معنی لغات زبان انگلیسی نهم

معنی لغات زبان انگلیسی نهم

خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن معنی لغات زبان انگلیسی نهم را یاد بگیرید و برخی از آن‌ها حتی کمی سرگرم کننده هستند. پس برای آشنایی با راهکارها و تکنیک‌های یادگیری معنی لغات زبان نهم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

زبان انگلیسی درسی است که از مقطع متوسطه به دروس شما اضافه می‌شود و مطالعه این درس درست مانند دروس دیگر راهکارهای خاص خود را دارد. در این مقاله به بررسی لغات زبان انگلیسی نهم و نحوه یادگیری آن‌ها خواهیم پرداخت.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی نهم کار سختی نیست و همانند پایه‌های قبل اگر نکات مربوط به آن را در نظر داشته باشید به راحتی می‌توانید از پس به خاطر سپردن آن‌ها برآیید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع تکنیک‌های مطالعاتی برای به خاطر سپردن صحیح واژگان زبان انگلیسی آشنا سازیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

روش‌های یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی نهم

یادگیری معنی کلمات زبان انگلیسی نهم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های درسی شما در این پایه است که برای کسب نمره مناسب در این درس باید به شکل برنامه‌ریزی شده و موثر انجام دهید. در این مقاله راهکارهایی برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی نهم آورده شده است که با مطالعه و به کارگیری آن‌ها می‌توانید در امتحانات نمره خوبی به دست آورید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

روش 1: فلش کارت بسازید

یکی از محبوب‌ترین و مسلما بهترین راه‌ها برای یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی نهم استفاده از فلش کارت است. هر فلش کارت دارای یک کلمه انگلیسی در جلو و ترجمه یا تعریف کلمه در پشت کارت خواهد بود.

فلش کارت بسازید

برای مطالعه آن‌ها، به یک طرف کارت نگاه می‌کنید و قبل از اینکه به طرف دیگر کارت نگاه کنید، کلمه روی آن را به زبان مقابل بگویید (بنابراین اگر به سمت انگلیسی نگاه می‌کردید، برای مثال، کلمه را به زبان مادری خود بگویید).

فلش کارت‌ها منابع بسیار خوبی هستند؛ زیرا به شما کمک می‌کنند لغات را سریع‌تر و موثرتر حفظ کنید. آن‌ها همچنین قابل تنظیم و استفاده مجدد هستند.

 مزایا

  • ساخت فلش کارت آسان است.اگر کارت‌های کاغذی درست می‌کنید، تنها چیزی که نیاز دارید کارت‌های یادداشت (یا تکه‌های کوچک کاغذ)، یک مداد یا خودکار و لیستی از کلماتی که می‌خواهید مطالعه کنید است. برای فلش کارت‌های دیجیتال، تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر و نرم افزار یا یک وب سایت برای ساخت آن‌هاست.
  • کاربردی و آسان هستند؛به خصوص اگر خودتان آن‌ها را بسازید. فلش کارت‌ به شما کمک می‌کند روی معنای هر کلمه تمرکز کنید.
  • قابلیت مطالعه تصادفی دارند؛ بسیاری از دانش آموزان عادت دارند که از روی لیست واژگان به ترتیب لغات را حفظ کنند. در صورتی که اگر در امتحانات به ترتیب دیگری از آن‌ها سوال طرح شود با مشکل مواجه خواهند شد. فلش کارت به شما این امکان را می‌دهد که مدام این ترتیب را عوض کنید تا فقط روی معنای کلمات تمرکز داشته باشید.

روش 2: یک لیست از معنی لغات زبان انگلیسی نهم تهیه کنید

یکی دیگر از روش‌های مفید این است که فهرستی از معنی لغات زبان انگلیسی نهم تهیه کنید. لیست با فلش کارت‌ متفاوت است. زیرا همه کلماتی را که باید بدانید در یک جا دارد (به جای کارت‌های جداگانه). اگر استفاده از فلش کارت به دلیل پراکنده بودن در کارت‌های متعدد برای شما سخت و گیج کننده است می‌توانید خیلی ساده کلمات و معانی آن‌ها را به صورت یک لیست در یک دفترچه لغت کوچک بنویسید.

یک لیست از معنی لغات زبان انگلیسی نهم تهیه کنید

 مزایا

  • بزرگترین مزیت آن این است که وقتی با کلمات جدیدی روبرو می‌شوید به راحتی می‌توانید آن را به لیست خود اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر یک کلمه انگلیسی را که نمی دانستید روی تابلوی یک رستوران دیدید، می‌توانید به سادگی لیست خود را بیرون بیاورید و آن را یادداشت کنید.
  • می توانید از لیست خود به عنوان پایه ای برای سایر روش‌های مطالعه استفاده کنید. فهرست‌ها منابع مفیدی برای شناسایی کلمات خاص برای قرار دادن در فلش کارت‌ها و استفاده در آزمون‌های واژگان هستند.
  • یک لیست نسبت به فلش کارت‌ حجم کمتری دارد. با یک لیست، می‌توانید ده‌ها کلمه را روی یک برگه بنویسید و فضای بسیار کمتری را نسبت به صدها فلش کارت اشغال کنید.
  • درست کردن آن آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر کلمه و معنای آن را به زبان مادری خود بنویسید.
نحوه استفاده موثر از این روش

کلمات انگلیسی را در سمت چپ کاغذ از بالا به پایین بنویسید. پیشنهاد می‌شود کلمات را شماره گذاری کنید و نحوه تلفظ آن‌ها را نیز بنویسید. سپس، در سمت راست کاغذ، ترجمه هر کلمه را به زبان مادری خود بنویسید (دوباره، از بالا به پایین به طوری که هر ترجمه به صورت افقی با معادل انگلیسی خود هماهنگ شود). برای مطالعه لیست خود روی معانی لغات را با دست یا کاغذ بپوشانید تا بتوانید ابتدا از خود بپرسید و بعد پاسخی که داده‌اید را با پاسخ صحیح مقایسه کنید تا ایرادات خود را پیدا کنید. به این ترتیب کنار هر کلمه‌ای که اشتباه آن را ترجمه کردید علامت بگذارید تا در مرتبه بعد آن را مرور کرده و با دقت بیشتری بخوانید.

چند راه برای یادگیری بهتر معنی لغات زبان انگلیسی نهم

چند راه برای یادگیری بهتر معنی لغات زبان انگلیسی نهم

  • کلمات را برعکس مطالعه کنید.در این روش، از انتهای لیست شروع می‌کنید و کلمات را یکی یکی با بالا بردن برگه به جای پایین، آشکار می‌کنید. این کار شما را از حفظ کردن لغات به یک ترتیب خاص باز می‌دارد.
  • سمت انگلیسی را بپوشانید؛تا کلمات را به زبان مادری خود بخوانید و سپس آن‌ها را به انگلیسی ترجمه کنید. مطالعه به این صورت تضمین می‌کند که می‌توانید به تنهایی معادل‌های انگلیسی را برای کلمات فارسی پیدا کنید.

روش 3: کلمات را به طور مکرر بنویسید

اگر می‌خواهید املای کلمات انگلیسی را تمرین کنید و دوست دارید در حین مطالعه، کاری فیزیکی انجام دهید، نوشتن کلمات گزینه خوبی برای یادگیری بیشتر است. با این روش، هر کلمه انگلیسی را چندین بار در حالی که با صدای بلند بیان می‌کنید، می‌نویسید.

 مزایا

  • برخلاف فلش کارت‌ها و فهرست‌ها که فقط برای مطالعه به آن‌ها نگاه می‌کنید، هنگام نوشتن کلمات به صورت عملی کاری انجام می‌دهید.اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید هنگام مطالعه کاری با دستان خود انجام دهید، این روش خوبی برای امتحان کردن است.
  • این به شما کمک می‌کند تا نحوه املای کلمات را به خاطر بسپارید.فلش کارت‌ها و فهرست‌ها عمدتا به شما می‌آموزند که یک کلمه چه معنایی دارد، اما نوشتن یک کلمه (به جای نگاه کردن کوتاه به آن) به یاد آوردن نحوه املای آن بسیار کمک می‌کند.
نحوه استفاده موثر از این روش

بهترین راه برای نوشتن کلمات این است که تعداد دفعات مشخصی برای نوشتن آن‌ها داشته باشید. معمولا 10 تا 20 بار کافی است. فقط مطمئن شوید که در هنگام نوشتن هر کلمه فعالانه به آن فکر می‌کنید: به حروف و نحوه چیدمان آن‌ها نگاه کنید، آن را تلفظ کنید و سپس تعریف کنید. به نظر من مفید است که ترجمه هر کلمه (به زبان مادری خود) را در بالای تکرارهای خود یادداشت کنید تا معانی هیچ کلمه‌ای را فراموش نکنید و بتوانید با سهولت بیشتری بین زبان خود و انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

روش 4: خودارزیابی با آزمون‌های واژگان

اگر از فلش کارت‌ها و فهرست‌ها خسته شده‌اید، آزمون‌های واژگان راهی عالی برای آزمایش آموخته‌های خود و اطمینان از درک واقعی معنی لغات زبان انگلیسی نهم است. بسیاری از آزمون‌های انگلیسی به صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند. در حالی که برخی دیگر بیشتر شبیه بازی هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از هر یک از منابع بالا (فلش کارت، لیست و غیره) آزمون‌های واژگان خود را بسازید.

خودارزیابی با آزمون‌های واژگان

 مزایا

  • آن‌ها پیشرفت زبان انگلیسی شما را با آزمایش آموخته‌های شما بررسی می‌کنند.آزمون‌ها به شما امکان می‌دهند ببینید که آیا واقعا کلمات انگلیسی را که مطالعه کرده‌اید می‌دانید و می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید یا خیر. بدین ترتیب در صورت پاسخ اشتباه به هر کلمه شما دیگر می‌دانید که روی کدام واژه‌ها باید بیشتر کار کنید.
  • اکثر آزمون‌های واژگان آنلاین رایگان هستند.می‌توانید تعداد زیادی آزمون و بازی به زبان انگلیسی رایگان و با کیفیت بالا را در وب‌سایت‌هایی که برای دانش‌آموزان، زبان‌آموزان ESL و زبان‌آموزان عمومی طراحی شده‌اند، بیابید.

[irp posts=”9503″ ]

نتیجه گیری در مورد یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی نهم

راه‌های مختلفی برای یادگیری واژگان انگلیسی وجود دارد، از حفظ کردن و تکرار تا فلش کارت و آزمون. اما در نهایت، این شما هستید که باید بفهمید کدام روش برای سبک یادگیری شما بهتر عمل می‌کند. در اینجا چند توصیه نهایی وجود دارد که هنگام مطالعه معنی لغات زبان انگلیسی نهم باید به خاطر بسپارید:

  • سعی نکنید تک تک کلمات را حفظ کنید.اعتقاد بر این است که انگلیسی بیشترین لغات را در بین هر زبانی دارد و شما نمی‌توانید همه آن‌ها را یاد بگیرید (حتی انگلیسی زبانان بومی نیز همه کلمات را نمی‌دانند!). بنابراین، روی به خاطر سپردن کلماتی که اغلب با آن‌ها برخورد می‌کنید تمرکز کنید. برای هر چیز دیگری از دیکشنری استفاده کنید.
  • اگر گیر کردید کمک بخواهید.اگر معنی کلمه خاصی را به خاطر نمی‌آورید و فرهنگ لغت در دست ندارید، از اینکه از کسی بخواهید آن را برای شما تعریف کند نترسید. کمک خواستن اشکالی ندارد.
  • مطالعه لغات زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید.برای بسیاری از افراد، یافتن زمانی برای مطالعه زبان انگلیسی دشوار است. اما اگر می‌خواهید لغات انگلیسی را یاد بگیرید و واقعا آن‌ها را به خاطر بسپارید، به یک برنامه روتین نیاز دارید، بنابراین سعی کنید حداقل 30 دقیقه در هر روز را برای مرور معنی لغات زبان انگلیسی نهم اختصاص دهید.

بله، یادگیری لغات تاثیر مستقیم در یادگیری گرامر و به طور کلی مکالمه و دیگر ابعاد زبان انگلیسی دارد. پس باید خوب آن‌ها را یاد بگیرید.

در این مقاله راه‌های به خاطر سپردن کلمات زبان انگلیسی را برای شما شرح داده‌ایم.

گروه آموزشی پرش در این نوشتار معنی لغات زبان انگلیسی نهم را به صورت یک فایل رایگان آماده کرده است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد