راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی

راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی

مدارس نمونه‌ دولتی، جزو مدارس خاص و پرطرفدار در میان دانش‌آموزان هستند. دانش‌آموزان همیشه به دنبال این هستند که بدانند راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی چیست؟ و چگونه می‌‌توان به عنوان دانش‌‌آموز در این مدارس نمونه تحصیل کرد؟ در واقع، قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی، از جمله خواسته‌های دانش‌آموزان در دوران مدرسه است.

دانش‌‌آموزان باید برای قبولی در تیزهوشان، با روش‌های افزایش ساعت مطالعه آشنا باشند و سعی کنند به صورت اصولی درس بخوانند.

برای درس خواندن در مدارس نمونه‌ دولتی که امکانات تحصیلی خوبی دارند، باید برنامه‌ریزی داشته و راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی را بدانید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

برای دانش‌آموزان و والدینی که به پیشرفت تحصیلی اهمیت می‌دهند و برایشان مهم است که کیفیت تحصیلشان در سال‌های مدرسه بالا باشد، مدارس نمونه‌ دولتی انتخاب خوبی هستند.

اما امکان تحصیل در مدارس نمونه‌ دولتی برای همه دانش‌آموزان فراهم نیست. برای قبولی در این مدارس باید آزمون ورودی را پشت سر بگذارید. در ادامه راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی را برایتان شرح می‌دهیم.

مدارس نمونه‌ دولتی چه مدارسی هستند؟

راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی، موضوعی است که اکثر دانش‌آموزان باید از آن باخبر باشند. به طور کلی، مدارس نمونه‌ دولتی جزو بهترین مدارس هستند و در عین حال شهریه آنها نسبت به مدارس غیر انتفاعی پایین است.

معمولا دانش‌آموزان برتر مدرسه عادی می‌توانند به مدارس نمونه‌ دولتی راه یابند. اما برای قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی باید در آزمون ورودی شرکت کنند. در صورت قبولی در این آزمون، دانش‌آموز امکان تحصیل در مدارس نمونه‌ دولتی را خواهد داشت.

مدارس نمونه‌دولتی چه مدارسی هستند

مدارس نمونه‌ دولتی هر ساله در دو پایه تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم، دانش‌آموزان باهوش و برتر مدارس را به شرط قبولی در آزمون ورودی ثبت‌نام می‌کنند.

مزایای تحصیل در مدارس نمونه‌ دولتی چیست؟

  • مدارس نمونه‌ دولتی سطح علمی بالایی دارند. دانش‌آموزان این مدارس جزو برترین دانش‌آموزان شهر و منطقه خود هستند از این رو، همه آنها تلاش می‌کنند تا سطح علمی خود را بالا نگه دارند.
  • معلمانی که در مدارس نمونه‌ دولتی تدریس می‌کنند هم جزو معلمان برتر منطقه خود هستند و  تدریس آنها کیفیت بالایی دارد.
  • امکانات مدارس نمونه‌ دولتی در مقایسه با مدارس عادی دولتی بیشتر است. دانش‌آموزان در این مدارس می‌توانند با دغدغه کمتر و سهولت بیشتری درس بخوانند و پیشرفت کنند.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای مدارس نمونه‌ دولتی، کشف استعداد دانش‌آموز و بها دادن به آن است. در این مدارس به استعدادهای دانش‌آموزان توجه شده و شرایطی فراهم است که دانش‌‌آموز بتواند استعدادش را شکوفا کند.
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

معایب تحصیل در مدارس نمونه‌ دولتی چیست؟

مدارس نمونه‌ دولتی هم مثل همه مدارس در کنار مزایای زیادی که دارند، می‌توانند معایبی هم داشته باشند. یکی از معایب مدارس نمونه‌ دولتی این است که ممکن است برخی از دانش‌آموزان پس از پذیرفته شدن در این مدارس دچار غرور کاذب شده و خود را در قله‌های بالای موفقیت تحصیلی ببینند.

در این صورت ممکن است دانش‌آموز آنطور که باید خود را برای کنکور آماده نکند.

همچنین قبول نشدن در آزمون ورودی مدارس نمونه‌ دولتی ممکن است موجب سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفس برخی از دانش‌آموزان شود. از طرفی پس از پذیرفته شدن در این مدارس هم به علت بالا بودن رقابت در مدارس نمونه‌ دولتی، ممکن است برخی از دانش‌آموزان دچار اضطراب و استرس تحصیلی شوند.

راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی:

همانطور که گفته شد، قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی نیازمند تلاش است و امکان تحصیل دراین مدارس برای همه دانش‌آموزان فراهم نیست.

بسیاری از دانش‌‌آموزان دوست دارند بدانند راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی چیست و برای قبولی در این مدارس چقدر باید درس بخوانند و تلاش کنند؟ در ادامه به برخی از مواردی که برای قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی می‌تواند به شما کمک کند اشاره کرده‌ایم.

منابع آزمون را شناسایی کنید

مهم‌ترین بخش برای تحصیل در مدارس نمونه‌ دولتی، با موفقیت گذراندن آزمون آن است. در ابتدا باید مطلع شوید که منابع آزمون مدارس نمونه‌ دولتی چیست؟

وقتی منابع را شناسایی کردید، اگر وقت کافی داشتید، باید تمام منابع را به طور کامل مطالعه کنید. با دقت خواندن کتب درسی و منابع آزمون نمونه‌ دولتی، مهم‌ترین قدم برای موفقیت در این آزمون است.

مهارت تست‌زنی را بیاموزید

برای موفقیت در آزمون ورودی مدارس نمونه‌ دولتی باید مهارت تست‌زنی داشته باشید. باید کتاب‌های تست مخصوص این آزمون را تهیه کنید تا هم با تست‌ها آشنا بشوید و هم مهارت تست‌زنی بیاموزید.

از یک مشاور تحصیلی آگاه کمک بگیرید

مشورت گرفتن از افراد آگاه در همه امور زندگی برای شما  کمک کننده خواهد بود. امروزه در زمینه تحصیل، مشاورین تحصیلی به صورت تخصصی به مسائل درسی و تحصیلی دانش‌آموزان می‌پردازند.

دانش‌آموزان هر سوالی داشته باشند می‌توانند از مشاور تحصیلی خود بپرسند و از او راهنمایی بگیرند. مشاور تحصیلی خوب و آگاه به همه امور تحصیلی، می‌‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی هم برای قبولی در آزمون نمونه‌ دولتی به دانش‌آموز ارائه دهد.

برنامه ریزی داشته باشید

بارها و بارها از زبان افراد مختلف درباره اهمیت برنامه ریزی شنیده‌اید. برنامه ریزی در همه امور زندگی کمک کننده است اما در امور تحصیلی یک ضرورت است که اصلا نباید آن را نادیده گرفت.

در شروع راه باید برنامه خود را برای قبولی در آژمون مدارس نمونه‌ دولتی مکتوب کنید. برای خود نقشه راه طراحی کنید و مشخص کنید که برای قبولی در این آزمون دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید.

در مرحله بعد مشخص کنید که برای انجام هر کار در هر هفته یا هر روز چه گام‌هایی باید بردارید و چند ساعت باید درس بخوانید. برنامه ریزی ذهن شما را آرام می‌‌کند.

توجه کنید که برنامه ریزی که انجام میدهید باید واقع گرایانه بوده و بر اساس توانایی‌ها، شرایط  و زمانی که در اختیار دارید، طراحی شده باشد. میتوانید برای برنامه ریزی از یک مشاور تحصیلی یا معلمان خود هم کمک بگیرید.

توانایی‌های خود را شناسایی کنید

بسیار مهم است که دانش‌آموز توانایی‌های خود را بشناسد و بر اساس آنها برنامه‌ریزی کند. مثلا برخی از دانش‌آموزان در مدت زمان کمی، مطالب را یاد می‌‌گیرند و نیاز به چند بار تکرار مطالب ندارند. این دانش‌‌آموزان می‌‌توانند در مدت زمان کم‌تری منابع آزمون را مطالعه کنند.

در مقابل برخی از دانش‌آموزان باید مطالب را چندین بار تکرار کنند تا به خوبی یاد بگیرند. این دانش‌آموزان در صورتی که وقت کمی دارند بهتر است فقط روی مطالب پرتکرار و مهم آزمون و دروسی که ضریب بیشتری دارند، تمرکز کنند.

شناخت توانایی‌های خودتان و برنامه‌ریزی طبق این توانایی‌ها، می‌تواند راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی برای شما باشد.

توانایی‌های خود را شناسایی کنید

به توانایی‌های خود باور داشته باشید

خود را باور داشته باشید و از خود تخریبی دست بردارید. باور داشتن به خود اصلی مهم برای موفقیت در همه امور زندگی است. انسان می‌تواند بزرگ‌ترین منبع برای انگیزه دادن به خود باشد.

اگر دائم از خود ایراد می‌گیرید و گفت و گوی درونی منفی نسبت به خود دارید، بهتر است این روند را متوقف کنید.

برای بهبود اعتماد به نفس خود از راه‌حلهای افزایش اعتماد به نفس و خودباوری که با سرچی ساده در گوگل نمایان می‌شود استفاده کنید و یا در صورت نیاز از مشاور و روانشناس کمک بگیرید.

جمع‌بندی راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی

راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی، موضوعی که ما به صورت کامل در این مقاله از پرش بررسی کردیم. دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه می‌توانند در آزمون نمونه‌ دولتی ثبت‌نام کرده و شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند.

راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی داشتن هدف و برنامه‌ریزی و بعد تلاش مستمر در جهت رسیدن آن است.

شناسایی منابع معتبر آزمون و مطالعه آنها برای موفقیت در آزمون نمونه‌ دولتی ضرورت دارد. مشورت گرفتن از معلمان، مشاوران تحصیلی و نیز دانش‌آموزانی که سال‌های قبل وارد ین مدارس شده‌اند، می‌تواند بسیار الهام بخش و کمک کننده باشد.

بله؛ آزمون ورودی مدارس نمونه‌ دولتی هر ساله برگزار می‌شود.

این مدارس معمولا از میان دانش‌آموزان برتر مدارس آن هم به شرط قبولی در آزمون ورودی، اقدام به ثبت‌نام می‌‌کنند.

سطح علمی در این مدارس بالا بوده و امکانات تحصیلی بیشتری نسبت به مدارس دولتی عادی دارند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «راز قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی»

  1. آواتار Mr. eshghy

    سلام چجوری ما توی کنکور موفق بشویم؟ راز پرش برای موفقیت توی کنکور چیه؟

    1. آواتار رضا احمدی راد
      رضا احمدی راد

      سلام آقای عشقی، امیدوارم حالتون عالی باشه.
      سوال شما یک سوال خیلی تخصصی است. به طور خلاصه برای موفقیت در کنکور باید برنامه‌ریزی دقیقی داشت، از منابع آموزشی مناسبی استفاده کرد و تست زد و نمونه سوال حل کرد. البته همه این موارد با تلاش و پشتکار قوی امکان پذیره.
      پرش اما راز خاصی نداره. اما بسته‌های مخصوص کنکور پرش، راز موفقیت شما توی آزمون کنکور خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با بسته‌های کنکور پرش و دریافت مشاوره رایگان، شماره تماستون رو توی باکس ارتباط با مشاورین وارد کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد