برنامه‌ریزی دهم ریاضی

برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضی

دانش‌آموزان رشته ریاضی، با ورود به سال دهم با کتاب‌های تخصصی مختلفی روبه‌رو میشن؛ دهمی‌های رشته ریاضی این نکته رو خیلی خوب می‌دونن که برای موفقیت در این پایه تحصیلی، باید تلاش خودشون رو چندین برابر کنن و با برنامه درس بخونن.

دانش‌آموزان برای رسیدن به یک کارنامه درخشان لازمه که برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضی رو مطابق با اصول و ویژگی‌های خاص خودش تنظیم کنن. بدون شک، چالش‌های زیادی در این پایه تحصیلی وجود داره که دانش‌آموزان با کمک برنامه‌ریزی تحصیلی دهم رشته ریاضی می‌تونن از اون عبور کنن. ما توی این مقاله در مورد چالش‌ها و راه‌های عبور از اون صحبت می‌کنیم.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

دانش‌آموزان پایه دهم ریاضی، بعد از انتخاب رشته با مفاهیم درسی تازه‌ای روبه‌رو میشن. ممکنه تجربه فضای جدید مدرسه در کنار کتاب‌های درسی جدید، کمی استرس و نگرانی به دانش‌آموز منتقل کنه. فکر می‌کنیم تنها راه نجات از این استرس استفاده از برنامه‌ریزی دهم ریاضی باشه. نظم و تسلطی که با کمک برنامه‌ریزی تحصیلی دهم رشته ریاضی به شما منتقل میشه، جای هیچ نگرانی و اضطرابی رو باقی نمی‌ذاره.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تکنیک‌‌های برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضی

یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی در طول سال تحصیلی پایه دهمه؛ با توجه به این موضوع، اگه قصد دارین بهترین برنامه درسی دهم ریاضی رو برای خودتون داشته باشین، توصیه می‌کنیم حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشین.

درس خوندن در مقطع متوسطه دوم نسبت به مقاطع قبلی جدی‌تره؛ معلم‌هایی که در پایه دهم به شما تدریس می‌کنن، سخت‌گیرتر از معلم‌های قبلی هستن.

از طرفی همونطور که حجم درس‌ها در این پایه تحصیلی بیشتر میشه؛ تعداد کتاب‌های درسی پایه دهم هم بیشتر میشه و ساعت‌های حضور در کلاس هم تغییر پیدا می‌کنه. همه این موارد دست به دست هم میدن تا ذهن دانش‌آموزان رو درگیر کنن! پس بهتره حتما با نحوه انجام بهترین برنامه‌ریزی درسی برای مقطع دهم ریاضی آشنا بشین.

مدیریت چالش‌های دانش‌‌آموزان دهم ریاضی با برنامه‌ریزی درسی

برای موفقیت در این پایه تحصیلی نیازه که سر کلاس هوشیار باشین و همه درس‌ها رو خوب یاد بگیرین. علاوه بر این موضوع باید برای مطالعه درس‌ها توی خونه هم برنامه‌ریزی داشته باشین؛ چیدن برنامه‌ریزی تحصیلی دهم رشته ریاضی از مهم‌ترین کارهایی که برای غلبه بر مشکلات سال دهم ریاضی، به اون نیاز پیدا می‌کنین.

سال دهم، یکی از سال‌های بسیار مهم دوران تحصیله که دانش‌آموزان باید حتما برای رسیدن به موفقیت در این سال تحصیلی، درس خوندن با برنامه‌ریزی رو تجربه کنن.

شما دیگه یک کنکوری هستین!

شاید فکر کنین که آمادگی برای کنکور از این پایه تحصیلی کمی زود باشه، اما این‌طور نیست! خیلی از دانش‌آموزانی که رتبه‌های برتر کنکور شدن، درس خوندن برای کنکور رو از همین پایه شروع کردن! شما با اطلاع از نکات برنامه‌ریزی در عید می‌تونین از زمان‌های طلایی خود استفاده کنین.

حتماً می‌دونین که در پایه دوازدهم ریاضی با حجم زیادی از درس‌ها در مدرسه روبه‌رو میشین. علاوه بر حجم بالای درس‌ها، شرکت در کلاس‌های کنکور و آزمون‌های آزمایشی هم، بخشی زیادی از وقت شما رو به خودش اختصاص میده؛ با توجه به این موضوع شما زمان زیادی برای مطالعه دروس پایه ندارین!

پس از همین حالا درس‌های سال دهم ریاضی رو تقویت کنین تا با آمادگی بیشتری به سال یازدهم و دوازدهم ریاضی وارد بشین. همچنین برای آموزش برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی، می‌تونین از مطالب مجله آموزشی پرش هم استفاده کنین.

درس خواندن برای کنکور با برنامه درسی دهم ریاضی

اهمیت برنامه‌ریزی دهم ریاضی

همانطور که گفتیم دانش‌آموزان با ورود به سال دهم، به دلیل حجم بالای مطالب آموزشی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو میشن. اگه دانش‌آموزان از همین ابتدای راه از درس‌هاشون عقب بمونن و نتونن با فضای دوره دوم متوسطه وفق پیدا کنن، انگیزه خودشون رو از دست میدن و از درس خوندن دلزده میشن.

دانش‌آموزان باید با نکات کلیدی بهترین برنامه‌ریزی درسی متوسطه آشنا بشن و سعی کنن اطلاعات خود‌شون رو در مورد برنامه‌ریزی درسی بالا ببرن.

تو این شرایط داشتن برنامه درسی به حفظ روحیه شما کمک می‌کنه. از اون‌جایی که برنامه‌ریزی با اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت تنظیم میشه، یک دید کلی از هفته یا ماه آینده برای دانش‌آموز ایجاد می‌کنه. وقتی بدونین که در چه مسیری قدم برمی‌دارین، از پستی و بلندی‌های اون نمی‌ترسین؛ برنامه‌ریزی درسی هم چنین دیدی نسبت به درس خوندن به شما میده.

به کمک برنامه‌ریزی تحصیلی دهم رشته ریاضی، شما می‌تونین درس‌هاتون رو به طور مرتب مطالعه و مرور کنین و برای موفقیت در امتحانات آماده بشین.

5 فاکتور مهم در برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضی

برای تنظیم یک برنامه دقیق و قابل اجرا، باید ویژگی‌های مختلفی رو، درنظر داشته باشین… این ویژگی‌ها عبارتند از:

1- تعیین ساعت مطالعه

هر دانش‌آموزی بر اساس توانایی خودش، ساعت متفاوتی از روز رو به درس خوندن اختصاص میده. شاید شما با دو ساعت درس خوندن در روز بتونین به بهترین نمره‌ها برسین؛ اما، دوست صمیمی شما که با هم سر یک کلاس درس می‌خونین، شاید به چهار ساعت مطالعه برای رسیدن به همون نمره نیاز داشته باشه.

تعیین ساعت مطالعه برای هر فرد، بر اساس قدرت حافظه و سطح یادگیری اون، اتفاق می‌افته. یادتون باشه که در جدول برنامه‌ریزی دهم ریاضی، ساعت دقیق مطالعه خودتون رو وارد کنین.

ساعت مطالعه در برنامه ریزی درسی دهم ریاضی

2- رعایت تنوع درسی

دانش‌آموزان زیادی هستن که به‌ خاطر علاقه به یک درس، بیشتر ساعت مطالعه روزانه خود رو برای اون صرف می‌کنن. این کار باعث نادیده گرفته شدن سایر دروس میشه و به مرور زمان افت تحصیلی دانش‌آموزان رو به همراه داره.

برای رهایی از این مشکلات باید بتونین بین مطالعه درس‌های مختلف رشته تحصیلی خودتون (عمومی و تخصصی) تعادل برقرار کنین. بهتره درس‌های سنگین رو پشت سر هم مطالعه نکنین؛ با این کار کمتر خسته میشین و سطح یادگیری شما افت پیدا نمی‌کنه.

3- توجه به وقت استراحت

مطالعه مستمر باعث ایجاد حالت خواب‌آلودگی در افراد میشه؛ برای جلوگیری از این حالت لازمه که بین ساعت‌های مطالعاتی خودتون زمانی کوتاهی رو برای استراحت کردن در نظر بگیرین. به طور مثال بعد از 90 دقیقه درس خوندن، حدود 30 دقیقه استراحت کنین یا از فضای اتاق مطالعه‌تون خارج بشین.

4- تنظیم برنامه درسی دهم ریاضی انعطاف‌پذیر

این که استرس عقب موندن از برنامه‌ریزی دهم ریاضی، به بقیه استرس‌های دانش‌آموزان اضافه بشه، بزرگترین ایرادیه که برنامه درسی می‌تونه با خودش داشته باشه! برای جلوگیری از این اتفاق باید برنامه‌ای منعطف داشته باشین که با اتفاقات پیش‌بینی نشده بجنگه و نذاره درس خوندن شما با مشکلی روبه‌رو بشه.

در نظر گرفتن زمان جبرانی می‌تونه همون عاملی باشه که برنامه‌ریزی شما رو منعطف می‌کنه؛ بهترین کار اینه که ساعاتی از روزهای آخر هفته خودتون رو به مطالعه درس‌های جا مانده از برنامه‌ریزی اختصاص بدین.

5- مشخص کردن روش مطالعه تستی یا تشریحی

اکثر دبیرها در سال دهم تاکید زیادی روی درس خوندن به روش تشریحی دارن. برای رسیدن به کارنامه‌ای پر از نمرات عالی، لازمه که درس‌هاتون رو به روش تشریحی بخونین و آموزش ببینین؛ اما، اگه دوست دارین همزمان برای شرکت در کنکور هم آماده بشین، بد نیست که کمی هم با تست‌زنی دروس مختلف آشنا بشین.

سعی کنین درس خوندن تشریحی در این پایه رو با کمی چاشنی تست زدن همراه کنین؛ با این کار یک قدم به موفقیت در کنکور نزدیک‌ میشین.

دروس دهم ریاضی

تو پایه دهم رشته ریاضی، 15 کتاب درسی به دانش‌آموزان یاد داده میشه که عبارتند از:

  1. نگارش 1
  2. فارسی 1
  3. دین و زندگی 1
  4. عربی، زبان قرآن 1
  5. فیزیک 1
  6. شیمی 1
  7. ریاضی 1
  8. ریاضی و آمار 1
  9. هندسه 1
  10. آزمایشگاه علوم تجربی 1
  11. جغرافیای ایران
  12. کارگاه کارآفرینی و تولید
  13. تفکر و سواد رسانه ای
  14. زبان انگلیسی 1
  15. آمادگی دفاعی

قبل از برنامه‌ریزی دهم ریاضی کتاب‌های درسی خودتون رو بررسی کنین تا با توجه به حجم کتاب درسی، ساعت مطالعه مورد نیاز هر درس رو تا حدودی پیش‌بینی کنین.

نکته‌ای که باید به اون دقت کنین اینه که دروسی مثل جغرافیای ایران، آمادگی دفاعی، کارگاه کارآفرینی، آزمایشگاه علوم تجربی (۱) و تفکر و سواد رسانه‌ای جزو منابع درسی دهم هستن؛ ولی، به عنوان منابع کنکور شناخته نمیشن؛ پس دانش‌آموزان برای برنامه‌ریزی کنکور نیازی به مطالعه این درس‌ها ندارن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برنامه‌ریزی دهم ریاضی برای دروس تخصصی

درس‌های تخصصی رشته ریاضی شامل ریاضی، فیزیک، شیمی و هندسه میشه. بهترین کار برای یادگیری عمیق درس‌های تخصصی اینه که هر درس رو، همان روزی که در کلاس به شما آموزش داده میشه مطالعه کنین.

این کار باعث میشه که مطالب درسی به حافظه بلندمدت شما منتقل بشه؛ اما، برای هر درس باید قلق خاص مطالعه رو پیدا کنین تا به بهترین نمرات برسین. پیشنهاد ما برای مطالعه دروس تخصصی سال دهم به ترتیب زیره:

چطوری درس ریاضی دهم رو بخونیم؟

درس خوندن شب امتحانی برای رسیدن به نمرات خوب در پایه دهم یک خیال باطله! مسائل درسی ریاضی دهم در مقایسه با سال‌های قبلی پیچیده‌تره و به تمرین و تکرار بیشتری نیاز داره. از طرف دیگر فصل‌های این کتاب مثل الگو و دنباله یا مثلثات تست‌هایی در کنکور دارن؛ پس در کنار یادگیری درست توی کلاس درس، لازمه که به مقدار کافی تمرین و تست از این مباحث حل کنین.

داشتن یک منبع درسی خوب سرعت درس خواندن شما رو خیلی بیشتر از قبل می‌کنه؛ بسته ریاضی دهم پرش از بهترین منابعی که می‌تونه به موفقیت تحصیلی شما کمک کنه. دی‌وی‌دی‌های آموزشی ریاضی که توی این بسته‌ها قرار داره، معلم رو به خونه شما میاره؛ به این ترتیب هر زمانی که مایل باشین و هر کجا که باشین، به محتوای آموزشی با کیفیت دسترسی دارین.

چجوری از پس درس فیزیک بربیاییم؟

مباحثی که در فیزیک دهم ریاضی آموزش می‌بینین، مباحث پایه‌ای هستن که در سال‌های یازدهم و دوازدهم برای حل مسئله به آن‌ها احتیاج دارین. سر کلاس درس باید کاملاً هوشیار باشین و جزوه درسی رو طوری بنویسین که بعداً با مطالعه اون همه چیز رو به خاطر بیارین.

سعی کنین خودتون رو با فرمول‌های رنگارنگ گیج نکنین و از روش‌های اصولی برای درس خواندن و حل مسئله استفاده کنین.

البته لازم نیست نگران باشین! چون اگه نتونستین در مدرسه و سر کلاس درس به قدر کافی آموزش ببینین، می‌تونین با کمک دی‌وی‌وی‌های آموزشی فیزیک دهم ریاضی پرش کمبودها و نقص‌های درسی‌شون رو برطرف کنین.

بسته‌های فیزیک دهم ریاضی پرش با کمک ویدیوهای آموزشی و کتاب‌های کمک‌درسی، مطالب موجود در کتاب فیزیک رو به خوبی به دانش‌آموزان آموزش میده.

روش مطالعه درس فیزیک در پایه دهم ریاضی

چطور درس شیمی رو بهتر بخونیم؟

کتاب شیمی دهم ریاضی که با رشته تجربی مشترکه، نیاز به دقت و زمان زیاد برای مطالعه داره. تک تک فرمول‌ها، عکس‌ها و نمودارهایی که در این کتاب وجود داره باید به دقت مطالعه و بررسی بشه. مطمئن باشین با مطالعه روزنامه‌وار درس شیمی به جایی نمی‌رسین!

بد نیست از روش‌های مثل درست کردن فلش کارت فرمول‌های شیمی، برای یادگیری بهتر و به خاطر سپردن دروس استفاده کنین. حل تمرین و تست رو هم برای یادگیری بهتر درنظر داشته باشین. بدون شک، بسته شیمی دهم ریاضی پرش در یادگیری این درس به شما کمک می‌کنه.

چطور هندسه رو به بهترین شکل ممکن یاد بگیریم؟

هندسه که درس اختصاصی رشته ریاضیه، دانش‌آموزان رو با مطالب و مسئله‌های جدیدی روبه‌رو می‌کنه. حل مسائل درس هندسه به حوصله زیادی احتیاج داره تا به نتیجه برسه. یادگیری مسائل و قضایای هندسه با روخونی کردن اتفاق نمی‌افته؛ لازمه که بعد از مطالعه کتاب رو، ببندین و خودتون صفر تا صد سوال رو روی کاغذ حل کنین.

در غیر این صورت همه چیز از خاطرتون پاک میشه! بسته هندسه دهم ریاضی پرش یکی از بهترین منابعیه که می‌تونه باعث تقویت درس هندسه دهمی‌ها در رشته ریاضی بشه.

باور به مطالعه درسی با کمک برنامه درسی دهم ریاضی

برنامه‌ریزی کردن رو به چشم یکی از مهارت‌های زندگی ببینین و سعی کنین اون رو در هر کاری پیاده‌سازی کنین. سال دهم ریاضی به خاطر ورود به دوره دوم متوسطه و شروع تحصیل در رشته‌ای که به تازگی انتخاب کردین، برای شما پر از هیجان و چالشه. چیزی که می‌تونه عبور از این چالش‌ها و هیجانات رو برای شما ساده‌تر کنه، برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضیه.

امیدواریم اصول و ویژگی‌هایی که در این مقاله در مورد برنامه‌ریزی دهم ریاضی به شما گوشزد کردیم، بتونه شما رو به سمت طراحی بهترین برنامه درسی راهنمایی کنه. زمان اجرای برنامه امید و انگیزه خودتون رو از دست ندین؛ آهسته اما پیوسته پیش برین و مطمئن باشین که به هدف می‌رسین.

اگه برای برنامه درسی دهم ریاضی به کمک احتیاج دارین شماره تماس خودتون رو از طریق کادر «ارتباط با ما» وارد کنین تا مشاوران تحصیلی گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرن.

ساعت مطالعه روزانه در برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان مختلف متفاوته. هر دانش‌آموز با توجه به توانایی‌هایی که داره، زمان متفاوتی از روزش رو برای درس خوندن صرف می‌کنه.

به احتمال زیاد برنامه درسی خودتون رو فراتر از توانایی و وقتی که در اختیار دارین تنظیم کردین. به همین دلیل هم نمی‌تونین اون رو به موقع اجرا کنین. باید برای بهتر درس خوندن از روند تدریجی استفاده کنین. مقاله رو مطالعه کنین تا روش اصولی برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضی رو آموزش ببینین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

12 دیدگاه دربارهٔ «برنامه‌ریزی درسی دهم ریاضی»

  1. آواتار hadis

    سلام میشه راهنمایی کنید که برای پایه دهم چه کتاب های تستی برای هر کدوم از درس ها بهتره؟

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام حدیث جان. امیدوارم خوب باشی عزیزم.🌹💚
      بسته های آموزشی پرش برای همه درسها تست داره و خوبیش اینه که توی ویدئوهایی که همراهشه علاوه بر تدریس، تستها رو هم تحلیل کرده. برای پایه دهم هم تست داریم. برای همه درسها. و اینکه شما الان دیگه کنکوری محسوب میشی و باید خودتو برای کنکور خیلی آماده کنی و تست بزنی. توی این بسته ها هم نکات کنکوری و هم تکنیکهای تست زنی هم کامل آموزش داده میشه. هم به صورت تک درس و هم به صورت کلی برای همه درسهات میتونی تهیه کنی. داخل باکس شماره سایت شمارتو وارد کن تا باهات تماس بگیریم عزیزم.

  2. آواتار خسته

    من بعد از امتحان نوبت دوم احساس خستگی میکنم و نسبت درس ها بیخیال شدم.بعضی وقت ها خودم رو با بچه های ضعیف کلاس مقایسه میکنم(از ۳ تا برتر در نمونه دولتی هستم)انگار درس ها پیچیده شدن.چکار کنم؟

    1. آواتار نگار ناظم
      نگار ناظم

      سلام آقا حسام عزیز. خدا قوت. 💪🏻
      این طور که پیداست شما روند سخت گیرانه ای نسبت به خودتون تا به الان داشتید و درست الان و در این زمانی که مهم ترین سالهای تحصیلی شماست دارید کنار میکشید و دلزده شدید. در صورتی که اگر یه برنامه منظم و متعادل برای خودتون داشته باشید هم میتونید برای امتحانات نهایی خودتونو آماده کنید و هم در کنکور رتبه خوبی به دست بیارید. .✔💯 و اینکه رتبه بالایی دارید واقعا عالیه و نشون میده میتونید با آمادگی کامل در آزمون سراسری شرکت کنید.👌🏻 با چند جلسه مشاوره قطعا اعتماد به نفس شما برمیگرده. پیچیدگی درسها هم که کاملا طبیعیه و برای همه همینطوره. مهم اینه که بتونید از پسش بر بیاید. شماره تلفنتون رو داخل باکس این مقاله وارد کنید تا باهاتون تماس بگیریم و بیشتر راهنماییتون کنیم. 💯📑📚

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد