ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان

ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان

ثبت نام استعدادهای درخشان، به شما فرصت برخورداری از شرایط تحصیلی بهتر با دبیرانی حاذق تر را می‌دهد. پذیرش دانش‌آموز در این مدارس محدود بوده و تمامی پذیرفته شدگان جزو نفرات برتر مدارس و مناطق خود هستند.

در این مدارس فضای رقابتی میان دانش‌آموزان ایجاد می‌شود که با ترغیب آن‌ها به بهتر و عمیق‌تر درس خواندن، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان سال‌های آخر را برای شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه آماده می‌کند.

پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان شرایط خاصی دارد و امکان ثبت نام برای همه دانش آموزن فراهم نیست. دانش آموزان در این مدارس خدمات ویژه ای را دریافت می کنند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مدارس استعدادهای درخشان؛ ثبت نام استعدادهای درخشان

ثبت نام استعدادهای درخشان، موضوعی که ما در این مقاله بررسی می‌کنیم؛ به طور کلی، مدارس استعدادهای درخشان یا همان سامانه پذیرش دانش‌آموزان با استعداد برتر، مربوط به دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان است که هدف آن پذیرش و آموزش دانش‌آموزان با استعدادهای بالا در زمینه‌ مختلف علوم و فنون است.

از ویژگی‌های این مدارس، توجه به آموزش عمیق و فراگیر، تحلیلی و نقادانه، حل مسئله و تحقیقات پایه است.

در ایران نیز، شبکه مدارس استعدادهای درخشان با نام “سامانه پذیرش و آموزش دانش‌آموزان با استعداد برتر” و با توجه به علاقه و استعداد دانش‌آموزان، در سطح کشور فعالیت می‌کند.

این مدارس با توجه به اینکه دانش‌آموزان در آنها به صورت رقابتی پذیرش می‌شوند، برای دانش‌آموزانی که به علم و دانش علاقه‌مند هستند و در رشته‌هایی مختلف استعداد نشان داده‌اند، فرصتی برای آموزش تخصصی و عمیق در پیش رویشان قرار می‌دهد.

چطور وارد مدارس استعدادهای درخشان شویم؟

 چطور وارد مدارس استعدادهای درخشان شویم؟

جهت ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان، در ابتدا باید از دارا بودن شرایط لازم جهت تحصیل در این مدارس اطمینان حاصل کنید. سپس باید نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنید. بعد از آن هم در موعد مقرر کارت ورود به جلسه را دریافت کنید. در نهایت هم با شرکت در آزمون استعدادهای درخشان شانس خود را برای ورود به این مدارس خاص امتحان کنید.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

در ادامه این مطلب مراحل و شرایط ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان به تفصیل شرح داده شده است.

شرایطی که باید قبل از اقدام به ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان بدانید:

دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه‌های ششم و نهم می‌توانند برای ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان اقدام کنند. برای هر دو پایه ایرانی بودن شرط لازم جهت شرکت در آزمون استعدادهای درخشان است. در شرایطی خاص، غیر ایرانی‌ها هم می‌توانند این شانس را داشته باشند.

شرکت در آزمون برای پایه هفتم؛ ثبت نام استعدادهای درخشان

دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون استعدادهای درخشان برای پایه هفتم خود را دارند باید در پایه ششم مشغول به تحصیل باشند. این دانش‌آموزان باید مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و نیز مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم را کسب کرده باشند.

البته در صورتی که دانش آموز در مجموع امتحانات سال پنجم و ششم خود فقط در یک درس مقیاس خوب کسب کرده باشد و بقیه دروس او خیلی خوب باشد، ثبت نامش در آزمون بلامانع است و این شانس را از دست نمی‌دهد.

شرکت در آزمون برای پایه نهم

همچنین دانش‌آموزان پایه نهم که خواهان تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان برای پایه دهم خود هستند نیز باید حداقل معدل مورد قبول مدارس استعدادهای درخشان را کسب کرده باشند. معدل سالانه دانش‌آموزان در پایه هشتم نباید کمتر از 19 باشد.

با دارا بودن شرایط فوق، دانش‌آموز در هر استان و منطقه‌ای که مشغول به تحصیل باشد، می‌تواند نسبت به ثبت نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان اقدام کند. دانش‌آموزان می‌توانند با رقابت با سایر دانش‌آموزان برتر هم پایه‌ خود، فرصت تحصیل در یک مدرسه ویژه را برای خود فراهم کنند.

ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان

نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون استعدادهای درخشان

در صورتی که شرایط لازم برای درخواست شرکت در آزمون را دارا باشید، ادامه مراحل ثبت نام کار راحتی است. در ابتدا اطمینان حاصل کنید که دانش آموز شما برای تحصیل در این مدارس واجد شرایط است. بعد از آن کافی است به سایت‌های مربوطه مراجعه کنید و به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

مراحل ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان پایه ششم به هفتم:

  • برای ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان پایه ششم به هفتم باید به سایت hoosh.medu.ir مراجعه کنید. در این صفحه با درج کدملی و رمز همگام دانش‌آموز، می‌توانید فرم ثبت نام را پر کرده و نیز با پرداخت هزینه تعیین شده برای ثبت نام، مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید.
  • لازم به ذکر است که دانش آموزان برای ورود به صفحه ثبت نام در سایت مربوطه نیاز به رمز ورود همگام خواهند داشت. برای دریافت این رمز می‌توانید به مدرسه و یا سازمان آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنید. همچنین گزینه‌ای در این سایت در نظر گرفته شده که بتوانید رمز را به صورت اینترنتی بازیابی کنید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشید.

آزمون استعدادهای درخشان

مراحل ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان پایه نهم به دهم

برای ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان پایه نهم به دهم نیز باید به آدرس سایت azmoon.medu.ir بروید. با ورود به آدرس این سایت، دو گزینه آموزشی و پرورشی را مقابل خود خواهید دید. با کلیک بر روی گزینه آموزشی صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود. حالا باید بر روی گزینه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان کلیک کنید.

در ادامه صفحه‌ای در مقابل شما گشوده می‌شود که باید در آن کد ملی و رمز را وارد کنید. سپس با ورود به صفحه دانش‌آموزی و پر کردن فرم مربوطه و نیز پرداخت هزینه ثبت نام، این روند را تکمیل کنید. کار دیگری که باید انجام دهید این است که در موعد مقرر دوباره به همین پایگاه مراجعه کرده و کارت ورود به آزمون دانش‌آموز را دریافت نمایید. نتایج آزمون نیز به صورت اینترنتی و از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

کارهایی که باید پس از ثبت نام در آزمون انجام دهید

متقاضیان شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان 1403-1404​ جهت ورود به پایه هفتم و پایه دهم پس از ثبت نام می‌بایست پیگیر زمان ثبت نام و نیز برگزاری آزمون تیزهوشان باشند. هر سال مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان تاریخ برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان را در سامانه خود اعلام می‌کند.

معمولا بهمن ماه زمان شروع ثبت نام دانش‌آموزان برای آزمون استعدادهای درخشان است و احتمالا زمان برگزاری این آزمون هم همانند سال‌های گذشته در خرداد ماه باشد. زمان برگزاری آزمون طوری تعیین می‌شود که با امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان تداخل نداشته باشد.

داوطلبان واجد شرایط آزمون تیزهوشان 1403-1404​ که از طریق سایت ثبت نام کرده‌اند، باید چند روز قبل از آزمون در زمان مقرر کارت ورود به جلسه خود را از سایت مربوطه دریافت کرده و در تاریخ و ساعت تعیین شده در جلسه آزمون حضور یابند.

استعدادهای درخشان بخوانند

در بالا نحوه شرکت در آزمون و ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان شرح داده شد. لازم به یادآوری است که در زمان ثبت نام، حتما باید دفترچه مخصوص ثبت نام را مطالعه کرده و با تمام قوانین و شرایط آزمون در همان سال مورد نظر آشنا شوید. با خواندن دفترچه راهنمای ثبت نام و نیز مطالعه مطالب فوق، مراحل ثبت نام را با موفقیت طی خواهید کرد.

جمع بندی ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان

در سال جاری، ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان برای دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان یا سمپاد رو دارن، به صورت آنلاین انجام میشه. اگه شما هم در این مدارس تحصیل کرده و به توسعه استعدادهای خود علاقه‌مندین، می‌تونین توی زمان مقرر به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و فرم‌های ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان رو تکمیل کنین.

برای شرکت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان باید نمره قبولی رو کسب کنن. زمان ثبت نام معمولا از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اواخراین ماه ادامه داره. لازم به ذکر است که در سال‌های گذشته، ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان از طریق سایت‌های دیگه انجام می‌شد، اما اکنون با توجه به تغییرات سامانه‌ای آموزش و پرورش، تمامی روند ثبت نام از طریق سایت my.medu.ir صورت میگیره.

برای ثبت نام، دانش‌آموزان می‌توانن با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه، به پنل کاربری خودشون وارد بشن. به دلیل اهمیت موضوع تحصیل در این مدارس و تأثیر اون در آینده تحصیلی و شغلی، اطلاعات دقیق در مورد زمان، شرایط و نحوه ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان رو می‌تونین در این سایت پیگیری کنین.

مدارس استعدادهای درخشان برای پایه‌های هفتم و دهم دانش‌آموز می‌پذیرند. بنابراین دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه‌های ششم و نهم، می‌توانند برای ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان اقدام کنند.

بله.هرچند که شرط اولیه برای ثبت نام در این مدارس ایرانی بودن دانش‌آموز است اما غیر ایرانی‌ها هم می‌توانند با شرایطی خاص در این آزمون شرکت کنند.

هزینه‌ی یکسال تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان هر ساله تغییر می‌کند و بر اساس شهر و منطقه دانش‌آموز متفاوت است اما تسهیلاتی جهت اخذ شهریه در نظر گرفته می‌شود که شامل قسط بندی به صورت چک یا نقدی است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد