زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

دانش‌آموزانی که در آزمون تیزهوشان ثبت نام نموده‌اند، باید پیگیر تاریخ آزمون تیزهوشان نهم به دهم بوده و بر این اساس برای مطالعه دروس خود برنامه ریزی کنند.

دانش آموزان پس از ثبت نام برای آزمون تیزهوشان، باید از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مطلع شوند تا بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی مناسبی برای موفقیت در این آزمون داشته باشند. زمان برگزاری آزمون تیزهوشان پایه دهم رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ دوم تیر ماه 1403 اعلام شده است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، یکی از مهمترین سوالات داوطلبان این آزمون است. سازمان استعدادهای درخشان، هر سال دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان را منتشر می‌کند. زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم و جزئیات آن نیز اطلاع رسانی می‌شود.

لازم است تا دانش‌آموزان از زمان برگزاری آزمون مطلع باشند تا بتوانند برنامه ریزی درسی مناسبی برای آزمون تیزهوشان داشته باشند.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

آزمون تیزهوشان نهم به دهم سال 1402 ـ 1403 کی برگزار می‌شود؟

سازمان ملی استعدادهای درخشان مجری برگزاری آزمون تیزهوشان است. این سازمان اطلاعیه ثبت نام، زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم و اعلام نتایج را منتشر می‌کند. امسال نیز بنا بر اطلاعیه سازمان ملی استعدادهای درخشان، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان اعلام شده است.

طبق اعلام این سازمان، تاریخ آزمون تیزهوشان، دوم تیرماه 1402 است. روز جمعه ـ دوم تیرماه 1402 ـ راس ساعت 9 صبح، آزمون تیزهوشان سال 1402 ـ 1403 برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه کی توزیع می‌شود؟

شما باید علاوه بر اطلاع از تاریخ آزمون تیزهوشان، بدانید که چه زمانی برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان اقدام کنید. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای شرکت در آزمون تیزهوشان ضروری است. این نکته‌ای است که هیچ کدام از داوطلبان آزمون تیزهوشان نباید آن را فراموش کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان، معمولا چند روز قبل از برگزاری آزمون توزیع می‌شود. دانش‌آموزان برای گرفتن کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان، باید به سایت ثبت نام آمزون تیزهوشان مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

نتایج آزمون تیزهوشان کی اعلام می‌شود؟

در سال‌های گذشته نتایج آزمون تیزهوشان در مرداد ماه اعلام میشد. تا سال پیش، نتایج تیزهوشان برای پایه دهم در سایت azmoon.meda.ir و برای داوطلبان پایه هفتم در سایت hoosh.medu.ir منتشر میشد. اما در سال جاری تمام مراحل ثبت نام و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان برای هر دو پایه، در سایت my.medu.ir انجام می‌شود. زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403-1404 هنوز اعلام نشده است.

چند نکته درباره آزمون تیزهوشان 1403:

نکات مهم آزمون تیزهوشان نهم

  • در آزمون تیزهوشان هر درس ضریب مخصوص به خود را دارد. دانش‌آموزان باید با آگاهی از ضرایب دروس، برای درس خواندن برنامه ریزی کنند. آگاهی از ضرایب دروس، می‌تواند باعث شود دانش‌آموز عملکرد بهتری در آزمون تیزهوشان داشته باشد. البته با تمرین نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به اهمیت برخی از دروس پی خواهید برد.
  • کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان، چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت ثبت نامی، توزیع می‌شود. داوطلبان آزمون تیزهوشان باید پیگیر زمان توزیع کارت ورود به جلسه باشند. در دست داشتن کارت ورود به جلسه در روز آزمون ضروری است.
  • دانش‌آموزان باید روز دقیق آزمون را به خاطر بسپارند. عدم حضور دانش‌آموز در موعد مقرر و شرکت نکردنش در آزمون به منزله انصراف او از آزمون و حضور در مدارس تیزهوشان است. بهتر است دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند، پس از ثبت نام و آگاهی از زمان برگزاری آزمون، تاریخ برگزاری آزمون را در جایی یادداشت کنند تا فراموشش نکنند.
  • با توجه به اینکه سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان امسال تغییر کرده ، سایت اعلام نتایج آزمون هم تغییر کرده است. دانش‌آموزان میتوانند برای مشاهده نتیجه آزمون تیزهوشان، به سایت medu.ir مراجعه کنند. داوطلب پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده میتواند نتیجه آزمون خود را مشاهده کند. دانش‌آموزانی که در آزمون تیزهوشان قبول نشده باشند هم می‌توانند جزئیات کارنامه و رتبه خود را مشاهده کنند.
  • دانش‌آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان، باید در زمان مقرر به مدرسه تیزهوشان مورد نظر مراجعه کنند. عدم مراجعه دانش‌آموز تا زمان بازگشایی مدارس به مدرسه و اقدام نکردن برای ثبت نام قطعی، به منزله انصراف او از تحصیل در مدرسه تیزهوشان است.

ویژگی‌های دانش‌آموزان تیزهوشانی چیست؟

بسیاری از دانش‌‌آموزان دوست دارند که در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند و به عنوان دانش‌آموز تیزهوشانی شناخته شوند. اما درس خواندن در مدارس تیزهوشان شرایطی دارد و همه دانش‌آموزان امکان تحصیل دراین مدارس را ندارند. نکته مهم این است که دانش‌آموزانی که به مدارس تیزهوشان راه میابند، جزو برترین دانش‌آموزان مدارس خود هستند.

ویژگی‌های دانش‌آموزان تیزهوشانی

معمولا دانش‌‌آموزان با معدل بالا به سمت مدارس تیزهوشان می‌روند. علاوه بر این دانش‌آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان باید در آزمون تیزهوشان شرکت کنند. این آزمون نسبتا دشوار بوده و دانش‌آموزان با پایه تحصیلی ضعیف یا حتی متوسط شانس کمی برای موفقیت در آن دارند.

این را هم بدانید که پس از قبولی در مدارس تیزهوشان وارد یک فضای رقابتی میشوید که قطعا در مدارس عادی خود با آن روبرو نبوده‌اید. پس قبول شدن درآزمون تیزهوشان به منزله شروع راحتی و موفقیت نیست بلکه شروع مسیر تلاش برای موفقیت تحصیلی است.

جمع بندی زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

دانش‌آموزان پایه نهم که در آزمون تیزهوشان شرکت کرده‌اند، باید از همان زمان ثبت نام پیگیر تاریخ آزمون تیزهوشان نهم به دهم باشند. عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون به منزله انصراف او از شرکت در آزمون است. بنابراین به خاطر سپردن روز آزمون بسیار اهمیت دارد. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه ضروری است.

این مکارت چند روز قبل از برگزاری آزمون توزیع میشود. دانش آموزان باید از سایت ثبت نامی خود نسبت به دریافت آن اقدام کنند و حتما کارت ورود به جلسه خود را روز آزمون به همراه داشته باشند.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403-1404 در روز 2 تیر ماه 1403 برگزار می‌شود.

هنوز زمان انتشار نتایج آزمون تیزهوشان منتشر نشده اما در سال‌های گذشته اعلام نتایج آزمون تیزهوشان در مرداد ماه بوده است.

دانش‌آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان، باید به صورت حضوری به مدرسه تیزهوشانی که در آن پذیرفته شده‌اند مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز، ثبت نام کنند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد