مدیریت زمان در آزمون

 مدیریت زمان در آزمون

مدیریت زمان در آزمون یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که دانش‌آموزان باید در جلسه آزمون به آن توجه کنند. بهتر است که دانش‌‌آموزان مدیریت زمان در جلسه آزمون را به درستی یاد بگیرند تا بتوانند به نتیجه دلخواه در امتحانات برسند. ما در این قسمت به بررسی دقیق مدیریت زمان در آزمون می‌پردازیم. اگر شما نیز مایل هستید که در جلسات آزمون عملکرد موفقی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مدیریت زمان به فرایندی کنترل و صرف زمان برای هر کدام از کارهایی که داریم، می‌گویند. مدیریت زمان کمک می‌کند که استرس و اضطراب شما کاهش یابد و هر کاری را در زمان مشخصی انجام دهید. با این کار می‌توانید در یک مدت زمان کوتاه کار زیادی انجام دهید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مدیریت زمان چیست؟

برای آشنایی دقیق با تکنیک‌های مدیریت زمان در آزمون بهتر است که در قدم اول با تعریف دقیق این موضوع آشنا شوید. به طور کلی در تعریف مدیریت زمان باید بگوییم زمانی که افراد در تقسیم‌بندی زمان‌های خود آگاهانه برنامه‌ریزی می‌کنند مدیریت زمان اتفاق میافتد.

داشتن زمان‌بندی مناسب در جلسه آزمون برای دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد. دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی مناسبی هنگام مطالعه و آزمون دادن داشته باشند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند.

داشتن مدیریت زمان یکی از عوامل موفقیت در امتحانات و کنکور است. زمان‌بندی مناسب این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که به راحتی و به دور از استرس بتوانند آزمون بدهند.

مدیریت زمان چیست؟

اهمیت مدیریت زمان در آزمون

تصور کنید در جلسه امتحان قرار دارید؛ شما برای امتحان امروز ساعت‌ها زمان گذاشته‌اید و مطالب را به صورت دقیق مطالعه کردید. ولی، همین که برگه سوالات به دستتان می‌رسد دچار استرس می‌شوید و نمی‌توانید با زمان‌بندی درست به سوالات پاسخ دهید.

این اتفاق را حتما یک بار در مسیر تحصیلی خود تجربه کرده‌اید. اما؛ راه حل چیست؟ دانش‌آموزان عزیز باید بدانند علاوه بر درس‌خواندن باید هنر آزمون دادن هم به درستی یاد بگیرند. مدیریت زمان به دانش‌آموزان کمک می‌کند که برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آزمون دادن داشته باشند.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

بررسی تکنیک‌های مدیریت‌ زمان

پس از آشنایی با تعریف مدیریت زمان و اهمیت آن بهتر است با روش‌ها و تکنیک‌های مدیریت زمان در آزمون به صورت دقیق آشنا شوید. به منظور یادگیری بهتر دانش‌آموزان ما در این قسمت به بررسی تکنیک‌های این موضوع می‌پردازیم. بهتر است که دانش‌آموزان به صورت دقیق با روش‌های زمان‌بندی در جلسات آزمون آشنا شوند.

تکنیک اول: بررسی مدت زمان پاسخ‌دهی

بارها درباره این مطلب صحبت کردیم که برنامه‌ریزی صرفا مختص مطالعه دروس نیست! بلکه دانش‌آموزان باید در جلسات آزمون نیز به صورت دقیق برنامه‌ریزی داشته باشند. دانش‌آموزان باید قبل از جلسله آزمون مدت پاسخ‌دهی به هر سوال را به صورت دقیق مشخص کنند.

تکنیک دوم: تمرکز در جلسه آزمون

داشتن تمرکز هنگام پاسخ به سوالات به دانش‌آموزان کمک می‌کند که با سرعت بیشتری سوالات را پاسخ دهند. بنابراین؛ بهتر است که دانش‌آموزان از پرت‌شدن حواس خود به مسائل غیر ضروری جلوگیری کنند.

تکنیک سوم: انتخاب سوالات آسان

یکی از تکنیک‌‌های مهم در مدیریت زمان انتخاب سوالات آسان است. دانش‌آموزان باید در جلسه آزمون ابتدا سراغ سوالاتی بروند که برای‌شان راحت‌تر است. دانش‌آموزان با انجام این کار زمان بیشتری برای حل سوالات سخت‌تر دارند. همچنین این کار باعث می‌شود که اعتماد به نفس آن‌ها بالا برود و به سوالات سخت‌تر نیز با اعتماد به نفس بیشتری پاسخ بدهند.

تکنیک چهارم: روش وقت اضافه

مرحله چهارم تثبیت آزمون است. بهتر است که در انتهای آزمون زمانی را برای چک کردن پاسخ‌ سوالات در نظر بگیرید. در طول آزمون بهتر است که سوالاتی که در پاسخ‌‌د‌هی به آن شک دارید علامت گذاری کنید. انتها آزمون با تکنیک وقت اضافه شما می‌توانید این دسته سوالات را به صورت دقیق بررسی کنید.

روش وقت اضافه

تکنیک پنجم: جلوگیری از اضطراب در آزمون

دانش آموزان عزیز باید اضطراب و استرس را از خود دور کنند برای انجام این کار می توانند از تکنیک تنفس عمیق و تمرین مدیتیشن استفاده کنند. باید بدانید که هر میزان اضطراب و استرس شما در جلسه آزمون می‌تواند شما را از نتیجه دلخواه دور کند.

تکنیک ششم: مطالعه سوالات به صورت دقیق

دانش‌آموزان باید تمام سوالات را به صورت دقیق مطالعه کنند و بتوانند درک کاملی نسبت به سوال داشته باشند. با انجام این کار می‌توانند به بهترین شکل به سوالات پاسخ بدهند.

تکنیک هفتم: تکنیک جایگزینی سوال

تکنیک بعدی برای مدیریت زمان در آزمون روش جایگزینی است. خیلی از مواقع با سوالاتی روبه‌رو می‌شویم که جواب‌دهی به آن‌ها برایمان کار سختی است. در این حالت گذاشتن زمان زیاد برای حل این دسته سوالات باعث می‌شود که بدون شک در جلسه آزمون برای حل سایر سوالات زمان لازم نداشته باشیم.

این تکنیک به ما می‌گوید زمانی که با این دسته سوالات روبه‌رو شدید بهترین راهکار جایگزین کردن سوال بعدی است.

تکنیک جایگزینی سوال

تکنیک هشتم: تمرین برای مدیریت زمان در آزمون

توجه کنید که مدیریت زمان برای درس خواندن یک مهارت قابل یادگیری است که با تمرین و تکرار می‌توانید به آن دست پیدا کنید. در واقع، مدیریت زمان نه تنها در آزمون، بلکه در تمامی زمینه‌های زندگی افراد اهمیت بسیاری دارد و یادگیری این مهارت به دانش آموزان در آینده نیز کمک می‌کند.

تکنیک نهم: وقفه در آزمون

گاهی بهتر است که در جلسه آزمون مدت کوتاهی چشمان خود را ببندید و به ذهن و چشمان خود استراحت دهید. این کار باعث می‌شود که تمرکز بیشتری در ادامه برای آزمون دادن داشته باشید.

تکنیک دهم: شرکت در آزمون‌های آزمایشی

برای مدیریت زمان در آزمون بهتر است که تمامی این تکنیک‌ها در یک محیط آزمایشی آزمون و خطا شود. بهتر است که دانش‌آموزان در تمامی مقاطع در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنند. این موضوع باعث می‌شود که داوطلبان عزیز تسلط بیشتری در زمان‌بندی آزمون دادن داشته باشند.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی پرش

همانطور که گفتیم شرکت در آزمون‌های آزمایشی باعث می‌شود دانش‌آموزان مدیریت زمان در امتحانات را به صورت دقیق یاد بگیرند. گروه آموزشی پرش این امکان را برای تمام دانش‌‌‌آموزان فراهم کرده است که بتوانند در هر پایه تحصیلی که هستند در آزمون‌های ماهانه پرش شرکت کنند.

با شرکت در آزمون‌های آزمایشی نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان به صورت دقیق بررسی می‌شود و والدین می‌توانند به صورت ماهانه روند تحصیلی فرزند‌شان را بررسی کنند. با اعمال تکنیک‌های مدیریت زمان در آزمون، دانش‌آموزان می‌توانند سرعت پاسخ‌دهی در سوالات را بالا ببرند. همچنین با اعتماد به نفس بیشتری در جلسات آزمون شرکت کنند.

نکات مهم در مدیریت زمان در آزمون

  • داوطلبان باید به صورت دقیق مهارت‌های تست‌زنی را آموزش ببینند.
  • دانش‌آموزان باید به برنامه‌ریزی زمانی خود در آزمون به صورت دقیق پایبند باشند.
  • استرس و اضطراب خود را در آزمون مدیریت کنند.

جمع‌بندی مدیریت زمان در آزمون

مدیریت زمان در آزمون یکی از روش‌های موفقیت در امتحانات است. داشتن زمان‌بندی مناسب در جلسه آزمون به دانش‌‌آموزان کمک می‌کند که با تمرکز بیشتری به سوالات پاسخ دهند. بهتر است که دانش‌آموزان به صورت دقیق با تکنیک‌ها و مهارت‌های مدیریت زمان آشنا شوند.

یکی از راه‌های که باعث موفقیت دانش‌آموزان می‌شود شرکت در آزمون‌های آزمایشی پرش است. شرکت در آزمون‌های آزمایشی و حضور در جلسات مشاوره به موفقیت دانش‌آموزان کمک بزرگی می‌کند. برای ارتباط با مشاورین پرش کافی است شماره خود را در کادر زیر وارد کنید.

زمانی که افراد زمان خود را به صورت آگاهانه در انجام بعضی امور تقسیم می‌کنند؛ مدیریت زمان شکل می‌گیرد.

دانش‌آموزان با مدیریت زمان در جلسه آزمون می‌توانند بدون استرس و با تمرکز بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

یکی از تکنیک‌های مدیریت زمان، وقت اضافه است. در این تکنیک دانش‌آموزان زمانی را در آزمون به بررسی مجدد سوالات اختصاص می‌دهند، این کار باعث بررسی مجدد پاسخ‌نامه آزمون می‌شود.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ « مدیریت زمان در آزمون»

  1. آواتار سارینا

    چطوری باید زمانمو مدیریت کنم در صورتی که کلی کتاب برای خوندن دارم؟ سال آخرم هم باید برای امتحانا بخونم هم کنکور تا زه کلی هم کلاس دارم کلاسای مدرسه و کنکور و این داستانا….
    آخه چطوری برسم همه اینا رو هندل کنم؟😫😫😫😫

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام سارینا جان. 🌹💚
      چاره کار فقط برنامه ریزیه. وقتی که برنامه ریزی داشته باشی دیگه میدونی که چه کاری رو کی باید انجام بدی و چقدر براش زمان بذاری. سال آخر خیلی مهمه. اما با برنامه ریزی هم میتونی کتابهاتو بخونی هم درسهای دهم و یازدهم رو جمع بندی کنی و هم تست بزنی. تست زدن اونم به مقدار زیاد خیلی توی این پایه مهمه. البته نمراتت هم باید بالا باشه. چون همونطور که میدونی تاثیر مستقیم داره توی رتبه کنکورت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد