بگیرند.

پیش‌خوانی مطالب ریاضی

برای انجام این راهکار مهم، دانش‌آموزان باید قبل از تدریس معلم با سرفصل‌های کتاب آشنا شوند؛ آشنایی با مطالب کتاب و موضوع تدریس زمینه آموزشی مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. دانش‌آموزان با پیش‌خوانی مطالب می‌توانند با اعتماد به نفس بیشتری در کلاس درس حاضر شوند.

مطالعه مفهومی ریاضی؛ چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

بسیاری از دانش‌آموزان متاسفانه با روش‌های صحیح درس خواندن آشنا نیستند؛ به همین دلیل، درس ریاضی را مانند سایر دروس حفظی مطالعه می‌کنند. همین موضوع عامل مهمی در افت تحصیلی دانش‌آموزان است. بارها درباره این موضوع صحبت کردیم که ریاضی یک درس مفهومی است؛ درسی که دانش‌آموزان برای یادگیری آن باید دقت بیشتری داشته باشند.

برای یادگیری درست درس ریاضی، دانش‌آموزان باید سطحی درس خواندن را کنار بگذارند و سعی کنند تمامی مباحث را به صورت دقیق مطالعه کنند. مسائل و تمرین‌های بخش مهمی از ریاضی هستند که دانش‌آموزان باید مفهوم مسائل را درک کنند. بدون شک این سبک مطالعه به یادگیری بهتر دانش‌آموزان کمک می‌کند.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

طراحی یک برنامه‌ریزی درسی منظم

موفقیت در هیچ یک از دروس میسر نمی‌شود مگر آنکه برای آن درس برنامه‌ریزی مطالعاتی داشته باشید. درس ریاضی هم از این قاعده مستثنی نیست، الخصوص اگر برای امتحان‌های پایان ترم یا کنکور در حال درس خواندن باشید.

حتی شما می‌توانید برای برنامه‌ریزی مطالعاتی خود اولویت‌بندی نیز انجام دهید. یعنی مباحثی که در یادگیری آن‌ها مشکلات بیشتری دارید را در اولویت قرار دهید تا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن امتحانات وقت خود را صرف مرور و جمع‌بندی مباحثی کنید که در یادگیری آن‌ها با مشکل زیادی لازم نیست دست و پنجه نرم کنید.

نوشتن نکات مهم درس ریاضی

نوشتن نکات مهم درس ریاضی

ریاضی سرشار از فرمول و نکات مهم است. نوشتن این فرمول‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند مطالب را به صورت طبقه‌بندی شده در دسترس داشته باشند. بسیاری از افراد این باور را دارند که صرفا دروس حفظی نیاز به یادداشت‌برداری و اصطلاحا جزوه نوشتن دارند؛ در حالی که درس ریاضی به دلیل مباحث مهمی که دارد بیشتر از سایر دروس حفظی به انجام این کار نیاز دارد.

مسائل پیچیده را ساده‌سازی کنید

هرچقدر هم که دانش‌آموز توانمند و باهوشی باشید باز هم درس ریاضی یک جایی یقه شما را می‌گیرد و با مسائل پیچیده‌اش زمین‌گیرتان می‌کند.

برای همین حتی دانش‌آموزان تیزهوش هم این سوال را از خودشان می‌پرسند که چگونه ریاضی خود را تقویت کنیم.

یکی از راه‌ها برای تقویت درس ریاضی این است که سعی کنید مسائل پیچیده را برای خود ساده‌سازی کنید. یعنی آن را به اعضای کوچک‌تر تقسیم کنید تا حل آن برای شما راحت‌تر شود.

برای مثال اگر با ضرب ۱۸۰۰۰ در ۱۲ مواجه شدید، ابتدا صفرها را حذف کنید. آن‌گاه باید حاصل ضرب ۱۲ در ۱۸ را محاسبه کنید. برای ساده‌تر کردن این مسئله می‌توانید ابتدا ۱۲ را در ۱۰ و سپس در ۸ ضرب کنید و سپس حاصل آن را با هم جمع کنید.

مدل ساده‌تر شده ضرب ۱۲ × ۱۸۰۰۰ به شکل زیر در می‌آید:

۱۸ × ۱۲

۱۰ × ۱۲ = ۱۲۰

۸ × ۱۲ = ۹۶

۱۲۰ + ۹۶ = ۲۱۶

۱۲ × ۱۸۰۰۰ = ۲۱۶۰۰۰

افزایش تمرکز هنگام مطالعه؛ چگونه ریاضی خود را تقویت کنیم؟

بسیاری از دانش‌آموزان ساعت‌ها زمان خود را صرف مطالعه مطالب درسی می‌کنند؛ اما، در نهایت زمان مفیدی که صرف یادگیری می‌شود بسیار کم‌تر از زمان تعیین شده برای انجام این کار است. عامل اصلی این موضوع چیزی جز عدم تمرکز و حواس‌پرتی دانش‌آموزان نیست.

یکی از راهکار‌های مهم در تقویت درس ریاضی، آشنایی با تکنیک‌های افزایش تمرکز است. افزایش تمرکز عاملی مهم در یادگیری بهتر مطالب درس ریاضی است. عاملی که دانش‌آموزان با تسلط در آن می‌توانند علاوه بر درس ریاضی، در سایر دروس نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

حل تمرین‌های مختلف درس ریاضی

تنها راهکار مهم در تقویت درس ریاضی، تکرار و تمرین است. شما به تنهایی با مطالعه مباحث کتاب نمی‌توانید پایه ریاضی خود را تقویت کنید. دانش‌آموزان برای تقویت درس ریاضی، باید مسائل مختلفی را حل کنند. حل انواع تمرین‌های کتاب به دانش‌آموزان کمک می‌کند که مفهوم مباحث را به درستی یاد بگیرند.

سعی کنید پایان هر درس تمرین‌های مختلفی را حل کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند که تمامی مطالب را در ذهن‌تان ثبت کنید. دوره پرش معدل گروه آموزشی پرش با ارائه انواع نمونه سوالات امتحانی، این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که بتوانند با انواع سوالات پرتکرار امتحانی آشنا شوند.

محاسبات ذهنی بیشتری انجام دهید

مدام از خود سوال می‌کنید که چگونه ریاضی خود را تقویت کنیم؟

برای پاسخ به این پرسش باید بگویم که یکی از راه‌های تقویت درس ریاضی، تقویت هوش تحلیلیه. این کار را می‌توانید با انجام محاسبات ذهنی میسر سازید.

با تقویت ذهن، توانایی شما در درس ریاضی هم افزایش پیدا می‌کند. پس در این کار کوشش کنید.

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟ با بسته معلم خصوصی پرش

اکثر دانش‌آموزان برای یادگیری بهتر مطالب درسی، نیاز به یک منبع آموزشی مناسب دارند. در اکثر مواقع دانش‌آموزان در کلاس درس تمرکز کافی برای یادگیری مطالب آموزشی ندارند؛ به همین دلیل برای درک بهتر مباحث این درس مفهومی نیاز دارند که از منابع دیگری غیر از کلاس‌های آموزشی مدرسه استفاده کنند.

بسته‌های آموزشی پرش با تدریس خط‌به‌خط مباحث کتاب یک دوره آموزشی کامل برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان با تهیه این محصول آموزشی می‌توانند به راحتی درس ریاضی را پیش‌خوانی کرده و اشکالات درسی خود را برطرف کنند. در بسته‌های معلم خصوصی پرش در کنار تدریس تمام مطالب، دانش‌آموزان این امکان را دارند که با انواع نمونه سوالات مهم امتحانی آشنا شوند.

جمع‌بندی در مورد اینکه چگونه ریاضی خود را تقویت کنیم؟

چگونه ریاضی خود را تقویت کنیم؟ موضوعی است که اکثر دانش‌آموزان مایل هستند اطلاعات کامل‌تری درباره آن داشته باشند. آشنایی کامل با راهکار‌های تقویت درس ریاضی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که مباحث این درس مفهومی را به شکل بهتری یاد بگیرند.

استفاده از بسته‌های آموزشی پرش، عاملی مهم در تقویت این درس است؛ زیرا، دانش‌آموزان با تهیه این دوره آموزشی، می‌توانند مطالب را چندین مرتبه تکرار کنند و با خیال راحت تمامی مباحث را پیش‌خوانی کنند. برای تهیه بسته‌های آموزشی پرش کافی است همین حالا شماره خود را در کادر زیر وارد کنید.

بله؛ درس ریاضی سرشار از فرمول و نکات مهم است که بهتر است دانش‌آموزان از نکته‌برداری مطالب غافل نشوند.

پیش‌خوانی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که مطالب را با دقت بیشتری یاد بگیرند و بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری در کلاس درس حاضر شوند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد