بهترین منابع کنکور انسانی

بهترین منابع کنکور انسانی 1403-1404

آزمون سراسری علوم انسانی هر ساله داوطلبان زیادی را به سمت این رقابت فشرده می‌کشاند که قبولی در آن علاوه بر برنامه‌ریزی صحیح، درس خواندن مداوم و یادگیری تکنیک‌های تست‌زنی مستلزم انتخاب منابع مناسب نیز است. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا رازهای انتخاب منابع خوب و مناسب را با شما در میان بگذاریم.

ما در این قسمت آخرین تغییرات آزمون سراسری را بررسی می‌کنیم؛ همچنین داوطلبان می‌توانند از بودجه‌بندی کنکور انسانی با خبر شوند. به طور کلی، هر گونه تغییراتی که توسط سازمان سنجش اعلام شود، متعاقبا در همین جا اطلاع رسانی می‌شود.

آمادگی برای شرکت در کنکور لازمه تهیه منابع خوب است که این کار با شناخت خود و بررسی سطح علمی شما میسر می‌شود. بنابراین لازم است قبل از اینکه نسبت به تهیه منابع برای خود اقدام کنید، وضعیت درسی خود را بررسی کنید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

بهترین منابع کنکور انسانی

بهترین منابع کنکور انسانی 1403-1404 موضوعی است که ما در این مقاله به بررسی کامل آن می‌پردازیم. به طور کلی، امسال دومین سالی است که دروس عمومی از رقابت کنکور حذف شده‌ است و داوطلبان برای آمادگی در آزمون سراسری تنها باید به مطالعه دروس اختصاصی بپردازند.

با نزدیک شدن به سال کنکور بسیاری از داوطلبان تمایل دارند با منابع کنکور آشنا شوند. اطلاع از منابع کنکور انسانی به داوطلبان این امکان را می‌دهد که بتوانند با تمرکز بهتری درس بخوانند. ما در این قسمت ویژگی‌های بهترین منابع کنکور را بررسی می‌کنیم برای اطلاع دقیق‌تر پیشنهاد می‌کنم تا ادامه همین مطلب همراه ما باشین.

بسیاری از دانش‌آموزان در اواسط سال تصمیم می‌گیرند که به مشاور رجوع کنند در حالی‌که از منابع خود ناراضی هستند. این مسئله موجب می‌شود تا این افراد نتوانند پیشرفت کنند و درصد و تراز خود را ارتقا دهند. اگر می‌خواهید که به این نقطه نرسید لازم است نکاتی را در مسیری که پیش رو دارید  برای انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی در نظر بگیرید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت:

گام نخست برای انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی 1403-1404

نخستین کاری که شما در ابتدای برنامه‌ریزی کنکور باید انجام دهید انتخاب منبعی کامل و جامع متناسب با سطح شماست. این منبع نه تنها نباید موجب خستگی و دلزدگی شما شود بلکه باید طوری باشد که هر وقت به آن مراجعه می‌کنید انگیزه‌ای تازه در شما ایجاد کند.

گام نخست برای انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی

داشتن منبع تست الزامی است

با شروع اجرای برنامه خود برای مطالعه کتاب‌های درسی، داشتن کتاب‌های کمک درسی و تست نیز از الزامات است. تصور کنید در بهترین کلاس‌های خصوصی ثبت‌نام کرده‌اید و بهترین اساتید را برای خود گرفته‌اید اما کتاب مناسبی برای تست نداشته باشید؛ به نظر شما جای پیشرفتی برایتان می‌ماند؟ خیر. به همین سادگی.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

پس با تهیه منبع تست مناسب هم به خودتان کمک می‌کنید، هم برای زمانی که می‌گذارید ارزش قائلید و هم برای زحماتی که اساتید شما برایتان می‌کشند احترام قائل شدید. در ضمن این یک آزمون و خطا برای به چالش کشیدن شما می‌شود تا بتوانید خود را بیازمایید.

همچنین علاوه بر داشتن منابع تست مناسب، باید حتما از جدیدترین تکنیک‌های تست‌زنی مطلع شوید تا بتوانید بیشترین بازخورد را از خودتان بدست آورید.

انتشارات خوب کدام است؟

اکثر داوطلبانی که به دنبال منابع آموزشی برای موفقیت در کنکور هستند، باید به این نکته مهم توجه کنند که مهم‌ترین اصل در انتخاب یک انتشارات خوب و منابع کمک درسی، آموزش کامل تمامی مطالب درسی طبق استاندارد‌ها و تغییرات سیستم آموزشی است. اکثر دانش‌آموزان در کلاس درس تمرکز کافی برای یادگیری کامل مطالب درسی ندارند.

همین موضوع باعث می‌شود که حجم زیادی از یادگیری مطالب به فضای منزل منتقل شود. داشتن یک محصول کمک آموزشی مناسب به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی در منزل مباحث درسی خود را مرور کرده و تکرار و تمرین اصولی را تجربه کنند.

دانش‌آموزان عزیز باید به این موضوع توجه کنند که صرف تهیه کتاب‌های مختلف نمی‌تواند مسیر موفقیت دانش‌آموزان را تضمین کند؛ بلکه برای رسیدن به یک انتخاب درست، دانش‌آموزان باید در کنار کتاب‌های آموزشی مختلف از تدریس اساتید نیز بهره‌مند شوند.

با توجه به نیاز اصلی دانش‌آموزان به کتاب‌های کمک درسی و تدریس بهترین اساتید، گروه آموزشی پرش با ارائه بسته‌های معلم خصوصی فضایی مناسب را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. در بسته‌های معلم خصوصی پرش، دانش‌آموزان می‌توانند کتاب و لوح‌های منطبق با تدریس را در اختیار داشته باشند.

استفاده همزمان از این مورد، باعث یادگیری بهتر دانش‌آموزان می‌شود. بدون شک انتشارات پرش، خدمات مختلفی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود اکثر دانش‌آموزان، انتشارات پرش، را بهترین انتخاب در دوران طلایی تحصیل خود بدانند.

کتاب خوب کدام است؟

در ابتدا باید بگوییم که اصلا کتاب بد وجود ندارد. پس اینکه خیلی‌ها این سوال کلیشه‌ای را مدام می‌پرسند درست نیست. در واقع کتابی که برای شما کارایی ندارد و موجب پیشرفت شما نمی‌شود کتاب بد نیست. کتابی است که برای سطح علمی شما مناسب نیست.

بنابراین اول سطح تحصیلی و دانش خود را بررسی کنید. اگر قوی هستید می‌توانید از منابع قوی و مورد استفاده رتبه‌های برتر سال‌های گذشته استفاده کنید تا اطلاعات خود را به چالش بکشید.

مثلا کاری که من در سال‌های گذشته برای انتخاب منبع انجام می‌دادم این بود که ابتدا کتاب‌های درسی خودم را به دفعات زیاد مطالعه می‌کردم. سپس به سراغ درسنامه‌های کامل‌تر و مفصل رفتم. بعد از آن کتاب‌های جمع‌بندی را مورد مطالعه قرار داردم و در آخر به مرحله‌ای رسیدم که در کلاس‌های تیزهوشان ثبت‌نام کردم.

در ابتدا و شروع کارم شاید سطح علمی متوسطی داشتم اما هر قدمی که به جلو برمی‌داشتم با چالش‌های جدید روبرو می‌شدم که مجبور به حل آن‌ها بودم. در کتاب‌های جدیدی که هر بار تهیه می‌کردم با اطلاعات و مسائل جدید و سخت روبرو می‌شدم که در نهایت همین موجب ارتقاء سطح من می‌شد.

انواع سطح بهترین منابع کنکور انسانی 1403-1404

انواع سطح بهترین منابع کنکور انسانی

منابع سطح قوی

کتاب‌هایی که برای این سطح به شما پیشنهاد می‌شود درسنامه جامعی ندارند. زیرا افرادی که آن‌ها را مطالعه می‌کنند، معمولا اطلاعات کاملی از کتاب‌های درسی دارند و به درسنامه کمتر نیاز دارند. با این حال در برخی از این کتاب‌ها ممکن است درسنامه‌های متفاوت از درسنامه عادی وجود داشته باشد که اطلاعات آن‌ها چالشی‌تر و خارج از کتاب درسی است.

همچنین در نظر داشته باشید که ملاک و معیار برای تعیین سطح شما به عنوان یک داوطلب قوی نمره تراز و درصدی که به دست می‌آورید در آزمون‌های آزمایشی است نه معدل و نمره شما در مدرسه.

شاید شما در مدرسه و کلاس خود که 30 نفر دانش آموز دارد معدل بالاتری داشته باشید اما ملاک در رتبه بندی کنکور سراسری فقط 30 نفر دانش آموز کلاس شما نیست. در هر منطقه مدارس زیادی وجود دارد؛ در هر شهر و استان نیز همینطور و به همین ترتیب در کل کشور هزاران دانش‌آموز مثل شما وجود دارد.

پس ملاک قوی بودن سطح تراز و رتبه‌ایست که در رقابت‌های آزمایشی کسب می‌کنید و به این صورت می‌توانید خود را با سایرین قیاس کرده و سطح خود را بسنجید.

منابع سطح متوسط

منابع این سطح نه آموزش پایه‌ای و مفصلی دارند و نه درسنامه جزئی. درسنامه این کتاب‌ها دقیقا به گونه‌ای طراحی شده که متناسب با نیاز افراد با پایه درسی متوسط هستند. تست‌های این کتاب‌ها نیز طبقه‌بندی شما و در سطح کلی کتاب است. در صورت ارتقاء درصد و تراز می‌توانید منبع خود را تغییر و ارتقا دهید.

منابع سطح ضعیف

در صورتی که شما داوطلبی هستید که مدت طولانی از درس خواندن غافل شده اید لازم است که از یک درسنامه قوی و پربار استفاده کنید. زمانی که شما تست‌های کمی زده باشید، بدون برنامه کار کرده باشید، درصد و تراز پایینی داشته باشید، قطعا برای شروع به یک برنامه‌ریزی دقیق و آموزش پایه‌ای قوی نیاز دارید.

اصلی‌ترین و بهترین منابع کنکور انسانی 1403-1404

اصلی‌ترین و بهترین منابع کنکور انسانی

نام درس سال چاپ
ریاضی و آمار 1 – پایه دهم 98
ریاضی و آمار 2- پایه یازدهم 99
ریاضی و آمار 3- پایه دوازدهم 1400
اقتصاد 98
علوم و فنون ادبی 1- پایه دهم 98
علوم و فنون ادبی 2- پایه یازدهم 99
علوم و فنون ادبی 3- پایه دوازدهم 1400
عربی 1- پایه دهم 98
عربی 2- پایه یازدهم 99
عربی 3- پایه دوازدهم 1400
تاریخ 1 – پایه دهم 98
تاریخ 2- پایه یازدهم 99
تاریخ 3- پایه دوازدهم 1400
جغرافیای ایران- پایه دهم 98
جغرافیا 2- پایه یازدهم 99
جغرافیا 3- پایه دوازدهم 1400
جامعه شناسی 1- پایه دهم 98
جامعه شناسی 2- پایه یازدهم 99
جامعه شناسی 3- پایه دوازدهم 1400
فلسفه- پایه یازدهم 99
فلسفه2- پایه دوازدهم 1400
منطق- پایه دهم 98
روانشناسی- پایه یازدهم 99

جمع‌بندی بهترین منابع کنکور انسانی 1403-1404

در این مقاله بهترین منابع کنکور انسانی را به شما معرفی کردیم و دیدیم که منابع کنکور انسانی چه چیزهایی است. در واقع منابعی که معرفی کردیم مناسب تمام سطح‌های تحصیلی است. پایه تحصیلی شما اگر ضعیف، متوسط و یا قوی هم باشد می‌توانید برای انتخاب منبع مناسب خود به این مقاله رجوع کنید و با تهیه و خواندن این منابع، به بهترین شکل، خود را برای کنکور انسانی آماده کنید.

همچنین شما می‌توانید برای کنکور خود، از بسته‌های معلم خصوصی پرش استفاده نموده و با بیشترین آمادگی به استقبال کنکور سراسری بروید. برای تهیه این بسته‌ها و دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه، شماره تماس خود را در باکس ارتباط با ما وارد نموده تا مشاورین پرش در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و به سوالات‌تان پاسخ دهند.

هر انتشارات ممکن است در زمینه یک یا برخی دروس خوب عمل کنند.

کتاب بد وجود ندارد، اما باید حتما قبل از تهیه کتاب سطح خود را بسنجید.

دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند. اما تهیه منبع برای ارتقاء سطح علمی خوب است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد