رشته‌های دانشگاهی پولساز

رشته‌های دانشگاهی پولساز

همه ما دوست داریم تا در پر درآمدترین رشته‌های دانشگاهی تحصیل کنیم و به رفاه و آسایش دست یابیم. برخلاف نظر برخی از افراد که معتقد هستند “از درس خوندن چیزی درنمیاد!” بسیاری از افراد موفق و پولدار دنیا از راه تحصیل و صد البته تلاش به جایگاه فعلی خود دست یافته‌اند. پس به حرف بقیه توجه نکنید.

اگر در رشته خود بهترین باشید، پول و کار به سراغ شما خواهند آمد. آشنایی با رشته های دانشگاهی پولساز به شما کمک می‌کند تا با دیدگاه بازتری به آینده خود نگاه کنید و در مسیر پیشرفت گام بردارید.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

نتایج نظرسنجی از سایت Intelligent.com نشان می‌دهد بیش از 40 درصد دانش‌آموزان با توجه به درآمد آینده، رشته دانشگاهی را انتخاب می‌کنند. پس داشتن یک راهنمای دقیق و کامل برای چنین انتخاب مهمی بسیار لازم است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

انتخاب رشته دانشگاهی یک گزینه نیست؛ بلکه یک تصمیم بزرگ است که نتیجه آن تاثیر بسیار زیادی بر زندگی شما خواهد داشت. نه تنها باید آنچه را که دوست دارید انجام دهید، بلکه باید آینده شغلی را در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که برخی از مشاغل ممکن است با حقوق کم شروع شوند اما در طول زمان به رشد و ارتقای مهارت‌های شما کمک می‌کنند.

در این مقاله از پرش با رشته های دانشگاهی پولساز در ایران و جهان آشنا می‌شوید که می‌تواند آینده شما را تغییر دهد. با ما همراه باشید.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

رشته دانشگاهی پولساز یا علاقه؟!

والدین عموما بین دوراهی انتخاب رشته دانشگاهی پولساز یا بر اساس علاقه فرزدان گیر می‌کنن. می‌دانیم که نقش والدین در انتخاب رشته فرزندان واقعا غیرقابل چشم‌پوشی است. از طرفی یکی از سوالاتی که برای همه دانش‌آموزان پیش می‌آید این است که بین علاقه و آینده شغلی کدام یک را انتخاب کنیم؟

ممکن است شما به رشته‌ای علاقه داشته باشید اما آینده شغلی و درآمد خوبی در انتظار آن نباشد. در چنین مواقعی باید کدام مسیر را پیش بگیریم؟پاسخ دقیق به این سوال بسیار پیچیده است. اگر بخواهیم به طور خلاصه به سوال “علاقه یا بازار کار در انتخاب رشته؟” پاسخ دهیم، باید در ابتدا بررسی کنیم که آیا علاقه شما از سر هیجان است یا واقعا برای رسیدن به رشته دلخواهتان تلاش می‌کنید؟

رشته دانشگاهی پولساز یا علاقه

اگر علاقه شما هیجانی نیست و اطمینان دارید که در این رشته می‌توانید بدرخشید و به درآمد برسید، بهتر است که علاقه را انتخاب کنید و رشته دانشگاهی پولساز خودتان را داشته باشید. در غیر این صورت برای داشتن یک زندگی ایده‌آل و رفاه کامل، درآمد حرف اول را می‌زند! بسیاری از دانش‌آموزان بدون در نظر گرفتن شرایط شغلی و صرفا از سر هیجانات زودگذر، انتخاب نادرستی داشتند و دیگر فرصت جبرانی ندارند. حالا که متوجه شدید در برابر دوراهی انتخاب رشته چگونه برخورد کنید، فرصت آن است که با پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی آشنا شوید.

حسابداری؛ رشته دانشگاهی پولساز است؟

حسابداری یکی از رشته‌های بسیار پرطرفدار است. دانش‌آموزان از تمامی شاخه‌های فنی حرفه‌ای و نظری می‌توانند در حسابداری تحصیل کنند. با توجه به گستردگی امور مالی در تمامی زمینه‌ها، حسابداری از بازار کار خوبی برخوردار است. فارغ التحصیلان این رشته، بسته به گرایش تحصیلی خود پس از فارغ التحصیلی در شرکت‌های دولتی و خصوصی جذب می‌شوند و به امور حسابرسی و گزارشات مالی می‌پردازند.

حقوق سالانه حسابدار شرکت‌های معمولی در آمریکا سالانه از 39000 تا 70000 دلار متغیر است. این رقم برای شرکت‌های بزرگتر حتی به 180000 دلار در سال نیز می‌رسد! از مهم‌ترین وظایف حسابدار می‌توان به بررسی فرآیند حسابرسی، تهیه اسناد مالیاتی، مدیریت و مشاوره، تجزیه و تحلیل مالی و مدیریت پول نقد اشاره کرد.

آموزش رایگان انتخاب رشته کنکور به سبک رتبه‌های برتر

با مشاهده این ویدیو شما را با پارامترهای مهم انتخاب رشته و همچنین نکات طلایی برای داشتن یک انتخاب رشته عالی آشنا می‌کنیم

برای اینکه بتوانید انتخاب رشته درست و اصولی داشته باشید، بهتر است حتما با الگوریتم‌های خاص انتخاب رشته کنکور آشنا شوید. همچنین پارامترهای مهمی برای انتخاب رشته وجود دارد که در ابتدا، باید حتما از آنها اطلاع داشته باشید

آشنایی با رشته حقوق

آشنایی با رشته حقوق

هدف تعداد زیادی از دانش آموزان انسانی، رسیدن به صندلی های رشته حقوق است. رسیدن به جایگاه های والا در این رشته تا حددی سخت است. اما اگر در حقوق و وکالت بدرخشید، درآمد بسیار بالایی در انتظار شما خواهد بود. صحبت کردن درمورد درآمد رشته حقوق در ایران کار ساده نیست؛ زیرا به عوامل زیادی مانند سطح کاری، تجربه، نوع و تعداد پرونده، سطح تحصیلات و تجربه کاری بستگی دارد.

به طور متوسط درآمد یک حقوقدان در ایران از ماهانه 10 میلیون تومان شروع شده و حتی به 100 میلیون نیز میرسد. در حالی که در حالی که یک قاضی در کانادا سالانه 178000 دلار آمریکا درآمد دارد.

مهندسی کامپیوتر؛ پردرآمدترین رشته گروه ریاضی

از رشته‌های دانشگاهی پولساز در گروه ریاضی می‌توان به مهندسی کامپیوتر اشاره کرد. دنیای امروز با تکنولوژی و فناوری‌های عجیب احاطه شده و بازار کار رشته‌هایی مانند مهندسی کامپیوتر روز به روز در حال پیشرفت است. مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌های مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هوش مصنوعی و رباتیک، شبکه‌های کامپیوتری و بیو‌انفورماتیک اشاره کرد. فارغ‌التحصیلان علوم کامپیوتر در آینده قابل پیش بینی، در طیف وسیعی از صنایع و شرکت‌ها مشغول به کار خواهند شد.

درآمد رشته مهندسی کامپیوتر با توجه به نوع پروژه و تجربه کاری به 50 میلیون در ماه هم برسد. میزان درآمد در کشورهای آمریکایی و اروپایی اندکی متفاوت است. یک فارغ التحصیل کم تجربه می‌تواند انتظار دریافت 50000 دلار آمریکا را داشته باشد. این عدد برای مهندسین کامپیوتر با تجربه حتی به 81000 دلار نیز می‌رسد.

مهندسی شیمی؛ رشته دانشگاهی پولساز گروه ریاضی

مهندسی شیمی؛رشته دانشگاهی پولساز

یکی از انتخاب رتبه های برتر کنکور ریاضی برای ادامه تحصیل، مهندسی شیمی است. برخلاف نامش، مهندسی شیمی در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد و زمینه پیشرفت زیادی را برای شما فراهم می کند. در مهندسی شیمی با قوانین ریاضی، فیزیکی و ترمودینامیکی دستگاه های مختلف و مواد شیمیایی و مورد استفاده در صنعت آشنا می شوید. همین طیف گسترده کاری باعث شده تا مهندسی شیمی به یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی تبدیل شود. اگر از تجربه کاری مناسبی برخوردار باشید، حداقل 12 میلیون تومان در ماه درآمد خواهید داشت. درآمد مهندس شیمی حرفه‌ای در آمریکا به طور متوسط 94000 دلار است.

مهم‌ترین وظایف مهندس شیمی چیست؟

مهندسین شیمی یا در بخش تولید یا در بخش تحقیق و توسعه مشغول کار می‌شوند. در بخش تولید، به نظارت بر فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی، سیستم‌ها و دستگاه‌ها و تجهیزات لازم و ابزارهای کنترل فرآیند می‌پردازند. آزمون و خطای روش‌های جدید، توسعه محصولات در آزمایشگاه، بررسی روش‌های تولید ایمن و مقرون به صرفه‌تر، چگونگی انتقال نمونه‌های آزمایشگاهی به محیط واقعی و از بین بردن مواد زائد با توجه به اصول زیست محیطی از مهم‌ترین وظایف مهندس شیمی در بخش توسعه است.

دندانپزشکی؛ پردرآمدترین رشته گروه تجربی

مردم در همه جای دنیا به سلامت دندان و زیبایی ظاهری خود اهمیت می دهند و هزینه خوبی برای حفظ سلامت دندان های خود می پردازند. همین موضوع باعث شده تا دندانپزشکی به یکی از رشته های دانشگاهی پولساز تبدیل شود. دانش آموزان پس از پذیرش در این رشته، حدود 6 سال در مقطع دکتری عمومی تحصیل کرده و پس از گذراندن دوره طرح اجباری وارد بازار کار می شوند.

دندانپزشکی؛پردرآمدترین رشته گروه تجربی

 درآمد دندانپزشکان از عمل های ترمیمی یا امور زیبایی به دست می آید. یک دندانپزشک کم تجربه به طور معمول بین 20 تا 50 میلیون در ماه درآمد دارد. اگر بتوانید در این رشته اسم و رسم پیدا کنید و به درجات علمی بالا دست یابید، درآمدتان به 500 میلیون در ماه هم خواهد رسید.

رتبه لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی

ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی در بخش روزانه، پردیس و آزاد حدود 1500 نفر است که نسبت به چند هزار نفر شرکت‌کننده تجربی بسیار محدود است. همین موضوع باعث شده تا رقابت بر سر صندلی‌های دندانپزشکی بسیار بالا باشد. داشتن رتبه زیر 2000 مهم‌ترین شرط قبولی در رشته دندانپزشکی است. البته این عدد هر سال با توجه به سختی کنکور و تعداد شرکت‌کنندگان تغییر کرده و نمی‌توان به آن تکیه کرد.

آشنایی با رشته پزشکی

همه ما می‌دانیم که سه رشته برتر تجربی یعنی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی درآمد نسبتا بالایی دارند پس توضیحات اضافه نمی‌دهیم! مدت زمان تحصیل در این رشته حدود 7 سال است و پس از آن دوره طرح اجباری آغاز می‌گردد. اما همه این سختی‌ها به تحصیل در یکی از رشته‌های دانشگاهی پولساز می‌ارزد! پس الان تلاش کنید تا بعدا نتیجه فوق العاده‌ای بگیرید.

از رشته داروسازی چه می‌دانید؟

داروسازی یکی از پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی در گروه تجربی است که هر ساله دانش‌آموزان زیادی برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.‌ گستردگی مطالب، امکان پیشرفت و جایگاه بالای اجتماعی از مهم‌ترین دلایل دانش‌آموزان برای تحصیل در داروسازی است. برخی از افراد معتقد هستند که رشته‌های علوم پزشکی در حال اشباع شدن هستند و نمی‌توان به درآمد بالا دست پیدا کرد. به این حرف‌ها توجه نکنید!

رشته‌های علوم پزشکی چه در ایران و چه در خارج از کشور همواره از رشته های دانشگاهی پولساز محسوب می‌شوند. یک دانشجوی داروسازی پس از گذراندن آزمون 180 واحدی می‌تواند ماهیانه تا 15 میلیون درآمد داشته باشد. پس از فارغ التحصیلی این عدد به مراتب افزایش خواهد یافت. اگر بتوانید از دوره طرح امتیازات کافی کسب کنید، امکان تاسیس داروخانه افزایش می‌یابد. درآمد داروخانه به 200میلیون در ماه نیز می‌رسد!

فیزیوتراپی؛ پردرآمدترین رشته دانشگاهی پیراپزشکی

فیزیوتراپی؛پردرآمدترین رشته دانشگاهی پیراپزشکی

از دیگر رشته‌ های دانشگاهی پولساز و پرطرفدار علوم تجربی می‌توان به فیزیوتراپی اشاره کرد. دانش‌آموزان پس از قبولی در این رشته 4 سال در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند و پس از آن در بخش‌هایی مانند بیمارستان‌ها، سازمان بهزیستی، هلال احمر و سازمان‌های مربوطه مشغول به کار شوند. البته با تجربه کافی و داشتن امتیاز امکان تاسیس مرکز درمانی خصوصی نیز وجود خواهد داشت که در این صورت درآمد ماهیانه به بالای 100 میلیون می‌رسد! امروزه طیف عملکرد و وظایف کاری فیزیوتراپ‌ها بسیار افزایش یافته که نهایتا افزایش تقاضای کار را بر عهده خواهد داشت.

رشته‌های دانشگاهی پولساز نوپا

برای دانش آموزان سال‌های گذشته دو راه بیشتر وجود نداشت؛ پزشکی یا مهندسی! در غیر این صورت مورد تایید والدین قرار نمی‌گرفتید. اما جهان امروز گزینه‌های بسیار زیادی را جلوی پای دانش‌آموزان می‌گذارد و بیشتر به سمت مدیریت شرایط و استفاده از ایده‌ها و خلاقیت انسان‌ها حرکت می‌کند.

در همین راستا رشته‌های نوپایی مانند مدیریت کسب و کار، بیوتکنولوژی و حتی دیجیتال مارکتینگ پا به عرصه گذاشتند که امروزه طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. البته برخی از این رشته‌ها به طور مستقل در دانشگاه تدریس نمی‌شوند اما به رشته‌های دانشگاهی پولساز مربوط هستند.

تلفیق زیست‌شناسی و تکنولوژی در بیوتکنولوژی

تا همین چند سال پیش برای تهیه انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی، محتاج گاوها بودیم! اما علم بیوتکنولوژی راهی پیش پای ما قرار داد که بتوانیم با تغییر روش‌های زیستی و استفاده از ابزارهای آزمایشگاهی به تولید انسولین به صورت پروتئین‌های نوترکیب دست پیدا کنیم. در این رشته یاد می‌گیرید که چطور زیست‌شناسی را با فیزیک، شیمی و حتی ریاضی ترکیب کنید.

در ابتدا رشته بیوتکنولوژی طرفدار زیادی نداشت اما در حال حاضر به یکی از پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی در دنیا تبدیل شده است. بسیاری از داروهایی که امروز مصرف می‌کنیم حاصل تلاش‌های علم بیوتکنولوژی هستند. این رشته در مقطع دکتری پیوسته در ایران ارائه می‌شود و ظرفیت محدودی دارد.

آشنایی با مدیریت کسب و کار

احتمالا شما هم کلمه MBA یا مدیریت کسب و کار را شنیده‌اید که در دنیای امروز کاربرد بسیار زیادی دارد. البته مدیریت کسب و کار یک رشته عمومی است و برای شرکت در آن به کنکور نیاز ندارید. با یادگیری MBA مهارت‌های فنی، مدیریتی و رهبری را فرا خواهید گرفت که از ویژگی مدیران است و یادگیری آن به همه افراد رده بالا در شرکت‌های خصوصی و دولتی توصیه می‌شود. در حال حاضر این دوره در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف از جمله دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

از بازاریابی دیجیتال چه می‌دانید؟

طبق گزارش‌های منتشر شده، ارزش بازار مشاغل دیجیتال مارکتینگ در سال 2022 برابر با 681.39 میلیارد دلار آمریکاست! همین رقم بالا به گستردگی بازاریابی دیجیتال در دنیا اشاره دارد. البته این فیلد کاری به طور مستقل در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود، اما می توان اکثر رشته‌های تحصیلی را به آن ربط داد.

به طور مثال شما در حال تاسیس یک شرکت دارویی هستید و برای شناخت برند و محصولات خود به تبلیغ نیاز دارید. اینجاست که بازاریابی دیجیتال به کمک شما می‌آید! نیازی نیست در کنکور شرکت کنید یا نگران رتبه و درصد باشید. با چند جستجو ساده در اینترنت یاد می‌گیرید که چطور به بازاریابی دیجیتال بپیوندید.

جمع‌بندی رشته‌های دانشگاهی پولساز

برای رسیدن به رشته‌های دانشگاهی پولساز باید تلاش و اراده کافی داشته باشید. مهم‌تر از همه این‌ها، توانایی نگه داشتن موقعیتی است که به آن رسیده‌اید. بسیاری از دانش‌آموزان پس از رسیدن به صندلی رشته‌های برتر تمام تلاش‌های خود را فراموش کرده و آینده را نادیده می‌گیرند. اینجاست که دیگر پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی دنیا هم به کار شما نمی‌آیند. پس از همین حالا به درستی تلاش کنید و یاد بگیرید که چگونه شرایط را مدیریت کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید، حتما شماره خود را در قسمت تماس با مشاورین وارد کرده و متنظر تماس پرش باشید.

پاسخ این سوال فاکتورهای متعددی را در بر می گیرد اما باید بررسی کنید که آیا علاقه شما هیجانی و زودگذر است یا نه؟ اگر با فکر کردن به جواب نرسیدید حتما از تجربیات یک مشاور خبره استفاده کنید.

بر اساس تجربه و رزومه کاری این عدد بین 12 تا 30 میلیون در ماه متغیر است.

اگر به تحقیق و کشف مسیرهای جدید علاقه‌مند هستید، رشته داروسازی و بیوتکنولوژی مناسب شما خواهند بود.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد