معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم

معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم

اگر می‌خواهید معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم را خیلی خوب یاد بگیرید لازم است که واژه‌ها را داخل متن یاد بگیرید و نه تک به تک. همچنین استفاده از انواع راهکارها و تکنیک‌ها نیز مهم است. پس در ادامه همراه ما باشید تا با اصول یادگیری واژگان بیشتر آشنا شوید.

همیشه به یاد داشته باشید که هر چقدر هم که گرامر شما در زبان انگلیسی خوب باشد، اگر واژه‌ها را خوب بلد نباشید کاملا بی اهمیت خواهد شد. اگر واژه‌ای نباشد قطعا گرامر هم بی معنی خواهد شد. بنابراین یادگیری کلمات و معانی آن‌‍‌ها اهمیت زیادی دارد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

نکاتی برای یادگیری لغات جدید

یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم گاهی اوقات می‌تواند بسیار دشوار باشد. اغلب شما ساعت‌ها خود را عذاب می‌دهید و سعی می‌کنید هر کلمه را به خاطر بسپارید. با این وجود، این اتفاق می‌افتد که فرد دوباره کلمه را فراموش می‌کند. سپس در حین نوشتن یا صحبت کردن با درماندگی به دنبال واژگان مناسب می‌گردید.
این وضعیت ناراحت کننده است؛ اما می‌توان از آن اجتناب کرد. برای اینکه دیگر این اتفاق نیفتد و بتوانید در طولانی مدت دایره لغات را در ذهن خود نگه دارید، استراتژی‌های یادگیری زیادی وجود دارد که به شما در یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم کمک می‌کند. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که به راحتی قابل اجرا هستند.

از معجزه رنگ‌ها استفاده کنید

هنگام نوشتن کلمات جدید باید از رنگ‌های مختلف استفاده کرد. با استفاده از رنگ‌ها به خاطر سپردن مطالب جدید آسان‌تر می‌شوند. به عنوان مثال اسامی‌مذکر با آبی، مؤنث با قرمز و خنثی با سبز نوشته می‌شوند. بنابراین می‌توانید بلافاصله و به راحتی لغات را به خاطر بسپارید.

همیشه واژگان را با متن یاد بگیرید

به خاطر سپردن لیست‌های طولانی واژگان اغلب به بهترین نتایج منجر نمی‌شود. فهرستی با دو ستون، که در آن کلمه به زبان انگلیسی و در ستون دیگر به زبان مادری است، اغلب باعث ایجاد مشکل می‌شود. گاهی اوقات کلمات در یک زبان معانی متفاوتی دارند یا این کلمه در زبان مادری وجود ندارد.

همیشه واژگان را با متن یاد بگیرید

بنابراین نوشتن لغات زبان انگلیسی در یک جمله، متن یا در یک عبارت پرکاربرد (مثلا ترکیب اسم و فعل) بسیار مؤثرتر است.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

استفاده از کارت و عکس

وقتی یک تصویر در ذهن داشته باشید، مغز کلمه را بهتر حفظ می‌کند. هنگام یادگیری با کارت، تصاویر می‌توانند به یادگیری کمک کنند. یک عکس در یک طرف کارت چاپ یا نقاشی شده است و کلمه در طرف دیگر است. شما همچنین می‌توانید از کارت‌ها به عنوان یک بازی استفاده کنید.

پرهیز از ترجمه

ترجمه به زبان مادری مؤثرترین راه نیست. برای درک بهتر یک کلمه، نوشتن مثال‌هایی برای کلمه، به ویژه برای اصطلاحات عمومی‌ مانند وسایل نقلیه (خودرو) همیشه کمک می‌کند. کلماتی با معنی یکسان (مترادف) نیز برای گسترش دایره واژگان و آشنایی با انواع مختلف کلمات مشابه خوب هستند.

این باعث افزایش دایره لغات و همچنین نوشتن بهتر می‌شود. بنابراین شما در یک برگه یا کارت خلاصه کرده‌اید که کلمه به کدام حوزه موضوعی تعلق دارد و چه جایگزین‌هایی برای آن وجود دارد.

از کلمات جدید استفاده کنید

هرچه بیشتر از یک کلمه استفاده کنید، آن کلمه بهتر یاد گرفته می‌شود. خواندن به تنهایی برای یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم کافی نیست. استفاده منظم شفاهی یا نوشتاری از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی لغات جدیدی را یاد گرفتید، باید آن‌ها را نیز با پشتکار استفاده کنید؛ چه در کلاس یا در خانه با دوستان.

از کلمات جدید استفاده کنید

با دوستان خود صحبت کنید، هنگام خرید یا در نانوایی از کلمات جدید استفاده کنید، اما مهم این است که صحبت کنید و بنویسید.

از کلمات انگلیسی درون جمله استفاده کنید

برخی از دانش‌آموزان فکر می‌کنند که اگر کلمات را دانه به دانه بخوانند بهتر می‌توانند آن‌ها را حفظ کنند. اما این یک فکر اشتباه است. زیرا زمانی که با کاربرد کلمه درون جمله آشنا بشین راحت‌تر می‌توانید معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم را دریابید.

گاهی ممکن است که یک کلمه چند معنی داشته باشد. به همین دلیل می‌گوییم که بهتر است کلمات را درون جمله قرار دهید و سپس تمامی جمله را ترجمه کنید. ولی زیر کلمه‌ مورد نظر خط بکشید یا اینکه آن را با رنگ دیگری بنویسید.

برای یادگیری بهتر بازی کنید

بچه‌های یازدهم ممکن است بگویند که دیگر سنی از آن‌ها گذشته و زمانی برای بازی ندارند. اما خودتان هم بهتر می‌دانید که با بازی کردن خیلی راحت‌تر می‌توانید کلمات انگلیسی یازدهم را یاد بگیرید.

در ضمن منظورمان از بازی آتاری نیست! بعضی از بازی‌هایی که می‌توانید برای افزایش یادگیری لغات زبان انگلیسی یازدهم استفاده کنید به شرح زیر هستند:

  • Crosswords؛
  • hangman؛
  • memrise؛
  • wordle؛
  • Scattergories؛
  • Word Association؛

با خودتان به انگلیسی حرف بزنید یا فکر کنید

خیلی از ما ساعات زیادی از روز را درگیر فکر کردن و حرف زدن با خودمان هستیم. اگر قصد یادگیری لغات زبان انگلیسی یازدهم را دارید، می‌توانید بسیاری از این مواقع که در حال فکر کردن یا صحبت با خودتان هستید را به زبان انگلیسی انجام دهید.

این کار انگیزه شما را هم برای یادگیری بیشتر می‌کند. چرا که ممکن است حین صحبت کردن با خودتان در معنی یک کلمه یا تلفظ صحیح آن دو به شک شوید به دنبال جواب بگردید. همواره گفته شده که این مدل از دنبال جواب گشتن بیشترین تاثیر را در یادگیری دارد؛ چرا که دانش‌آموز خود به دنبال کشف جواب رفته است و کسی او را مجبور به این کار نکرده است.

تکرار مکرر واژگان

تکرار مکرر واژگان کلید یادگیری است. اگر کلمات جدید را مرتبا تکرار نکنید، به سرعت آن‌ها را فراموش خواهید کرد. استفاده از فلش کارت به شما در این باره کمک زیادی می‌کند.

صبر داشته باشید

یادگیری لغات زبان انگلیسی یازدهم نیاز به صبر و حوصله داره. به هر حال شما با تعداد خیلی زیادی از کلمات آشنا می‌شوید که حفظ کردن آن‌ها ممکن است کمی سخت باشد.

اما با داشتن رویکرد مفهومی خواندن و داشتن صبر و حوصله به مرور می‌توانید این کلمات را فرا بگیرید. 

زبان انگلیسی یک معقوله فرّار است؛ پس اگر با عجله به دنبال یادگیری آن باشید، خیلی به سرعت هم آن‌ها را فراموش می‌کنید.

هرچقدر که سطح زبان شما بالاتر بره پیچیدگی‌های آن هم بیشتر میشه. به همین دلیل یادگیری معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم ممکنه نیاز به تمرین بیشتر داشته باشد.

همچنین دانش‌آموزانی که تا به این مقطع تمرین زیادی نداشتند و کلاس زبان هم نرفتند ممکنه برای یادگیری لغات زبان انگلیسی یازدهم به زمان بیشتری برای مطالعه و تمرین نیاز داشته باشند.

سخن پایانی در مورد معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم

گسترش دامنه لغات زبان انگلیسی تلاش زیادی می‌طلبد و هیچ ترفند جادویی، هیچ استراتژی مخفی یا نوشدارویی وجود ندارد. هر کس باید خودش بفهمد که کدام روش برای او مناسب‌تر است. اما صبر، اهداف واقع بینانه، و پاداش برای دستیابی به آن‌ها، همه بخشی از یک استراتژی خوب است.

در این مقاله برخی از راهکارهایی که با آن می‌توان سریع‌تر و بهتر معانی لغات زبان انگلیسی یازدهم را فرا گرفت تشریح شد.

بله، یادگیری لغات تاثیر مستقیم در یادگیری گرامر و به طور کلی مکالمه و دیگر ابعاد زبان انگلیسی دارد. پس باید خوب آن‌ها را یاد بگیرید.

در این مقاله راه‌های به خاطر سپردن کلمات زبان انگلیسی را برای شما شرح داده‌ایم.

گروه آموزشی پرش در این نوشتار معنی لغات زبان انگلیسی یازدهم را به صورت یک فایل رایگان آماده کرده است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد