نمونه سوالات امتحانی چهارم

نمونه سوالات امتحانی چهارم

حل کردن نمونه سوالات امتحانی چهارم ابتدایی برای سنجش میزان آمادگی دانش‌آموز قبل از حضور در جلسه امتحان از واجبات است. این کار هم باعث تکمیل فرآیند یادگیری دانش‌آموزان چهارم دبستان می‌شود و هم ذهن آن‌ها را برای شرکت سر جلسه امتحان آماده می‌کند.

حل نمونه سوالات امتحانی چهارم از جمله ریاضی چهارم و همچنین درس علوم تجربی، به دانش‌آموز کمک می‌کند تا بخش‌های مهم هر درس را بشناسد و هنگام مطالعه تمرکز بیشتری روی مطالعه این قسمت‌ها داشته باشد. در این مقاله یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های نمونه سوالات امتحانی چهارم دبستان را جمع‌آوری کرده‌ایم.

برای دسترسی به نمونه سوالات امتحانی دروس ریاضی، فارسی و علوم چهارم دبستان در ادامه با ما همراه باشید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

علاوه بر دانلود نمونه سوالات امتحانی چهارم، شما می‌توانید کتاب های درسی چهارم دبستان را هم در مجله آموزشی پرش دانلود کنید. داشتن فایل pdf کتاب های درسی چهارم دبستان به شما در پیش‌خوانی دروس کمک کرده و همچنین این فرصت را فراهم می‌کند که در هر مکان و هر زمان به کتاب‌های درسی این پایه، دسترسی داشته باشید.

دانلود نمونه سوالات ریاضی چهارم

دانش‌آموزان کلاس چهارم ابتدایی با مفاهیم جدیدی مثل فرمول‌های محیط و مساحت در این پایه تحصیلی آشنا می‌شوند. آن‌ها نیاز دارند برای یادگیری بهتر درس ریاضی در این پایه تعداد زیادی تمرین و نمونه سوال ریاضی چهارم حل کنند.

دانلود نمونه سوالات ریاضی چهارم

با حل تمرین‌های زیاد، راه‌حل سوال در ذهن دانش‌آموز ثبت می‌شود و یادگیری مفاهیم مختلف درس ریاضی در ذهن او کامل می‌شود. برای دسترسی راحت به انواع نمونه سوال ریاضی چهارم دبستان، پیشنهاد می‌کنیم روی دکمه زیر کلیک کنید. 

در این قسمت برای شما یک نمونه ویدیو از بسته‌های پرش معدل جهت تحلیل سوالات امتحانی ریاضی چهارم دبستان قرار داده ایم.

نمونه ویدیو تحلیل سوالات امتحانی ریاضی چهارم

شما می‌توانید پس از مشاهده آن برای استفاده از بسته‌های پرش معدل چهارم دبستان که به ارتقاء معدل درسی شما کمک بسیار زیادی می‌کند، شماره تماس خود را داخل بخش “ارتباط با مشاورین پرش” وارد کنید تا بتوانید از تخفیف ویژه استفاده از بسته‌های پرش معدل ویژه کلاس چهارم، بهره‌مند شوید.

درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی شامل 7 فصل است که مباحث آن به شرح زیر است:

فصل 1: عدد و الگوها

  • عدد نویسی
  • الگوها
  • ماشین ورودی و خروجی
  • معرفی بیلیون

فصل 2: کسر

  • شناخت کسرها
  • جمع و تفریق کسرها
  • تساوی کسرها
  • ضرب عدد در کسر

فصل 3: ضرب و تقسیم

  • ضرب دو عدد
  • محاسبات تقریبی
  • تقسیم بر عدد تک رقمی
  • تقسیم بر عدد دو رقمی

فصل 4: اندازه گیری

  • زاویه و مفهوم آن
  • اندازه های زاویه ها
  • زاویه گیری زمان
  • اندازه گیری طول

فصل 5: عدد مخلوط و اعشاری

  • اعداد مخلوط
  • کسر اعشار
  • رابطه و نسبت کسر و اعشار
  • کاربرد در اندازه گیری

فصل 6: اشکال هندسی

  • مثلث
  • چهارضلعی
  • واحد سطح
  • مساحت و محیط

فصل 7: آمار و احتمال

  • نمودار خط شکسته
  • انتخاب نمودار صحیح
  • تبدیل نمودارها به یکدیگر
  • احتمال

دانلود نمونه سوالات علوم چهارم نوبت دوم

دروس کتاب علوم پایه چهارم در مقایسه با پایه‌های قبل تخصصی‌تر هستند؛ به همین دلیل هم نیاز است که دانش‌آموز زمان بیشتری برای مطالعه و یادگیری آن‌ها صرف کند.

دانلود نمونه سوالات علوم چهارم نوبت دوم

سوالات علوم چهارم ابتدایی در انواع مختلف تشریحی با پاسخ کوتاه و بلند، چندگزینه‌ای، جای خالی و صحیح و غلط طرح می‌شود. برای اینکه دانش‌آموز از تله‌ها و نکته‌های موجود در هر سوال آگاه باشد، بهتر است که از قبل تعدادی نمونه سوال چهارم ابتدایی را حل کرده باشد. برای دسترسی راحت به مجموعه‌ای کامل از سوالات امتحانی علوم چهارم دبستان با جواب روی دکمه زیر کلیک کنید.

با یک کلیک روی دکمه زیر، نمونه سوالات علوم هفتم نوبت دوم با جواب رو دریافت می‌کنین.در این فایل، نمونه سوالات امتحانی همه درس‌های کتاب علوم هفتم آورده شده. این سوالات در انواع مختلف پاسخ کوتاه، پاسخ تشریحی، چند گزینه‌ای، جای خالی و درست و نادرست طراحی شدن. همه 15 فصل کتاب علوم هفتم در این نمونه سوالات پوشش داده شده. برای دانلود فایل pdf نمونه سوالات امتحانی علوم هفتم نوبت دوم روی دکمه زیر کلیک کنین.

در این قسمت برای شما یک نمونه ویدیو از بسته‌های پرش معدل جهت تحلیل سوالات امتحانی علوم چهارم دبستان قرار داده ایم.

نمونه ویدیو تحلیل سوالات امتحانی علوم چهارم

شما می‌توانید پس از مشاهده آن برای استفاده از بسته‌های پرش معدل چهارم دبستان که به ارتقاء معدل درسی شما کمک بسیار زیادی می‌کند، شماره تماستون رو داخل بخش “ارتباط با مشاورین پرش” وارد کنید تا بتوانید از تخفیف ویژه استفاده از بسته‌های پرش معدل ویژه کلاس چهارم، بهره‌مند شوید.

کتاب علوم پایه چهارم مباحث و موضوعات زیر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:

  • زنگ علوم، مهارت‌ها و روش‌های علمی
  • مخلوط‌ها در زندگی، انواع مواد و نحوه تغییر آن‌ها
  • بدن انسان و موجودات زنده و زیستگاه های آن‌ها
  • حرکت و انواع انرژی (الکتریکی، گرمایی و …)
  • زمین، سنگ‌ها و پیرامون آن

دانلود نمونه سوالات فارسی چهارم دبستان نوبت دوم

برای اینکه دانش‌آموز چهارمی به خوبی برای امتحان درس فارسی خود آماده شده باشد، بهتر است که از قبل تعداد زیادی از نمونه سوالات فارسی چهارم دبستان را حل کند. در ادبیات پایه چهارم همچنان تاکید بر تقویت مهارت‌های خواندن، صحبت کردن، گوش دادن، مهارت‌های نوشتن، انشا و نحوه نگارش صحیح، املا و درست نوشتن می‌باشد.

در فایل pdf نمونه سوال‌های امتحانی فارسی چهارم، انواع سوالات این درس جمع‌آوری شده تا دانش‌آموز بتواند به راحتی به منبعی جامع و کامل برای ایام امتحانات خود دسترسی داشته باشد. در این فایل از 7 فصل کتاب درسی فارسی چهارم، سوالات متنوعی تهیه شده که جنبه‌های مختلف مباحث درس فارسی را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای دانلود نمونه سوالات امتحانی چهارم دبستان با جواب روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود نمونه سوالات هدیه های آسمانی چهارم دبستان نوبت دوم

یکی از درس‌هایی که از سال گذشته به درس‌های فرزند شما اضافه شده است، هدیه‌های آسمانی می‌باشد که ما در این قسمت نمونه سوالات امتحانات پایان ترم در سال‌های گذشته را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. 

دانلود نمونه سوالات اجتماعی چهارم دبستان نوبت دوم​

اجتماعی درسی است که به فرزند شما کمک می‌کند تا با نحوه رفتار در اجتماع و تعامل با دیگر افراد جامعه آشنا شود. در این درس دانش آموز می‌آموزد که در جهان و همچنین در ابعاد کوچک‌تر یعنی کشور ما انواع فرهنگ‌های گوناگون وجود دارد.

دانلود نمونه سوالات اجتماعی چهارم دبستان نوبت دوم​

بنابراین باید یاد بگیرد که با هر فرهنگ و قومیتی آشنا شده و با تمام اقشار جامعه سازگار شود. چرا که این تنها راه حفظ هنجارهای یک جامعه مدنی می‌باشد. همچنین شما می‌توانید برای دسترسی به نمونه سوالات امتحانی پایان ترم سال‌های گذشته روی فایل زیر کلیک کنید. 

قبل از حل نمونه سوالات امتحانی چهارم چه کارهایی انجام دهیم؟

برای حل نمونه سوالات امتحانی چهارم باید به نکته‌های زیر دقت کنید:

  1. برای حل نمونه سوال عجله نکنید! به قدر کافی برای مطالعه و آمادگی قبل از امتحان وقت صرف کنید. دقت داشته باشید که این زمان برای هر دانش‌آموز متفاوت است؛ ممکن است یک دانش‌آموز با 5 ساعت درس خواندن برای امتحان آماده شده باشد اما همکلاسی‌ او به 9 ساعت درس خواندن برای امتحان نیاز داشته باشد.
  2. قبل از این که سراغ نمونه سوالات امتحانی بروید، تمرین‌ها و سوالات داخل کتاب درسی را حل کنید. این کار ذهنیت بهتری از سوالات برای شما ایجاد می‌کند.
  3. سعی کنید از همه انواع مختلف سوالات، چند مورد را حل کنید. به طور مثال هم سوالات تشریحی حل کنید و هم سوالات جای خالی یا سوالات صحیح و غلط. اگر فقط یک مدل از این انواع مختلف سوالات را حل کنید، سر جلسه امتحان کمی گیج و دستپاچه خواهید شد.
  4. منبع مناسبی را برای حل نمونه سوال امتحانی انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار علاوه بر فایل‌های pdf نمونه سوالات امتحانی نهم که در این صفحه بارگذاری شده از مجموعه ویدیوهای پرش معدل پایه چهارم هم دیدن کنید.

نکات مهم بعد از حل نمونه سوالات امتحانی چهارم

پس از اینکه به حل نمونه سوالات امتحانی چهارم پرداختید، موارد صحیح، پاسخ نداده و غلط را علامت‌گذاری کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند که نقاط قوت و ضعف خود را بهتر شناخته، همچنین یک منبع مفید برای مرور داشته باشید.

نکات مهم بعد از حل نمونه سوالات امتحانی چهارم

توجه داشته باشید که برای این منظور لازم است این‌گونه عمل کنید:

  1. سوالات صحیح اما حاوی نکات مهم را مشخص نمایید.
  2. سوالات غلط را مدتی بعد مجددا حل کنید و علت اشتباه خود را بیابید.
  3. سوالاتی را که به آن‌ها پاسخ ندادید، دوباره حل کنید و روش‌های حل آن را بررسی نمایید. برای تسلط بهتر، از مبحث مربوطه، سوالات بیشتری را بررسی نمایید. 
  4. می‌توانید حین انجام این فرآیند، دفتری جداگانه را روبروی خود قرار داده و تمامی نکات مهم یا موارد فرار را در آن یادداشت نمایید. در این صورت می‌توانید با مراجعه چندباره، مطالب مورد بحث را در حافظه بلند مدت خود ثبت کنید. 

حس رضایت از امتحان با حل کردن نمونه سوالات امتحانی چهارم

پاسخ دادن به نمونه سوالات امتحانی چهارم، دانش‌آموزان را برای مواجه شدن با سوالات مختلف در جلسه امتحان آماده می‌کند. آن‌ها می‌توانند نقاط ضعف و قوت خود را در هر درس راحت‌تر پیدا کنند؛ در نتیجه برای مرور کردن و حل تمرین بیشتر، در قدم اول سراغ نقاط ضعف خود می‌روند. حل نمونه سوالات امتحانی چهارم، تقسیم‌بندی زمان را برای دانش‌آموز ساده‌تر می‌کند و توجه او را به سمت مباحث مهم‌تر جلب می‌کند. پس حتما فایل نمونه سوالات امتحانی این چهارم را دانلود کنید و برای حل آن‌ها زمان صرف کنید. 

“همچنین اگر بعد از خوندن و یا استفاده از نمونه سوالات این صفحه، سوالی داشتید که جوابش تو این صفحه نبود، اصلا نگران نباشید! حتما سوالتون رو توی قسمت نظرات در پایین همین صفحه از ما بپرسید، و یا شمارتون رو در قسمت ارتباط با ما وارد کنید، تا در سریعترین زمان ممکن مشاورین ما برای ارائه مشاوره تحصیلی رایگان با شما تماس بگیرند و سپس مشکل شما را حل کنند.🎯📚

بله، تمامی سوالات امتحانی پایه چهارم با پاسخ تشریحی ارائه می‌شوند.

تماشای ویدیوهای آموزشی پرش با ارائه تمامی مباحث به صورت عملی و با استفاده از معماری نوین آموزش، یادگیری عمیق را در دانش آموز ایجاد می‌کند.

در همین صفحه می‌توانید فایل‌های پی دی اف را دانلود کنید.

بله، دانش‌آموزان با حل نمونه سوالات امتحانی مفهوم سوال و پاسخ آن را به طور واضح درک خواهند کرد.

خیر، توصیه می‌کنیم در تمامی سال نمونه سوالات را تمرین کنید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

6 دیدگاه دربارهٔ «نمونه سوالات امتحانی چهارم»

  1. آواتار درسا

    سلام. خسته نباشید. این نمونه سوال ها جدیده؟ من بیشتر به خاطر درس ریاضی دنبال نمونه سوال هستم که از همین ابتدای سال تحصیلی با پسرم کار کنم تا نمره خوبی بگیره. شما راهکاری میتونین بهم بگین که کمک کنه ریاضی پسرم بهتر بشه؟

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام. ممنون از شما. 🌹❤
      بله درسا خانم نمونه سوالات جدیده. میتونین به داشتن برنامه ریزی درسی عادتش بدین و حتما خودتون توی خونه باهاش کار کنین. میتونین کلاسهای خصوصی هم ثبت نامش کنین. یا دوره های آموزشی ویدئویی براش تهیه کنین. پرش هم دوره های ویدئویی تحت عنوان بسته معلم خصوصی داره که هم میتونین به صورت تک درس و هم برای همه درسهاش به صورت کلی تهیه کنین. همچنین ما کلاسهای آنلاین هم دارین که از طریق ورود به پرش لایو میتونین توی این کلاسها ثبت نام کنین.

  2. آواتار زهرا

    سلام. خسته نباشید. این نمونه سوالاتا کامل هستن. من برای دخترم دنبال یه کتاب نمونه سوال میگشتم تا این فایل ها رو توی سایت شما دیدم. به نظرتون بازم نیازه که کتاب نمونه سوال بخرم؟

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام زهرا خانم. خدا قوت🌺💪🏻
      نه در واقع دیگه نیازی به تهیه کتاب ندارید. چون تا جایی که ممکن بوده ما سعی کردیم نمونه سوالات رو به طور کامل جمع آوری کنیم و هر چند وقت یکبار هم بروز میشه و نمونه سوالات جدید اضافه میشن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد