برنامه ریزی درسی یازدهم ریاضی

بهترین برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی

دانش‌آموزان سال یازدهم ریاضی دیگه نه مثل دهمی‌ها تازه‌واردن و نه مثل دوازدهمی‌ها درگیر کنکور هستن. در این پایه تحصیلی به قدر کافی زمان برای تقویت درس‌های پایه و آمادگی برای کنکور دارین. اگه بتونین با کمک برنامه‌ریزی پایه یازدهم ریاضی هم به درس‌های مدرسه برسین و هم خودتون رو برای تست زدن آماده کنین، از همه رقیباتون یه قدم جلوتر هستین.

با رعایت اصول و ویژگی‌های لازم برای برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی، می‌تونین مطالعه‌ای مفید و هدفمند داشته باشین. یادتون باشه از همین امسال فکر موفقیت در کنکور رو در سر داشته باشین و برای اون برنامه‌ریزی کنین. این رو بدونین که اکثر رتبه‌های برتر کنکور از سال یازدهم برای رسیدن به هدف‌شون دست به کار شدن.

برای آموزش برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین 😉

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

برنامه‌ریزی پایه یازدهم ریاضی دانش‌آموز را با شرایط درس خواندن در روزهای کنکور آشنا می‌کند. درس‌هایی مثل حسابان و فیزیک در این پایه تحصیلی رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند؛ روش مطالعه دروس این پایه باعث می‌شود که دانش‌آموزان به برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی احتیاج داشته باشند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی

درسته که دانش‌آموزان در همه پایه‌های تحصیلی باید به فکر برنامه‌ریزی درسی باشن، اما پایه یازدهم به خاطر نزدیک شدن به کنکور اهمیت ویژه‌ای در مقایسه با سال‌های تحصیلی قبلی داره. تقویت دروس پایه و آموزش روش‌های مختلف تست زدن و مطالعه کردن، از جمله کارهای مهمیه که می‌تونین در پایه یازدهم انجام بدین. خیلی از دانش‌آموزان هم شرکت در آزمون‌های آزمایشی رو از این پایه تحصیلی شروع می‌کنن؛ از اونجایی که این افراد باید وقت کافی برای مطالعه دروس بودجه‌بندی هر آزمون داشته باشن، بیشتر از سایرین به برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی نیازمند هستن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

شما دیگه یه کنکوری هستین!

شروع درس خوندن به روش کنکوری از سال یازدهم می‌تونه شما رو نسبت به رقیباتون خیلی قوی‌تر کنه. با وجود اینکه دبیرها بیشتر روی درس خوندن به روش تشریحی تأکید دارن، تست زدن رو از همین پایه شروع کنین. یاد گرفتن روش‌های مختلف تست زدن و تسلط روی اونها رو از سال یازدهم شرع کنین.
همچنین برای آموزش برنامه ریزی درسی دوازدهم ریاضی، می‌توانید از مطالب مجله آموزشی پرش استفاده نمایید.

مطالعه برای کنکور و یازدهم ریاضی

از همین ابتدا جدی شروع کنین

برای درس خوندن در این پایه تحصیلی، برنامه‌ریزی تحصیلی یازدهم رشته ریاضی رو از تابستون و به‌ صورت جدی شروع کنین. تابستون سال یازدهم بهترین زمان برای تقویت درس‌های سال دهمه. اگه با پایه‌ای قوی وارد سال یازدهم و دوازدهم بشین، شرکت در کنکور برای شما ساده‌تر میشه. در کنار تفریحات تابستانه‌تون، زمان کمی از تعطیلات تابستون خودتون رو به مطالعه دروس سال دهم اختصاص بدین تا یه قدم از رقیباتون جلوتر باشین.

فرصت در سال دوازدهم کمه!

سال دوازدهم یکی از فشرده‌ترین پایه‌های تحصیلیه که دانش‌آموزان هم باید سر کلاس‌های مدرسه حاضر و هم برای شرکت در کنکور آماده بشن. فرصت برای مطالعه دروس پایه و رفع اشکال خیلی زیاد نیست؛ به همین دلیل بهتره که با ذهن آماده راهی این پایه بشین. برنامه‌ریزی یازدهم ریاضی رو جدی بگیرین و با کمی چاشنی آینده‌گری به فکر سال دوازدهم و کنکور هم باشن.

فاکتورهای مهم در برنامه‌ریزی پایه یازدهم ریاضی

دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته ریاضی برای داشتن یه برنامه‌ریزی درسی دقیق باید ویژگی‌های خاصی رو رعایت کنن؛ این ویژگی‌ها رو در ادامه می‌خونین:

فاکتورهای مهم در برنامه‌ریزی پایه یازدهم ریاضی

شناخت نقاط ضعف و قوت

برای زمان‌بندی بین دروس مختلف باید بدونین که توی کدوم درس قوی‌تر و توی کدوم‌ ضعیف هستین. این قوت یا ضعف رو از نمره‌ها و سطح یادگیری خودتون در کلاس حدس می‌زنین. با این کار موقع برنامه‌ریزی تحصیلی یازدهم رشته ریاضی زمان بیشتری رو برای مطالعه درس‌های ضعیف اختصاص می‌دین.

البته حواس‌تون باشه که درس‌های نقطه قوت خودتون رو نادیده نگیرین؛ اگر این دروس به قدر کافی مرور نشن یا فراموش می‌شن یا از دایره دروس نقاط قوت حذف می‌شن. پس اولویت رو به درس‌های نقطه ضعف بدین اما مرور و تقویت درس‌های نقطه قوت رو هم فراموش نکنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برنامه‌ریزی هفتگی رو فراموش نکنین

دانش‌آموزان پایه یازدهم براساس برنامه هفتگی که مدرسه تعیین کرده سر کلاس‌ها شرکت می‌کنن. پس از درس‌هایی که توی روزهای مختلف هفته باید مطالعه کنن، مطلع هستن و می‌تونن به راحتی برای یه هفته برنامه‌ریزی کنن.

بهتره در این برنامه به مطالعه درس‌هایی که توی اون‌ها ضعیف هستین و درس‌هایی که امتحان یا پرسش کلاسی دارن، اولویت بیشتری داده بشه. پنج‌شنبه و جمعه‌ها زمان خوبی برای تست زدن و مطالعه کنکوری هستن. حواس‌تون باشه برنامه‌ریزی یازدهم ریاضی رو اون‌قدر سنگین طراحی نکنین که باعث دلزدگی و خستگی بیش از حد دانش‌آموز بشه.

در طول دوران سال تحصیلی، مدرسه از شما انتظاراتی داره که باید برآورده بشه. از طرفی دیگه موضوع آمادگی برای کنکور رو هم باید مدنظر داشته باشین؛ بهترین راه برای موفقیت در این راه اینکه در طول هفته دروس جدید رو مطالعه و درس‌های قبلی رو مرور کنین. برای تست زدن و حل تمرین بیشتر هم روی روزهای آخر هفته حساب کنین.

برنامه ریزی هفتگی برای یازدهم ریاضی. برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی

ساعت مطالعه

هر دانش‌آموز با توجه به توانایی‌های فردی که داره و محیطی که در اون زندگی می‌کنه، روزانه مقدار مشخصی درس می‌خونه. در جدول برنامه‌ریزی که تنظیم کردین، باید روزهای هفته، درس‌های مختلف مورد مطالعه و ساعت مطالعه هر کدام از اون‌ها مشخص شده باشه.

با کمک برنامه درسی یازدهم ریاضی می‌تونین به مرور ساعت مطالعه روزانه خودتون رو افزایش بدین تا میزان بهره‌وری شما از درس خوندن بیشتر بشه. برای مشخص کردن این موضوع، اول ساعت مطالعه کلی روزانه خودتون رو مشخص کنین؛ به طور مثال تعیین کنین که شنبه‌ها با توجه به زمان مدرسه و کلاس‌ها 6 ساعت وقت آزاد برای مطالعه در اختیار دارم اما روز یک‌شنبه به‌ خاطر کلاس تقویتی 4 ساعت زمان مطالعه دارم.

پس اول ساعت کلی مطالعه روزانه رو با توجه به شرایطی که دارین برای کل هفته مشخص کنین، بعد سراغ مشخص کردن زمان مطالعه هر درس برین.

تنوع درسی

اینکه به یکی از درس‌های پایه یازدهم علاقه‌مند هستین، دلیل مناسبی برای توجه دائمی به اون درس نیست. در برنامه درسی یازدهم ریاضی باید به تنوع دروس توجه بشه؛ یعنی نباید هیچ‌کدوم از درس‌ها رو حذف کنین یا نادیده بگیرین.

مثلاً در برنامه درسی روزانه خودتون یه درس عمومی و دو درس اختصاصی رو بگنجونین. چون تنوع درسی روزانه باعث میشه که برنامه از حالت یکنواختی خارج میشه و میزان یادگیری بالا می‌ره.

تستی یا تشریحی خوندن دروس

همون‌طور که گفتیم تأکید اکثر دبیرها روی درس خوندن تشریحی برای پایه یازدهم ریاضیه. اما بهتره دانش‌آموزان در کنار تشریحی درس خوندن کمی هم به فکر تست زدن باشن. آمادگی برای کنکور رو از سال یازدهم شروع کنین تا خیال‌تون از بابت رسیدن به رشته مورد علاقه‌تون راحت باشه.

دروس سال یازدهم ریاضی

دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته ریاضی ۱6 تا کتاب درسی دارن که عبارت‌اند از:

  1. هنر
  2. فارسی (۲)
  3. نگارش (۲)
  4. دین و زندگی (۲)
  5. عربی، زبان قرآن (۲)
  6. فیزیک (۲)
  7. شیمی (۲)
  8. هندسه (۲)
  9. حسابان(۲)
  10. آمار و احتمال
  11. آزمایشگاه علوم تجربی (۲)
  12. تاریخ معاصر ایران
  13. انگلیسی (۲)
  14. کتاب کار انگلیسی(۲)
  15. زمین‌شناسی
  16. انسان و محیط زیست

احتمالاً می‌تونین حدس بزنین که همه این کتاب‌ها از منابع کنکور نیستن؛ اما به هر حال برای رسیدن به معدل خوب باید همه این درس‌ها به طور کامل مطالعه بشن. اگه دوست دارین از حالا تست زدن برای کنکور رو شروع کنین، حتماً بودجه‌بندی 1401 کنکور ریاضی رو چک کنین. از اون‌جایی درس‌هایی مثل تاریخ معاصر ایران، زمین‌شناسی، انسان و محیط زیست و … جزو منابع کنکور نیستن؛ پس در برنامه‌ریزی کنکور هم جایی ندارن و نیازی نیست زمانی برای تست زدن اون‌ها صرف بشه.

برنامه‌ریزی برای دروس عمومی

توجه به اون دسته از درس‌های عمومی که جزو منابع کنکور ریاضی هستن، باید بیشتر از سایر درس‌های عمومی باشه. مثلاً درس ادبیات فارسی، عربی، زبان انگلیسی و دین و زندگی از درس‌های عمومی کنکور هستن که ضرایب مختلفی هم دارن. حتی اگه روز کنکور نتونین در درس‌های تخصصی رشته ریاضی درصد خوبی کسب کنین، با کمک درصدهای بالا از دروس عمومی می‌تونین رتبه و تراز بهتری کسب کنین.

برنامه‌ریزی برای دروس عمومی. برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی

ماهیت حفظی و فرّار درس‌های عمومی باعث میشه که تا حدود زیادی به مرور کردن اون‌ها نیاز داشته باشین. از تکنیک‌های مختلف مطالعه برای درس خوندن استفاده کنین تا مطالب درسی رو بهتر از همیشه به خاطر بسپارین.

برنامه‌ریزی برای دروس تخصصی

درس‌های تخصصی پایه یازدهم ریاضی که شامل فیزیک، شیمی، هندسه و حسابان میشه، دانش‌آموزان رو با مطالب جدید و متفاوتی روبه‌رو می‌کنه. تقویت این درس‌های پایه برای شرکت در کنکور بسیار پراهمیته؛ پس شرکت در کلاس‌ها و یادگیری تشریحی اون‌ها مهم به ‌شمار می‌ره.

دقت کنین که در برنامه‌ریزی پایه یازدهم ریاضی دروس تخصصی رو پشت سر هم مطالعه نکنین. این کار باعث خستگی و کاهش کارآیی شما میشه. برای یادگیری درس‌های تخصصی و حل تمرین‌های بیشتر، نیاز به کتاب‌های کمک‌درسی دارین. بسته‌های معلم خصوصی یازدهم ریاضی پرش که شامل فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های کمک‌درسی میشه، می‌تونن یکی از بهترین گزینه‌ها برای درس خوندن باشه.

اگه در یکی دو مورد از درس‌های پایه یازدهم ریاضی به مشکل خوردین، بسته‌های تک‌درس پرش با کمترین هزینه‌ها، بهترین سطح از آموزش رو به خانه شما میارن. اما اگه به دنبال مرجعی کامل برای آموزش دروس یازدهم ریاضی هستین، بسته‌های کامل معلم خصوصی یازدهم ریاضی پرش رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه دروس تخصصی در برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی

نمونه جدول برنامه‌ریزی یازدهم ریاضی

نمونه‌ای از یک برنامه‌ریزی درسی برای پایه یازدهم رو توی تصویر زیر می‌بینین. این برنامه درسی شامل دروس مختلفیه که در روزهای هفته لازمه بخونین و زمان‌های خاصی هم برای رسیدگی به تکالیف مدرسه داره. دانش‌آموزانی که از این پایه تحصیلی در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنن، روزهای جمعه هم باید زمانی رو برای شرکت در آزمون و بعد از اون، بررسی سؤالا و جواب‌ها اختصاص بدن.

برای اجرای دقیق برنامه درسی یازدهم ریاضی بهتره که اون رو روی کاغذ وارد کنین؛ این کار با کمک جدول برنامه درسی بهتر انجام میشه. پیشنهاد می‌کنیم از نمونه جدول برنامه درسی زیر برای این کار کمک بگیرین.

البته اگه دوست دارین این برنامه رو به صورت شخصی‌سازی شده برای خودتون اجرا کنین، بهتره که مقاله «چگونه یک جدول برنامه‌ریزی درسی درست کنیم؟» رو مطالعه کنین.

برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی برای عید

برای درس خوندن در روزهای عید به یه برنامه دقیق و اصولی نیاز دارین. برنامه‌ریزی کردن برای این روزها باید با توجه به نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز انجام بشه. اهداف اصلی که در دوران عید برای رسیدن به اون‌ها تلاش می‌کنیم، تقویت کردن نقاط ضعف و مرور کردن درس‌های نقطه قوت دانش‌آموزه.

برای رسیدن به این دو هدف باید از رفع اشکال کردن، مرور کردن، مطالعه خلاصه‌نویسی‌ها، حل تست و تمرین‌های تشریحی استفاده کنین. از اون‌جایی که دروس تخصصی رشته ریاضی اکثراً محاسباتی و تحلیلی هستن، برای رفع اشکال یا مرور درسی نیاز به حل تمرین‌های تشریحی یا تست زدن دارید.

برای اینکه بتونین در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه‌ها برسین باید روش‌های مرور درسی رو به خوبی بلد باشین. استفاده از منابع کمک‌درسی مفید مثل کتاب‌های کمک‌درسی با درس‌نامه‌های جامع، ویدیوهای آموزشی یا کلاس‌های آنلاین می‌تونه توی این مسیر کمک بزرگی به شما محسوب بشه.

مجموعه پرش‌لایو با کلاس‌های آنلاین کنکور و سایر پایه‌های تحصیلی (ابتدایی تا کنکور) فرایند آموزش رو برای دانش‌آموزان خیلی ساده و کم‌هزینه‌تر کرده.

یادتون باشه در دوران عید خودتون رو به بهانه درس و مدرسه از تفریح کردن محروم نکنین! هنوز تا رسیدن به کنکور زمان دارین … با برنامه‌ریزی و البته پایبند موندن به برنامه می‌تونین خیلی زود از رقیباتون پیشی بگیرین. مطالعه مقاله زیر می‌تونه راهنمای کاملی برای نحوه برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی در دوران عید باشه:

سخن پایانی درباره برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی

درس خوندن در مقطع یازدهم ریاضی در صورتی نتیجه‌بخش و مفید میشه که با کمک برنامه‌ریزی، به صورت هدفمند انجام بشه. با کمک نکته‌ها و ویژگی‌هایی که در این مقاله در مورد برنامه‌ریزی تحصیلی یازدهم رشته ریاضی به شما یادآور شدیم، می‌تونین به بهترین سطح از یادگیری برسین و در عین حال برای شرکت در کنکور هم آماده بشین؛ پس برنامه‌ریزی پایه یازدهم ریاضی رو جدی‌تر از سال‌های قبل اجرا کنین.

یادتون باشه که پایبندی به برنامه درسی یازدهم ریاضی از طراحی اون سخت‌تره؛ امید و انگیزه خودتون رو از دست ندین و برای رسیدن به هدف تمام سعی‌تون رو بکنین.

تعیین کردن یک عدد ثابت برای مطالعه روزانه همه دانش‌آموزان کار منطقی نیست! هر شخص با توجه به توانایی و زمان آزادی که در اختیار دارد، مطالعه روزانه متفاوتی خواهد داشت. پایبندی به برنامه و استفاده از روش‌های مطالعه درسی درست مهم‌تر از ساعت مطالعه طولانی است.

باید هر دو روش درس خواندن را به طور موازی اجرا کنید. راستفاده از روش تشریحی برای درس خواندن سر کلاس و معدل بالا مورد نیاز است و آمادگی برای کنکور هم با تست زدن انجام می‌شود.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین برنامه‌ریزی درسی یازدهم ریاضی»

  1. آواتار زینب

    سلام من پایه یازدهم تجربی خیلی استرس دارم برای امتحانای نهایی میخام ی برنامه کلی و خوب برا عید داشته باشم کمکم کنید تورخدا میخام بیست بگیرم همه دزسامو اینقدر استرس دارم تپش قلبم همش بالا میره

    1. آواتار رضا احمدی راد
      رضا احمدی راد

      سلام زینب خانم. درک می‌کنم که استرس و نگرانی در زمان آمادگی برای امتحانات ممکنه خیلی دشوار باشه، اما با برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت استرس می‌تونی بهترین عملکردت رو توی امتحانات نهایی داشته باشی.
      شما باید هم به فکر تحصیلت باشی هم به فکر سلامتیت. پس تمرین‌های تنفسی، ورزش و استراحت کافی رو فراموش نکن و برای پیشرفت تحصیلیت هم برنامه‌ریزی داشته باش، برای خودت یک هدف مشخص تعیین کن و از منابع مناسب تحصیلی استفاده کن. پیشنهاد می‌کنم حتما از بسته‌های معلم خصوصی پرش برای پیشرفت تحصیلی استفاده کنی و از نکات برنامه‌ریزی و دریافت مشاوره‌های درسی بهره ببری.
      امیدواریم که توی همه مراحل زندگیت موفق باشی. 🌻

  2. آواتار faeze

    دوره کردن درسای دهم توی عید سال یازدهم کار درستیه؟ من خیلی استرس اینو دارم که موقع کنکور نمیرسم درسای قبلیو تموم کنم

    1. آواتار فاطمه گزانه‌ئی
      فاطمه گزانه‌ئی

      سلام فائزه جان
      بهترین زمان برای دوره کردن دروس سال دهم و یازدهم تابستان سال دوازدهمه. بهتره که زمانت رو صرف تقویت درس‌های همین پایه یازدهم کنی.
      مخصوصاً دروس تخصصی یازدهم رو بهتره که خیلی خوب یاد بگیری. پس فعلاً به فکر جمع‌بندی درس‌های دهم نباش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد