آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، امروزه به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پدر و مادرها تبدیل شده. مهم‌ترین سوال توی این زمینه، اینه که چطور میشه زبان انگلیسی رو به یک کودک آموخت؟

آموزش زبان انگلیسی به کودکان توی دنیای امروز اهمیت زیادی داره. با به کارگیری چند روش ساده می‌تونین آموزش زبان انگلیسی رو برای کودک خودتون آسون‌تر و لذت بخش‌تر کنین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اگه سوال بالا ذهن شما رو هم به خودش مشغول کرده و می‌خواین بدونین آموزش زبان انگلیسی به کودکان با چه روش‌هایی آسون‌تره، درست اومدین! چند دقیقه وقت بذارین و این مطلب رو بخونین. توی این مطلب سعی کردیم شما رو برای آموزش آسون زبان انگلیسی به کودک دلبندتون، راهنمایی کنیم.

family

کودک من

دبستانی 1 e1680174143563

پیش دبستان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

شاید آموزش زبان انگلیسی به فرزندتون برای شما هم یه چالش باشه. اما با استفاده از چند راهکار ساده و کم هزینه می‌تونین روند آموزش زبان انگلیسی به کودک خودتون رو آسون‌تر کنین. بعضی از این روش‌ها رو توی ادامه شرح دادیم.

آموزش زبان برای کودکان

البته می‌دونین که سن یادگیری زبان هم در بازدهی فرزندتون تاثیرگذاره؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مقاله بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی رو مطالعه کنین.

برگزاری جلسات کوتاه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

کودکان از کلاس‌های آموزشی طولانی مدت خسته میشن و توی این کلاس‌ها حوصلشون سر میره. بهتره زمان جلسات آموزش زبان انگلیسی به کودکان کوتاه باشه. برای کودکان خردسال 15 دقیقه آموزش روزانه هم کافیه. اما جلسات باید مکرر باشن و فاصله زمانی زیادی میان اون‌ها نباشه.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان توی جلسات کوتاه و به صورت مکرر، باعث میشه یادگیری این زبان برای کودک شما جذاب بمونه و ازش خسته نشه. در نتیجه بازدهی و میزان یادگیری فرزندتون بالاتر میره و خیلی بهتر می‌تونه این زبان جدید رو یاد بگیره.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، همراه با بازی

هر محتوای آموزشی رو که بخواین به کودک‌تون یاد بدین، اگه اون رو با بازی آمیخته کنین، خیلی موثرتره. برای این کار می‌تونین از محصولات کمک آموزشی موجود توی بازار که مناسب سن کودک طراحی و تولید شدن، استفاده کنین.

آموزش زبان همراه با بازی

خودتون هم می‌تونین با کمی خلاقیت، آموزش زبان انگلیسی به کودکان رو با بازی و شادی همراه کنین. بدین ترتیب کودک علاوه بر اینکه از جلسات آموزشی خسته نمیشه، زبان رو بهتر و عمیق‌تر می‌آموزه.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان همراه با شعر و موسیقی

برای افزایش اشتیاق کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی، می‌تونین آموزش اون رو با شعر و موسیقی همراه کنین. استفاده از شعر و موسیقی یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

برای آموزش زبان به کودکان، شعر و ترانه‌های زیادی ساخته شده؛ بنابراین استفاده از این روش خیلی آسونه و اصلا شما رو به زحمت نمی‌اندازه. شعر و موسیقی کودک رو به وجد میاره و اون رو برای یادگیری مشتاق‌تر می‌کنه. لغات و جملاتی که کودک به وسیله شعر و موسیقی یاد می‌گیره، معمولا برای مدت طولانی‌تری توی ذهنش موندگار میشه.

آموزش زبان به کودکان، با استفاده از کتاب‌های داستان

کتاب داستان‌ها هم جزو سرگرمی‌های محبوب کودکان هستن که می‌تونین برای آموزش مفاهیم مختلف از اون‌ها استفاده کنین. برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، کتاب‌ داستان‌های متنوعی وجود داره.

آموزش زبان از طریق داستان

با کمی پرس‌وجو می‌تونین کتاب‌های مناسب کودک خودتون رو تهیه کنین. با استفاده از این روش، علاوه بر اینکه به تقویت زبان انگلیسی کودک خودتون کمک می‌کنین، عادت کتاب خوندن رو هم توی ذهنش تقویت می‌کنین.

آموزش زبان به کودکان با بهره‌گیری از امکانات گوشی‌های هوشمند

درباره ضرر گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی برای کودکان خیلی شنیدیم که البته درست و قابل تامله؛ اما با استفاده از این امکانات میشه روند آموزش زبان انگلیسی به کودک رو خیلی آسون‌تر کرد.

می‌تونین از محتوای آموزشی فضای مجازی استفاده کنین و یا اپلیکیشن‌های آموزش زبان به کودک رو دانلود و نصب کنین. همچنین می‌تونین کارتون مورد علاقه کودک خودتون رو به زبان انگلیسی دانلود کنین و هر روز یه قسمت رو براش پخش کنین تا حافظه شنیداریش تقویت بشه.

اگه والدین استفاده درست و مفیدی از گوشی هوشمند خود و فضای مجازی داشته باشن، کودک یاد می‌گیره که از این فضا در جهت رشد و آموزش خودش استفاده کنه و از آسیب‌های احتمالی اون دور بمونه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

توی خانه با کودک خودتون انگلیسی صحبت کنین

اگه خودتون به زبان انگلیسی مسلط هستین و می‌خواین کودک‌تون خیلی زود زبان انگلیسی رو یاد بگیره، یکی از بهترین روش‌ها اینه که گاهی اوقات خودتون توی خانه انگلیسی صحبت کنین. در هنگام انجام امور مختلف، لغات مربوطه رو به کودک آموزش بدین.

صحبت به زبان انگلیسی در خانه

مثلا موقع غذا خوردن، اسامی مواد غذایی رو تکرار کنین تا یاد بگیره. اگه سطح زبان انگلیسی شما خوبه، این روش یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکانه.

کودک‌تون رو به جای تنبیه تشویق کنین

کودک رو به خاطر یاد نگرفتن یا دیر یاد گرفتن زبان انگلیسی تنبیه نکنین. با این کار اعتماد به نفس رو ازش می‌گیرین و ادامه مسیر یادگیری رو براش دشوارتر می‌کنین. در عوض برای یادگیری هر چیز کوچیکی، اون رو تشویق کنین تا برای یادگیری بیشتر انگیزه بگیره.

آموزش زبان به کودکان توی خانه

خیلی از والدین دوست دارن توی خانه به فرزندشون زبان انگلیسی رو آموزش بدن، اما نمی‌دونن چطور باید این کار رو شروع کنن. مهم نیست که به عنوان یه والد، تسلط‌تون روی زبان انگلیسی کامل نباشه. مهم‌ترین چیز اینه که شما مشتاق باشین و فرزندان‌تون رو تشویق و تحسین کنین.

کودک شما اشتیاق شما به زبان رو درک می‌کنه؛ پس اگه فرزندتون بلافاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد، نگران نباشین. اون‌ها برای یادگیری زبان به زمان معینی نیاز دارن. همچنین برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان توی خانه، می‌تونین از محصولات کمک‌آموزشی استفاده کنین.

آموزش زبان انگلیسی موجود توی بسته کودک من پرش قطعا توی این مسیر به شما کمک می‌کنه. توی این بسته، به‌روزترین متد آموزش زبان انگلیسی به کودکان به کار گرفته شده تا با استفاده ازش، شاهد پیشرفت هرروزه مهارت فرزند خودتون توی زبان انگلیسی باشین.

می‌تونین شماره تماس خودتون رو توی بخش ارتباط با مشاورین ما وارد کنین تا در سریع‌ترین زمان ممکن باهاتون تماس گرفته بشه.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

توی عصر جدید، ارتباطات نقش خیلی مهمی داره و مردم با گوشی‌های هوشمند خودشون، با کل دنیا در ارتباط هستن. در چنین شرایطی، ضرورت یادگیری زبان انگلیسی روز به روز بیشتر حس میشه. زبان انگلیسی زبان بین المللی و خیلی مهمیه که برای پیشرفت در هر زمینه‌ای بهتره اون رو یاد بگیرین.

والدین امروزی، خیلی آگاه‌تر از والدین دهه‌های قبل هستن و ضرورت آموزش زبان انگلیسی به کودکان رو درک می‌کنن. اون‌ها فهمیدن که یادگیری زبان انگلیسی، توی پیشرفت علمی و شغلی فرزندشون خیلی خیلی تاثیرگذاره. به همین خاطر تمام تلاششون رو می‌کنن که فرزندشون، قبل از رفتن به پایه‌های بالای تحصیلی و  ورود به دانشگاه، زبان انگلیسی رو یاد بگیره.

اهمیت آموزش زبان به کودکان

امروزه ما توی تمام مراحل زندگی خودمون و برای انجام امور مختلف، از کار کردن با انواع و اقسام تکنولوژی‌ و ابزارهای مدرن گرفته تا ارتباط گرفتن با مردم کشورهای دیگه، به زبان انگلیسی احتیاج پیدا می‌کنیم. بهتره از همون کودکی، فرزند خودتون رو در معرض یادگیری زبان انگلیسی قرار بدین تا در هنگام بزرگسالی برای یادگیری این زبان کمتر دچار چالش بشه.

فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان چیست؟

  • کودکی که زبان انگلیسی رو یاد می‌گیره ارتباط اجتماعی بهتر و گسترده‌تری داره.
  • یادگیری زبان جدید باعث میشه کودک، درک صحیحی از فرهنگ‌های دیگه پیدا کنه و ذهن بازتری نسبت به مسائل مختلف داشته باشه.
  • فرصت‌های تحصیلی و شغلی برای کسایی که انگلیسی بلدن خیلی گسترده‌تره.
  • کودکی که زبان انگلیسی بلده، به منابع اطلاعاتی گسترده‌ای دسترسی داره و می‌تونه مشکلات خودش رو از این طریق حل کنه.

جمع‌بندی آموزش زبان انگلیسی به کودکان

توی دنیای امروزی ارتباطات حرف اول رو می‌زنه. با توجه به اینکه زبان انگلیسی رو می‌توان مهم‌ترین زبان زنده دنیا دونست، یادگیری این زبان برای همگام شدن با جهان پیرامون‌مون ضرورت داره. توی دوران کودکی قدرت یادگیری بالاست و کودک مشغله خاصی هم نداره، از این رو این دوران بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است. طبق چیزی که بالاتر گفته شد، با به کارگیری روش‌هایی ساده می‌توان زبان انگلیسی رو به کودک آموخت و یا حداقل اون رو برای یادگیری بهتر این زبان توی سال‌های بعد آماده کرد.

آموزش همراه با بازی، شعر و موسیقی جزو روش‌های آسون و تاثیرگذار توی آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

یادگیری زبان انگلیسی توی سنین پایین مزیت‌های زیادی داره که بعضی از اون‌ها توی مطلب بالا ذکر شده است.

اگه والدین به زبان انگلیسی مسلط باشن، صحبت کردن به این زبان توی خانه در موقعیت‌های مختلف، بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد