نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم

برای موفقیت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان، بررسی نمونه سوالات تیزهوشان ششم، از اهمیت بالایی برخورداره. خیلی از دانش آموزان پایه ششم، تمایل دارن توی آزمون تیزهوشان شرکت کنن.

از بین تمام علاقه‌مندان، تعداد کمی موفق به قبولی میشن؛ دلیل این موضوع هم عدم آگاهی و شناخت نوع سوالات و نحوه طراحی اون‌هاست. برای آمادگی جهت حضور توی آزمون تیزهوشان، لازمه که حتما سوالات تیزهوشان سال‌های گذشته رو به خوبی بررسی کنین.

هر ساله بعد از اتمام آزمون تیزهوشان ششم پاسخنامه آزمون توسط سازمان سنجش منتشر میشه. پس شما می‌تونین برای آشنایی بیشتر و آمادگی جهت حضور در آزمون نمونه سوالات سال‌های قبل رو به همراه پاسخنامه اون‌ها که در این مقاله برای شما آماده کردیم، بررسی و مطالعه کنین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

برای اینکه دانش‌آموزان پایه ششم بتونن وارد مدارس تیزهوشان بشن فقط یه راه ورود وجود داره و اون هم شرکت در آزمون تیزهوشانه. همچنین تنها راه موفقیت در این آزمون نیز اینه که متقاضیان حل نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم رو جدی بگیرن.

این آزمون سطح اطلاعات علمی و درسی دانش آموز رو بررسی نمی‌کنه و اصلا کاری به آموخته‌های اون‌ها از کتاب‌های درسی و کلاس‌های آموزشیه مدارس نداره. بلکه هدف این آزمون، سنجش هوش، استعدادها و میزان خلاقیت دانش‌آموزانه. بنابراین با حل نمونه سوال تیزهوشان ششم سال‌های گذشته، داوطلب آمادگی بیشتری برای شرکت توی این آزمون داره.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب نمونه سوالات تیزهوشان ششم سال‌های قبل را به همراه پاسخ‌نامه، برای دانلود قرار بدیم تا ضمن آشنایی با سوالات و پاسخ‌ها بتونین به‌طور کامل روی اون‌ها مسلط بشین.

موضوع نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم

تا قبل از سال 1397 موضوع نمونه سوال تیزهوشان ششم از مباحث درسی بود؛ اما، پس از سال 97 تمامی سوالات تحصیلی حذف شد و فقط سوالات تحلیلی معیار سنجش دانش‌آموزان قرار گرفته. پس برای شرکت در آزمون تیزهوشان دانش آموز شما احتیاجی به مطالعه کتاب‌های درسی نداره.

بنابراین بسیار مهمه که دانش‌آموزان برای حل نمونه سوالات آزمون‌های داخلی تیزهوشان، از منابع آموزشی جامع و کامل در این زمینه استفاده کنه. فیلم‌های آموزشی طراحی و تهیه شده در گروه آموزشی پرش، به شما در پاسخ‌گویی سوالات تیزهوشان ششم کمک می‌کنه.

در این قسمت برای شما یه نمونه ویدیو از تحلیل سوالات آزمون تیزهوشان قرار دادیم.

موضوع سوالات آزمون تیزهوشان ششم

نمونه ویدیو تدریس استعداد تحلیلی غیر کلامی (تیزهوشان) ششم

شما می‌تونین پس از مشاهده این ویدیو برای استفاده از ویدیوهای آموزشی تیزهوشان ششم پرش که به موفقیت شما در این آزمون کمک می‌کنه، شماره تماس‌تون رو داخل بخش “ارتباط با مشاورین پرش” وارد کنین تا بتونین از تخفیف ویژه استفاده از ویدیوهای آموزشی تیزهوشان ششم، استفاده کنین.

توجه کنین که سوالات آزمون تیزهوشان بر اساس شکل‌های هندسی، استدلال‌های تحلیلی، تصویری و فضایی، عبارت‌های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی طراحی میشن و شما برای حل سوالات تیزهوشان ششم باید تسلط کامل بر این مباحث داشته باشین.

دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم سال‌های گذشته

برای موفقیت در آزمون تیزهوشان، لازمه که به طور کامل روی نمونه سوالات تیزهوشان ششم مسلط بشین. به همین دلیل هم در جدول زیر به ارائه سوالات تیزهوشان ششم سال‌های گذشته پرداختیم. به راحتی می تونین این نمونه سوالات رو دانلود کنین.

با مطالعه نمونه سوال تیزهوشان ششم سال‌های گذشته می‌تونین تسلط کافی برای پاسخگویی به سوالات در آزمون تیزهوشان ششم 1403-1404 داشته باشین.

دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم سال‌های گذشته (به همراه پاسخنامه)

دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1401-1402 (دفترچه اول)

دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1401-1402 (دفترچه دوم)

دانلود پاسخنامه
دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1400-1401 دانلود پاسخنامه
دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1399-1400 (دفترچه اول)

دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1399-1400 (دفترچه دوم)

دانلود پاسخنامه
دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1398-1399 دانلود پاسخنامه
دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1397-1398 دانلود پاسخنامه
دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1396-1397 دانلود پاسخنامه
دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم 1395-1396 دانلود پاسخنامه

کلید آزمون‌های تیزهوشان در سال‌های گذشته

کلید آزمون‌ تیزهوشان سال‌های گذشته اینه که جواب درست سوالات رو بدونین و آگاه باشین که چه نکاتی رو باید بیشتر روشون تمرکز کنین. پس وقتی دارین نمونه سوال حل می‌کنین حواستون باشه که این کلیدها رو هم چک کنین.

البته بعضی وقت‌ها توی کلیدها، جواب‌هایی هست که شاید اولش به نظرتون عجیب بیاد، ولی وقتی بیشتر فکر می‌کنین، می‌بینین که چه پیچ و تاب‌هایی داره و چقدر می‌تونه کمک‌کننده باشه.

پس دوستان، کلید آزمون‌های تیزهوشان رو دست کم نگیرین و ازشون به عنوان یه ابزار مفید واسه آمادگی بیشتر استفاده کنین. موفقیت در آزمون تیزهوشان هم فقط به یادگیری نیست، بلکه به تمرین و تکرار زیاد بستگی داره.

آزمون تیزهوشان سال 1402 – 1401

unnamed

آزمون تیزهوشان سال 1398 – 1397

New wpDataTable

پاسخنامه آزمون تیزهوشان ششم سال 1398 - 1397
شماره سوال پاسخ صحیح شماره سوال پاسخ صحیح شماره سوال پاسخ صحیح
1 4 21 4 41 8
2 5 22 3 42 6
3 1 23 4 43 5
4 2 24 5 44 4
5 6 25 8 45 1
6 3 26 2 46 2
7 6 27 3 47 5
8 2 28 8 48 6
9 1 29 7 49 7
10 3 30 4 50 6
11 4 31 5 51 8
12 5 32 1 52 2
13 2 33 7 53 1
14 6 34 6 54 5
15 1 35 1 55 6
16 2 36 2 56 3
17 1 37 3 57 3
18 3 38 4 58 2
19 5 39 3 59 4
20 6 40 7 60 5

آزمون تیزهوشان سال 1397 – 1396

New wpDataTable

پاسخنامه آزمون تیزهوشان ششم سال 1397 - 1396
شماره سوال پاسخ صحیح
1 2
2 4
3 4
4 3
5 4
6 2
7 3
8 1
9 2
10 1
11 1
12 3
13 2
14 1
15 3

آزمون تیزهوشان سال 1396 – 1395

New wpDataTable

پاسخنامه آزمون تیزهوشان ششم سال 1397 - 1396
شماره سوال پاسخ صحیح
1 2
2 4
3 4
4 3
5 4
6 2
7 3
8 1
9 2
10 1
11 1
12 3
13 2
14 1
15 3

نکات نمونه سوال آزمون تیزهوشان ششم

نکاتی در رابطه با نحوه طراحی سوالات تیزهوشان وجود داره که آگاهی از اون‌ها می‌تونه به شما کمک کنه که به خوبی از این آزمون گذر کنین و وارد مدارس استعدادهای درخشان بشین. به این نکات در ادامه اشاره شده:

  • طراحی سوال تیزهوشان ششم، بر اساس موضوعات مربوط به خلاقیت، هوش و استعداده. بنابراین دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون رو دارن باید منابع آزمون تیزهوشان رو به خوبی مطالعه کنن تا بتونن در هنگام آزمون سوالات رو به درستی پاسخ بدن؛
  • سوالات این آزمون به گونه‌ای طراحی شده که از آسان به سخت ارائه میشن؛ بنابراین، با کمی دقت می‌تونین خودتون رو برای پاسخ درست سوال بعد آماده کنین؛
  • برنامه‌ریزی برای آزمون تیزهوشان رو به نحوی انجام بدین که پس از تهیه نمونه سوالات بتونین روی مباحثی که در اون بیشتر احتیاج به مطالعه دارین زمان بذارین؛
  • نمونه سوالات تیزهوشان، توسط مرکز آزمون سنجش هوش مدارس تیزهوشان طرح میشن و به صورت هماهنگ و کشوریه.

نکات سوالات آزمون تیزهوشان ششم

چند توصیه برای پاسخگویی به سوالات تیزهوشان ششم

در بخش قبل با نحوه طراحی و ارائه سوالات تیزهوشان ششم، آشنا شدین. نوبت به اون رسیده تا با نکاتی آشنا بشین که به شما در حل سوال تیزهوشان ششم کمک کنه. در ادامه ما سعی کردیم توصیه‌های مهمی رو برای حل سوالات تیزهوشان ششم ارائه کنیم. این توصیه‌ها عبارتند از:

  • در خوندن سوالات به فعل جملات دقت کنین.
  • تنها حق انتخاب یه گزینه رو دارین وگرنه نمره منفی برای شما حساب میشن؛
  • پس از اینکه به هر ده سوال پاسخ دادین، سوالات و جواب‌های درست رو با آنچه که در پاسخنامه وارد کردین مطابقت بدین؛
  • در پاسخنامه هیچ چیزی ننویسین و فقط طبق دستور داده شده برای هر سوال یه گزینه را با مداد مشکی پر کنین؛
  • برای آمادگی جهت حضور در جلسه آزمون اصلی، توصیه گروه آموزشی پرش اینه که حل نمونه سوالات سال‌های قبل رو نیز طبق زمانبندی آزمون اصلی انجام بدین؛
  • برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم لازمه که تکنیک‌های تست زنی رو در خود تقویت کنین؛
  • سوالاتی که برای این آزمون طراحی میشن در دو دسته دقت و سرعت طبقه بندی میشن. بنابراین حتی اگه دانش آموزان هوش بالایی داشته باشن، اگه سرعت کافی برای حل نمونه سوالات آزمون‌های داخلی تیزهوشان، نداشته باشن نتیجه خوبی نمی‌گیرن؛
  • حفظ خونسردی در جلسه آزمون موجب افزایش تمرکز و سرعت میشه؛
  • سوالات شک دار یا اون‌هایی رو که به بررسی بیشتری احتیاج دارن را در هنگام آزمون علامت دار کنین تا پس از پاسخ دادن به تمام سوالات، به اون‌ها بپردازین. به این تکنیک، تکنیک ضربدر منها میگن؛
  • آزمون برای شما به ازای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی داره. در صورتی که برای سوالی بیش از یه پاسخ انتخاب کنین نمره منفی داره و اگه به سوالی پاسخ ندین هیچ نمره‌ای نداره.

توصیه برای پاسخ به سوالات تیزهوشان

چرا نمونه سوالات سال‌های قبل مهم هستن؟

نمونه سوالات سال‌های قبل، به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا با سبک و نحوه پرسش سوالات آشنا بشن و درک بهتری از مفاهیم و مطالب درسی پیدا کنن. همچنین، با مطالعه نمونه سوالات سال‌های قبل، دانش‌آموزان می‌تونن بررسی کنن که در آزمون چه نوع سوالاتی پرسیده میشن و چگونه برای پاسخ دادن به اون‌ها باید آماده بشن.

در کل، مطالعه نمونه سوالات سال‌های قبل، به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا آمادگی بهتری برای شرکت در آزمون داشته باشن.

حل نمونه سوال‌های امتحانی چه کمکی به برنامه‌ریزی مطالعاتی می‌کند؟

حل نمونه سوال‌های امتحانی به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا بتونن بهترین راهکارها برای برنامه‌ریزی مطالعات خود در دستور کار قرار بدن. با حل نمونه سوال‌های امتحانی، دانش‌آموزان می‌تونن به وضوح متوجه بشن چه مباحثی برای آزمون مهم هستن و در کدام‌ها باید بیشتر تمرکز کنن.

علاوه بر این، حل نمونه سوال‌های امتحانی کمک می‌کنه تا دانش‌آموزان با شیوه پرسش و پاسخ‌دهی در آزمون آشنا بشن. در کل، حل نمونه سوال‌های امتحانی به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا در آزمون بهترین عملکرد رو از خود‌شون نشان بدن و نتیجه‌گیری خوبی داشته باشن.

جمع‌بندی برای نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم

اغلب دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تمایل دارن که با بالا بردن اطلاعات علمی خود در سال ششم در آزمون تیزهوشان شرکت کنن. دانش آموزان برای قبولی در این آزمون لازمه از قبل آمادگی خود‌شون رو افزایش بدن. برای این منظور ما راهکارهای متعددی در این مقاله بیان کردیم.

حل نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم و بررسی پاسخ‌ درست سوالات یکی از این راه‌هاست که به داوطلبان کمک می‌کنه تا بهتر بتونن سطع علمی خود‌شون رو بسنجن.

مشاورین متخصص و مجرب گروه آموزشی پرش، آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه، در هر ساعتی از روز هستن.

مشاوران ما با ایجاد یک برنامه‌ریزی منسجم و ساختار‌یافته به شما کمک می‌کنن تا بهترین نتیجه رو در آزمون تیزهوشان ششم بگیرین. تنها کافیه شماره خودتون رو در باکس زیر وارد کنین تا هر مشکلی که در این زمینه دارین، برطرف بشه.

محور طراحی سوالات آزمون تیزهوشان استعداد و هوش داوطلبانه.

داوطلبان اصلا احتیاجی به مطالعه کتاب‌های درسی ندارن و فقط باید منابعی که مختص آزمون تیزهوشان، استعداد و هوشه مطالعه بشه.

بله، حل نمونه سوال برای هر آزمونی و در هر مقطعی که باشین موجب آمادگی بیشتر و بالا رفتن درصد موفقیت در آزمون میشه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد