بهترین برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی

برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی

سال دوازدهم ریاضی همون سالیه که در دو قدمی کنکور قرار دارین. همه‌ دانش‌آموزان پایه دوازدهم، در این سال برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌شون تلاش می‌کنن.

مشاورها، اساتید، دبیران مدرسه و خانواده‌ها هم در این مسیر، هم‌قدم با دانش‌آموزان پیش میرن تا بتونن اونارو به بهترین نتیجه برسونن.

برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی، یکی از مهم‌ترین کارهاییه که برای موفقیت در کنکور رشته ریاضی باید انجام بدین.

این پایه تحصیلی به دلیل ویژگی‌های خاص و حساسیت‌های بالایی که داره، از اهمیت چشمگیری برخورداره. به همین دلیل، با برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی می‌تونین این مسیر سخت رو به راحتی طی کنین.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

دانش‌آموزان رشته ریاضی با ورود به پایه دوازدهم باید بیشتر از قبل به فکر شرکت در کنکور باشن؛ اولین قدم برای آمادگی کنکور  این افراد، برنامه‌ریزی پایه دوازدهم ریاضیه. بیشتر دانش‌آموزان، شرکت در کلاس‌های کنکور و آزمون‌های آزمایشی رو برای اولین بار در پایه دوازدهم تجربه می‌کنن؛ این چالش‌ها برای اون‌ها عجیب و تازه‌ست و هماهنگ کردن اون‌ها کمی زمان‌بره.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آموزش برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی

درسته که قبل از سال دوازدهم، یعنی در پایه یازدهم ریاضی هم به فکر کنکور و تست زدن بودین؛ اما از حالا به بعد همه چیز جور دیگری جدی شده! از این به بعد باید شیطنت رو کنار بذارین و با انگیزه و اراده‌ای بیشتر از همیشه برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تلاش کنین.

یکی از اولین قدم‌هایی که برای موفقیت در این مسیر باید بردارین اینه که برنامه ریزی درسی اصولی داشته باشین. در ادامه نکات مهمی برای برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی ارائه شده که حتماً می‌تونه براتون مفید باشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مدیریت مدرسه و کلاس کنکور در برنامه‌ریزی پایه دوازدهم ریاضی

یادگیری درس‌های جدید مدرسه، در کنار مرور درس‌های سال قبل کاریه که هر دانش‌آموزی از پسش برنمیاد. گاهی بین آزمون‌ها و مطالبی که در مدرسه تدریس شده، تناقض‌هایی ایجاد میشه که دانش‌آموز رو به چالش می‌کشه.

درس خوندن برای کنکور، برای برخی از دانش‌آموزان در اولویت قرار داره و تکالیف مربوط به پایه دوازدهم را نادیده می‌گیرن! این روش نمی‌تونه شما رو برای موفقیت در کنکور آماده کنه. مطالعه درس‌های دوازدهم نه تنها باعث عقب افتادن شما از کنکور نمیشه، بلکه برای پیشرفت‌تون هم مهمه.

درسته که کنکور و تست زدن اولویت زیادی داره، اما باید بتونین در امتحانات نهایی سال دوازدهم هم نمرات خوبی رو در کارنامه خودتون ثبت کنین. پس پیشنهاد می‌کنیم که در روزهای نزدیک به امتحانات نهایی، سبک مطالعه خودتون رو از تست‌زنی تغییر بدین تا همه چیز خوب پیش بره.

یک منبع خوب برای دوازدهم ریاضی

و اما یک منبع خوب!

اگه کتاب‌های درسی برای یادگیری عمیق درس‌ها به کارتون نمیان، لازمه که سراغ گزینه‌ دیگه‌ای برین. البته تغییر مداوم منابع آموزشی که برای کنکور استفاده می‌کنین، باعث گیج شدن شما میشه و همه چیز رو از قبل سخت‌تر می‌کنه.

بسته‌های آموزشی کنکور ریاضی پرش که شامل کتاب‌های کمک‌درسی و دی‌وی‌دی‌های آموزشی می‌شن، می‌تونن بهترین منبع آموزشی کنکور برای داوطلبان رشته‌ ریاضی باشن.

با کمک ویدیوهای آموزشی هر زمانی که لازم باشه به مطالب آموزشی دسترسی دارین و از سختی رفت و آمد به کلاس‌های کنکور رها میشین. استفاده از یه منبع جامع و کامل برای شرکت در کنکور خیلی بهتر از اینه که بین منابع مختلف از این شاخه به آن شاخه بپرین.

اهمیت برنامه‌ریزی تحصیلی دوازدهم رشته ریاضی

اهمیت برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی

کمتر کسی می‌تونه بدون برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی از پس مطالعه حجم زیاد درس‌های این مقطع بربیاد. اون هم در این مقطع زمانی کوتاه! داوطلب‌های زیادی با رویای تحصیل در دانشگاه‌های خوب کشورمون راهی جلسه کنکور می‌شن.

برای این که بتونین بین رقبا بدرخشین و به رویای خودتون دست پیدا کنین، باید برنامه‌ریزی پایه دوازدهم ریاضی رو با دقت زیادی طراحی و اجرا کنین.

چطور هم برای کنکور درس بخونیم و هم برای دوازدهم ریاضی؟

یکی از سخت‌ترین کارهایی که دانش‌آموزان پایه دوازدهم ریاضی باید انجام بدن،ایجاد تعادل بین درس‌های کلاس دوازدهم ریاضی، تکالیف مدرسه، امتحانات کلاسی، مطالعه دروس پایه و آزمون‌های آزمایشیه.

زمان‌بندی دقیق و جلوگیری از ایجاد خلل در اجرای برنامه‌ریزی تحصیلی دوازدهم رشته ریاضی مهم‌ترین عاملیه که می‌تونه به موفقیت شما در کنکور کمک کنه.

به طور کلی، خیلی از دانش‌آموزان این سوال رو توی ذهنشون دارن که چطور برای کنکور درس بخونیم؟ در واقع، زمان‌بندی دقیق برای درس خوندن در سال دوازدهم یکی از مهارت‌هایست که دانش‌آموزان باید به اون توجه کنن.

فاکتورهای مهم در برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی باید داشته باشه، اینه که برای هر دانش‌آموز به صورت منحصربه‌فرد تهیه بشه. یعنی برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموز باید با در نظر گرفتن توانایی شخص، محیط زندگی و زمانی که در اختیار داره تنظیم بشه.

برای برنامه‌ریزی دوازدهم ریاضی، باید کارهای زیر رو انجام بدین:

  • تعداد مناسبی از دروس اختصاصی و عمومی رو داخل برنامه بگنجونین
  • زمانی رو به تست زدن اختصاص بدین
  • زمان‌هایی رو به مرور مطالب خونده شده اختصاص بدین
  • باید زمانی رو برای جبران در نظر بگیرین که اگه از برنامه عقب موندی، کل برنامه‌ریزی‌تون با مشکل مواجه نشه.

دروس دوازدهم ریاضی

دروس دوازدهم ریاضی

15 درس در پایه دوازدهم ریاضی به شما تدریس میشه که تعدادی از این دروس، جزو منابع کنکور نیستن. اگر شما نیز جزو آن دسته از دانش‌آموزان درس‌خونی هستین که برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی رو از تابستون شروع می‎‌کنن و به فکر پیش‌خوانی دروس هستن، باید کتاب‌های درسی رو از قبل در اختیار داشته باشین.

همچنین ممکنه گاها طبق شرایط خاصی دسترسی به کتاب‌های درسی خود نداشته باشین، در هر دو صورت جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با دانلود pdf کتاب های درسی دوازدهم ریاضی تمام کتاب ها رو در هر زمان و مکان، در اختیار داشته باشین.

این کتاب‌های درسی عبارتند از:

  1. فارسی(۳)
  2. نگارش(۳)
  3. دین و زندگی(۳)
  4. عربی، زبان قرآن (۳)
  5. فیزیک(۳)
  6. شیمی(۳)
  7. هندسه (۳)
  8. حسابان(۲)
  9. ریاضیات گسسته
  10. هویت اجتماعی
  11. زبان خارجی(۳)
  12. کتاب کار زبان خارجی(۳)
  13. مدیریت خانواده و سبک زندگی(ویژه دختران)- اجرای آزمایشی
  14. مدیریت خانواده و سبک زندگی(اجرای آزمایشی)
  15. سلامت و بهداشت

درس‌هایی مثل سلامت و بهداشت، مدیریت خانواده و سبک زندگی، هویت اجتماعی و نگارش(۳) جزو درس‌های تدریس شده در مقطع دوازدهم ریاضی هستن؛ اما جزئی از منابع کنکور ریاضی محسوب نمی‌شن.

حواستون باشه که این دروس رو به عنوان درس‌های مهم در برنامه‌ریزی پایه دوازدهم ریاضی قرار ندین. برنامه‌ریزی پایه دوازدهم ریاضی را با در نظر گرفتن بودجه‌بندی کنکور ریاضی پیاده‌سازی کنین تا اولویت‌بندی درستی بین درس‌ها برقرار بشه.

تستی درس بخونیم یا تشریحی؟

قبلاً هم گفتیم که در پایه دوازدهم باید برای ایجاد تعادل بین درس‌های پایه و دروس دوازدهم تلاش زیادی کنین. در عین حال کسب نمرات خوب در امتحانات نهایی هم باید از اهداف مهم دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته ریاضی باشه.

پس باید بتونین هر دو نوع از درس خوندن رو به این شکل اجرایی کنین:

روش تستی رو برای دروس پایه و تقویت دروس دوازدهم که در حال تدریس هستنن پیاده‌سازی کنین، تا هم در آزمون‌های آزمایشی به نتایج دلخواه برسین و هم برای کنکور آماده بشین.

روش تشریحی را برای کلاس‌های مدرسه و امتحانات نهایی مدنظر داشته باشین. حواستون به تاثیر معدل در کنکور باشه و امتحانات نهایی رو جدی بگیرین.

اهمیت برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی

برنامه‌ریزی برای دروس عمومی

دروس تخصصی شامل زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان عربی و زبان انگلیسی می‌شن. دروس عمومی به خاطر ماهیت حفظی که دارن، راحت‌تر از دروس تخصصی فراموش میشن.

بهترین راه برای مطالعه دروس عمومی اینه که بار اول این درس‌ها رو با دقت بخونین و خلاصه نویسی مخصوص خودتون رو برای درس مورد نظر انجام بدین.دفعات بعدی به جای مطالعه کل کتاب، نکات مهمی رو بخونین که قبلا خلاصه‌نویسی کردین.

به این شکل همه چیز برای شما مرور میشه. مطالعه دروس عمومی در روزهای نزدیک به کنکور اهمیت زیادی داره؛ حتی اگه تمام سال دوازدهم رو به مطالعه و تست برای درس‌هایی مثل دینی و ادبیات اختصاص داده باشین اما روزهای آخر این درس‌ها رو کنار بذارین، انگار تمام زحمات خودتون رو هدر دادین!

برنامه‌ریزی برای دروس اختصاصی

درس‌های هندسه، حسابان، گسسته، فیزیک و شیمی از دروس اختصاصی و مهم رشته ریاضی هستن. در برنامه‌ریزی پایه دوازهم ریاضی باید به یادگیری و تمرین این دروس توجه زیادی بشه.

سعی کنین در زمان طراحی و تنظیم برنامه‌ریزی کنکور ریاضی با درس‌های آسون‌تر شروع کنین. یا درس‌های مورد علاقه‌ خودتون رو در اولویت قرار بدین.دقت کنین که مطالعه وسواسی دروس اختصاصی برای کنکور مفید نیست!

شما باید بتونین حجم مشخصی از درس و تست رو در بازه زمانی خاصی که تعیین می‌کنین، به اتمام برسونین. بهتره دو یا چند درس تخصصی رو در برنامه مطالعه روزانه خودتون بگنجونین.

سخن پایانی درباره برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی

برای موفقیت در کنکور لازمه که با روشی متفاوت از تمام سال‌های تحصیلی قبل وارد عمل بشین. پایه دوازدهم یکی از حساس‌ترین پایه‌های تحصیلی برای کنکوری‌هاست و به همین دلیل هم نیاز به برنامه‌ریزی کردن داره.

برنامه‌ریزی تحصیلی دوازدهم رشته ریاضی باید به قدری دقیق باشه که بتونه بین مطالعه دروس پایه و دروس دوازدهم تعادل ایجاد کنه. هر دانش‌آموز باید با توجه به هدفی که داره برنامه‌ای بریزه که اون رو برای رسیدن به هدف راهنمایی کنه. امیدواریم این مقاله بتونه برای برنامه‌ریزی پایه دوازدهم ریاضی به شما کمک کنه.

تعیین ساعت مطالعه برای هر فرد بر اساس توانایی‌ها و شرایطش انجام میشه. پس نمی‌شه عددی رو به عنوان ساعت کلی مطالعه برای این درس اعلام کرد.

در واقع باید برای موفقیت در کنکور هر دو روش رو به صورت متعادل برای درس خوندن استفاده کنین.

بهتره که دروس پایه رو از تابستون مطالعه کنین تا با آمادگی کامل وارد سال دوازدهم بشین. از اون‌جایی که این دروس پیش نیاز و هم‌نیاز هم هستن، باید به صورت موازی مطالعه بشن و یک تعادلی در مطالعه اون‌ها ایجاد بشه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد