برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی

برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی

پایه دهم، اولین سالیه که دانش‌آموزان با محیط دوره دوم متوسطه آشنا میشن؛ همون سالی که بعد از انتخاب رشته با کتاب‌ها و روش‌های جدید تدریس از دانش‌آموزان استقبال می‌کنه. دانش‌آموزان دهم انسانی برای مطالعه حجم زیاد درس‌های حفظی‌شون، به برنامه‌ای احتیاج دارن که به مرور مطالب و تقویت حافظه توجه ویژه‌ای داشته باشه.

طراحی برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی نیازمند رعایت اصولیه که توی این مقاله اونا را مورد بررسی قرار دادیم. اگه شما هم یکی از دانش‌آموزان این پایه هستین و در مورد برنامه‌ریزی دهم انسانی اطلاعاتی ندارین، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

بیشتر دانش‌آموزان فکر می‌کنن که دروس رشته انسانی در مقایسه با دو رشته تجربی و ریاضی ساده‌تر هستن؛ در صورتی که اصلاً اینطور نیست! تعداد زیاد درس‌های حفظی و مفهومی این پایه باعث میشه که دانش‌آموزان به برنامه‌ریزی پایه دهم انسانی نیاز داشته باشن.

زمان طراحی برنامه‌ریزی دهم انسانی، نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز مورد توجه قرار می‌گیره؛ به این ترتیب نقاط ضعف تقویت شده و نقاط قوت تثبیت میشن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آموزش برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی

ظاهرا دانش‌آموزان رشته انسانی، از دست درس‌های سختی مثل ریاضی و فیزیک فرار کردن و با فرمول و اعداد سر و کار ندارن؛ اما، در عوض با درس‌های مفهومی مثل فلسفه و منطق یا جامعه‌شناسی روبه‌رو هستن. مطالعه صحیح و مرور منظم درس‌هایی از این قبیل، برای دانش‌آموزان دهم انسانی از واجباته! این همون کاریه که با کمک برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی به‌ طور روزانه باید اجرا کنین.

دغدغه‌های ورود به پایه جدید

درس خوندن از پایه دهم به بعد، جدی‌تر از پایه‌های قبلیه؛ پس برنامه درسی برای دهم انسانی اهمیت زیادی داره. دانش‌آموزان این پایه کم‌کم به سمت کنکور حرکت می‌کنن و باید همه چیز رو هدفمند پیش ببرن. از طرفی تجربه‌های جدیدی که دانش‌آموزان این پایه با اون روبه‌رو میشن، کمی برای اون‌ها استرس‌زاست.

دغدغه‌های ورود به پایه جدید

اگه شما هم یکی از دانش‌آموزان این پایه هستین به احتمال زیاد در روزای اول مدرسه از دیدن تعداد زیاد کتاب‌های درسی و مباحثی که برای شما ناآشنا هستن، کمی مضطرب میشین. اما نباید اجازه بدین همین اول راهی انگیزه و انرژی شما برای درس خوندن در این پایه تحصیلی دچار نوسان بشه. بهترین راه داشتن برنامه‌ریزی درسی که در ادامه قراره بیشتر بررسیش کنیم.

از اون‌جایی که کتاب‌های بیشتری توی این پایه به دانش‌آموزان تدریس میشه، معلم‌ها هم روش‌های جدیدی رو برای تدریس در پیش می‌گیرن. البته تغییر ماهیت مطالب درسی و مفهوم اون‌ها هم از دلایلیه که باعث ایجاد احساس نیاز به یک روش تدریس جدید میشه. طبیعیه که به دنبال تغییر روش تدریس و سنگین شدن مباحث درسی کتاب، دانش‌آموزان هم به دنبال پیدا کردن روشی جدید برای مطالعه درسی باشن بخوان که برنامه ریزی درسی دهم انسانی رو یاد بگیرن.

آزمون و خطا کردن بین روش‌های مختلف مطالعه درسی یکی از چالش‌هاییه که دانش‌آموزان دهم انسانی با اون روبه‌رو میشن. تمام مواردی که نام بردیم چالش‌هاییه که یک دانش‌آموز باید بتونه اون‌ها رو مدیریت کنه؛ اما سوال اصلی اینه که چطور میشه از پس این موارد براومد و بهترین برنامه درسی دهم انسانی رو طراحی کرد؟!

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مدیریت چالش‌های دانش‌آموزان با برنامه‌ درسی دهم انسانی

برای مواجه شدن با چالش‌های پایه دهم توی رشته انسانی، به برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی نیاز دارین. برنامه‌ریزی پایه دهم انسانی، زمان‌بندی کردن و اولویت‌بندی کردن بین درس‌های مختلف رو به شما آموزش میده. با کمک این برنامه‌ریزی می‌تونین به مطالعه، تمرین و مرور همه درس‌ها توجه کنین و برای هر کدوم از اون‌ها به مقدار مورد نیاز وقت بذارین.

پس یکی از مهم‌ترین مزیتای داشتن برنامه درسی برای دهم انسانی، اینه که مدیریت زمان و استفاده صحیح از اون رو آروم آروم یاد می‌گیرین.

قبل از شروع این پایه باید بدونین که امسال لازمه بیشتر از سال قبلی درس بخونین تا به نمرات خوب و معدل مورد نظرتون برسین. باید برای یادگیری بهتر حضور در کلاسای درسی رو بیشتر از همیشه جدی بگیرین و برنامه خودتون رو همگام با تدریس معلم پیش ببرین.

شما دیگه یک کنکوری هستین!

بیشتر دهمی‌ها فکر می‌کنن شروع به درس خوندن کنکوری از این پایه هنوز خیلی زوده، ولی اینطور نیست!

درس‌های که در این پایه به شما آموزش داده میشن، درس‌های پایه کنکور هستند و یادگیری و درک عمیق اون‌ها برای موفق شدن در کنکور اهمیت زیادی داره. آزمون کنکور در سال‌های اخیر به صورت مفهومی شده و سوالات هم ترکیبی از درس‌های متوسطه دوم هستند؛ به همین دلیل نیازه که برای مواجه شدن با این سوالات از قبل خودتون رو حسابی آماده کنین از یک برنامه درسی برای دهم انسانی استفاده کنین.

اگه بتونین برنامه درسی دهم انسانی رو طوری تنظیم کنین که علاوه بر مطالعه تشریحی برای تست زدن هم قدمی بردارین، از رقیباتون چند قدم جلوتر هستین!

این آینده‌نگری قطعاً شما رو از درگیری با مشکل کمبود زمان در سال قبل از کنکور نجات میده؛ پس اون رو جدی بگیرین و حتما برای برنامه‌ریزی درسی برای دهم انسانی وقت بذارین.

فاکتورهای مهم در برنامه درسی دهم انسانی

برنامه‌ریزی، زمانی قابل اجرا و مفیده که در طرح و تنظیم اون ویژگی‌های خاصی به کار برده شده باشه. از جمله این ویژگی‌ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

فاکتورهای مهم در برنامه درسی دهم انسانی

برنامه شخصی و منحصربه‌فرد

تفاوت افراد در یادگیری، قدرت حافظه، مقدار تمرین و تکرار باعث میشه که نتونن با یک برنامه‌ریزی درسی یکسان به نتیجه دلخواه خودشون برسن. می‌تونین از برنامه‌های همگانی برای ایده گرفتن استفاده کنین. اما بهتره که تغییراتی برای شخصی‌سازی اون انجام بدین و برنامه درسی دهم انسانی خودتون رو طراحی کنین.

شما باید با توجه به عادت‌های روزانه خاص خودتون زمان استراحت، ساعت مورد نیاز برای مطالعه هر درس و زمان لازم برای مرور رو در نظر بگیرین و در برنامه درسی دهم انسانی خودتون ذکر کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

ساعت مطالعه

هر شخص با توجه به ساعت حضور در کلاسای مدرسه، کلاسای جبرانی و مقدار توانایی خودش، زمان مشخصی در طول روز رو به درس خوندن اختصاص میده. دقت کنین که ساعت مطالعه زیاد نشونه قوی بودن دانش‌آموز نیست! ممکنه شما با دو ساعت درس خوندن به همون نمره‌ای برسین که دوستتون با 8 ساعت درس خوندن رسیده. پس یادتون باشه که خودتون رو با هیچکس مقایسه نکنین و برنامه درسی دهم انسانی خودتون رو با توجه به توانایی خودتون طراحی کنین.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که زمان درس خوندن باید به اون توجه داشته باشین اینه که بین کمیت و کیفیت مطالعه‌تون تعادل برقرار کنین. همچنین باید برای مطالعه درس‌های عمومی و اختصاصی هم به مقدار کافی زمان بذارین.

به طور مثال اگه به درس دینی علاقه‌مند هستین و تمام وقتتون رو برای مطالعه اون صرف می‌کنین، یعنی مسیر اشتباهی رو در پیش گرفتین! برای رعایت تعادل در این مثال باید در کنار کتاب دینی به منطق و جامعه‌شناسی هم توجه داشته باشین اون‌ها رو هم موقع برنامه‌ریزی برای دهم انسانی در نظر بگیرین.

وقت استراحت در برنامه درسی دهم انسانی

چند ساعت متوالی درس خوندن، باعث ایجاد احساس خستگی و خواب‌آلودگی در دانش‌آموز میشه. برنامه‌ریزی دهم انسانی باید انقدر هوشمندانه طراحی شده باشه که بتونه برای استراحت دانش‌آموز هم زمان‌بندی داشته باشه.

وقت استراحت در برنامه درسی دهم انسانی

بهترین راه اینه که بعد از حدود 90 دقیقه درس خوندن، 30 دقیقه استراحت کنین. این استراحت می‌تونه یک چرت کوتاه بعد از ظهر باشه یا با صرف یک مقدار میوه انجام بشه. اگه اهل خواب بعد از ظهر نیستین، در زمان استراحت از مکان مطالعه دور بشین، چند قدمی راه برین یا آبی به سر و صورتتون بزنین تا دوباره سر حال بشین.

تستی یا تشریحی خوندن درس‌ها؟

برای رسیدن به کارنامه‌ای درخشان و همراهی با معلمان در پایه دهم به تشریحی درس خوندن نیاز دارین؛ اما اگه کمی هم به تست زدن توجه کنین، دست پر وارد پایه یازدهم میشین. سعی کنین تمام درس‌ها رو به صورت مفهومی آموزش ببینین و اون‌ها رو به خوبی در حافظه بلند مدتتون ذخیره کنین.

اگه بتونین توازنی بین هر دو نوع از مطالعه تشریحی و تستی برقرار کنین، با روش‌های تست‌زنی آشنا میشین و در دوران آمادگی برای کنکور اعتمادبه‌نفس بیشتری دارین.

انعطاف‌پذیری

ممکنه اتفاقاتی در زندگی هر شخص رخ بده که به هزار و یک دلیل مانع از اجرای برنامه درسی دهم انسانی بشه. این اتفاقات نباید نظم برنامه درسی رو بهم بریزن؛ اما چطور؟!

در نظر گرفتن زمان‌های جبرانی می‌تونه از این مشکل جلوگیری کنه؛ با این کار می‌تونین درس‌هایی که از برنامه جا موندن رو هم به راحتی مطالعه کنین. روزای پایانی هفته وقت خوبی برای زمان جبرانی برنامه‌ریزی پایه دهم انسانی است. فرض کنین نتونستین مبحثی از درس ریاضی رو در طول هفته مطالعه کنین و نیازه که حتماً اون رو یاد بگیرین تا بتونین مباحث بعدی رو هم آموزش ببینین.

بهترین راه اینه که روز پنجشنبه یا جمعه اول سراغ این درس جامونده از برنامه درسی دهم انسانی برین و بعد از اون به مرور و حل تمرین بقیه درس‌ها برسین.

درس‌های دهم انسانی

کتاب‌های درسی که در پایه دهم انسانی با اون‌ها سر و کار دارین، شامل 15 درس میشه. اگه شما هم جزو اون دسته از دانش‌آموزان درس‌خونی هستین که برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی رو از تابستون شروع می‎‌کنن و به فکر پیش‌خوانی درس‌ها هستن، باید کتاب‌های درسی رو از قبل در اختیار داشته باشین.

همچنین ممکن است گاها طبق شرایط خاصی دسترسی به کتاب‌های درسی خود نداشته باشین، در هر دو صورت جای نگرانی نیست. شما می‌تونین با دانلود pdf کتاب‌های درسی دهم انسانی تمام کتاب‌ها رو در هر زمان و مکان، در اختیار داشته باشین.

درس های دهم انسانی

این کتاب‌های درسی عبارتند از:

  1. فارسی 1
  2. عربی 1
  3. ریاضی و آمار
  4. اقتصاد
  5. علوم و فنون ادبی
  6. تاریخ 1
  7. دین و زندگی 1
  8. جغرافیای ایران
  9. نگارش
  10. آمادگی دفاعی
  11. زبان انگلیسی 1
  12. تفکر و سواد رسانه‌ای
  13. منطق
  14. جامعه شناسی 1
  15. کارگاه کارآفرینی و تولید

زمان طراحی برنامه‌ریزی دهم انسانی باید به همه این درس‌ها توجه کنین تا بتونین در امتحانات پایان سال تحصیلی به نمرات خوبی برسین. البته اگه از حالا به فکر تست زدن و برنامه‌ریزی کنکور هستین باید بدونین که همه این کتاب‌ها جزو بودجه‌بندی کنکور انسانی 1403 نیستند.

چطوری برنامه درسی دهم انسانی رو اجرا کنیم؟

همون‌طور که در ابتدای مقاله به اون اشاره کردیم، پایه دهم یکی از مقاطع حساس برای هر دانش‌آموزی به‌شمار می‌ره؛ چون که در این مقطع با انتخاب رشته و نزدیک شدن به کنکور، رفته‌رفته مسئولیت دانش‌آموزان بیشتر میشه.

نکته قابل توجه اینه که دانش‌آموزان با یک برنامه‌ریزی درسی درست می‌تونن به خوبی این مقطع رو پشت سر بذارن و حتی برای کنکور هم آماده بشن. بهترین راهکار برای تقویت پایه تحصیلی در سال دهم، مطالعه از تابستانه؛ دانش‌آموزان با درس خوندن در تابستان می‌تونن پایه تحصیلی بهتری رو تجربه کنن.

خیلی از دانش‌آموزان دائما این سوال رو توی ذهن‌شون دارن که چطور توی تابستان درس بخونیم؟ یا از کجا شروع کنیم؟ برای رسیدن به یک جواب درست بهتره که شما از یک مشاور تحصیلی کاربلد کمک بگیرین. در ادامه با ما همراه باشین تا نکاتی رو در مورد برنامه‌ریزی درسی باهم بررسی کنیم.

1.سازماندهی فضای مطالعه

برای برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی، مطمئن بشین که فضای کافی برای دسترسی به کتاب‌های درسی و یادداشتای خودتون دارین. نور کافی دارین؟ صندلی‌تون راحته؟ آیا بازیای رایانه‌ای و گوشی شما حین درس خوندن، دور از چشم هستن؟

سعی کنین از شر همه حواس‌پرتیا خلاص بشین و مطمئن باشین که تا حد امکان احساس راحتی کرده و می‌تونین تمرکز کنین. بعضی از ما برای تمرکز، نیاز دارین که اطرافمون منظم و مرتب باشه؛ در حالی که بعضی دیگه در یک محیط به هم ریخته‌تر تمرکز می‌کنن و مشکلی باهاش ندارن. به این فکر کنین که چه چیزی برای شما مفیده و برای درست کردن اون زمان بذارین.

2.تمرین امتحانات گذشته

یکی از مؤثرترین راه‌ها جهت آمادگی برای امتحانات درسی دهم، تمرین و تکرار امتحانات گذشته و حل نمونه سواله. این موضوع به شما کمک می‌کنه تا به قالب سوالات عادت کنین. این کار می‌تونه تمرین خوبی برای اطمینان از صرف زمان مناسب برای هر بخش از امتحانات باشه؛ پس زمانی رو برای تمرین امتحانات گذشته در برنامه درسی دهم انسانی خودتون در نظر بگیرین.

3.توضیح مطالعات برای دیگران

والدین، برادران و خواهران کوچکتر شما، نباید در زمان امتحان آزاردهنده باشن. از اون‌ها به نفع خودتون استفاده کنین. پاسخ یک سوال درسی رو برای اون‌ها توضیح بدین. این کار به شما کمک می‌کنه تا موضوع رو در ذهنتون روشن کرده و همچنین نقاطی رو که به تمرین بیشتری نیاز دارن، برجسته کنین.

4.سازماندهی گروه مطالعاتی

با دوستان‌تون برای یک جلسه مطالعه دور هم جمع بشین. شما ممکنه سوالایی داشته باشین که پاسخ اون‌ها رو دوستان‌تون داشته باشن و بالعکس. این کار می‌تونه یکی از موثرترین راه‌ها برای به چالش کشیدن خودتون باشه.

5.به طور منظم استراحت کنین

در حالی که ممکنه فکر کنین بهترین کار برای برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی، اینه که تا حد امکان ساعت‌های بیشتری مطالعه کنین، اما این کار در واقع می‌تونه نتیجه معکوس داشته باشه. مطالعات نشون میدن که برای حفظ طولانی مدت دانش، استراحت منظم واقعا کمک می‌کنه.

برنامه‌ریزی برای درس‌های عمومی

از اون‌جایی که درس‌های رشته انسانی اکثرا مفهومی و حفظی هستن، برای مطالعه اون‌ها باید زمان زیادی صرف بشه. کتاب‌هایی مثل ادبیات فارسی پر از شعرن؛ این شعرها هم باید حفظ بشن و هم لازمه که معنای اون‌ها به خوبی در ذهن دانش‌آموز موندگار بشه.

به طور کلی کسایی که قدرت یادگیری حفظیات قوی‌تری دارن، در رشته انسانی موفق‌تر هستن. اما اگه حفظیات ضعیف‌تری دارین نگران نباشین؛ شما می‌تونین از نوشتن کمک بگیرین. یعنی بعد از مطالعه مبحث مورد نظر، کتاب رو ببندین و سعی کنین چیزهایی که خوندین رو روی کاغذ یادداشت کنین.

شک نکنین که نوشتن باعث تقویت حافظه شما میشه. البته راه‌های مختلفی برای مطالعه درسی وجود داره که با امتحان کردن اون‌ها می‌تونین بهترین روش مطالعه درسی مخصوص خودتون رو کشف کنین از اون‌ها توی طراحی برنامه دهم انسانی خودتون استفاده کنین. آگاهی از روش مطالعه درس‌های حفظی می‌تونه مطالعه درس‌های رشته انسانی رو برای دهمی‌های انسانی ساده‌تر کنه.

برنامه‌ریزی برای درس‌های تخصصی

درس‌های تخصصی رشته انسانی مثل علوم و فنون ادبی، فلسفه و منطق، جامعه‌شناسی و غیره، از نوع مفهومی و حفظی هستن. می‌تونین از همون روشی که برای مطالعه درس‌های عمومی مدنظر دارین، در مطالعه درس‌های اختصاصی هم استفاده کنین؛ با این تفاوت که لازمه ساعت مطالعه بیشتری رو به این درس‌ها اختصاص بدین.

پیچیدگی و نکات ریز درس‌های اختصاصی رشته انسانی بیشتر از درس‌های عمومیه و به همین دلیل هم به زمان بیشتری برای مطالعه نیاز داره. ممکنه از یک جمله کتاب فلسفه، چندین نکته خارج بشه که هر کدوم از اون‌ها هدف یک تست در کنکور قرار می‌گیره؛ پس نیازه که برای مطالعه درس‌های اختصاصی انسانی دقت و زمان بیشتری صرف بشه.

البته باید توجه داشته باشین که این دقت موجب کندخوانی و وسواس مطالعاتی نشه. می‌تونین از روش درست کردن فلش کارت برای یادگیری بهتر مباحثی مثل تاریخ ادبیات استفاده کنین. حین درس خوندن از فراموش شدن مطالبی که مطالعه می‌کنین نترسین و به قدرت مرور درسی ایمان داشته باشین و اون رو توی برنامه درسی پایه دهم خودتون لحاظ کنین.

تعهد در برنامه‌ریزی دهم انسانی

تعهد در برنامه ریزی دهم انسانی

درس خوندن رو جدی بگیرین

تخصصی شدن و افزایش حجم درس‌ها در پایه دهم موجب اضطراب و ترس برای امتحانات و کنکور میشه. اما در صورتی که شما یک برنامه‌ریزی درسی خوب داشته باشین مسلما به موفقیت می‌رسین.

روند مطالعاتی فشرده ای رو در پیش بگیرین

علت اینکه لازمه شما مطالعه فشرده‌ای در این پایه داشته باشین اینه که مباحث کتاب نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر و تخصصی‌تر شده. همچنین اضافه شدن کنکور به امتحانات نهایی بر لزوم این فشردگی اضافه می‌کنه. از اونجایی که یک سری مباحث و مفاهیم جدید به درس‌های شما در این پایه اضافه میشه و اساتید روش‌های سختگیرانه‌ای دارن، داشتن یک روند مطالعه منظم و فشرده ضروریه.

فضای کنکور رو دریابین

با ورود به پایه دهم متوجه میشین که حال و هوای این پایه با سال‌های گذشته تفاوت داره. فضای کنکوری و توصیه‌ها برای داشتن برنامه‌ریزی در این پایه بر اهمیت این پایه و نحوه درس خوندن در اون تاکید می‌کنه. همچنین لازمه که ضریب درس‌ها رو در نظر بگیرین و روی درس‌های با ضریب بالاتر بیشتر تمرکز کنین.

البته درس‌های عمومی هم خیلی مهمن و با اینکه از کنکور حذف شدن، اما هنوزم نمره اون‌ها تاثیر زیادی در نمره آزمون شما داره.

با اساتید جدید و روش‌های تدریس جدید پیش برین

در این پایه اساتید و معلمان با سختگیری بیشتری نسبت به آموزش و انجام تکالیف دارن و درس‌ها رو به صورت فشرده و تخصصی تدریس می‌کنن. بنابراین شما حتما باید یک برنامه کامل و جامع و منحصر به خودتون داشته باشین تا بتونین از عهده حجم و سختی درس‌ها بر بیاین.

سبک مطالعاتی خودتون رو تغییر بدین

درس خوندن در این مقطع با سال‌های پیش کمی متفاوته. اگه تا سال گذشته فقط به صورت تحلیلی و تشریحی درس می‌خوندین، با ورود به فضای کنکور باید یادگیری نحوه تست‌زنی رو هم توی برنامه درسی دهم انسانی خودتون قرار بدین و زمانی رو هم برای مطالعه تستی درس‌ها اختصاص بدین.

برای این کار می‌تونین از دفتر برنامه‌ریزی برای ثبت ساعات مطالعه تستی و تشریحی استفاده کنین. با این کار دیگه می‌دونین که هر ساعت از روز رو مشغول به چه کاری هستین و می‌تونین ساعات مطالعاتی خودتون رو به تفکیک بررسی کنین که چند ساعت تستی و چند ساعت تشریحی مطالعه داشتین.

اجرای مداوم برنامه درسی دهم انسانی تا رسیدن به هدف

پایه دهم انسانی به خاطر ورود به دوره دوم متوسطه یکی از چالش‌ برانگیزترین پایه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزانه. دهمی‌ها به خوبی می‌دونن برای موفقیت در این پایه تحصیلی باید از برنامه‌ای واقع ‌بینانه و قابل ‌اجرا استفاده کنن. یادتون باشه که تداوم در اجرا کردن برنامه از طراحی کردن اون سخت‌تره! پس مرد میدون باشین و برای رسیدن به اهدافتون حسابی تلاش کنین.

اجرای مداوم برنامه درسی دهم انسانی تا رسیدن به هدف

برای رسیدن به کارنامه‌ای پر از نمرات عالی و در عین حال آمادگی برای کنکور باید خودتون رو با برنامه درسی دهم انسانی وفق بدین. شاید چند هفته اول کمی سخت باشه. اما به مرور زمان برنامه‌ریزی کردن برای شما به یک عادت روزانه تبدیل میشه.

امیدواریم با نکاتی که درباره برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی در این مقاله به شما یادآور شدیم، بتونین بهترین برنامه رو بر اساس توانایی‌هاتون طراحی کنین. اگه برای برنامه‌ریزی درسی پایه دهم انسانی به کمک احتیاج داشتین، شماره تماس خودتون رو از طریق کادر «ارتباط با ما» وارد کنین تا مشاوران تحصیلی گروه آموزشی پرش در اولین فرصت با شما تماس بگیرن.

از اون‌جایی که تعدادی از کتاب‌های درسی پایه دهم جزو منابع کنکور هستن، بله بهتره که از همین پایه به فکر کنکور و تست هم باشین. در واقع ارتباط مفهومی که بین دروس دهم، یازدهم و دوازدهم انسانی وجود داره، ناخودآگاه دانش‌آموز رو به سمت آماده شدن برای کنکور از این پایه هدایت می‌کنه.

به احتمال زیاد شما برنامه‌ای فراتر از توانایی‌های خودتون طراحی کردین. باید به واقع‌گرایانه بودن برنامه توجه داشته باشین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

13 دیدگاه دربارهٔ «برنامه‌ریزی درسی دهم انسانی»

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام آقا ابوالفضل. بله البته مشاورین ما بهت یاد میدن که چطوری برای خودت یه برنامه ریزی منحصر به خودت بنویسی و بهش عمل کنی. شمارتو داخل باکس شماره این مقاله وارد کن تا باهات تماس بگیریم و بیشتر راهنماییت کنیم.

  1. آواتار باران

    سلام من کلاس دهم رشته انسانی هستم و خوابگاهی هم هستم چون در خوابگاه هستم همش دلتنگ خانوادم هستم و همش گریه میکنم احساس میکنم افسردگی گرفتم.و اینکه واقعا نامید شدم چون ک هر چی درس میخونم یادم میره درس ها رو خوب متوجه نمیشم (احساس میکنم خنگم)یا شایدم روش مطالعه من اشتباهه ازتون میخوام ک کمکم کنید من چطوری درس ها رو بخونم ک خوب یاد بگیرم و هم برای کنکور آماده شم ممنون میشم کمکم کنید

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام باران جان. امیدوارم حالت خوب باشه عزیزم. 💕🌺
      وقتی به این فکر کنی که خیلی از دانش آموزای دیگه مثل تو هستن و یا شاید اصلا توی وضعیت سختتری باشن دیگه خودتو بابت این موضوع ناراحت نمیکنی. به این فکر کن که از الان یه دختر مستقل شدی و در عوض سالهای بعد با استقلال و قدرت زیاد وارد محیط کاری میشی و این به اعتماد به نفست خیلی کمک میکنه. در مقابل خیلیا هستن که این توانایی رو ندارن ولی تو تونستی که دوری از خانوادتو تحمل کنی و این تو رو قوی میکنه.💪🏻💪🏻
      برای تمرکز هم بهتره موقع درس خوندن سعی کنی به چیز دیگه ای فکر نکنی. توی اون لحظه تنها چیزی که اهمیت داره درسیه که داری میخونه. چون نمره تو خیلی مهمه. پس باید تمرکز داشته باشی. 🎯
      برنامه ریزی زمانی توی این موضوع میتونه خیلی بهت کمک کنه. البته که باید تاکید کنم تست زدن و تحلیل تستها رو جدی بگیر و مرو و جمع بندی رو فراموش نکن. حتما حتما همه درسها رو خیلی خوب بخون و در سالهای بعد مرور کن. یادت باشه که هر کدوم از کتابهات منبع مهم کنکور در این سه ساله.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد