معرفی دانشگاه شهید بهشتی

معرفی دانشگاه شهید بهشتی

موقع انتخاب رشته، همیشه دانشگاه‌های تهران جزء گزینه‌های جذاب داوطلبان کنکور به حساب میان. دانشگاه شهید بهشتی، یکی از این دانشگاه‌ها است که طرفداران زیادی داره. علت اون هم جایگاه علمی، امکانات عالی و کیفیت بالای آموزشی این دانشگاهه. ما توی این مقاله، درباره ویژگی‌های دانشگاه شهید بهشتی اطلاعات بیشتری به شما میدیم؛ همچنین شما می‌تونید برای اطلاع بیشتر از ویژگی‌های سایر دانشگاه‌ها، مقالاتی مانند معرفی دانشگاه خوارزمی رو مطالعه کنین؛ برای اطلاعات بیشتر، تا ادامه همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

توی این مقاله قراره به معرفی دانشگاه شهید بهشتی که یکی از دانشگاه‌های دولتی و بزرگ تهرانه، بپردازیم. پردیس اصلی این دانشگاه توی شمال شهر تهران و منطقه خوش‌ آب و هوای اوین قرار گرفته، و حدود 70 هکتار مساحت داره. دانشگاه شهید بهشتی رشته‌های متنوعی رو ارائه میکنه، که از فنی مهندسی تا علوم انسانی رو در بر میگیره. پذیرش دانشجو توی این دانشگاه به صورت روزانه، شبانه و مجازی انجام میشه.

این دانشگاه یکی از معتبرترین مراکز علمی ایرانه و مقالات فراوانی رو توی نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسونده. تلاش میکنیم توی این مقاله، اطلاعات مفیدی از این دانشگاه رو در اختیار شما کنکوری عزیز، قرار بدیم.

تاریخچه دانشگاه شهید بهشتی

این دانشگاه سال 1338 با عنوان دانشگاه ملی تاسیس شد. اون زمان به دانشگاهی ملی میگفتن که با شهریه دانشجویان و بدون کمک دولت اداره میشد. اما سال 1353 قانونی تصویب شد که تحصیل رو برای همه رایگان میکرد، و اونجا بود که شهریه این دانشگاه برداشته شد.

پس از انقلاب، اسم این دانشگاه به شهید بهشتی تغییر کرد؛ و توی سال 64، دانشکده‌های پزشکی و پیراپزشکی از اون جدا شدن تا زیر نظر وزارت بهداشت اداره بشن. این دانشگاه از 4 پردیس و 19 دانشکده تشکیل شده. پردیس فنی‌ مهندسی شهید عباسپور که در شرق تهران و منطقه حکیمیه قرار گرفته، بزرگترین زیرمجموعه این دانشگاه محسوب میشه؛ که هدف اصلی اون کمک به صنعت آب و برقه.

از شخصیت‌های شاخص فارغ‌التحصیل این دانشگاه میشه به محمدجواد آذری جهرمی، گلاب آدینه، علیرضا خمسه و فاضل نظری اشاره کرد. در ادامه مقاله، معرفی دانشگاه شهید بهشتی رو، با جزئیات بیشتری انجام میدیم.

دانشکده‌ ها و پژوهشکده‌ های دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی شامل 19 دانشکده و 9 پژوهشکده میشه، که همه اون‌ها رو براتون لیست کردیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

دانشکده‌ ها

دانشگاه شهید بهشتی شامل 4 مجموعه دانشکده میشه، که در ادامه اون‌ها رو معرفی میکنیم.

دانشکده‌ های دانشگاه شهید بهشتی

  • دانشکده‌های فنی و مهندسی
دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی
دانشکده مهندسی برق (الکترونیک – مخابرات)
دانشکده مهندسی برق (کنترل – قدرت)
دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست
دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر
دانشکده مهندسی هسته‌ای
دانشکده فناوری‌های نوین و مهندسی هوافضا
دانشکده معماری و شهرسازی

 

  • دانشکده‌های علوم انسانی
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانشکده حقوق
دانشکده الهیات و ادیان

 

  • دانشکده‌های علوم اجتماعی و رفتاری
دانشکده علوم ورزشی و تندرستی
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
دانشکده مدیریت و حسابداری
دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی

 

  • دانشکده‌های علوم پایه
دانشکده علوم ریاضی
دانشکده فیزیک
دانشکده علوم و فناوری زیستی
دانشکده علوم شیمی و نفت
دانشکده علوم زمین

 

همونطور که دیدین، این دانشگاه طیف متنوعی از علوم رو آموزش میده و شما از هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی، امکان حضور توی دانشگاه شهید بهشتی رو دارین. دانشگاه شهید بهشتی توی مقطع ارشد و دکتری هم پذیرش دانشجو انجام میده.

پژوهشکده‌ ها

دانشگاه شهید بهشتی 9 پژوهشکده هم داره که کارهای تحقیقاتی انجام میدن. مثلاً پژوهشکده فضای مجازی به انجام پژوهش‌های بنیادی با هدف تولید دانش و تربیت نیروی انسانی در حوزه فضای مجازی میپردازه، تا به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک بکنه. شما با قبولی توی مقطع ارشد یا دکتری، می‌تونین با این پژوهشکده‌ها همکاری کنین.

در ادامه، میتونین لیست پژوهشکده‌ های دانشگاه شهید بهشتی رو مشاهده کنین:

پژوهشکده فضای مجازی

پژوهشکده گیاهان و مواد دارویی
پژوهشکده علوم محیطی
پژوهشکده علوم شناختی و مغز
پژوهشکده‌های علوم و فناوری‌های پزشکی
پژوهشکده برق
پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری
پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن
پژوهشکده خانواده

پذیرش مجازی دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهیدبهشتی از سال 1385 دوره‌های مجازی خودش رو راه‌اندازی کرده. این دوره‌های معتبر که توی 28 رشته مقطع ارشد برگزار میشن، امکان مناسبی رو برای افرادی که نمیتونن به صورت حضوری تحصیل کنن، فراهم کرده. اساتید این دوره‌ها، همون اساتید دوره حضوری دانشگاه شهید بهشتی هستن. همچنین، افراد شاغل میتونن توی دوره‌های کوتاه‌مدت و تک‌درس این دانشگاه شرکت کنن.

جایگاه علمی دانشگاه شهید بهشتی

جایگاه علمی دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین مراکز علمی ایران محسوب میشه. این دانشگاه توی رتبه‌بندی تایمز سال 2016، تونست جزء 801 – 900 دانشگاه برتر جهان قرار بگیره. همچنین طبق رتبه‌بندی معتبر QS، دانشگاه شهید بهشتی از 2017 به مدت دو سال متوالی، پنجمین دانشگاه برتر ایران لقب گرفته. دانشگاه شهید بهشتی توی رتبه‌بندی موضوعی ISC (پایگاه استنادی جهان اسلام) سال 2021 هم رتبه‌های خوبی کسب کرده و مثلاً در رشته مهندسی عمران، ریاضی و برق، تونسته جایگاه خودش رو ارتقا بده.

رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه شهید بهشتی

به خاطر جایگاه علمی بالا و قرار گرفتن در تهران، رقابت سنگینی برای ورود به دانشگاه شهید بهشتی وجود داره. برای قبولی توی دوره‌های روزانه این دانشگاه نیاز به رتبه بسیار خوبی هست. البته، شما میتونین با پرداخت شهریه و با رقابت کمتری، توی دوره شبانه این دانشگاه پذیرفته بشین. اما توی این شرایط باید قید خوابگاه رو بزنین، چون این امکان فقط برای دانشجویان روزانه برقراره.

ما برای نمونه، رتبه حدودی قبولی کنکور 1402 رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی رو بهتون نشون میدیم.

رتبه حدودی / منطقه منطقه 1 منطقه 2 منطقه 3
رتبه حدودی کشوری 460 – 830 1400 – 2700 4700 – 5700
رتبه حدودی منطقه 280 – 540 450 – 870 430 – 550

 

امکانات دانشگاه و پردیس شهید عباسپور

دانشگاه شهید بهشتی یکی از بزرگترین و زیباترین دانشگاه‌های ایرانه که در شمال شهر تهران قرار گرفته. این دانشگاه امکانات آموزشی و رفاهی خوبی رو به دانشجویانش ارائه می‌کنه، که ازجمله اون‌ها میشه به خوابگاه‌های دانشجویی، چمن فوتبال و استخر شنا، اشاره کرد.

امکانات دانشگاه شهید بهشتی
دقت کنین که بعضی از رشته‌های دانشگاه شهید بهشتی مثل مهندسی برق و مکانیک، توی پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور هم ارائه میشن. شما باید موقع انتخاب رشته به این تفاوت توجه کنین؛ چرا که این دو مجموعه توی نقاط بسیار دوری از هم ساخته شدن؛ و پردیس عباسپور توی شرق تهران و منطقه حکیمیه قرار گرفته.

هرچند پردیس شهید عباسپور هم مجموعه معتبری در حوزه فنی مهندسی کشور محسوب میشه، اما اگه به امید قبولی توی دانشگاه شهید بهشتی اونجا برین، ممکنه باعث دلسردیتون بشه.

جمع‌بندی معرفی دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر تهرانه، که شهرت و اعتبار زیادی داره. این دانشگاه رشته‌های متنوعی رو ارائه میکنه، که شامل فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و علوم اجتماعی میشه. قبولی این دانشگاه هم از طریق کنکور سراسری و هم بدون کنکور انجام میشه؛ اما توجه کنین که برای قبولی بدون کنکور باید شهریه پرداخت کنین.

این دانشگاه جایگاه علمی بالایی داره، و اساتید برجسته‌ای توی اون تدریس و تحقیق انجام میدن. برای قبولی توی دوره روزانه دانشگاه شهید بهشتی، باید رتبه خوبی رو توی کنکور سراسری کسب کنین. این دانشگاه توی مکان بسیار مناسبی احداث شده و امکانات آموزشی و رفاهی خوبی رو به دانشجویانش ارائه میکنه. ما توی این مقاله از گروه آموزشی پرش، سعی کردیم اطلاعات کاملی رو در رابطه با این دانشگاه در اختیار شما قرار بدیم.

مجموعه شهید عباسپور با دانشگاه شهید بهشتی ادغام شده و پردیس اون به حساب میاد. اما مکان اون فاصله زیادی با پردیس دانشگاه شهید بهشتی داره و شرق تهران واقع شده.

بله. این دانشگاه دوره‌های مجازی معتبری رو توی مقطع کارشناسی ارشد برگزار میکنه.

رتبه‌بندی‌های مختلفی برای تعیین جایگاه دانشگاه شهید بهشتی وجود داره. اما به طور کلی میشه گفت، این دانشگاه جزء 10 دانشگاه برتر ایران به حساب میاد.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد