برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی

برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی

پایه دوازدهم همون پایه‌ایه که همه مشغول درس خوندن برای کنکور هستن. علاوه بر خود داوطلب، اعضای خانواده، مشاورهای کنکور و حتی دبیرهای مدرسه هم درگیر این موضوع هستن. همه این تلاش‌ها برای رسیدن به یک هدف تحصیلی مهمه که بین دانش‌آموزای مختلف متفاوته.

اکثر دانش‌آموزان رشته انسانی، برای رسیدن به درجه‌های بالای تحصیلی در رشته‌های معروفی مثل حقوق، وکالت، مدیریت‌های مختلف و … سر و دست می‌شکنن. اما چرا همه نمی‌تونن به این رشته‌ها برسن؟

داشتن یک برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی که به‌ صورت منحصر‌به‌فرد برای داوطلب طراحی شده باشه، چیزیه که گروهی از داوطلبان رو به این برتری می‌رسونه. برنامه‌ریزی پایه دوازدهم انسانی مسیر رو برای داوطلب کنکور مشخص می‌کنه؛ مقصد نهایی این مسیر هم، ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه داوطلبه.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

چیزی که برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی رو به نیازی اساسی برای دانش‌آموزان این پایه تبدیل می‌کنه، ایجاد تعادل بین این سه مورد مهمه: 1- درس خوندن به روش تشریحی برای کلاس و مدرسه 2- درس خوندن برای امتحان نهایی سال دوازدهم 3- مطالعه به سبک کنکوری و تست زدن. مدیریت زمان برای رسیدن به بهترین نتیجه از هر سه مورد، وظیفه اصلی برنامه‌ریزی پایه دوازدهم انسانیه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی برای شرکت در کنکور

دانش‌آموزان این پایه رو می‌تونیم به دو گروه تقسیم‌بندی کنیم: 1- گروهی که تا به این لحظه برای شرکت در کنکور هیچ اقدامی انجام ندادن. 2- گروهی که از قبل کنکوری درس خوندن و با روش‌های مختلف تست زدن و مطالعه کنکور آشنا هستن. در هر صورت باید حتماً با بهترین برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی آشنا بشین.

نکته جالب اینجاست که نمی‌شه گفت کدوم گروه موفق‌تره! عضو هر کدوم از این گروه‌ها که باشین، برای رسیدن به هدفتون باید در پایه دوازدهم انسانی، عزمتون رو جزم کنین و با پشتکاری بیشتر از قبل درس خوندن رو شروع کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مدیریت هم مدرسه و هم کنکور!

یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که دانش‌آموزان سال دوازدهم با اون روبه‌رو هستن، مدیریت کردن هم‌زمان حضور در کلاس‌های مدرسه و آمادگی برای کنکوره. به همین خاطره که گاهی به فکر غیر حضوری خواندن سال دوازدهم میفتن.

مدیریت مدرسه و کنکور

اما باید این رو بدونین که هر دو مورد برای رسیدن به هدفتون لازمه؛ پس مدرسه رو مانعی برای مطالعه کنکور خودتون نبینین و در کنار کنکوری درس خوندن، کلاس‌های مدرسه و تکالیفش رو هم جدی بگیرین. استفاده از یک برنامه‌ریزی درسی اصولی در پایه دوازدهم در چنین شرایطی مهم‌ترین عامل موفقیت شماست.

یک منبع خوب یا منابع مختلف؟

درس خوندن برای کنکور با درس خوندنی که همیشه برای مدرسه انجام می‌دادین، متفاوته. برای موفقیت در کنکور باید بتونین روش‌های مختلف تست زدن رو به بهترین شکل ممکن یاد بگیرین. این مهارت رو با تمرین زیاد کم‌کم به دست میارین.

برای یادگیری عمیق درس‌ها و مطالعه تحلیلی اون‌ها لازمه که غیر از کتاب درسی از کتاب‌های کمک‌آموزشی هم استفاده کنین. استفاده از بسته‌های آموزش کنکور انسانی پرش بهترین راه برای دسترسی یکجا به منابع خوب کنکوره.

پکیج کنکور انسانی که شامل دی‌وی‌دی‌های آموزشی و کتاب‌های درسی میشه، کمک بزرگی در فرایند آموزشی دانش‌آموزه. به جای گیج شدن بین منابع مختلف یک منبع جامع و کامل رو پیدا کنین و روی مطالعه همون منبع تمرکز کنین.

اهمیت برنامه‌ریزی تحصیلی دوازدهم رشته انسانی

تقریباً میشه گفت هیچ‌کس نمی‌تونه بدون برنامه‌ریزی با موفقیت از مرحله کنکور عبور کنه! اکثر کسایی که وارد رشته انسانی شدن، رؤیای تحصیل در رشته‌هایی مثل وکالت و حقوق رو در ذهن خودشون می‌پرورونن. قطعاً برای رسیدن به این رشته‌های پرطرفدار و دانشگاه‌های خوب کشورمون لازمه که تلاش و پشتکار در کنار یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشین.

چطور یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم تا علاوه بر درس‌های دوازدهم انسانی برای کنکور هم درس بخونیم؟

برای طراحی برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی بهتره یک قالب ثابت روزانه داشته باشین. یعنی مثلاً هر شب قبل از خواب 20 تست آرایه ادبی حل کنین. این نوع از عادت‌ها مثل قطره‌های آبه که کم‌کم به دریا تبدیل میشن.

یکی از نکته‌هایی که برای برنامه‌ریزی کنکور انسانی باید در نظر داشته باشین، اینه که مطالعه روزانه‌تون رو با درس‌های تحلیلی شروع کنین و درس‌های اختصاصی رو پشت سر هم مطالعه نکنین. رعایت کردن تنوع درسی و ایجاد تعادل بین مطالعه درس‌های عمومی و اختصاصی رشته انسانی اثر زیادی روی موفقیت‌آمیز بودن برنامه داره.

فاکتورهای مهم برای بهترین برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی

در هر پایه تحصیلی که باشین باید برای برنامه‌ریزی درسی خودتون اهدافی واقع‌بینانه و قابل اجرا در نظر بگیرین. اگه تا به حال هر روز 3 ساعت از زمان خودتون رو به درس خوندن اختصاص می‌دادین، اما حالا در برنامه روزانه‌تون 8 ساعت تمام رو برای درس خوندن کنار گذاشتین؛ یعنی هدفی کاملاً خیالی و غیر قابل اجرا دارین!

فاکتورهای مهم برای بهترین برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی

باید برای ایجاد تغییرات در روش یا ساعت مطالعه روزانه خودتون به مرور قدم‌های کوچکی بردارین که شما رو به جلو ببره.

دروس دوازدهم انسانی

در پایه دوازدهم رشته انسانی 15 کتاب درسی در اختیار دارین که عبارت‌اند از:

  1. فارسی (3)
  2. نگارش فارسی (3)
  3. ریاضی و آمار (3)
  4. علوم و فنون ادبی (3)
  5. تعلیمات ادیان الهی و اخلاق (3) ویژه اقلیت‌های دینی
  6. دین و زندگی (3)
  7. انگلیسی (3)
  8. کتاب کار انگلیسی (3)
  9. فلسفه (2)
  10. عربی، زبان قرآن (3)
  11. تحلیل فرهنگی
  12. تاریخ (3)
  13. جغرافیا (3)
  14. جامعه‌شناسی (3)
  15. سلامت و بهداشت
  16. مدیریت خانواده و سبک زندگی

به خاطر داشته باشین که تمام این کتاب‌های درسی جزئی از کنکور نیستن؛ پس برای برنامه‌ریزی کنکور خودتون حتماً به منابع و بودجه‌بندی توجه داشته باشین.

هر درس رو با چه روشی بخونیم؟ تستی یا تشریحی؟

دانش‌آموزان رشته انسانی در هر حال روش تشریحی رو در زمان درس خوندن نیاز دارن. از اون‌جایی که اکثر درس‌های رشته انسانی ماهیت حفظی دارن، مطالعه مستمر درس‌ها برای موندگاری اون‌ها در حافظه خیلی مؤثره.

در برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی باید بتونین از هر دو روش درس خوندن استفاده کنین؛ یعنی هم تشریحی درس بخونین و هم تستی. حالا چرا؟ در پایان سال تحصیلی پایه دوازدهم انسانی، باید امتحانات نهایی این پایه رو پشت سر بذارین؛ یادتون باشه که به‌ خاطر تأثیر معدل در کنکور، باید بتونین به خوبی از پس این امتحانا بربیاین.

پس در کنار مطالعه و تمرین تستی برای کنکور، تشریحی درس خوندن رو برای امتحانات نهایی هم در نظر داشته باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برنامه دوازدهم انسانی برای دروس اختصاصی

برای مطالعه هر کدوم از درس‌های اختصاصی کنکور انسانی بهتره نکاتی که در زیر آوردیم رو رعایت کنین:

دروس اختصاصی دوازدهم انسانی

فلسفه و منطق:

درسی مثل فلسفه به‌ خاطر تست‌های تحلیلی و سختش در کنکور، نیاز به دقت زیادی برای مطالعه داره. این درس به خاطر اصطلاحات سختی که داره باید چندین بار مرور بشه تا در حافظه موندگار بشه. خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری برای مرور کردن به شما کمک زیادی می‌کنه. یادتون باشه که از تست‌های حل شده حتماً نکته‌برداری کنین.

اقتصاد:

اقتصاد هم از مهم‌ترین درس‌هاییه که در برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی باید مورد توجه قرار بگیره. ویدیوهای آموزشی پرش می‌تونن کمک زیادی به یادگیری شما در این درس بکنن. رقم‌های بزرگی که در درس اقتصاد خرد و کلان با اون‌ها روبه‌رو می‌شین، شما رو وحشت‌زده می‌کنن. اما نباید بترسین و فقط باید با دقت زیاد سؤال رو حل کنین.

ریاضی:

بیشتر دانش‌آموزان رشته انسانی درس ریاضی رو با کمی ضعف پیش می‌برن. به همین دلیل اگه بتونین ریاضی رو به نقطه قوتتون تبدیل کنین، از رقیباتون سبقت گرفتین! برای تقویت ریاضی باید تست‌های زیادی حل کنین و از کتاب‌های کمک‌آموزشی هم استفاده کنین.

روانشناسی:

تسلط روی مطالب حفظی درس روان‌شناسی از الزامات اصلی برای رسیدن به درصد خوبی از تست‌های این درس در کنکوره. از شکل‌های موجود در کتاب روان‌شناسی هم تست‌های زیادی در کنکور مطرح میشه؛ پس توجه‌تون رو فقط معطوف به متن نکنین.

تاریخ و جغرافیا:

تعداد کتاب‌های تاریخ و جغرافیا رشته انسانی زیاده و شاید داوطلب رو گیج کنه. استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی در چنین شرایطی می‌تونه کمک بزرگی برای مطالعه این درس‌ها باشه.

سخن پایانی درباره برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی

موفق شدن در کنکور انسانی آرزوییه که همه دانش‌آموزان این رشته در سر دارن. اما چیزی که باعث میشه تعداد کمی از ‌اون‌ها به آرزوی خود برسن، اینه که به برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی پایبند هستن. ناامید شدن و مقایسه کردن خودتون با دیگران، باعث میشه که روحیه شما برای ادامه مسیر و رسیدن به هدف تضعیف بشه.

با تنظیم برنامه‌ریزی درسی دوازدهم انسانی و تمرکز روی هدف، تلاش‌های شما بی‌نتیجه نمی‌مونه. پس پشتکارتون رو برای موفقیت در این پایه تحصیلی بیشتر از همیشه کنین تا به موفقیت برسین.

مشخص کردن ساعت خاصی برای درس خوندن در طول روز باید بر اساس توانایی‌های هر دانش‌آموز انجام بشه. تعیین ساعت یکسان برای درس خوندن همه دوازدهمی‌های انسانی امکان‌پذیر نیست.

اگه برنامه‌ای اصولی و مطابق با توانایی‌های خودتون طراحی کنین، اجرای اون برای شما خسته‌کننده نخواهد بود؛ این برنامه با هدایت شما به سمت پیشرفت تحصیلی، روند درس خوندن رو خیلی ساده‌تر از قبل می‌کنه.

برای موفقیت در پایه دوازدهم انسانی (امتحانات نهایی پایان سال) و آمادگی در کنکور بهتره که از هر دو روش استفاده کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد