نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم

قبولی در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان پایه نهم به دهم که علاقمند به تحصیل در مدارس سمپاد هستند، بسیار حائز اهمیت است. این دانش آموزان برای موفقیت در آزمون مربوطه نیاز به بررسی نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم خواهند داشت، چرا که برخی سوالات (مثلا سوالات هوش) دارای منبع مشخصی نبوده و تنها با بررسی دفترچه سوالات دوره‌های گذشته قابل بررسی می‌باشند.

حل نمونه سوالات کمک می‌کند که داوطلب با نحوه طراحی پرسش‌ها آشنا شده و از استرس او برای حضور در جلسه آزمون کاسته شود.

بررسی و حل نمونه سوالات تیزهوشان نهم به دهم کمک می‌کند که دانش آموزان با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حاضر شوند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم

همانطور که ذکر شد، حل نمونه سوالات یا پرسش‌های آزمون‌های سمپاد دوره‌های گذشته کمک می‌کند که دانش آموزان با نحوه طرح سوالات مختلف آشنا شده و با تمرین و تکرار بتوانند خود را برای حضور در جلسه امتحان آماده کنند.

توجه داشته باشید که سوالات آزمون مورد بحث، به طور کلی به دو دسته سوالات استعداد تحلیلی (هوش) و پرسش‌های استعداد تحصیلی (درسی) تقسیم می‌شوند. این آزمون مجموعا شامل 100 پرسش است که معمولا هر کدام از دسته‌های فوق، نیمی از این تعداد سوال را به خود اختصاص می‌دهند.

در ادامه، لینک دریافت دفترچه نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم را قرار داده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید به سادگی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که سوالات ارائه شده مربوط به آزمون دوره قبل است؛ احتمال می‌رود که با توجه به تغییرات مداوم کتب درسی، تغییر سیاست‌های طرح سوال و…، آزمون دوره گذشته، نزدیک‌ترین سوالات به پرسش‌های آزمون آینده را دارا باشد.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

نمونه سوالات تیزهوشان نهم

مواد امتحانی و ضرایب سوالات آزمون تیزهوشان نهم

همه ساله مدتی پیش از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم منتشر می‌گردد و افراد با مراجعه به آن می‌توانند از مواد امتحانی، ضرایب مختلف و… اطلاع یابند. در ادامه می‌توانید لیست حاوی اطلاعات مورد نظر را مشاهده نمایید.

مواد امتحانی و ضرایب سوالات آزمون تیزهوشان نهم

مواد امتحانی سوالات استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم

مواد امتحانی سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان نهم

نکات مهم درباره سوالات آزمون تیزهوشان

پیشنهاد می‌کنیم که به جهت آشنایی بیشتر با سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم و سایر موارد مربوطه، در ادامه همراه ما باشید.

نکات مهم سوالات آزمون تیزهوشان

  • این آزمون معمولا دارای 120 دقیقه زمان برای پاسخگویی به سوالات می‌باشد.
  • به ازای هر پاسخ صحیح، 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود.
  • برای سوالات بدون پاسخ، نمره‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.
  • سوالاتی که دارای دو پاسخ علامت زده شده باشند، مشمول 1 نمره منفی خواهند شد.
  • مشمولین سهمیه‌های ایثارگری، جانبازی و… در این آزمون از امتیاز ویژه‌ای برخوردار نخواهند بود.
  • تنها سهمیه در نظر گرفته شده برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم، سهمیه دو قلوها و چند قلوها است که آن هم با داشتن یک‌سری شرایط خاص اعمال می‌شود.

به طور کلی دانش‌آموز، برای شرکت در آزمون تیزهوشان احتیاجی به مطالعه کتاب‌های درسی نخواهد داشت؛ بنابراین بسیار مهم است که برای حل نمونه سوالات آزمون‌های داخلی تیزهوشان، از منابع آموزشی جامع و کامل در این زمینه استفاده کند. فیلم‌های آموزشی طراحی و تهیه شده در گروه آموزشی پرش، به شما در پاسخ‌گویی سوالات تیزهوشان نهم کمک خواهد کرد.

در این قسمت برای شما یک نمونه ویدیو از تحلیل سوالات آزمون تیزهوشان نهم قرار داده ایم.

نمونه ویدیو تدریس ریاضی پیشرفته (تیزهوشان) نهم

شما می‌توانید پس از مشاهده این ویدیو برای استفاده از ویدیوهای آموزشی تیزهوشان نهم پرش که به موفقیت شما در این آزمون کمک بسیار زیادی می‌کند، شماره تماس خود را داخل بخش “ارتباط با مشاورین پرش” وارد کنید تا بتوانید از تخفیف ویژه استفاده از ویدیوهای آموزشی تیزهوشان نهم، بهره‌مند شوید.

چرا آزمون تیزهوشان مهم است؟

آزمون تیزهوشان یکی از معتبرترین آزمون‌های شناختی است که برای اندازه‌گیری هوش و استعداد علمی فرد استفاده می‌شود. آزمون تیزهوشان به عنوان یک ابزار ارزیابی روانشناختی می‌تواند به دانش‌آموزان و افرادی که قصد ورود به دانشگاه‌های معتبر را دارند، در تشخیص استعدادشان کمک کند.

چرا آزمون تیزهوشان مهم است؟

این آزمون بر اساس توانایی‌های شناختی فرد، از جمله تفکر انتزاعی، حافظه، آگاهی فضایی، استدلال منطقی و خلاقیت، سنجیده می‌شود. نتایج این آزمون می‌تواند به فرد کمک کند تا بهترین تصمیم‌های حرفه‌ای و تحصیلی خود را بگیرد و در زمینه رشته تحصیلی و شغلی خود موفقیت بیشتری داشته باشد.

آزمون تیزهوشان پایه نهم چیست؟

آزمون تیزهوشان پایه نهم به منظور سنجش استعداد و علایق دانش‌آموزان در سال سوم مقطع متوسطه برگزار می‌شود. این آزمون شامل 120 سوال چهارگزینه‌ای است که در زمینه‌های مختلفی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، زبان فارسی، هنر، تفکر منطقی و… قرار دارد.

آزمون تیزهوشان پایه نهم با هدف شناسایی دانش‌آموزان با استعداد در قبولی در دبیرستان‌های معتبر و در رشته‌های دانشگاهی مختلف برگزار می‌شود. نتایج این آزمون برای دانش‌آموزان می‌تواند به عنوان یک شاخص مهم در تعیین رشته تحصیلی و دبیرستان مورد نظر خود مفید باشد.

جمع‌بندی نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم

در این مقاله، نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به همراه پاسخنامه آن را در اختیار کاربران محترم قرار داده‌ایم تا با حل سوالات و مقایسه پاسخ‌هایشان با کلید آزمون، به ارزیابی وضعیت خود پرداخته و با کسب آشنایی بیشتر با این آزمون، از استرس خود بکاهند.

ما این نوید را به شما می‌دهیم که با مطالعه و پشتکار، همچنین با پرداختن به نمونه سوالات و بررسی دقیق آن‌ها می‌توانید عضوی از دانش آموزان مدارس سمپاد کشور شده و به هدف نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

فایل حاوی سوالات آزمون تیزهوشان نهم به همراه پاسخنامه آن در مقاله حاضر قرار داده شده است.

دانش آموزان برای پاسخ به سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم، 120 دقیقه زمان در اختیار دارند.

نیمی از پرسش‌های این آزمون (50 سوال) به سوالات استعداد تحلیلی اختصاص دارد.

بله، دانش آموزان به ازای هر سوال غلط یا دارای بیش از یک پاسخ، 1 نمره منفی دریافت می‌کنند.

خیر، سوال بدون پاسخ در این آزمون مشمول نمره منفی نمی‌شود.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد