همه چیز درباره کنکور زبان

همه چیز درباره کنکور زبان

 مسیری که شما کنکوری‌های زبان در پیش دارین، ممکنه گاهی سخت باشه و این به دلیل استرس‌هاییه که ناشی از مطالعه نادرست و برنامه‌ریزی اشتباهه. بنابراین با ما همراه باشین تا همه چیز در مورد کنکور زبان رو بفهمین.

اگر در راهی که در پیش گرفته‌اید از مطالعه برای کنکور زبان خسته و دلسرد شده‌اید، نگران نباشید. به قول معروف: ” آن قدر بپز تا بتوانی بخوری.” سخت بودن مسیر یا شکست‌های کوچک شما اصلا دلیل قانع کننده‌ای برای جا زدن و دلزده شدن از درس نیست. بعد از هر شکست یک شروع دوباره است و برای هر مشکلی هم راه حلی وجود دارد.

این را نیز در نظر داشته باشید که فقط شما نیستید که برای رسیدن به اهدافتان با مشکل مواجه می‌شوید.

روزي خبرنگار جواني از اديسون پرسيد: «آقاي اديسون شنيدم براي اختراع لامپ تلاش‌هاي زيادي داشته‌اید، اما موفق نشده‌اید، چرا پس از ۹۹۹ بار شکست همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهيد؟»

اديسون با خونسردي جواب مي‌دهد: « من ۹۹۹ بار شکست نخورده‌ام، بلکه ۹۹۹ روش ياد گرفته‌ام که لامپ چگونه ساخته نمي‌شود.»

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود به دانشگاه و گذروندن تحصیلات دانشگاهی شرکت در کنکور سراسریه. بنابراین اهمیت زیادی داره که در درس‌ها چه رتبه و درصدی کسب می‌کنین؛ بنابراین باید به دنبال بهترین منابعی که با سطح شما مناسبه بگردین تا در مسیر درست رسیدن به هدف خودتون قرار بگیرین. ما در این مقاله قصد داریم که همه چیز درباره کنکور زبان رو با شما داوطلب عزیز در میان بذاریم.

پس در ادامه همراه ما باشین.

صفرتاصد کنکور زبان

صفرتاصد کنکور زبان

کنکور، مسیریه که موفقیت در اون، هدف مهمی رو برای دانش‌آموزان رقم می‌زنه. با قبولی در آزمون سراسری، فرد وارد عرصه جدیدی در اجتماع میشه و به همین خاطر، اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنه تا بتونه به راحتی آینده شغلی خودش رو با توجه به مسیری که انتخاب کرده خلق کنه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

کنکور زبان رو به عنوان آزمون شناور می‌شناسیم. رشته‌های شناور، رشته‌هایی هستن که علاوه بر داوطلبانی که به طور تخصصی برای این کنکور خودشون رو آماده کردن، داوطلبان کنکور انسانی، ریاضی، تجربی و هنر هم می‌تونن در آزمون مربوط به اون‌ها شرکت کنن. داوطلبانی که قصد دارن در آزمون سراسری شرکت کنن، باید به صورت کامل از تغییرات کنکور و مسائل مربوط بهش باخبر باشن. بنابراین در آزمون زبان دو دسته شرکت کننده داریم:

  • همونطور که گفتیم دسته اول اون‌هایی هستن که سال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر، زمان گذاشتن تا بتونن به طور تخصصی در این رشته آزمون بدن.
  • دسته دوم، داوطلبان رشته‌های تحصیلی دیگه هستن که از نحوه عملکرد خودشون در آزمون اصلی راضی نیستن و با مهارتی که در زبان دارن، می‌خوان برای یک بار دیگه شانس خودشون رو امتحان کنن.

زیر گروه‌های کنکور زبان

کنکور زبان، زیر گروه‌های مختلفی داره که با توجه به مهارت و علاقه خودتون، می‌تونین وارد یکی از اون‌ها بشین.

New wpDataTable

زیر گروه اول زیر گروه دوم زیر گروه سوم زیر گروه چهارم
تربیت دبیر زبان انگلیسی زبان آلمانی زبان و ادبیات فرانسه باقی زبان‌های دنیای مانند: زبان ایتالیایی، زبان چینی، زبان روسی، زبان اردو، زبان ارمنی، زبان ترکی استانبولی و ژاپنی در مقطع لیسانس
آموزش زبان انگلیسی
کارشناسی مترجمی خبر زبان انگلیسی مترجمی زبان آلمانی مترجمی زبان فرانسه
مترجمی زبان انگلیسی

نحوه ثبت‌نام در کنکور زبان

آزمون سراسری زبان، همزمان با کنکور رشته‌های دیگه برگزار میشه و داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون رو دارن، همزمان با ثبت‌نام در کنکور ریاضی، تجربی و انسانی می‌تونن در این آزمون هم شرکت کنن.

دفترچۀ کنکور زبان

دفترچۀ کنکور زبان

در سال‌های گذشته، کنکور دارای دو دفترچه بود. یکی برای دروس عمومی و یکی هم برای دروس تخصصی که این قاعده توی کنکور زبان هم رعایت میشد؛ اما از سال جاری با حذف شدن دروس عمومی از کنکور سراسری، دیگه دفترچه‌ای به اسم دروس عمومی در کنکور نداریم. به جاش این دروس، از طریق معدل شما روی نتیجه کنکورتون تاثیر مستقیم می‌ذارن.

دفترچه کنکور، با توجه به زیر گروهی که شما در اون شرکت می‌کنین در اختیارتون قرار می‌گیره. تعداد سوالات این دفترچه به این صورته:

  • 20 سوال از بخش خوندن
  • 10 سوال از بخش گرامر و دستور زبان
  • 10 سوال از بخش کاربردهای زبان
  • 10 سوال از بخش کلوز تست
  • 5 سوال از بخش واژه‌ها

در کل تعداد سوالاتی که در این دفترچه وجود داره، 70 سواله و داوطلبان برای کسب رتبه بالا در آزمون سراسری زبان باید تسلط زیادی بر اصول و تکنیک‌های زبان خارجی داشته باشن. به این معنی که برای قبولی، نمی‌تونین فقط به مطالعه مباحث کتاب‌های‌ درسی اکتفا کنین؛ بلکه برای موفقیت در این آزمون شما باید بیشتر با واژگان و قواعد زبان انگلیسی آشنا بشین و با مطالعه کتاب‌های کمک درسی و تماشای فیلم و انتخاب منابع معتبر زبان خارجی، اطلاعات و دانش خودتون رو در این زمینه تقویت کنین.

نحوه مطالعه و تست‌زنی برای کنکور زبان

تا این بخش از مقاله گروه آموزشی پرش سعی کردیم تا شما رو با همه چیز درباره کنکور زبان آشنا کنیم. امامهم‌ترین مسئله در کنکور زبان، نحوه مطالعه و تست‌زنی توی اونه. زبان درسیه که همیشه داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری اون، به چیزی بیشتر از اطلاعات عمومی و قدرت حافظه نیاز دارن. در واقع اون‌ها باید بدونن که چطوری به تسلط کافی برای پاسخ‌گویی به سوالات برسن.

بخش گرامر کنکور زبان

بخش گرامر کنکور زبان

مباحث گرامری معمولا اولین مباحثی هستن که در کلاس درس تدریس میشن  و اهمیت اون‌ها به این خاطره که این مباحث نقش بسیار مهمی در موفقیت شما در آزمون سراسری زبان داره. به همین دلیل حتما باید یک منبع کمک درسی مناسب برای خود تهیه کنین که پس از مطالعه کتاب درسی اون رو بخونین. مطالعه منابع دروس تخصصی کنکور زبان، به علاقه‌مندان این رشته کمک می‌کنه که با تسلط بهتری بتونن در آزمون این رشته شرکت کنن.

بعد از اون لازمه که حتما تست‌های مربوط به مبحثی که مطالعه کردین رو تحلیل کنین و نکات تستی مربوط به هر سوال رو بیرون بکشین تا نقاط قوت و ضعف خودتون رو پیدا کنین. همچنین شما می‌تونین با مطالعه کامل پاسخنامه تشریحی کتاب تست خودتون، تسلط زیادی روی مباحث درسی پیدا کنین. بهتره که تست‌های شما طبقه‌بندی شده باشه و حتما از تست‌های آسان و متوسط شروع کنین.

تست‌های سخت رو برای روزهای پایانی نگه دارین.

بخش واژگان

در مطالعه و تست‌زنی مربوط به بخش واژگان، باید توجه داشته باشین که بیشتر به حفظیات و قدرت حافظه خودتون باید تکیه کنین. در این بخش شما باید تسلط درک زبانی خودتون رو بالا ببرین و به راحتی بین واژگان ارتباط برقرار کنین. با استفاده از این مهارت‌ها می‌تونین به تست‌های این بخش پاسخ بدین.

بنابراین برای یادگیری تمام نکات مربوط به این قسمت نیاز دارین که علاوه بر مطالعه واژگان کتاب درسی، از یک کتاب کمک درسی قوی نیز کمک بگیرین و همچنین به مطالعه دیکشنری هم بپردازین. برنامه شما برای یادگیری لغات زبان باید به شکلی باشه که همه واژه‌ها رو مدام مرور کنین.

چون همونطور که می‌دونین این درس یک مقدار فرّاره و اگه به یک بار مطالعه لغات اکتفا کنی، امیدی به موفقیت شما در کنکور زبان نیست. برای یادگیری بهتر، ابتدا لغات جدید رو به همراه معانی اون‌ها مطالعه کنین. در مرتبه بعد که اون‌ها رو مطالعه می‌کنین، اگه معنای واژه‌ای رو فراموش کردین، اون رو وارد دفتر کنین تا یادتون باشه که در به خاطر سپردن کدوم واژه‌ها ضعف دارین.

در مراحل بعدی با هر بار مطالعه این لغات، هر کدوم رو که صحیح پاسخ دادین با تیک و هر کدوم رو که اشتباه پاسخ دادین، با ضربدر علامت‌دار کنین.

بخش کلوز تست درکنکور زبان

بخش کلوز تست

این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کنکور زبانه که برای پاسخگویی درست به سوالات این بخش در کنکور سراسری، باید تسلط کامل بر قسمت واژگان و گرامر داشته باشید. متاسفانه بیشتر داوطلبان به این قسمت اهمیت زیادی نمیدن. این در حالیه که سوالات طرح شده در این قسمت خیلی مهمه.

داوطلبان برای پاسخ دادن به سوالات کلوز تست، باید متن ناقصی که در اختیار اون‌ها قرار داده میشه رو مطالعه کنن و با توجه به مفاهیم متن، به سؤالات تستی پاسخ بدن.

بخش درک مطلب (reading)

خیلی از داوطلبان فکر می‌کنن که چون متن این قسمت و سوالات این بخش طولانیه، زمان گذاشتن روی اون بیهوده است؛ اما اینطور نیست. در واقع میشه گفت این قسمت از راحت‌ترین و در عین حال مهم‌ترین قسمت‌هاییه که اگه برای کنکور زبان روی اون تمرکز کنین، می‌تونین درصد بالایی در آزمون به دست بیارین.

در این سوال یک متن به شما داده میشه که شما فقط کافیه به یک مفهوم کلی از اون برسین. لازم نیست کلمه به کلمه اون رو معنی کنین. شاید هم معنای بعضی از کلمات به کار رفته در متن رو ندونین. فقط کافیه مفهوم رو بفهمین؛ بعد می‌تونین به سوال‌ها پاسخ بدین.

جمع‌بندی همه چیز درباره کنکور زبان

در کنکور زبان، معمولا دسته اول که در بالا درباره اون صحبت کردیم، دسته دوم رو رقیب خودشون می‌بیننن. خیلی از این داوطلبان اطلاعات کامل و دقیقی در مورد کنکور زبان ندارن که این امر باعث میشه اون‌ها اطلاعات خودشون رو در این مورد به روز کنن. همچنین ضروریه که قبل از شرکت در کنکور زبان درباره بودجه بندی سوالات کنکور و منابع مناسب اطلاعات کسب کنین تا بتونین این مسیر رو با موفقیت طی کنین. امیدواریم با مطالعه این مقاله همه چیز درباره کنکور زبان رو فهمیده باشین.

بله، این دسته معمولا کسانی هستند که از نحوه عملکرد خود در آزمون اصلیشان راضی نیستند و با مهارتی که در زبان دارند، می‌خواهند برای بار دیگر شانس خود را امتحان کنند.

به این معناست که هم آن دسته از دانش آموزان که به صورت اختصاصی برای این آزمون درس خوانده‌اند می‌توانند در آن شرکت کنند و هم داوطلبانی که در رشته‌های دیگر درس می‌خوانند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد