مشاوره کنکور تجربی

مشاوره کنکور تجربی

مشاوره کنکور تجربی موضوع مهمی است که می‌تواند به موفقیت دانش‌آموزان رشته تجربی کمک کند. با توجه به تغییرات اساسی کنکور امسال، اکثر دانش‌آموزان به دنبال نکات مهم مشاوره‌ای در این حوزه آموزشی هستند؛ نکات مهمی که می‌تواند در قبولی دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

دانش‌آموزان عزیز باید به این نکته مهم توجه کنند که مشاور کنکور یک موضوعی کاملا تخصصی است؛ به همین دلیل، بهتر است که در انتخاب مشاور به تمام مسائل توجه کنند. ما در این مقاله نکات مهم و طلایی مشاوره را بررسی می‌کنیم؛ اگر شما نیز تمایل دارید با نکات مهم بهترین مشاوره کنکور تجربی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

نکات مهم در مشاوره کنکور تجربی

آشنایی با نکات مهم مشاوره کنکور تجربی، به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد که به شکل بهتری بتوانند برای آزمون سراسری آماده شوند. آگاهی و شناخت درست قبل از انجام هر کاری به موفقیت افراد کمک می‌کند. آزمون سراسری نیز از این قاعده مهم مستثنی نیست؛ به همین دلیل بهتر است که داوطلبان رشته تجربی با تمام فنون و تکنیک‌های قبولی در کنکور آشنا شوند.

شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت

شناخت نقاط ضعف و قوت از مهم‌ترین نکات مشاور کنکور تجربی است. دانش‌آموزان عزیز باید برای موفقیت در آزمون سراسری ابتدا نقاط قوت و ضعف خود را به درستی بشناسند و با ارائه راهکار‌های درست و اصولی نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنند. متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان با تمرکز زیاد روی نقاط ضعف، انگیزه خود را از دست می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که از ادامه درس خواندن دلسرد شوند.

یادتان باشد که تمرکز روی نقاط ضعف به پیشرفت تحصیلی شما کمک نمی‌کند؛ بلکه باعث کاهش عملکرد شما در کنکور می‌شود.

انتخاب یک منبع آموزشی مناسب؛ مشاوره کنکور تجربی

یک منبع آموزشی مناسب بهترین راه برای موفقیت دانش‌آموزان است. بسیاری از دانش‌آموزان منابع متعددی را برای مطالعه تهیه می‌کنند. بدون شک کتاب‌های آموزشی مختلف، جزوات آموزشی و کلاس‌های کنکور به پیشرفت درسی دانش‌آموزان کمک می‌کند؛ اما، مسئله این است که تهیه تمام این منابع باعث سردرگمی دانش‌آموزان می‌شود. دانش‌آموزان باید بهترین منابع کنکور تجربی را مطالعه کنند.

انتخاب یک منبع آموزشی مناسب

انتخاب هوشمندانه برای تهیه یک منبع آموزشی گامی مهم برای موفقیت دانش‌آموزان است. بسته‌های جامع کنکور پرش با ارائه تدریس کامل تمامی مطالب و آموزش تخصصی مهارت‌های تست‌زنی یک انتخاب درست برای دانش‌آموزان است. در این بسته آموزشی، داوطلبان کنکور این امکان را دارند که تمامی مطالب را به صورت ترکیبی یاد بگیرند. موضوعی که تاثیر مثبتی در روند تحصیلی دانش‌آموزان دارد.

یادگیری تکنیک‌های تست‌زنی؛ مشاوره کنکور تجربی

بارها درباره این موضوع صحبت کردیم که کنکور یک آزمون تست محور است. دانش‌آموزان برای قبولی در کنکور باید به صورت تخصصی روش‌ها و تکنیک‌های تست‌زنی را بشناسند. متاسفانه در سیستم آموزشی مدرسه، خیلی به روش‌های تست‌زنی توجه نمی‌شود و این موضوع باعث می‌شود که اکثر دانش‌آموزان در جلسه آزمون مشکلات زیادی را تجربه کنند.

داوطلبان عزیز باید در برنامه‌ریزی روزانه خود زمانی را به تست‌زنی اختصاص دهند. استمرار در تست‌زنی به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که در جلسه آزمون زمان را به شکل بهتری مدیریت کنند.

توجه دقیق به بودجه‌بندی دروس

یکی دیگر از فنون مشاوره کنکور تجربی، توجه دقیق به بودجه‌بندی سوالات است. دانش‌آموزان با انجام این کار می‌توانند زمان‌شان را به شکل بهتری صرف مطالعه مطالب مهم‌تر کنند. تمامی داوطلبان کنکور باید به صورت دقیق از بودجه‌بندی سوالات باخبر شوند. این موضوع به بهبود عملکرد دانش‌آموزان کمک می‌کند.

برنامه‌ریزی هنگام مطالعه؛ مشاوره کنکور تجربی

داوطلبان برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند. درس خواندن با برنامه‌ریزی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که زمان‌بندی درست‌تری در مطالعه دروس داشته باشند. اطلاع از نکات کلیدی برنامه‌ریزی کنکور، به داوطلبان این فرصت را می‌دهد که بتونن با سبک بهتری درس بخوانند.

برنامه‌ریزی هنگام مطالعه

بدون داشتن برنامه مشخص و دقیق، دانش‌آموزان نمی‌توانند مدیریت زمان مناسبی هنگام مطالعه کردن داشته باشند. برای داشتن یک برنامه دقیق بهتر است که داوطلبان از یک مشاور تخصصی کاربلد کمک بگیرند. با توجه به نیاز اکثر داوطلبان کنکوری، گروهی آموزشی پرش با برگزاری جلسات مشاور تحصیلی، این نیاز دانش‌آموزان را برطرف کرده است.

تمرکز کافی هنگام مطالعه؛ مشاوره کنکور تجربی

تمرکز شرط اصلی یادگیری مطالب آموزشی است. بسیاری از دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف مطالعه می‌کنند اما به دلیل عدم تمرکز کافی، مباحث را به درستی یاد نمی‌گیرند. بهتر است دانش‌آموزان به این نکته مهم توجه کنند که برای یادگیری درست بهتر است در قدم اول با تکنیک‌های افزایش تمرکز آشنا شوند.

اهمیت مشاوره کنکور تجربی

دانش‌آموزان با ورود به مقطعه متوسطه دوم، با حجم زیادی از دروس مواجه می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که زمان کافی برای مطالعه مطالب درسی نداشته باشند. در اکثر اوقات، دانش‌آموزان با نزدیک شدن به کنکور دچار استرس و نگرانی می‌شوند و همه این مسائل باعث می‌شود که برای مدیریت اوضاع به یک مشاور تحصیلی کار‌بلد نیاز داشته باشند.

اهمیت مشاوره کنکور تجربی

مشاورین مثل یک راهنما به دانش‌آموزان رشته تجربی کمک می‌کنند که چالش‌های مسیر تحصیلی خود را به درستی بشناسند و بتوانند با راهکار‌های درست بهترین عملکرد را در این راه داشته باشند.

مشاوره کنکور تجربی نقش پررنگی در موفقیت داوطلبان رشته تجربی دارد که ما در این قسمت نقش مشاورین در قبولی دانش‌آموزان را بررسی می‌کنیم.

کنترل استرس و اضطراب دانش‌آموزان

آزمون سراسری یک اتفاق مهم در دوران تحصیلی دانش‌آموزان است. اکثر دانش‌آموزان تجربی با آرزوی قبولی در رشته‌های پزشکی وارد این مقطع تحصیلی می‌شوند؛ اما، به دلیل حجم بالای مطالب آموزشی استرس و اضطراب زیادی را در این دوران تجربه می‌کنند.

استرس عاملی مهم برای عدم موفقیت در کنکور است؛ موضوعی که باید به درستی کنترل و مدیریت شود. مشاورین تحصیلی با ریشه‌یابی درست این موضوع و ارائه راهکار‌های درست و اصولی، اضطراب دانش‌آموزان را کنترل می‌کنند. بدون شک، این مسئله به داوطلبان کمک می‌کند که با تمرکز بهتری بتوانند سر جلسه آزمون شرکت کنند.

ارائه برنامه‌ریزی درست برای دانش‎‌آموزان

یکی دیگر از دلایل اهمیت مشاوره کنکور تجربی، تنظیم برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان است. همانطور که گفتیم اکثر دانش‌آموزان برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه مطالب درسی خود ندارند. این موضوعی است که اگر برطرف نشود مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

در بسیاری از اوقات، دانش‌آموزان زمان زیادی را به مطالعه یک درس اختصاص می‌دهند، این در حالی است که زمان مفید یادگیری بسیار کم‌تر از زمان مطالعه همان مطلب درسی است. مشاورین با تنظیم یک برنامه درست و اصولی، زمان‌بندی مناسبی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. این موضوعی است که نقش کلیدی در موفقیت دانش‌آموزان دارد.

اطلاع کامل از تمام تغییرات کنکور

مدت‌ها بود که صحبت‌های زیادی از تغییرات کنکور شنیده می‌شد؛ حذف دروس عمومی، افزایش تاثیر معدل و برگزاری کنکور در دو مرحله از جمله مسائلی بودند که از مدت‌ها قبل، موضوع داغ پیرامون کنکور بود.

در آزمون سراسری امسال تغییرات اساسی اتفاق افتاد. این موضوع داوطلبان رشته تجربی را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرد. در چنین حالتی داوطلبان خیلی بیشتر از قبل به کمک مشاورین نیاز داشتند. داوطلبان با اطلاع از تغییرات کنکور می‌توانند با دید بهتری در آزمون سراسری شرکت کنند.

مشاورین کنکور تجربی با شناخت درست این تغییرات به عنوان یک راهنما در این مسیر همراه دانش‌آموزان هستند.

ایجاد انگیزه بیشتر در دانش‌آموزان

بسیاری از دانش‌آموزان با ورود به مقطع متوسطه اول، انگیزه خود را برای درس خواندن از دست می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که در ادامه در عملکرد تحصیلی خود با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. مشاورین در کنار توجه به شرایط تحصیلی دانش‌آموزان، به موضوعات بالینی نیز توجه می‌کنند. بی‌انگیزگی دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که محور اصلی کار مشاورین است.

کنترل وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان

ارزیابی عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان از جمله موضوعات مهمی است که مشاورین برای کنترل شرایط تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌دهند. در اکثر اوقات، دانش‌آموزان برای بهتر شدن وضعیت تحصیلی خود نیاز به نظارت مشاورین دارند.

مشاورین با بررسی نمودار تحصیلی دانش‌آموزان کنکوری، نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان را به درستی بررسی کرده و با پیشگیری به موقع از افت تحصیلی دانش‌آموزان جلوگیری می‌کنند.

ویژگی‌های یک مشاور تحصیلی خوب

همانطور که می‌دانید آزمون سراسری از مهم‌ترین اتفاقات دوران تحصیلی دانش‌آموزان است. یک آزمون سرنوشت‌ساز که موفقیت در آن می‌تواند نقش پررنگی در مسیر زندگی افراد داشته باشد. بسیاری از دانش‌آموزان در دوران تحصیل خود به دنبال یک مشاور تحصیلی کاربلد هستند؛ مشاوری که با ارائه راهکار‌های درست، مسیر موفقیت را برای دانش‌آموزان تضمین کند.

ویژگی‌های یک مشاور تحصیلی خوب

برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید بهتر است در قدم اول ویژگی‌های بهترین مشاور کنکور تجربی را بشناسید.

قدرت شناخت دانش‌آموزان

هر دانش‌آموزی ویژگی‌های فردی مختص به خود را دارد و این موضوعی است که مشاورین باید به آن توجه کنند. مشاورین برای تنظیم برنامه‌ریزی باید در قدم اول ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان را به درستی بشناسند و مطابق با این ویژگی‌ها برنامه‌‌ریزی اصولی تنظیم کنند.

متاسفانه بسیاری از مشاورین یک برنامه‌ ثابت را برای همه دانش‌آموزان به صورت یکسان در نظر می‌گیرند، این در صورتی است که ویژگی‌‌های فردی دانش‌آموزان با هم متفاوت است. مشاورین با توجه به همین موضوع می‌توانند برنامه قابل اجرایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

داشتن تجربه کافی

دانش‌آموزان عزیز بهتر است بدانند در حوزه مشاوره تحصیلی، تجربه حرف اول را می‌زند. یک مشاور کنکور تجربی خوب، باید تجربه کافی در حوزه کنکور را داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که دانش‌آموزان با خیال راحت‌تری به مشاور خود اعتماد کنند. داشتن تجربه یک ویژگی مهم در مسیر موفقیت دانش‌آموزان است.

برقراری ارتباطی موثر با دانش‌آموزان

مشاورین باید با دانش‌آموزان ارتباط خوبی برقرار کنند. دانش‌آموزان در دوران حساس کنکور نیاز دارند که با یک مشاور در ارتباط باشند. صحبت و بیان مشاور انگیزه‌ای مهم برای دانش‌آموزان است. کلامی اثرگذار و آرامش‌بخش به داوطلبان کنکور این فرصت را می‌دهد که با تسلط بیشتری درس بخوانند و عملکرد بهتری داشته باشند. وجدان کاری و برقراری ارتباطی موثر از جمله ویژگی‌های مهم مشاور تحصیلی است.

جمع‌بندی مشاوره کنکور تجربی

مشاوره کنکور تجربی موضوعی مهم است که به موفقیت داوطلبان در کنکور کمک می‌کند. دانش‌آموزان با شناخت راهکار‌های درست مشاوره، می‌توانند استراتژی بهتری برای کنکور داشته باشند. انتخاب یک مشاور تخصصی عاملی مهم در موفقیت داوطلبان است.

گروه آموزشی پرش با برگزاری جلسات تخصصی مشاوره این فرصت را به دانش‌آموزان می‌دهد که با روش‌های بهتری بتوانند درس خواندن را تجربه کنند. برای ارتباط با مشاورین پرش کافی است همین حالا شماره خود را در کادر زیر وارد کنید.

مشاورین با ارائه نکات مهم تحصیلی و انگیزشی از استرس و اضطراب دانش‌آموزان جلوگیری می‌کنند.

شناخت ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان و تجربه و تخصص لازم در این زمینه از جمله ویژگی‌های یک مشاور کاربلد است.

کنکور یک آزمون تستی است؛ به همین دلیل دانش‌آموزان باید تکنیک‌ها و روش‌های تست‌زنی را بشناسند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

4 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره کنکور تجربی»

  1. آواتار یحیی دادخواه
    یحیی دادخواه

    ممنون از اینکه نکات رو انقدر شفاف گفتید، من یه مقاله ای توی سایت افق اقتصادی میخوندم نوشته بود خیلی از مشاورای فعلی صرفا بدون وجود تخصص خاصی و با تکیه بر تخصص دیجیتال مارکتینگی که دارن وارد این حوزه مهم شدن که به نظرم خیلی درسته

    1. آواتار نیما رستاک
      نیما رستاک

      سلام جناب دادخواه روزتون بخیر.
      متاسفانه در حال حاضر توی هر حوزه ای، چه اقتصاد چه تحصیل چه حوزه های دیگه، افراد زیادی هستن که ادعای کارشناس بودن می کنن اما صرفا به دنبال جذب پئول هستن. خدارو شکر مجموعه ما چندین ساله داره کار میکنه و به صورت تخصصی بحث مشاوره تحصیلی رو دنبال میکنه.

  2. آواتار Sahar

    سلام سحر هستم یازدهم تجربی ؛
    میخواستم بدونم که مشاورین برنامه ریزی تون چجوری هستن و توی چه سطحی هستن .
    من توی برنامه ریزی کردن خیلی مشکل دارم و متاسفانه هنوز به طور جدی برای کنکور شروع نکردم ، میخواستم شماره ی یکی از مشاورین یا یکی از اساتید رو داشته باشم که باهاشون صحبت کنم و اگر نیاز شد ثبت نام کنم .

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام سحر جان.
      مشاورین ما بهت یاد میدن که چطوری با توجه به سطح درسیت و نقاط ضعف و قوتت برای خودت برنامه ریزی کنی. این میشه یه برنامه ریزی منحصر به فرد که مخصوص خودته و با عمل بهش حتما جواب میگیری. شماره تلفنت رو وارد باکس شماره کن تا مشاورین ما در اسرع وقت باهات تماس بگیرن عزیزم. 🌹🎯

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد