برنامه‌ریزی درسی هشتم

برنامه‌ریزی درسی هشتم

دانش‌آموزان سال هشتم تا حدودی با فضای مقطع تحصیلی متوسطه اول، آشنا شدن و یادگیری دروس این مقطع براشون خیلی هم سخت نیست؛ اما هر درس خوندنی، موثر و نتیجه‌بخش نیست! دانش‌آموزان این پایه اگه دوست داشته باشن درس‌هاشون رو منظم و اصولی مطالعه کنن، باید از برنامه‌ریزی پایه هشتم کمک بگیرن.

استفاده از یک برنامه‌ریزی درست، به دانش‌آموزان این فرصت رو میده که مطالب درسی‌شون رو به شکل بهتری یاد بگیرن. وقتی دانش‌آموزان یک برنامه منظم داشته باشن، می‌تونن به شیوه درستی برای مدیریت زمان دست پیدا کنن. سال هشتم، برای دانش‌آموزان اهمیت زیادی داره؛ چون در این سال دانش‌آموزان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو میشن.

آمادگی برای شرکت در آزمون‌های مدارس برتر و رسیدن به جایگاه آموزشی قوی، از جمله چالش‌هاییه که دانش‌آموزان هشتمی با اون روبه‌رو میشن. بدون شک پیاده‌سازی یک برنامه تحصیلی مناسب، می‌تونه در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان نقش موثری ایفا کنه.

ما در این مقاله، ویژگی‌های برنامه‌ریزی درسی هشتم رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم؛ اگه مایل هستین با این موضوع آشنا بشین، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مطلب همراه ما باشین.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

استفاده از روش درست برای برنامه‌ریزی پایه هشتم، شما رو به سمت پیشرفت تحصیلی هدایت می‌کنه. ایجاد نظم در درس خوندن و ارزیابی عملکرد دانش‌آموز از مزایای برنامه‌ریزی تحصیلی کلاس هشتم محسوب میشه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آموزش برنامه‌ریزی درسی هشتم

در پایه تحصیلی هشتم علاوه بر بیشتر شدن حجم درس‌ها، مطالب کتاب سخت‌تر و مفهومی‌تر از پایه‌های قبلی می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث نیاز دانش‌آموز به برنامه ریزی درسی می‌شود، همین مباحث درسی است که باید به صورت تحلیلی مطالعه شوند؛ به عبارت دیگر درس خواندن به روش حفظی، دیگر نمی‌تواند دانش‌آموز هشتمی را به نتایج عالی برساند.

ارزشی که پایه هشتم برای هدایت تحصیلی سال نهم و همینطور شرکت در آزمون‌های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دارد، درس خواندن در این پایه را جدی‌تر از همیشه می‌کند. تاثیر نمرات این پایه باعث می‌شود که دانش‌آموز به برنامه‌ریزی نیاز داشته باشد و به دنبال مطالعه دقیق، یادگیری کامل و نظم در درس خواندن باشد.

شاید برنامه‌ریزی کردن از پایه هشتم از نظر خیلی‌‌ها زود باشد؛ اما در حقیقت این کار باید خیلی زودتر از این‌ها شروع می‌شد! هدف‌گذاری، زمان‌بندی و برنامه‌ریزی سه عادتی هستند که بهتر است در دوران تحصیل خود به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.

حتماً پیش خودتان می‌گویید: «وقتی می‌توان با درس خواندن در شب امتحان به نتیجه رسید چرا باید برنامه‌ریزی کنیم؟!» بله، به احتمال زیاد اکثر دانش‌آموزان پایه هشتم با همین روش به نتیجه می‌رسند؛ اما این نتیجه نمی‌تواند حاصل از درس خواندن به روش مفهومی و عمیق باشد! در واقع به همان سرعتی که درس‌ها را یک شبه حفظ کرده‌اید، یک شبه هم آن‌ها را فراموش خواهید کرد!

اگر به دنبال تقویت عمیق دروس پایه و عادت کردن به مهارت مهمی مثل برنامه داشتن هستید، برنامه ریزی پایه هشتم را جدی بگیرید.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

12 ویژگی مهم برنامه ریزی برای کلاس هشتم

هدف از برنامه ریزی برای کلاس هشتم متوسطه ایجاد عادت‌های کوچک اما تاثیرگذار در دانش‌آموز است. این عادت‌ها باید به مرور زمان در ذهن دانش‌آموز ثبت شود تا همیشگی باقی بماند. طبیعی است کسی که غیر از شب‌های امتحان و ترس از مردود شدن سراغ کتاب‌های درسی خود نمی‌رفته، حالا نتواند به سرعت تغییر کند. وفق پیدا کردن با برنامه ریزی پایه هشتم امری زمان‌بر است و به حوصله زیادی نیاز دارد.

این کار با کمک والدین و مشاوران تحصیلی خیلی سریع انجام می‌شود؛ پس جای نگرانی برای آن وجود ندارد. گنجاندن ویژگی‌های زیر در برنامه‌ریزی درسی هشتم متوسطه می‌تواند همه چیز را ساده‌تر و اجرایی‌تر از قبل کند:

12 ویژگی مهم برنامه ریزی برای کلاس هشتم

1- طراحی برنامه‌ریزی درسی براساس واقعیت

زمان تنظیم برنامه ریزی برای کلاس هشتم باید واقعیت‌ها را بپذیرید! مثلاً اگر هر روز حدود 2 ساعت برای حل تمرین و درس خواندن زمان صرف می‌کردید، امکان ندارد حالا (به‌طور ناگهانی) سه برابر قبل این کار را انجام دهید. پس زمان کلی درس خواندن را به‌طور منطقی انتخاب کنید.

یادتان باشد که برنامه‌های درسی عجیب و غریب نه تنها دانش‌آموزان را برای پیشرفت تحصیلی آماده نمی‌کنند، بلکه به احتمال زیادی آن‌ها را به سمت افت تحصیلی روانه می‌کنند. افزایش ساعت مطالعه روزانه هم راه‌حل خاص خودش را دارد که در ادامه توضیح داده‌ایم.

یک نکته مهم در برنامه‌ریزی درسی هشتم، قابلیت اجرای برنامه به صورت منظم است. شما قرار است برنامه‌ای را تنظیم کنید که قابلیت اجرا در طول سال تحصیلی را داشته باشد. با توجه به این موضوع بهتر است که در برنامه‌ریزی به تمامی نکات و واقعیت‌های موجود توجه کنید.

[irp posts=”4097″ name=”آموزش راه‌های مقابله با افت تحصیلی”]

2- توجه به زمان جبرانی و برنامه‌ریزی به‌صورت منعطف

در زندگی همه ما اتفاقات غیرمنتظره رخ خواهد داد؛ خیلی وقت‌ها درست همان شبی که باید تعداد زیادی تمرین حل کنید، یک مهمان سرزده از راه می‌رسد! یا صبح با بدن درد از خواب بیدار می‌شوید، احساس می‌کنید تب کرده‌اید و نمی‌توانید از تخت خود بیرون بروید…

در چنین شرایطی تکلیف تمرین‌های حل نشده و درس‌های نخوانده چه می‌شود؟!

توجه به زمان جبرانی و برنامه‌ریزی به‌صورت منعطف

یک برنامه‌ریزی منعطف همیشه زمان‌هایی را تحت عنوان زمان جبرانی در نظر دارد، تا بتواند با وجود این اتفاقات غیرمنتظره باز هم شما را به نتیجه دلخواه‌تان برساند. معمولاً روزهای پایان هفته یعنی پنجشنبه و جمعه، اکثر دانش‌آموزان وقت آزاد زیادی دارند.

این زمان آزاد بهترین موقعیت برای رسیدگی به کارهایی است که از برنامه‌ریزی تحصیلی کلاس هشتم جا مانده است! در واقع آخر هفته‌ها را به چشم همان روز مبادا ببینید و سعی کنید صرفاً برای کارهایی که از برنامه جا مانده از آن استفاده کنید.

اختصاص دادن زمان‌هایی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد که بتوانند با اعتماد‌به‌نفس بیشتری به اجرای برنامه‌های خود پایبند باشند.

[irp posts=”1598″ name=”آموزش تکنیک‌های مدیریت زمان برای درس خواندن”]

3- افزایش تدریجی ساعت مطالعه روزانه

برای این که بتوانید حجم بیشتری از درس‌ها را مطالعه کنید و ساعت مطالعه روزانه خود را افزایش دهید، باید از روش تدریجی استفاده کنید. فرض کنید هدف شما این است که در روز دو ساعت بیشتر از همیشه درس بخوانید.

برای افزایش ساعت مطالعه، بالا بردن ناگهانی زمان مطالعه روزانه پیشنهاد نمی‌شود؛ در نتیجه بهتر است در قدم اول نیم ساعت به زمان درس خواندن هر روز خود بیافزایید. این کار را تا مدت یک هفته ادامه دهید تا آن عات کنید. در قدم بعدی مجدداً نیم ساعت دیگر به ساعت مطالعه روزانه خود بیافزایید و مثل مرحله قبل تا یک هفته این روند را ادامه دهید.

بعد از این دو هفته شما توانسته‌اید یک ساعت بیشتر پای دفتر و کتاب خود بنشینید. برای ایجاد یک عادت خوب باید آن را به چند خرده عادت کوچک تقسیم کنید تا روند اجرای آن برای شما راحت باشد. صرف زمان بیشتر برای عادت کردن به تغییرات، باعث می‌شود که ماندگاری بیشتری در ذهن افراد داشته باشد. با انجام این کار شما می‌توانید در برنامه‌ریزی برای درس خواندن کلاس هشتم عملکرد موفق‌تری داشته باشید.

[irp posts=”1059″ name=”راهکارهای ساده و قابل اجرا برای افزایش ساعت مطالعه”]

4- تنظیم برنامه درسی هشتم به شکل هفتگی

بهترین کار برای طراحی یک برنامه‌ریزی درسی قابل اجرا، این است که آن را روی کاغذ پیاده کنید. ابتدای هر هفته کارهایی که قرار است در طول هفته انجام دهید را در جدول برنامه‌ریزی هفتگی خود وارد کنید.

با این کار یک دید کلی نسبت به کارهایی که باید انجام شود دارید و درگیر کارهای غیرضروری نخواهید شد. در طول هفته هم زمانی که هر روز برای درس خواندن صرف می‌کنید، در جدول وارد کنید.

به این ترتیب در پایان هفته، یک آمار کلی از میزان درس خواندن خود در هفته گذشته به دست آورید. اگر از کمک مشاوران تحصیلی هم بهره‌مند هستید، این اعداد و ارقام را برای گزارش دادن به او نیاز خواهید داشت. مکتوب کردن برنامه‌ریزی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه درسی هشتم است.

5- جلوگیری از مقایسه خود با دیگران

حالا که درگیر اعداد و ارقام شده‌اید باید به این سوال پاسخ دهید:

کسی که 2 ساعت درس خوانده برای پرسش کلاسی آماده‌تر است یا کسی که 4 ساعت درس خوانده؟!

جلوگیری از مقایسه خود با دیگران

نکته جالب این سوال این است که هیچکس نمی‌تواند به آن پاسخ قطعی دهد! ممکن است شما به‌خاطر قدرت حافظه و یادگیری خوبی که دارید، بتوانید با همان دو ساعت درس خواندن بهترین نمره‌ها را کسب کنید. در مقابل شخص دیگری به‌خاطر حواس پرتی و روخوانی کردن، با 4 ساعت درس خواندن نتواند نصف نمره شما را هم در امتحان کسب کند!

بسیاری از دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف درس خواندن می‌کنند؛ ولی، به دلیل نداشتن تمرکز لازم نمی‌توانند مطالب را به درستی یاد بگیرند. بهتر است که دانش‌آموزان عزیز به این نکته مهم توجه کنند که در مطالعه و برنامه‌ریزی تحصیلی باید از مقایسه کردن خود با دیگران دست‌بردارند!

سبک درس خواندن و میزان تمرکز افراد کاملا باهم متفاوت است. مقایسه در رابطه با این موضوع باعث ایجاد استرس و اضطراب دانش‌آموزان می‌شود.

با این مثال به خوبی درک کردید که چرا نباید هرگز خودتان را با دیگران مقایسه کنید. هر کس با توجه به توانایی و استعدادهای خود به نتیجه خاصی می‌رسد که قابل مقایسه با دیگران نیست. پس با قدرت به سمت اهداف خود قدم بردارید و تمام تمرکزتان را روی یادگیری کامل خود منعطف کنید.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

6- ارزیابی کیفیت مطالعه و یادگیری در پایان هر هفته

بهترین راه برای این که متوجه یادگیری و سطح مطالعه خود شوید، امتحان دادن است! شاید امتحان برای دانش‌آموزان سخت و استرس‌زا باشد، اما در حقیقت این پرسش‌ها و امتحان‌ها هستند که عمق یادگیری آن‌ها را مشخص می‌کنند.

با ارزیابی هفتگی در برنامه‌ریزی درسی هشتم تعیین می‌شود که کدام یک از دانش‌آموزان واقعاً مرد میدان هستند! علاوه‌ بر امتحان‌های کلاسی، سعی کنید پایان هر هفته از خودتان امتحان بگیرید. مثلاً می‌توانید درس‌های حفظی را برای والدین خود از حفظ توضیح دهید.

ارزیابی کیفیت مطالعه و یادگیری در پایان هر هفته

یا برای درس‌های تحلیلی مثل ریاضی، چند سوالی از کتاب کمک درسی را بدون نگاه کردن به پاسخنامه حل کنید. یادتان باشد قبل از حضور در جلسه امتحان، حتماً نمونه سوال امتحانی هشتم را حل کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا بخش‌های مهم هر درس را بهتر بشناسید و نواقص درسی خود را به راحتی شناسایی کنید.

شاید پیدا کردن یک کتاب کمک‌درسی خوب برای شما سخت باشد، اما ما بهترین پکیج‌های آموزشی هفتم را می‌شناسیم! پکیجی که محتوای فراتر از کتاب کمک‌درسی را شامل می‌شود؛ بسته‌های آموزشی هشتم پرش هم کتاب کمک‌درسی و هم ویدیوهای آموزشی این پایه را برای دانش‌آموزان جمع‌آوری کرده است.

اگر دوست دارید به صورت زنده با معلم‌های خود در ارتباط باشید، می‌توانید از کلاس‌های آنلاین هفتم که در سایت پرش لایو برگزار می‌شود، استفاده کنید.

7- جلوگیری از توقف در اجرای برنامه ریزی برای کلاس هشتم

اجرای مستمر برنامه ریزی درسی پایه هشتم تاثیر زیادی در رسیدن به نتیجه نهایی دارد. اگر هدف‌تان رسیدن به معدل 20 است، لازم است که تمام طول سال تحصیلی از این برنامه‌ریزی درسی پیروی کنید تا همه دروس را همان‌طور که نیاز است، یاد بگیرید.

با پیروی از برنامه درسی به مرور، بهبود روند تحصیلی خود را احساس می‌کنید و برای پایبند ماندن به آن انگیزه کافی را خواهید داشت؛ بنابراین بدیهی است که تنها برنامه‌ریزی درسی هشتم برای معدل 20 کافی نیست، بلکه باید به طور مستمر به اجرای برنامه بپردازید.

8- اختصاص زمان استراحت برای بهره‌وری بهتر

همانطور که برای ساعت‌های درس خواندن خود برنامه‌ریزی می‌کنید، برای استراحت کردن و تفریح هم باید برنامه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین اجزای برنامه‌ریزی درسی هشتم، در نظر گرفتن زمان لازم برای استراحت و رسیدن به فعالیت‌های غیردرسی است.

مطالعه مداوم باعث ایجاد خستگی و خواب آلودگی در دانش‌آموزان می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است حدود نیم ساعت بین مطالعه دو درس مختلف استراحت کنید. اگر توانستید چند روزی را خوب درس بخوانید و نمرات عالی کسب کنید، وقت آن می‌رسد که یک روز را برای رسیدن به تفریحات مورد علاقه خود صرف کنید.

تنظیم کردن ساعت خواب شب، میزان خواب بعدازظهر و ساعت بیدار شدن صبح هم از دیگر ویژگی‌های مثبتی است که برنامه‌ریزی پایه هشتم برای شما به همراه خواهد داشت.

نکات برنامه‌ریزی درسی هشتم

9- استفاده از جدول برنامه ریزی برای کلاس هشتم

برای این که کارهای روزانه خود را از قلم نیاندازید، بهتر است که لیستی از آن‌ها را در قالب جدول برنامه ریزی درسی پایه هشتم یادداشت کنید. ظاهر این جدول، مشابه جدول برنامه هفتگی مدرسه است. سطرهای این جدول را به روزهای هفته اختصاص دهید و در ستون‌های آن‌ها، واحدهای زمانی که برای درس خواندن در نظر گرفته‌اید را وارد کنید.

هر روز جزئیات مربوط به درس خواندن خود را در این جدول بنویسید. مثلاً فرضت کنید، روز شنبه در ستون ساعت 6 بعدازظهر تا 8 شب، 20 صفحه از کتاب دینی را مطالعه کرده‌اید. همین اعداد و ارقام را در جدول برنامه ریزی درسی خود وارد کنید تا بتوانید در پایان هفته یک بررسی کلی از عملکرد خود داشته باشید.

[irp posts=”1645″ name=”آموزش اصولی طراحی جدول برنامه ریزی درسی”]

10- توجه به موانع و محدودیت‌ها در اجرای برنامه

گاهی اوقات در زمان نوشتن برنامه برای مطالعه دروس موانع و محدودیت‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. موانع مواردی هستند که در حین اجرای برنامه مانع درس خواندن شما می‌شوند. مثل اینکه شما روزی 6 ساعت مطالعه را برای برنامه روزانه خود در نظر بگیرید؛ اما به دلیل مساعد نبودن شرایط شما در خانه و محلی که برای مطالعه انتخاب می‌کنید، مانند سر و صدای زیاد و شلوغی بیش از حد خانه نتوانید در اجرای برنامه خود موفق شوید.

اما اگر در هنگام نوشتن برنامه به محدودیت‌های برنامه خود فکر کنید و راه حلی برای رفع آن‌ها پیدا کنید دیگر این موانع مانعی برای اجرای برنامه شما نخواهند بود.

11- اولویت بندی دروس و هدفگذاری

در زمان برنامه ریزی هر فردی به دنبال هدفی است. این هدف ممکن است رفع اشکالات درسی و یا جبران مباحث خوانده نشده باشد. ممکن است دانش آموزی به دنبال شرکت در آزمون‌های سخت‌تر مانند تیزهوشان و المپیاد و به چالش کشیدن خود باشد.

بنابراین بر اساس اهدافی که دارید برنامه شما مسلما با برنامه فرد دیگر متفاوت خواهد بود. پس ابتدا هدف گذاری کنید و سپس طبق آن هدف اولویت بندی دروس خود را تعیین کنید.

مشخص کردن هدف به شما انگیزه حرکت می‌دهد؛ با هدف‌گذاری دقیق، شما می‌توانید با اراده بیشتری به اجرای برنامه‌های خود پایبند باشید. تعیین هدف مزایا زیادی در برنامه‌ریزی درسی هشتم دارد؛ که ما در این قسمت این مزایا را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

  • افزایش اعتماد‌به‌نفس؛
  • انگیزه بیشتر برای درس خواندن؛
  • بالا رفتن تمرکز در یادگیری مطالب درسی؛
  • زمان‌بندی درست برای مطالعه

12- شخصی سازی برنامه درسی

یک برنامه خوب برنامه ای است که مختص خود شما طراحی شده باشد. به این معنا که برگرفته از برنامه دوستان و اشخاص دیگر نباشد. این برنامه باید با توجه به مهارت‌ها و توانایی مطالعاتی شما و همچنین سطح علمی شما نوشته شده باشد. همچنین در این برنامه لازم است کارهای شخصی و زمان‌هایی برای استراحت و تفریح را بگنجانید.

در برنامه‌ریزی درسی هشتم، بهتر است که به تمام ویژگی‌های فردی و شخصی دانش‌آموزان توجه شود؛ تنظیم یک برنامه متناسب با ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که به اجرا و پیاده‌سازی درست یک برنامه درسی کمک می‌کند.

انواع برنامه‌ریزی درسی هشتم

برنامه ریزی به شما کمک می‌کند تا در هر سطحی که هستید بتوانید به موفقیت برسید و به بهبود وضعیت تحصیلی خود کمک کنید. استمرار، تمرین، تکرار و داشتن نگاه واقع بینانه در هنگام نوشتن برنامه و اجرای آن انگیزه و اعتماد به نفس شما را بالا برده و کمک می‌کند تا اراده و تلاش شما برای ادامه دادن بیشتر شود. برنامه ریزی می‌تواند در دو قالب روزانه و هفتگی ارائه شود:

برنامه‌ریزی درسی هشتم به صورت روزانه

نوشتن جدول روزانه علاوه بر اینکه نظم مشخصی به میزان ساعات مطالعه و دروس مد نظر شما می‌دهد، همچنین کارهای روزانه و فعالیت‌های روزمره شما را نیز منظم می‌کند. با این برنامه می‌توانید روی تک تک ساعات روز خود تمرکز کنید و ایرادات کار خود را بیابید.

برنامه‌ریزی درسی هشتم به صورت هفتگی

برنامه ریزی درسی هفتگی برای افزایش معدل و یادگیری عمیق درس‌ها بسیار موثر است. این برنامه ریزی شامل 3 بخش است: بخش اول لیست کردن دروس و مباحثی است که می‌خواهید طی یک هفته آن‌ها را مطالعه کنید.

بخش دوم قسمتی است که در آن ساعات مطالعاتی خود را در هر درس و هر روز ثبت می‌کنید. بخش سوم هم به مجموع ساعات مطالعاتی در یک هفته اختصاص می‌یابد که توسط مشاور شما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه‌ریزی برای امتحانات نوبت دوم هشتم

برنامه‌ریزی برای امتحانات نوبت دوم هشتم، یکی از چالش‌برانگیزترین جنبه‌های تجربه هر دانش آموز کلاس هشتمی است. دانش‌آموزان وقتی به امتحانات نوبت دوم نزدیک می‌شوند، چیزهای زیادی را برای یادگیری، سازماندهی و به خاطر سپردن می‌یابند که ممکن است حجم زیادشان برای مطالعه، آن‌ها را مضطرب کند.

رعایت نکات موثر در برنامه‌ریزی برای درس خواندن کلاس هشتم، می‌تواند به کاهش استرس و افزایش معدل دانش‌آموزان کمک کند. البته هر تکنیک مطالعه برای هر دانش‌آموزی کار نمی‌کند، اما در ادامه سعی کردیم مراحلی را برای برنامه‌ریزی درسی هشتم ارائه کنیم که به طور اختصاصی می‌تواند به شما در درس خواندن برای امتحانات نوبت دوم کمک کند.

برنامه‌ریزی برای امتحانات نوبت دوم هشتم

1. اهداف خود را مشخص کنید

مشخص کردن اهداف باید بیش از این باشد که «من می‌خواهم تمام امتحانات نوبت دوم را به خوبی پشت سر بگذارم». خاص و واقع بین باشید. در نظر بگیرید که هر درس چقدر به زمان و تعهد نیاز دارد تا بهترین نمره و نتیجه را کسب کنید.

 2. آینده‌نگر باشید

به این فکر کنید که از کی باید برای امتحانات نوبت دوم هشتم، برنامه‌ریزی کنید؟ چند روز قبل از شروع امتحانات؟ یک هفته؟ یک ماه؟ جهت برنامه‌ریزی برای امتحانات نوبت دوم هشتم، توصیه می‌شود تا حد امکان آینده‌نگر باشید. به یاد داشته باشید، اگر از قبل برنامه‌ریزی نکنید، محکوم به برنامه‌ریزی بین آن‌ها هستید که احتمالا خیلی هم موثر نخواهد بود.

3.ساعات مطالعه را مشخص کنید

آیا کارهایی برای انجام دادن دارید که ممکن است مانع مطالعه شما برای امتحانات شود؟ به یاد داشته باشید که مطالعه بدون تمرکز بسیار سخت و طاقت‌فرساست. اگر خیلی شلوغ هستید، مشخص کنید که هر روز چقدر زمان برای مطالعه متمرکز خواهید داشت.

شما باید این ساعات را به درستی در برنامه‌ریزی برای امتحانات نوبت دوم هشتم بگنجانید. در این مرحله گرفتن مشاوره می‌تواند به شما در تعین ساعات مطالعه و برنامه‌ریزی کمک بسیاری کند. برای این کار می‌توانید از مشاوره آنلاین پرش استفاده کنید که با کمترین زمان و هزینه برنامه‌ای عالی و متناسب با روند زندگی‌تان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

4.دروس را اولویت‌بندی کنید

ابتدا تاریخ و زمان امتحانات خود را بنویسید. سپس با توجه به تاریخ امتحان هر درس، آن‌ها را برای مطالعه اولویت‌بندی کنید. به گونه‌ای برنامه‌ریزی برای درس خواندن کلاس هشتم را انجام دهید که قبل از تاریخ اولین امتحان، تمامی دروس را پوشش داده باشید.

5.به رفع اشکال بپردازید

بعد از مطالعه کامل تمام دروس قبل از شروع امتحانات بهتر است سوالات یا اشکالات خود را با مربی یا دوستان خود در میان بگذارید و به رفع اشکال بپردازید. این کار به طور واقع بینانه درک شما از موضوع را ارزیابی می کند و یادگیری را در شما تقویت خواهد کرد. همچنین استفاده از بسته‌های معلم خصوصی و کلاس‌های آنلاین پرش نیز می‌تواند کمک بسیار زیادی برای تسلط هر چه بیشتر شما بر دروس باشد.

روزی چند ساعت درس بخوانیم «کلاس هشتم»

بسیاری از دانش‌آموزان کلاس هشتم به دنبال پاسخ این سوال هستند که روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ به‌عنوان یک دانش آموز کلاس هشتمی، به احتمال زیاد متوجه این موضوع هستید که نیاز دارید هر روز زمانی برای را به درس خواندن اختصاص دهید؛ بنابراین دانستن اینکه چقدر باید در روز مطالعه کنید تا نتایج مورد نیاز خود را کسب کنید، می‌تواند سخت باشد.

روزی چند ساعت درس بخوانیم «کلاس هشتم»

شما می‌توانید هر روز زمان زیادی را به درس خواندن اختصاص دهید و در عین حال به اهدافی که برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنید نرسید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که برای گرفتن بهترین نتیجه باید 3 تا 4 ساعت در روز مطالعه کنید.

از آنجایی که شما باید در کنار درس خواندن، ساعاتی را نیز در مدرسه بگذرانید، این میزان مطالعه برای شما کافی خواهد بود. اما به‌طور کلی پاسخ سوال روزی چند ساعت درس بخوانیم کلاس هشتم، چیزی است که بستگی به توانایی هر فرد دارد.

چگونه برنامه ریزی خود را برای کلاس هشتم اجرا کنیم؟

اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بوده‌اید، همه چیز را درباره برنامه‌‌ریزی درسی هشتم به خوبی یاد گرفته‌اید. حالا وقت آن رسیده که کاغذ و خودکارتان را آماده کنید و جدول برنامه‌ریزی درسی هشتم را برای خودتان طراحی کنید. شک نکنید که پیروی کردن از برنامه‌ریزی درسی هشتم، می‌تواند به راحتی شما را به سمت بهترین معدل‌ها پیش ببرد.

چگونه برنامه ریزی خود را برای کلاس هشتم اجرا کنیم؟

برای این که از زیر بار برنامه‌ریزی برای درس خواندن قرار نکنید، بهتر است که اهداف بلندمدت خود را به چند هدف کودتاه مدت تقسیم کنید، بعد از آن برای رسیدن به این اهداف کوتاه مدت تلاش کنید و به ازای محقق شدن هر کدام از آن‌ها به خودتان پاداش دهید.

اگر برای تنظیم برنامه درسی کلاس هشتم به کمک احتیاج دارید، شماره تماس خود را از طریق کادر «ارتباط با ما» وارد کنید تا مشاورهای تحصیلی گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرند. تمام سوالات و ابهامات خود را درباره مشکلات تحصیلی با مشاوران پرش در میان بگذارید و از تجربه آن‌ها استفاده کنید.

[irp posts=”361″ name=”در برنامه‌ریزی درسی نهم چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟”]

نقش مشاورین پرش در برنامه‌ریزی درسی هشتم

همانطور که گفتیم یک برنامه درست و اصولی باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. خیلی از دانش‌آموزان در طول ترم، برای خود برنامه ریزی می‌کنند؛ ولی، متاسفانه اکثر این برنامه‌ها بعد از مدتی اجرا نمی‌شود. برنامه‌ریزی کاری کاملا تخصصی است که بهتر است یک شخص متخصص تنظیم آن را به عهده بگیرد.

نقش مشاورین پرش در برنامه‌ریزی درسی هشتم

یکی از خدمات گروه آموزشی پرش، جلسات مشاوره تحصیلی است. در این جلسات مشاورین در قدم اول، ویژگی‌های فردی و شخصیتی دانش‌آموزان را بررسی کرده و سپس متناسب با این ویژگی‌ها یک برنامه شخصی‌سازی شده را برای هر فرد در نظر می‌گیرند.

مشاورین پرش در طول ترم مثل یک راهنما کنار دانش‌آموزان هستند و تمامی مشکلات دانش‌آموزان را به درستی حل می‌کنند. برای دریافت برنامه ریزی درسی برای پایه هشتم، می‌توانید شماره تماس خود را داخل بخش ارتباط با مشاورین پرش وارد کنید.

به احتمال زیاد برنامه درسی شما بر اساس توانایی‌های شما تنظیم نشده؛ در این شرایط اجرا کردن برنامه امکان‌پذیر نیست. همان‌طور که گفتیم برای طراحی یک برنامه درسی اصولی باید واقعیت‌ها را در نظر گرفت نه خیالات!

برای این کار باید با به مرور زمان ساعت مطالعه روزانه خود را برنامه‌ریزی پایه هشتم بیشتر کنید. اگر هر هفته نیم ساعت به درس خواندن روزانه خود اضافه کنید بعد از گذشت تنها یک ماه، هر روز دو ساعت بیشتر درس می‌خوانید! پس تاثیر کارهای کوچک اما مداوم را جدی بگیرید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

159 دیدگاه دربارهٔ «برنامه‌ریزی درسی هشتم»

  1. آواتار رضا احمدی راد
    رضا احمدی راد

    سلام مصطفی جان امیدوارم حالت خوب باشه.
    مطمئنم که می‌تونی با یه برنامه‌ریزی دقیق به هدفی که می‌خوای برسی. اما برای این کار باید یک پشتیبان قوی داشته باشی. پیشنهاد ما به شما اینه که شماره تماست رو وارد کادر تماس با مشاورین کنی و تا بهترین برنامه‌ریزی درسی رو در اخیتار داشته باشی.
    موفق باشی دوست عزیز.✌🏼

  2. آواتار رضا احمدی راد
    رضا احمدی راد

    سلام آقا آبتین، امیدوارم حالت عالی باشه.🌹
    درک احساساتی که توضیح دادید همراه با استرس و هیجان، کاملاً طبیعی است و بسیاری از افراد در مواجهه با چالش‌های جدید اینگونه احساسات را تجربه می‌کنند. اینکه شما تصمیم دارید به یادگیری زبان عربی بپردازید و از خلاقیت و پیشرفت استفاده کنید، نشان از انگیزه و تعهد شما به یادگیری دارد.
    برای شروع، باید برنامه‌ریزی دقیق با توجه به توانایی‌ها و ویژگی‌های فردی خودتون داشته باشین، از منابع مناسب آموزشی کمک بگیرین، مدام خودتون رو ارزیابی کنین و از راه‌های خلاقانه برای افزایش یادگیری خودتون استفاده کنین.
    پیشنهاد ما به شما اینه که حتما با یک مشاور خبره در تماس باشین. برای این کار کافیه شماره تماستون رو توی کادر تماس با ما قرار بدین.

  3. آواتار رضا احمدی راد
    رضا احمدی راد

    سلام غزل خانم امیدوارم حالتون خوب باشه.
    تبریک می‌گم بهتون به خاطر معدل بالایی که کسب کردید. و آفرین که با توجه به نمرات بالاتون همچنان دغدغه سال‌های دیگه رو دارین. اما جای هیچ نگرانی‌ای نیست. ناراحتی‌تون رو هم به خاطر نمره ریاضی‌تون درک می‌کنم. برای افزایش نمره ریاضی‌تون می‌تونین یک برنامه‌ریزی با محوریت تقویت ریاضی داشته باشین. همچنین استفاده از بسته‌های معلم خصوصی ریاضی هشتم رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونین با مشاورین پرش تماس بگیرین. برای تماس با مشاورین پرش، شماره تماستون رو در کادر تماس با مشاورین وارد کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد