مدارس شبانه روزی تهران

مدارس شبانه روزی تهران

مدارس شبانه‌روزی با هدف کمک به دانش‌آموزانی تأسیس شده که به امکانات آموزشی دسترسی ندارن. این مدارس برای دانش‌آموزان در مناطق جغرافیایی محروم و به دور از امکانات آموزشی، بستری رو فراهم میکنه تا مدارک تحصیلی لازم برای ورود به دانشگاه رو کسب کنن. برای کسب اطلاعات کامل در مورد مدارس شبانه‌روزی تهران، تا انتهای این مقاله با پرش همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

معرفی مدارس شبانه‌روزی تهران

اگه به دنبال مدارس شبانه‌روزی تهران هستین، بذارین در ابتدای این مطلب به شما بگیم که تهران مدرسه شبانه‌روزی نداره و برای تحصیل توی این مدرسه‌ها، باید به مدارس شبانه‌روزی استان البرز مراجعه کنین. یکی از این مدرسه‌ها، مدرسه حجاب در کرجه.

البته حتماً دقت کنین که مدرسه شبانه‌روزی رو با مدرسه شبانه اشتباه نگیرین. تهران مدرسه‌های شبانه بسیار زیادی داره که توی همین مقاله به معرفی اون‌ها پرداختیم. اما برای اینکه تفاوت این دو مدرسه رو به خوبی درک کنین در ادامه توضیحاتی رو در رابطه با هریک ارائه دادیم.

مدارس شبانه‌روزی تهران چه مدارسی هستن؟

به‌طور کلی به مدارسی، مدرسه شبانه‌روزی گفته میشه که امکان زندگی در مدرسه و اسکان در اون برای دانش آموزان وجود داره. البته نکته مهم در رابطه با تحصیل در این مدرسه‌ها، اینه که دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در اون‌ها رو دارن باید دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی باشن.

تنها دانش‌آموزانی می‌تونن توی این مدرسه‌ها تحصیل کنن که توانایی و امکان تحصیل توی مدارس عادی رو نداشته باشن. عموماً این دانش‌آموزان در مناطق محروم، دور افتاده و به دور از امکانات آموزشی زندگی می‌کنن و با ثبت‌نام در مدرسه شبانه‌روزی تهران می‌تونن علاوه بر اسکان در محیط مدرسه به تحصیل هم بپردازن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

تأکید می‌کنیم که تاکنون هیچ مدرسه شبانه‌روزی در  تهران تأسیس نشده و اغلب افراد این مدارس رو با مدرسه شبانه اشتباه می‌گیرن. به همین دلیل در بخش‌هایی که در ادامه این مقاله آورده شده، به‌طور مفصل به توضیحاتی در رابطه با مدرسه شبانه تهران هم پرداخته شده. توجه کنین که اگه به دنبال تحصیل در مدارس شبانه‌روزی تهران هستین باید به مدرسه‌های استان البرز و شهرهایی مثل کرج مراجعه کنین.

ویژگی مدارس شبانه روزی

ویژگی مدارس شبانه‌روزی تهران

همون‌طور که پیش‌تر گفتیم چیزی به‌عنوان مدرسه شبانه‌روزی در تهران وجود نداره. اما عموماً تمام مدرسه‌های شبانه‌روزی دارای ویژگی‌های یکسان و شرایط پذیرش شبیه به هم هستن. درادامه به این ویژگی‌ها و شرایط اشاره شده:

  • این مدارس امکان اسکان و زندگی در محیط مدرسه رو برای دانش‌آموزان فراهم میکنه؛
  • در برخی موارد ممکنه علاوه بر دانش‌آموزان، معلم‌ها هم در مدرسه زندگی کنن؛
  • امکان ثبت‌نام در این مدارس تنها برای افراد کم‌بضاعت که توی مناطق دور افتاده و روستاها زندگی می‌کنن(واجد شرایط عدم دسترسی به مدارس عادی) وجود داره؛
  • دانش‌آموزان تا سن 18 سالگی امکان ثبت‌‍‌نام در این مدارس رو دارن؛
  • عموماً خوابگاه دانش‌آموزان در کنار مدارس شبانه‌روزی قرار داره؛
  • این مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیله تا دانش‌آموزان بتونن به‌راحتی خانواده‌شون رو ببینن؛
  • دانش‌آموزان مشکلی در امکانات ایاب و ذهاب ندارن و توی این مورد توسط مدرسه حمایت میشن؛
  • دانش‌آموزان باید برای ثبت‌نام در این مدارس، دارای سلامت جسمی کامل باشن.

مدرسه شبانه تهران چه مدارسی هستن؟

عموماً افراد تا اسم مدرسه شبانه رو می‌شنون به فکر تحصیل بزرگسالان میفتن. اما باید بدونین که این ویژگی، تنها ویژگی موجود برای تحصیل توی مدرسه‌های شبانه تهران یا هر مدرسه شبانه دیگه‌ای نیست.

ممکنه بعضی از افراد به دلیل تأهل یا شرایط جسمانی خاص، امکان تحصیل در مدارس روزانه یا عادی رو نداشته باشن؛ بنابراین آموزش و پرورش سیاستی رو ترتیب داده تا این دسته از دانش‌آموزان هم بتونن به تحصیلات‌شون ادامه بدن. در ادامه مقاله به بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و شرایط مدارس شبانه تهران پرداختیم.

ویژگی مدارس شبانه تهران

این مدارس هم مثل مدارس شبانه‌روزی تهران، ویژگی و شرایط خاصی داره که در ادامه این موارد رو لیست کردیم:

  • افراد بالای 18 سال که به دلایلی از تحصیل بازموندن، امکان تحصیل در این مدارس رو دارن؛
  • افراد متأهل می‌تونن در این مدارس تحصیل کنن؛
  • در هر منطقه یا حداقل در هر سه منطقه، یک مدرسه شبانه قرار داره؛
  • دانش‌آموزان واجد شرایط ثبت‌نام مدارس شبانه باید یکی از مدارس موجود توی منطقه خودشون رو برای تحصیل انتخاب کنن؛
  • افراد کاملاً بی‌سواد در این مدارس ثبت‌نام نمیشن و باید برای تحصیل اول به نهضت سوادآموزی برن.

شرلیط ثبت نام مدارس شبانه روزی

شرایط ثبت‌نام در مدارس شبانه‌روزی تهران

تا این بخش از مقاله با شرایط و ویژگی‌های مدرسه‌های شبانه‌روزی در تهران آشنا شدین. نوبت این رسیده که اطلاعات لازم در رابطه با ثبت‌نام توی این مدارس رو هم بدست بیارین تا با آمادگی کامل وارد مدارس شبانه‌روزی بشین. بعضی از موارد مهم که باید در رابطه با شرایط ثبت‌نام در مدرسه شبانه‌روزی در تهران بدونین، عبارتند از:

1.مهم‌ترین شرایط ثبت‌نام در این مدرسه، زندگی در مناطقیه که دسترسی به مدارس عادی وجود نداره. در غیر این صورت دانش‌آموز به هیچ وجه امکان تحصیل توی این مدارس رو نداره.

2.دانش‌آموز باید برای ثبت‌نام در این مدارس، حتماً دارای گواهی سلامت باشه. در واقع دانش‌آموزان قبل از هر چیزی ابتدا باید توسط پزشک معتمد آموزش و پرورش مورد معاینه قرار بگیرن و سلامت اون‌ها تأیید بشه.

3.در صورتی که تعداد دانش‌آموزان متقاضی برای تحصیل توی این مدارس از ظرفیت پذیرش این مدارس بیشتر باشه، دانش‌آموزان بر اساس پتانسیل، استعداد و شرایط دیگه، از جمله منطقه‌ای که در اون زندگی می‌کنن، اولویت‌بندی میشن.

4.اگه دانش‌آموزی در زمان تحصیل در مدرسه شبانه‌روزی، مردود بشه امکان تحصیل در این مدارس تا یک سال دیگه رو داره.

5.دانش‌آموزانی که در مدرسه شبانه‌روزی تحصیل می‌کنن تنها تا 18 سالگی امکان تحصیل توی این مدارس رو دارن.

[irp posts=”1718″ ]

هزینه ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی تهران

هزینه ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی تهران شامل هزینه اسکان دانش‌آموز در خوابگاه و شهریه درس‌های دانش‌آموزه. دانش‌آموزان باید شرایط مالی‌شون به گونه‌ای باشه که از عهده پرداخت هزینه ثبت‌نام این مدارس بربیان. البته نکته قابل‌توجه اینه که هزینه ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی تهران چندان زیاد نیست.

لیست مدارس شبانه روزی تهران

لیست مدرسه شبانه‌روزی تهران

اگه به دنبال لیست این مدرسه‌ها هستین و تا این بخش از مقاله رو مطالعه کردین، حتماً متوجه شدین که تهران هیچ مدرسه شبانه‌روزی نداره. برای تحصیل و ثبت‌نام در این مدارس می‌تونین به مدارس استان البرز از جمله مدرسه حجاب مراجعه کنین. این مدرسه رو می‌تونین در کرج و به آدرس کوی قائم، خیابان قائم چهار،خیابان نیلوفر شش پیدا کنین.

لیست مدارس شبانه تهران

پیش‌تر به توضیحات مفصلی در رابطه با مدارس شبانه تهران پرداختیم تا تفاوت این مدارس با مدارس شبانه‌روزی تهران رو درک کنین. اگه به دنبال لیست مدارس شبانه تهران هستین، فایل پی‌دی‌اف زیر رو دانلود کنین.

جمع‌بندی برای مدارس شبانه‌روزی تهران

در این مقاله سعی کردیم شما رو با تمامی مفاهیم مربوط به مدارس شبانه‌روزی تهران آشنا کنیم. به گونه‌ای که بتونین بهترین انتخاب رو در این زمینه داشته باشین. برای کسب اطلاعات بیشتر و داشتن یک انتخاب منطقی و درست می‌تونین از خدمات آنلاین پرش و مشاورین مجرب ما کمک بگیرین.

به مدارسی گفته میشه که امکان اسکان و زندگی در محیط مدرسه رو برای دانش‌آموز فراهم میکنه.

هزینه ثبت‌نام در این مدراس شامل محل اسکان و شهریه دروس میشه.

به انتهای مقاله مراجعه کرده و فایل پی دی اف رو به راحتی دانلود کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد