معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم

معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم

امروزه انگلیسی به عنوان یک زبان کمکی توی زمینه‌‌های بین المللی مانند ارتباطات، علوم، بازرگانی، هوانوردی، آموزش، رسانه، دیپلماسی، به عنوان یک زبان مشترک جهانی که حتی توسط افرادی که زبان مادری اون‌ها متفاوته استفاده میشه.

با توجه به اینکه آزمون‌‌هایی مانند آیلتس، تافل، جی‌مات، جی‌آر‌ای که اغلب برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل توی خارج از کشور رو دارن، به زبان انگلیسی برگزار میشه، درک، نوشتن و صحبت روان این زبان برای دانش‌آموزان به یک ضرورت تبدیل شده.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی دارند، مرحله به خاطر سپردن لغات انگلیسی است. هر چقدر هم که دانش گرامر شما بسیار خوب باشد، بدان معنا نیست که می‌توانید به زبان انگلیسی روان صحبت کنید.

به همین دلیل، می‌توانید با چند تکنیک ساده و کاربردی، لغات جدید انگلیسی را یاد بگیرید، دایره لغات انگلیسی خود را گسترش دهید و دانش خود را در مورد تکنیک‌‌های حفظی افزایش دهید. در این مقاله ما چند تکنیک آسان برای حفظ و یادگیری معنی لغات انگلیسی دوازدهم را گرد هم آورده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

راهکار‌هایی برای یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم

هنگام یادگیری زبان، راه حل‌‌های خلاقانه ایجاد کنین. به خاطر سپردن کلمات و عبارات جدید در حین یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم می‌تونه گهگاهی ما رو خسته کنه.

استفاده از تکنیک‌‌های خلاقانه و سرگرم کننده می‌تونه فرآیند یادگیری رو تسهیل کنه. ترجیح داده شده‌ترین اون‌‌ها استفاده از تصاویره. استفاده از تصاویر بصری باعث توجه بیشتر و ماندگاری آموخته‌‌ها توی حافظه میشه. در اینجا چند پیشنهاد برای شما وجود داره:

از فلش کارت استفاده کنین

فلش کارت رو میتونین خودتون تهیه کنین و یا به صورت آماده بخرین. فلش کار لغات زبان می‌تونه به این شکل باشه که کلمه انگلیسی توی یک طرف کارت و معادل فارسی اون در طرف دیگه قرار بگیره. همچنین میشه فلش کارت رو طور دیگه‌ای هم طراحی کرد.

از فلش کارت استفاده کنید

برای مثال توی یک طرف عکس واژه قرار داشته باشه و توی طرف دیگر واژه انگلیسی و معنای فارسی اون. می‌تونین اون‌ها رو توی کیف یا جیب خود قرار بدین. بنابراین، زمانی که حوصله‌تون سر میره یا توی وسایل نقلیه عمومی می‌تونین با این کار دایره لغات خودتون رو بهبود ببخشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

اقلام داخل خانه رو برچسب انگلیسی بزنین

یکی دیگه از روش‌‌های یادگیری، برچسب زدن روی برخی وسایل توی خانه است. افزودن برچسب‌‌های کوچک به اقلام می‌تونه روشی موثر برای یادگیری سریع معادل‌‌های زبان خارجی اقلامی باشه که به طور مکرر توی زندگی روزمره خودمون از آن‌‌ها استفاده می‌کنیم.

بازی کنین

بازی‌‌های کلمات مشابه توی هر زبانی، تفکر خلاق شما رو تحت تاثیر زمان محدود و استرس تحریک می‌کنه. به خصوص بازی کلماتی که با دوستانتون انجام می‌دین به شما این امکان رو میده که در حین یادگیری کلمات، نحوه تفکر اون‌ها رو بررسی کنین.

بنابراین متوجه میشین که بیش از یک راه برای به خاطر سپردن یک کلمه وجود داره. توی هر دو مورد، اعتماد به نفس شما افزایش پیدا میکنه و یادگیری لغات دیگه بار سنگینی براتون نیست. علاوه بر این، شما می‌تونین این بازی‌‌ها رو خودتون با توجه به سطح‌تون آماده کنین.


دانلود لغات زبان انگلیسی دوازدهم

زیاد بخونین

خوندن، چه به زبان انگلیسی و چه به زبان دیگه، همیشه بهترین راه برای بهبود دایره لغات شماست. اگه توی به خاطر سپردن لغات انگلیسی مشکل دارین، توصیه می‌کنیم سعی کنین هر روزنامه، کتاب، مجله‌ای رو که پیدا می‌کنین بخونین.

چون در حین مطالعه بدون اینکه متوجه باشین با کلمات جدید انگلیسی مواجه میشین، آنچه رو که می‌بینین، حفظ می‌کنین و با جستجو توی فرهنگ لغت معانی اون چیزی رو که نمی‌دونین یاد می‌گیرین. طی یادگیری لغات انگلیسی دقت کنین که کتاب‌‌هایی که می‌خونین در وهله اول رمان‌‌های ادبی خیلی سنگین نباشن.

زیاد بخوانید

توی این مرحله روزنامه‌‌ها، مجلات و کمیک‌‌ها از جمله مفیدترین آن‌ها هستن. برای مثال کمیک‌‌های قهرمانان مورد علاقه خودتون مانند سوپرمن، بتمن، مرد عنکبوتی، به لطف دیالوگ‌‌های ساده و موثر آن‌ها هم سرگرم کننده هستن و هم با مطالعه آن‌ها کلمات جدیدی رو یاد میگیرین.

آموخته‌های خودتون رو به کار ببرین

قطعا این یکی از موثرترین روش‌‌ها برای یادگیری لغات انگلیسیه. ساده‌ترین راه برای به خاطر سپردن لغات انگلیسی، چه از طریق نوشتن یا گفتار، استفاده از آموخته‌‌های شماست.

می‌تونین با استفاده از کلمه‌ای که حفظ کردین توی جملات و در فواصل زمانی معینی در طول روز تمرین کنین و می‌تونین اون رو با برنامه مطالعه‌ای که برای خودتون آماده می‌کنین تکرار کنین.

از این نظر بهترین روش این است که جملاتی رو که ساختین یا کلماتی رو که حفظ کردین یادداشت کنین. به یاد داشته باشین، بهترین روش حفظ کردن تکنیک‌‌ها استفاده از آن است تا مغز کلمات انگلیسی رو که توی آینده یاد می‌گیرین به خاطر بسپارین.

یادداشت بردارین

یکی از موثرترین راه‌‌ها برای افزایش حافظه در حین یادگیری کلمات انگلیسی پر کردن فضای کار، اتاق، کامپیوتر یا میزتون با یادداشت‌‌های کوچک از کلمات انگلیسی به همراه معانی اون‌هاست.

به لطف این یادداشت‌‌ها، عادت به یادگیری لغات جدید انگلیسی می‌کنین. این یادداشت‌‌ها وقتی برای نوشیدن قهوه به آشپزخانه می‌رین، روی کمد، آینه‌ای که قبل از بیرون رفتن به آن نگاه می‌کنین، وقتی برای تماشای تلویزیون می‌نشینین توجه شما رو جلب می‌کنه و به حفظ و یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی شما کمک می‌کنه.

برای ترجمه از دیکشنری استفاده کنین

استفاده از دیکشنری برای کلمات انگلیسی شاید یکی از موثرترین روش‌‌های حفظ کردن معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم باشه. با استفاده از دیکشنری که همیشه در دسترس است، هم معنی کلمه رو یاد می‌گیرین و هم یک کلمه جدید به واژگان انگلیسی خودتون اضافه می‌کنین.

برای ترجمه از دیکشنری استفاده کنید

اگه این کار رو به طور منظم هر روز انجام بدین، توی 30 روز 30 کلمه یاد می‌گیرین و تا پایان یک سال دایره لغات زبان انگلیسی گسترده‌ای برای خودتون شکل میدین.

مهمترین نکته‌ای که اینجا باید بهش توجه کنین اینه که به جای انتخاب هر روز یک کلمه تصادفی، یک فرهنگ لغت انگلیسی با کیفیت تهیه کنین و اون‌هایی رو پیدا کنین که برای امتحان یا مبحث مورد نظر شما مناسب هستن.

در صورت تمایل می‌تونین زیر کلمات هم خط بکشین تا توی حافظه شما بمونن.

از یادگیری لغات انگلیسی لذت ببرین

حفظ واژگان انگلیسی رو یک ضرورت ندونین و اون رو به یک عادت تبدیل کنین که کاملا با زندگی روزمره شما سازگار بشه و سعی کنین از آن لذت ببرین.

اگه قصد ندارین مشکلات بسیاری از دانش‌آموزانی که نتونستن خودشون رو با سیستم آموزشی انگلیسی کاربردی توی مدارس کشورمان تطبیق بدن، تجربه کنین، ممکن است لازم باشد بیشتر تحقیق کنین و گزینه‌‌های یادگیری ساده اما دائمی رو برای خودتون پیدا کنین.

بنابراین، اولین کاری که انجام میدین اینه که یادگیری کلمات انگلیسی رو به عادت‌‌هاتون اضافه کنین. چند راه ساده برای انجام این کار عبارتن از:

  • زبان رایانه، تبلت یا تلفن همراه‌تون رو به انگلیسی تغییر بدین؛
  • برنامه‌هایی رو که روی کامپیوتر یا گوشی‌تون نصب می‌کنین به زبان انگلیسی دانلود کنین
  • به موسیقی انگلیسی گوش بدین، فیلم‌‌ها و برنامه‌‌های تلویزیونی رو هم به زبان انگلیسی دنبال کنین.
  • هنگام راه رفتن توی خیابان، مترو یا اتوبوس یا در مواقعی که با خودتون تنها هستین، به زبان انگلیسی صحبت کنین. به عبارت دیگه زبان صدای درون خودتون رو تغییر بدین.
  • لیست کارهای خودتون رو به انگلیسی بنویسین.

توی اینترنت گشت و گذار کنین

اینترنت علاوه بر اینکه مهم‌ترین اختراع تکنولوژیک زمان ما است، بخشی از زندگی روزمره ما و یکی از ساده‌ترین راه‌‌ها برای حفظ کلمات انگلیسی است.

به لطف اینترنت، می‌تونین به راحتی کلمه‌ای رو که نمی‌دونین از فرهنگ لغت یاد بگیرین و وبلاگی باز کنین که توی اون بتونین خاطرات‌تون رو به زبان انگلیسی به اشتراک بذارین.

شما می‌تونین توی بهترین سایت‌‌های یادگیری زبان‌‌های خارجی جهان مانند Duolingo،Busuu،BBC Languages، Babbel عضو بشین، با افراد از ملیت‌‌ها و فرهنگ‌‌های مختلف ملاقات کنین، ارتباط برقرار کنین و با آن‌ها مکالمه داشته باشین.

در عین حال می‌تونین سایت‌‌هایی که لغات انگلیسی به صورت روزانه به همراه معانی آن‌ها هر روز از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کنن رو دنبال کنین.

یک هدف برای خودتون تعیین کنین

شما می‌تونین با تعیین اهداف روزانه، هفتگی و ما‌هانه برای خودتون یک برنامه مطالعه و یادگیری ایجاد کنین. تحصیل توی خارج از کشور مستلزم اینه که کسانی که می‌خوان توی آزمون‌‌های زبان خارجی برای حرفه علمی یا تجاری شرکت کنن، توی یادگیری واژگان انگلیسی مصمم و سریع باشن.

چون درخواست‌‌های تحصیل توی خارج از کشور فرآیندیه که توی آن شما با توجه به کشور‌ها یک یا دو بار در سال فرصت دارین و باید قبلا از آزمون‌‌هایی مانند تافل یا آیلتس نتایج خوبی بگیرین. مهم این است که خودتون رو به بهترین نحو برای این دوره آماده کنین و لغات انگلیسی رو برای این امتحانات یاد بگیرین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

صبور باشین

در نهایت، آنچه می‌تونیم به شما بگوییم این است که با خودتون خوب رفتار کنین و صبور باشین. برخلاف تصور عموم، یادگیری زبان خارجی کار سختی نیست، اما نیازمند تلاش مداوم و تسلیم نشدن است. شما باید این موقعیت رو به شیوه‌ای سرگرم کننده‌تر و لذت بخش‌تر و بدون خسته کردن خودتون پشت سر بذارین.

صبور باشید

یادگیری زبان انگلیسی و به خاطر سپردن لغات انگلیسی نیز موفقیت بزرگی است و هر کلمه جدیدی که یاد می‌گیرین به درک بهتر زبان انگلیسی کمک می‌کنه.

  • کلمات انگلیسی رو که باید یاد بگیرین و معانی آن‌ها رو توی اولویت قرار بدین.
  • با ساختن جملات توی زندگی روزمره، لغات انگلیسی تازه یاد گرفته شده رو توی حافظه بلند مدت قرار بدین.
  • هنگام مطالعه یادداشت برداری کنین و زیر کلمات انگلیسی جدید و ناآشنا خط بکشین.

به یاد داشته باشین که هر چه بیشتر بتونین یادگیری انگلیسی رو به زندگی روزمره تحمیل کنین، راحت‌تر می‌تونین ارتباط برقرار کنین.

جمع بندی درباره معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم

هنگام به خاطر سپردن معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم، ابتدا سعی کنین کلماتی رو انتخاب کنین که بیشتر برای شما جالب و مفید باشه. بازی کنین؛ بله اشتباه نخوندین.

برای یادگیری کلمات انگلیسی زمانی که در حال رفتن به مدرسه هستین، از سر کار به خانه باز می‌گردین، منتظر دوستان توی کافه هستین، می‌تونین از اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی که به صورت بازی طراحی شدن استفاده کنین.

این روز‌ها اکثر مردم گوشی‌‌های هوشمند دارن. بنابراین برنامه‌‌های جدول کلمات متقاطع موبایل یک فرصت عالی برای دانش آموزانی است که سعی در یادگیری کلمات انگلیسی دارن. Scrabble، Boggle و Cranium شناخته شده ترین آن‌ها هستن.

در عین حال، به لطف پازل‌‌های یادگیری لغات انگلیسی، مهارت‌‌های فکری شما با حفظ کردن کلمه و دیدن معنی و توضیح آن از طرف دیگه، بهبود پیدا میکنه.

بله، یادگیری لغات تاثیر مستقیم در یادگیری گرامر و به طور کلی مکالمه و دیگر ابعاد زبان انگلیسی داره. پس باید خوب اون‌ها رو یاد بگیرین.

توی این مقاله راه‌های به خاطر سپردن کلمات زبان انگلیسی رو برای شما شرح دادیم.

گروه آموزشی پرش توی این نوشتار معنی لغات زبان انگلیسی دوازدهم رو به صورت یک فایل رایگان آماده کرده است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد