بهترین منابع کنکور تجربی

بهترین منابع کنکور تجربی

همانطور که می‌دونین انتخاب منابع برای حضور در کنکور سراسری بسیار مهمه. مخصوصا کنکور تجربی که متقاضیان زیادی داره و تعداد افراد شرکت کننده در اون زیاد هستن. بنابراین باید حواس‌تون باشه که در انتخاب منابع خود دقت کنین؛ به طور کلی، اطلاع از منابع کنکور و بودجه‌بندی کنکور تجربی، به داوطلبان این رشته کمک می‌کنه که با تسلط بهتری بتونن در آزمون سراسری شرکت کنن.

اول از همه لازمه که بدونین دروس عمومی از کنکور حذف شدن و شما با در نظر گرفتن فقط دروس تخصصی و پیدا کردن منابع مناسب برای اون‌ها می‌تونین به درصد و تراز خوبی در کنکور سراسری تجربی برسین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

در صورتی که داوطلب آزمون سراسری 1403 هستین باید تا الان متوجه شده باشین که مطالعه تنها دروس اختصاصی برای شما در این آزمون الزامیه که این مربوط به 5 گروه تحصیلی تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبانه. اگه تمایل دارین نتایج خوبی در این آزمون کسب کنین لازمه که حتما بهترین منابع کنکور تجربی 1403 را برای خود تهیه کنین و با دقت و جزئی نگری بسیار اون‌ها رو مطالعه کنین.

کنکور تجربی 5 درس اختصاصی رو شامل میشه: زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی و زمین شناسی.

منابع اصلی کنکور تجربی 1403

منابع اصلی کنکور تجربی

منابع اصلی کنکور تجربی در سال 1403 شامل کتاب‌هایی میشه که سوالات آزمون از اون‌ها طراحی میشه. این آزمون در سال 2 مرتبه، یک بار در تیر ماه و بار دیگر در دی ماه برگزار میشه. در هر دو آزمون نیز منابع یکسان هستن.

عنوان درس مقطع تحصیلی سال چاپ
زمین شناسی یازدهم 1400
ریاضی(1) دهم 99
ریاضی(2) یازدهم 1400
ریاضی(3) دوازدهم 1401
زیست شناسی(1) دهم 99
زیست شناسی(2) یازدهم 1400
زیست شناسی(3) دوازدهم 1401
فیزیک(1) دهم 99
فیزیک(2) یازدهم 1400
فیزیک(3) دوازدهم 1401
شیمی(1) دهم 99
شیمی(2) یازدهم 1400
شیمی(3) دوازدهم 1401

ویژگی‌های بهترین منابع کنکور تجربی 1403 چیست؟

منابع کنکور خوب که می‌تونن به عنوان بهترین منبع معرفی بشن باید منابعی باشن که شما را از دیگه کتاب‌های کمک آموزشی بی‌‌نیاز کنن. در واقع از ویژگی این کتاب‌ها اینه که هر چه بیشتر اون‌ها رو مورد بررسی قرار میدین نکات بیشتری از اون رو یاد می‌گیرین.

پس حتما اول در مورد بهترین منابع تحقیق کنین و بعد اقدام به تهیه اون‌ها کنین. منابعی که تهیه می‌کنین حتما نباید از یک انتشارات باشن. می‌تونن هر کدام مربوط به یک انتشارات باشن. اول سطح علمی خود‌تون رو در هر درس بسنجین و بعد با توجه به سطح‌تون کتابی رو که مناسب شماست تهیه کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

در نظر داشته باشین که کتابی رو تهیه نکنین که بالاتر از سطح شما باشه. زیرا نه تنها به اطلاعات شما اضافه نمی‌کنه بلکه اطلاعات قبلی شما رو هم کم می‌کنه.

همچنین دقت کنین که یک منبع جامع و کامل رو برای هر درس انتخاب کنین؛ یعنی هر درس یک منبع. خود رو از چند منبعی بودن دور کنین و در بین انبوهی از منابع جورواجور و رنگارنگ گم نکنین. پس از آنکه 4 الی 5 ماه روی مطالعه یک منبع زمان گذاشتین و به طور کامل اون رو تموم کردین می‌تونین منبع خودتون رو تغییر بدین.

تعیین سطح بهترین منابع کنکور تجربی 1403

معیاری وجود نداره که بهترین منبع کنکور رو بهتون معرفی کنیم. شاید منبعی که رتبه یک کنکور تجربی در سال 99 برای خود مناسب دیده با منبعی که رتبه یک سال 1400 انتخاب کرده یکسان نباشه. بنابراین همانطور که در بالا گفته شد شما باید با توجه به سطحی که دارین برای هر درس منبع مناسب رو انتخاب کنین. منابع کنکور در 3 سطح ساده، متوسط و سخت و چالشی قابل دسترسی هستن.

تعیین سطح برای کنکور تجربی

منابع ریاضی سطح متوسط و قوی

اگر در درس ریاضی پایه متوسط و رو به قوی داشته باشین، شما به منابعی احتیاج دارین که فصل‌ها رو به صورت موضوعی و مبحثی تفکیک کنه و درسنامه‌های کوتاه و کنکوری داشته باشه.

این کتاب همچنین باید در پایان دارای خلاصه‌ای کامل و جامع تحت عنوان جمع‌بندی باشه و همینطور تست های طبقه‌بندی شده و آزمون‌های آزمایشی هم داشته باشه.شما می‌تونین از کتاب‌های پرش در سطوح متوسط و قوی به عنوان منبع درسی و کنکوری خود استفاده کنین.

منابع ریاضی سطح ضعیف

این کتاب‌ها برای دانش‌آموزان با پایه ضعیف طراحی شده که دارای درسنامه‌های آموزشی مفصل و طولانی با سوالات تستی و تشریحی زیاده. هدف از طراحی این منابع تقویت و ارتقاء پایه درسی فردیه که این منابع رو انتخاب میکنن.

منابع زیست شناسی سطح قوی

با توجه به اینکه این درس در کنکور شما ضریب 12 رو داره پس بیشترین تاثیر رو این درس روی نتیجه کنکور شما داره. بنابراین بهتره که در انتخاب منبع برای این درس جدی باشین و دقت کنین. منبعی که تیم ما برای زیست شناسی داوطلبان قوی پیشنهاد می‌کنه.

منابع زیست شناسی سطح متوسط

برای این سطح از دانش و اطلاعات علمی داوطلب کتاب‌هایی توصیه میشه که دارای تست‌های متنوع بوده و به همان میزان درسنامه قابل توجهی نیز داشته باشن.

 منابع زیست شناسی سطح ضعیف

در صورتی که پایه ضعیف در این درس دارین بهتره که منبع اصلی درس خودتون رو با جدیت مطالعه کنین و همچنین منابعی رو به عنوان منبع کنکور خودتون انتخاب کنین که دارای درسنامه قوی و مفصل باشه. خلاصه اینکه لازمه پایه آموزشی خودتون رو  قوی کنین.

 منابع فیزیک سطح قوی

اگه سوالات فیزیک رو با سرعت زیاد حل می‌کنین و تشریح مسائل برای شما مثل آب خوردنه پیشنهاد ما به شما استفاده از کتاب‌های تست طبقه‌بندی شده پرش است. شما احتیاجی به استفاده از درسنامه مفصل ندارین. همچنین شما می‌تونین از کتاب‌هایی که رتبه‌های برتر کنکور در سال ‌های قبل از آن استفاده کردن برای مطالعه خود استفاده کنین.

منابع فیزیک سطح متوسط

در صورتی که در سطح متوسط فیزیک قرار دارین می‌‌تونین از کتاب‌هایی استفاده کنین که درسنامه مفصلی ندارن و حتما لازمه کتاب شما تست‌های مفصلی داشته باشه که شما را به چالش بکشه. این تست‌ها باید از آسان به سخت طبقه‌بندی شده باشن که شما بتونین در همه سطح‌ها خود را ارزیابی کنین. البته اگه احساس می‌کنین به درسنامه مفصل نیاز دارین می‌تونین از درسنامه‌های سطح ضعیف استفاده کنین.

منابع فیزیک سطح ضعیف

اگه سطح ضعیفی در این درس دارین منبعی رو انتخاب کنین که بتونین بارها و بارها اون رو مرور کنین و به اطلاعات خود هر بار اضافه کنین. تا جایی که اون منبع دیگه برای شما تازگی نداشته باشه. آن موقع می‌تونین منبع قوی‌تری رو برای ادامه انتخاب کنین. کتاب انتخابی شما با توجه به میزان سختی خود این درس باید دارای یک درسنامه ساده و مفهومی باشه که به یادگیری و فهم مطالب توسط شما کمک کنه.

منابع شیمی سطح قوی

شیمی درسیه که اگه بخواین پایه قوی در اون داشته باشین و خودتون رو  در تست‌ها به چالش بکشین علاوه بر لزوم داشتن یک بانک تست قوی لازمه یک درسنامه عالی هم داشته باشین.

منابع شیمی سطح متوسط

در صورتی که پایه شما متوسط و روبه قویه بهتره از کتاب‌هایی استفاده کنین که تست‌های زیاد و طبقه‌بندی شده از آسان به سخت داشته باشه. همچنین باید منبعی باشه که هر روز با خوندنش اطلاعات جدیدی به شما اضافه کنه و مشمول تمامی نکات کتاب درسی‌تون باشه.

منابع شیمی سطح ضعیف

برای این سطح بهتره یک درسنامه شیمی کامل که با زبان ساده درس‌ها رو توضیح داده باشه تهیه کنین. در مورد تست برای این سطح نیز تست‌های متوسط رو به قوی پیشنهاد میشه که شما رو ارتقا بده.

جمع‌بندی

شناخت درست از بهترین منبع کنکور تجربی 1403 نقش مهمی در میزان موفقیت و درصد قبولی شما در آزمون داره. پس این موردیه که برای بالا بردن درصد و تراز و در نهایت رتبه خود در آزمون سراسری جدی بگیرین.

این مصوبه تصویب شده است اما هنوز به سازمان سنجش ابلاغ نشده است.

در ابتدا لازم است سطح خود را تعیین کنید و بعد اقدام به تهیه منبع کنید.

خیر، لازم است که حتما منابع کمک درسی و تست نیز داشته باشید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد