برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی

برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی

دانش‌آموزان یازدهم تجربی با عبور از سال دهم، دیگه با فضای دوره متوسطه دوم غریبه نیستن. در این پایه تحصیلی اکثر دانش‌آموزان وقت زیادی برای درس خوندن دارن؛ اون‌ها بیشتر این وقت رو برای مطالعه تشریحی و حل مسئله استفاده می‌کنن.

در‌ حالی‌ که با کمک برنامه‌ریزی پایه یازدهم تجربی، همزمان با مطالعه تشریحی می‌تونن به فکر موفقیت در کنکور هم باشن. اگه یکی از یازدهمی‌های تجربی هستین، به احتمال زیاد نمی‌دونین چطور باید از وقت آزاد خودتون استفاده مفید کنین؛ برنامه‌ریزی یازدهم تجربی می‌تونه با در نظر گرفتن اهداف تحصیلی دانش‌آموز، این زمان رو به بهترین نحو ممکن پر کنه.

برای آموزش برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین😉

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین تا این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

رسیدن به معدل 20 و در عین حال آمادگی برای شرکت در کنکور، زمانی اتفاق میفته که از برنامه‌ریزی پایه یازدهم تجربی پیروی کنین؛ این برنامه درسی باید مطابق با توانایی دانش‌آموز و همگام با کلاس‌های مدرسه تنظیم بشه. یادگیری روش‌های مختلف تست زدن و تقویت درس‌های پایه رو با کمک برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی و از همین پایه شروع کنین تا یک هیچ از بقیه جلوتر باشین!

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آیا در مورد اصول و ویژگی‌های برنامه ریزی درسی یازدهم تجربی اطلاعاتی دارین؟ اصلاً چرا باید برای درس خوندن برنامه‌ریزی درسی اصولی داشته باشیم؟ برای رسیدن به جواب این سوالات در این مقاله با ما همراه باشین.

آموزش برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی

کتاب‌های درسی که در سال یازدهم با اون‌ها روبه‌رو میشین، هم مطالب بیشتری رو دربردارن و هم از منابع اصلی کنکور هستن. برنامه‌ریزی یازدهم تجربی به شما کمک می‌کنه که به صورت هدفمند مطالعه کنین؛ یعنی در کنار داشتن هدف کوتاه مدت (که کسب نمرات خوب از امتحانات نهاییه)، به هدف بلند مدت (که رسیدن به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌ست) هم توجه میشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

شما دیگه یک کنکوری هستین!

حتماً پیش خودتون فکر می‌کنین که تا کنکور زمان زیادی باقی مونده و هنوز کنکوری نیستین! شاید این حرف درست باشه اما شروع از سال یازدهم، هم استرس شما رو برای کنکور کمتر می‌کنه و هم زمان بیشتری برای آموزش و تمرین در اختیار دارین. البته حواس‌تون باشه که به یک کارنامه درخشان از سال یازدهم هم نیاز دارین؛ پس تشریحی درس خوندن و اهمیت نمره‌های خوب امتحانات مدرسه رو هم دست کم نگیرین.

از همون اول جدی شروع کنین

از همون اول جدی شروع کنین

واضحه که اگه از سال یازدهم درس خوندن به روش کنکور رو تمرین کنین، نسبت به رقیبای خودتون پیشرفت چشمگیری دارین. با شروع برنامه درسی یازدهم تجربی از تابستان می‌تونین با آرامش بیشتری روی تقویت درس‌های پایه دهم تمرکز کنین.

اگه فقط کمی از زمان تعطیلات تابستون رو به درس خواندن اختصاص بدین، به هدف‌تون نزدیک و نزدیک‌تر میشین. قطعاً اثرات مثبت همین درس خوندن در تابستون و زمان استراحت رو بعدها در زمان کنکور می‌بینین.

با این تفاسیر برای برنامه‌ریزی پایه یازدهم تجربی، باید بدونین کدوم کتاب‌ها منابع کنکور تجربی هستن و چه درس‌هایی ضرایب بیشتری دارن.

فرصت در سال دوازدهم کمه!

سال دوزادهم یکی از فشرده‌ترین پایه‌های تحصیلیه که تجربه می‌کنین. اما چه چیزی باعث میشه که بعضی از دانش‌آموزان بتونن این پایه رو با آرامش سپری کنن و به رتبه‌های عالی در کنکور برسن؟ چرا فقط تعداد کمی از دانش‌آموزان دوازدهم تجربی به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می‌رسن؟

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث برنده شدن در رقابت بزرگ کنکور میشه، تمرین زیاد و برنامه‌ریزی کردنه. درسته که همه برای درس خوندن در سال دوازدهم برنامه‌ریزی می‌کنن، اما چرا همه در کنکور موفق نمی‌شن؟! شروع آمادگی کنکور با برنامه‌ریزی پایه یازدهم تجربی می‌تونه باعث بشه تا حدود زیادی از رقیباتون پیشی بگیرین.

اهمیت برنامه ریزی درسی یازدهم تجربی

دانش‌آموزان یازدهم تجربی با سال آخر و یا همون سال کنکورشون، تنها یک سال فاصله دارن. از این رو با برنامه درس خوندن و از دست ندادن فرصت براشون اهمیت زیادی داره.

اگه قصد موفقیت در کنکور و ادامه تحصیل در یک رشته دانشگاهی خوب رو دارین، بهتون توصیه می‌کنیم از سال یازدهم درس خوندن‌ برای کنکور رو جدی بگیرین و به فکر رشته تحصیلی آینده و حتی آینده شغلی‌تون باشین.

با توجه به اینکه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و ورود به دانشگاه سراسری هر ساله بیشتر میشه، بهتره شما برای اخذ معدل خوب تمام دروس یازدهم تجربی رو بخونین؛ اما حالا که دروس عمومی از کنکور حذف شدن، می‌تونین تمرکز بیشتری روی دروس تخصصی داشته باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

چطور برای یازدهم تجربی برنامه ریزی درسی داشته باشیم؟

برنامه ریزی در هر کاری ثمر بخشه. مکتوب کردن یک برنامه درسی مشخص، ذهن شما رو آرام می‌کنه و از تشویش و نگرانی‌تون کم می‌کنه. برنامه‌ریزی در همه مقاطع تحصیلی اثر بخش و کارآمده؛ اما ضرورت اون در پایه‌های بالاتر بیشتر احساس میشه. برای یک دانش‌آموز پایه یازدهم تجربی، هیچ چیز به اندازه یک برنامه ریزی دقیق و جامع، کمک‌کننده نیست.

اگه به توانایی‌ها و ضعف‌های خودتون آگاه باشین، می‌تونین یک برنامه درسی مناسب برای خودتون تدوین کنین.

البته فراموش نکنین که برنامه ریزی درسی کار خیلی راحتی هم نیست. به ویژه برای پایه یازدهم تجربی که پایه مهم و تاثیرگذاری در کنکوره، بهتره دانش‌آموز با کمک مشاور تحصیلی اقدام به برنامه ریزی کنه. مشاورین ما در پرش به شما در برنامه‌ریزی مناسب تحصیلی کمک می‌کنن. کافیه در بخش انتهایی این مقاله در قسمت ارتباط با مشاورین، شماره تلفن خودتون رو یادداشت کنین تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته بشه.

فاکتورهای مهم در برنامه‌ریزی پایه یازدهم تجربی

مثل هر کار دیگه‌ای برای موفقیت در برنامه درسی یازدهم تجربی باید نکته‌های خاصی رو رعایت کنین که شاید از اون‌ها بی‌خبر باشین. در ادامه به تعدادی از نکات مهم مربوط به برنامه‌ریزی درسی در پایه یازدهم اشاره کردیم:

شناخت نقاط ضعف و قوت

هر دانش‌آموز با توجه به توانایی‌های فردی خودش در یادگیری بعضی از دروس قوی‌تره و در مقابل نیاز داره بعضی از دروس رو با تمرین و تکرار بیشتر آموزش ببینه. طبیعیه برای تقویت درس‌هایی که نقطه ضعف شما هستن، بیشتر وقت صرف کنین. پس در برنامه روزانه خودتون ساعت مطالعه بیشتری برای تقویت درس‌های نقطه ضعف‌تون در نظر بگیرین.

البته حواس‌تون باشه که تکرار درس‌های نقطه قوت خودتون رو هم فراموش نکنین. اگه این دروس رو مرور نکنین بعد از مدت کوتاهی نکات مهم اون رو از یاد می‌برین! یعنی با این کار یکی دیگه از درس‌ها رو هم به نقطه ضعف خودتون تبدیل می‌کنین. پس باید برای موفق شدن، توجه به همه دروس رو در برنامه‌ریزی خودتون در نظر داشته باشین.

تشخیص نقاط قوت و ضعف در یک درس می‌تونه با توجه به نمره‌ امتحانات کلاسی، پرسش‌ها یا آزمون‌های آزمایشی تعیین بشه.

برنامه‌ریزی هفتگی رو فراموش نکنین

برنامه‌ریزی هفتگی به شما کمک می‌کنه که تا حدودی به داشتن دید بلند مدت عادت کنین. در برنامه‌ درسی یازدهم تجربی باید مطالعه هفتگی رو طوری بچینین که هم برای شرکت در کلاس‌های مدرسه آماده باشین و هم قدمی برای موفقیت در کنکور بردارین.

شاید بهتر باشه هر درس رو همون روزی که تدریس شده مطالعه کنین؛ شک نکنین موندگاری مطالب آموزشی با این کار در ذهن شما، نسبت به درس خوندن شب امتحانی چندین برابر میشه.

برنامه‌ریزی پایه یازدهم تجربی رو برای روزهای شنبه تا چهارشنبه مطابق با برنامه هفتگی مدرسه تنظیم کنین و روزهای پایانی هفته رو به تست و تمرین کنکوری اختصاص بدین. با این کار همزمان با رسیدگی به کارهای مدرسه و کلاس درس، خودتون رو برای شرکت توآزمون کنکور هم آماده می‌کنین.

ساعت مطالعه مشخصی داشته باشین

ساعت مطالعه مشخصی داشته باشین

برای طراحی یک برنامه‌ریزی درسی منظم و دقیق باید ساعت مشخصی برای درس خوندن، تست زدن، خوابیدن، استراحت کردن و تفریح در نظر بگیرین. البته باید این ساعت‌ها رو با توجه به توانایی خودتون تنظیم کنین و به خودتون سخت نگیرین! هنوز تا کنکور زمان زیادی در اختیار دارین؛ اما بد نیست از همین حالا با این نوع از برنامه‌ریزی عجین بشین.

به‌طور مثال تعیین کنین که در روز شنبه با توجه به زمان حضور در مدرسه، 5 ساعت زمان خالی برای درس خوندن در اختیار دارین یا دوشنبه‌ها به خاطر کلاس زبان فقط دو ساعت وقت آزاد دارین. بعد از تعیین کردن زمان‌های آزاد می‌تونین اون‌ها رو برای مطالعه درس‌های مختلف دسته‌بندی کنین.

ساعت مطالعه خودتون رو در دفتر یا جدول برنامه‌ریزی وارد کنین و سعی کنین به اون پایبند بمونین. توجه داشته باشین نباید ساعت مطالعه خودتون رو با دیگران مقایسه کنین؛ یعنی اگه دوست شما 5 ساعت در روز مطالعه درسی داره، دلیلی برای برتری اون نسبت به شمایی که 3 ساعت مطالعه روزانه دارین، نیست. کیفیت مطالعه و سطح یادگیری افراد متفاوته و به همین دلیل مقایسه کردن دانش‌آموزان با همدیگه درست نیست.

تو برنامه درسی تنوع درسی رو رعایت کنین

حتماً برای شما هم پیش اومده که به دلیل علاقه به یک درس، ساعت‌ها از زمان خودتون رو به مطالعه و تمرین اون اختصاص دادین یا به خاطر نفرت از یک درس دیگه حتی یک بار هم کتابش رو ورق نزدین؛ حالا وقتش رسیده که بدونین این کار کاملاً اشتباهه!

تو برنامه‌ریزی تحصیلی یازدهم رشته تجربی لازمه که تنوع بین دروس عمومی و اختصاصی رعایت بشه. حتی باید دقت کنین که در برنامه روزانه خودتون چند تا درس عمومی یا اختصاصی رو پشت سر هم مطالعه نکنین.

با این کار تراکم مطالعه درس‌های مختلف رو رعایت کردین؛ از طرفی مطالعه کردن برای شما به یک کار تکراری و کسل‌کننده تبدیل نمی‌شه. ایجاد تنوع بین دروس، یکنواختی رو از روند درس خوندن شما دور می‌کنه و باعث بهبود عملکرد شما در یادگیری میشه.

تستی یا تشریحی خوندن دروس یازدهم تجربی

تستی یا تشریحی خوندن دروس یازدهم تجربی

یکی از چالش‌های بزرگ برای دانش‌آموزان یازدهم تجربی اینه که نمی‌دونن باید تشریحی درس بخونن یا تستی؟ اون‌ها گیج و سردرگم می‌شن که شاید الان برای تست زدن زود باشه!

در جواب باید بگیم خیال‌تون راحت باشه که پایه یازدهم بهترین زمان برای شروع تست زدن و یادگیری روش‌های مختلف اونه. اگه بر اساس نکاتی که کمی بالاتر گفتیم برنامه هفتگی منظمی بچینین، قطعاً ناخودآگاه روش تستی و تشریحی رو همزمان در این پایه تحصیلی اجرا می‌کنین.

دروس یازدهم تجربی

15 کتاب درسی در پایه یازدهم رشته تجربی به دانش‌آموزان آموزش داده میشه. اگه شما هم جزو اون دسته از دانش‌آموزان درس‌خونی هستین که برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی رو از تابستان شروع می‎‌کنن و به فکر پیش‌خونی دروس هستن، باید کتاب‌های درسی رو از قبل در اختیار داشته باشین.

همینطور ممکنه گاها طبق شرایط خاصی دسترسی به کتاب‌های درسی خودتون نداشته باشین، در هر دو صورت جای نگرانی نیست. شما می‌تونین با دانلود pdf کتاب های درسی یازدهم تجربی همه کتاب‌ها رو در هر زمان و مکانی در اختیار داشته باشین.

کتاب‌های درسی یازدهم تجربی عبارتند از:

  1. هنر
  2. کتاب فارسی(۲)
  3. کتاب نگارش (۲)
  4. کتاب دین و زندگی (۲)
  5. کتاب عربی زبان قرآن (۲)
  6. کتاب شیمی (۲)
  7. زیست شناسی کتاب (۲)
  8. کتاب آزمایشگاه علوم تجربی (۲)
  9. کتاب ریاضی (۲)
  10. کتاب تاریخ معاصر ایران
  11. کتاب زبان انگلیسی (۲)
  12. کتاب کار زبان انگلیسی (۲)
  13. کتاب زمین شناسی
  14. کتاب فیزیک (۲)
  15. کتاب انسان و محیط زیست

احتمالاً می‌تونین حدس بزنین که همه این کتاب‌ها از منابع کنکور نیستنن؛ اما به هر حال برای رسیدن به معدل خوب باید اون‌ها رو به طور کامل مطالعه کنین. اگه دوست دارین از حالا تست زدن برای کنکور رو شروع کنین، حتماً به بودجه‌بندی کنکور تجربی توجه کنین؛ یادتون باشه در زمان تنظیم برنامه‌ریزی کنکور خودتون برای مطالعه درس‌هایی که جزو منابع کنکور نیستن، زمانی صرف نکنین.

برنامه‌ریزی یازدهم تجربی برای دروس تخصصی

درس زیست‌شناسی و شیمی از مهم‌ترین درس‌هایی هستن که یازدهمی‌های تجربی باید به اون‌ها توجه کنن. بهتره که این دو درس، هر روز در فاصله‌های زمانی کوتاه مرور بشن تا با جزئیات دقیق در ذهن دانش‌آموز ثبت بشن. دانش‌آموزان باید این دو درس رو به صورت عمیق و مفهومی و با دقت خیلی زیادی مطالعه کنن؛ حتی تک تک تصاویر موجود در کتاب درسی هم باید مورد مطالعه، تحلیل و بررسی قرار بگیره.

ریاضی و فیزیک هم از دیگر درس‌های تخصصی یازدهم تجربی هستن که دانش‌آموزان این رشته توجه زیادی به اون‌ها نمی‌کنن! تعداد زیاد فرمول‌ها و سخت شدن مطالب درسی این دو کتاب باعث شده که کمتر کسی برای مطالعه دقیق و جزئی اون‌ها داوطلب بشن؛ اما یادتون نره که اگه زمان رو از دست بدین، سال آینده به امروزتون فکر می‌کنین و هزارویک ای کاش در ذهنتون شکل می‌گیره.

برای برنامه‌ریزی مطالعه این دروس از چه روشی استفاده کننم؟

شما باید بارها و بارها فرمول‌ها رو یادداشت کنین، تست‌های سال‌های اخیر رو حل کنین، تمرین کنین و دوباره تست بزنین. تنها روش مطالعه برای درس‌های ریاضی و فیزیک، تمرین و تکراره.

یه منبع کمکی خوب مثل بسته آموزشی یازدهم تجربی پرش با دی‌وی‌دی‌های آموزشی و کتاب‌های کمک آموزشی، فرآیند یادگیری رو برای شما خیلی ساده‌تر می‌کنه. تصور کنین یک معلم خصوصی توی خونه دارین که هر موقع اراده کنین آماده تدریس به شماست؛ این همون کاریه که بسته‌های معلم خصوصی یازدهم تجربی برای دانش‌آموزان این پایه انجام میدن.

مجموعه‌ای کامل از فیلم‌های آموزشی که با جدیدترین روش‌های تدریس، تهیه و در این بسته‌ها جمع‌آوری شدن. با کمک این بسته‌ها، با هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر از کلاس‌های حضوری و بدون نیاز به رفت‌وآمد، تمام مطالب آموزشی رو در اختیار دارین.

کمک گرفتن از منابع آموزشی جامع و مفید می‌تونه درس خوندن رو برای شما ساده‌تر کنه. این منابع می‌تونن کتاب‌های کمک درسی و درسنامه‌ها باشن یا ویدیوهای آموزشی و کلاس‌های آنلاین.

پرش‌ لایو با ارائه کلاس آنلاین کنکور و کلاس آنلاین همه پایه‌های تحصیلی از ابتدایی تا کنکور تلاش کرده تا محتواهای آموزشی با کیفیت رو با کمترین هزینه‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار بده. دسترسی به این کلاس‌ها خیلی راحته و دانش‌آموزا از هر شهری می‌تونن سر کلاس حاضر بشن.

بهترین روش درس خواندن در پایه یازدهم تجربی چه روشیه؟

همونطور که قبلا هم گفته شد، در این پایه، هم باید به سوالات تشریحی توجه کنین و هم کم کم به سراغ تست زدن برین و ذهن خودتون رو با شیوه‌های تست زنی آشنا کنین. بهتره بر اساس توانایی‌ها و شرایط خودتون، به یک نسبت مناسب از خوندن سوالات تشریحی و تستی در روز برسیدن.

مثلا هفتاد درصد زمان خودتون رو به سوالات تشریحی و امتحانا و سی درصد زمان خودتون رو به حل سوالات تستی اختصاص بدین. این نسبت بستگی به سطح تحصیلی و شرایط درسی شما داره.

در نهایت بهترین کار اینه که در پایه یازدهم تجربی، ضمن توجه به امتحانات و سوالات تشریحی، از تست زدن برای دروس اختصاصی هم غافل نشین.

برنامه ریزی واقع گرایانه داشته باشین

برنامه ریزی درسی شما برای پایه یازدهم تجربی باید واقع گرایانه و قابل انجام باشه. طوری برنامه ریزی نکنین که از حد توان شما بالاتر باشه. چون در این صورت دچار یاس و ناامیدی میشین. البته از طرفی برنامه درسی شما نباید طوری باشه که هیچ زحمتی به خودتون ندین و اصلا متوجه سختی اون نشین!

یه برنامه ریزی خوب و متعادل طوری چیده شده که گاهی از تفریحات ما کم می‌کنه و لازمه براش تلاش بیشتری کنیم؛ اما از حد توان ما خارج نیست و ما رو به دردسر نمی‌ندازه. همین حالا برای طراحی و تدوین یک برنامه درسی خوب اقدام کنین. هر سوالی در این زمینه داشتین، از مشاورین پرش کمک بخواین.

برنامه درسی یازدهم تجربی برای عید

برنامه درسی یازدهم تجربی برای عید

وقتی به پایه یازدهم تجربی می‌رسین، در دو قدمی کنکور هستین. تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای اون دسته از دانش‌آموزان رشته تجربیه که هدف رسیدن به رشته‌های برتر (پرشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی) رو در سر دارن. برای رسیدن به این رشته‌های پرطرفدار باید زمانی که همه خواب هستن، شما در حال تمرین کردن باشین!

تعطیلات عید همون دورانیه که دانش‌آموزان اکثراً مشغول تفریح و سفر هستن و لای کتاب درسی رو باز نمی‌کنن! اگه از این فرصت طلایی برای درس خوندن استفاده کنی، هم معدل شما در پایان سال یازدهم خیلی عالی میشه و هم با خیال راحت‌تری وارد سال دوازدهم میشین.

برای درس خوندن در دوره عید باید برنامه‌ریزی دقیق و اصولی داشته باشین؛ به طوری که بتونین برای دروس نقطه ضعف خودتون بیشتر تمرین کنین و از طرفی دروس نقطه قوت‌تون رو هم همچنان قوی نگه‌دارین. برای این کار باید روش‌های مختلف مرور درسی، حل سوالات تشریحی، حل تست و خلاصه‌نویسی کردن رو در برنامه روزانه خودتون داشته باشین.

این رو به خاطر داشته باشین که درس خوندن در دوران عید به معنای حبس شدن در اتاق نیست! بهتره برنامه درسی یازدهم تجربی خودتون رو طوری تنظیم کنین که در کنار درس خوندن به تفریح و استراحت هم بپردازین. استرس‌ها رو از خودتون دور کنین و بدون توجه به افکار منفی فقط به رسیدن به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد علاقه خودتون فکر کنین.

نمونه جدول برنامه‌ریزی یازدهم تجربی

برای این که بتونین برنامه درسی یازدهم تجربی خودتون رو به بهترین نحو پیاده‌سازی کنین، بد نیست اون رو روی کاغذ پیاده‌سازی کنین. می‌تونین با دانلود جدول برنامه‌ریزی درسی زیر این کار رو برای خودتون راحت‌تر کنین.

البته اگه ترجیح میدین این جدول رو به سبک و سلیقه شخصی خودتون طراحی کنین، می‌تونین با مطالعه مقاله «چگونه یک جدول برنامه‌ریزی درسی درست کنیم؟» جدول مورد نظر خودتون رو آماده کنین.

جمع‌بندی درباره برنامه درسی یازدهم تجربی

سال یازدهم یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحصیلی برای دانش آموزای هر سه رشته‌ست. یازدهمی‌های تجربی باید مطالعه درس‌های زیست‌شناسی و شیمی رو از همین پایه به صورت جدی شروع کنن تا با پایه‌ای قوی وارد سال دوازدهم بشن. قرار دادن تعدادی تست در برنامه درسی یازدهم تجربی شما رو برای شرکت در کنکور آماده می‌کنه.

ویژگی‌های برنامه‌ریزی تحصیلی یازدهم رشته تجربی رو حتماً مدنظر داشته باشین تا بتونین برنامه‌ای قابل اجرا تنظیم کنین. یادتون باشه فقط طراحی کردن برنامه‌ریزی نیست که باعث موفقیت تحصیلی میشه؛ بلکه همراهی این برنامه با پشتکار و پایبندی شماست که به قدم برداشتن در مسیر هدف منجر میشه.

همچنین برای آموزش برنامه ریزی درسی دوازدهم تجربی، می‌تونین از مطالب مجله آموزشی پرش استفاده کنین.

برای این کار بهتر است هر چه سریع‌تر برای درس خواندن خود یک برنامه‌ریزی اصولی تعیین کنید. در این صفحه تمام نکات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی را مرور کردیم؛ اگر دوست دارید سبک درس خواندن برای کنکور را از همین سال یازدهم آموزش ببینید، زمان بیشتری را برای تست زدن صرف کنید.

نباید اجازه دهید این دو عامل انرژی شما را برای ادامه مسیر از بین ببرند. به دنبال راه‌های افزایش انگیزه برای درس خواندن باشید تا بتوانید انرژی‌های منفی را از خودتان دور کنید. همیشه به نیمه پر لیوان نگاه کنید اما از تمام توان‌تان برای رسیدن به اهداف خود بهره ببرید.

کتاب‌هار رنگارنگی در بازار برای مطالعه دروس یازدهم دیده می‌شود که انتخاب از بین آن‌ها برعهده خود شماست. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که خودتان را در بین منابع متعدد سردرگم نکنید. استفاده از بسته‌های معلم خصوصی یازدهم تجربی یا کلاس‌های آنلاین در این پایه، می‌تواند درس خواندن را برای شما ساده‌تر کند.

از آن‌جایی که اکثر دانش‌آموزان آمادگی برای کنکور را از همین پایه شروع می‌کنند، تست زدن هم برای آن‌ها اهمیت دارد. پس برای تست زدن هم زمان صرف کنید اما مراقب باشید نمرات امتحانات تشریحی شما دچار افت نشود.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

15 دیدگاه دربارهٔ «برنامه‌ریزی درسی یازدهم تجربی»

  1. آواتار asal

    سلام من یازدهم تجربییم و اینکه ی برنامه خوب واسه کنکور میخام و یکم واسم مشکله
    و همینطور در درس فیزیک یکم مشکل دارم و نمیدونم که برای این درس چجوری میشه برنامه ریزی کرد که بتونم نمره خوبی از این درس بگیرم
    میشه کمکم کنین که چجوری دیگه این مشکل و نداشته باشم؟

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام عسل جان برای برنامه ریزی شمارتو داخل باکس شماره وارد کن تا باهات تماس بگیریم و برای درس فیزیک هم اول از کتاب درسیت شروع کن. ببین چه مباحثی رو ضعف داری اول اونا رو بخون و براشون برنامه ریزی کن. بعد برو سراغ مباحث دیگه. سعی کن ساعات مطالعاتیتو زیاد کنی.

  2. آواتار صبا

    سلام خسته نباشید
    امسال من یازدهم هستم و واقعا امسال متوجه شدم که چقدر زمانی که الان میگذره با اهمیت هست…اما راستش دهمم رو اونجوری که باید جمع بندی نکردم…ممکنه فرصت جبران رو در ادامه داشته باشم؟

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام صبا جان.💚
      بله زمان شما خیلی اهمیت داره و باید به درستی ازش استفاده کنی. مشکلی نیست هنوزم وقت داری و دیر نشده. میتونی با مرور مباحث تست خیز دهم شروع کنی. بله هنوز هم فرصت جبران داری.

  3. آواتار مطهره

    سلام من تقریبا میدونم چجوری برنامه بچینم و خب گاهی اوقات تایم میزنم و پیش میرم با برنامه ام مقالتون خوب بود اما سوالم اینه الان که دروس عمومی ضریبشون توی معدل رفته بالا و تخصصی توی کنکوره منی که سه سال مجازی بودم و الان یازدهم تجربی هستم چیکار کنم ؟ چجوری برنامه بریزم برای خودم که بدون نیاز به کلاس و پکیج با برنامه و تست زنی بتونم دروسی که ضیفم رو قوی کنم و تست رو هم یاد بگیرم

    1. آواتار نگار ناظم

      سلام مطهره جان. مرسی از اینکه وقت گذاشتی و مقاله رو خوندی🌺🙌🏻
      از اونجایی که پایه یازدهم هستی باید روی نقاط ضعفت بیشتر کار کنی. باید ببینی توی کدوم درسها ضعف داری که برای اونها بیشتر برنامه ریزی کنی و قطعا برای بهبود وضعیت درسیت اگر لازم باشه باید کتابها و منابع بیشتری هم تهیه کنید و جایی که لازم باشه حتما باید از کلاس خصوصی استفاده کنی. چون یه جاهایی واقعا نمیشه تنهایی پیش بری. حتما به راهنما احتیاج داری. پس شماره تلفنت رو داخل باکس شماره زیر وارد کن تا باهات تماس بگیریم و بیشتر راهنماییت کنیم.

  4. آواتار khodayari

    سلام وقتتون بخیر
    من دانش آموز پایه یازدهم تجربی هستم من خیلی درس میخونم اما هیچ موقع از نمره هام راضی نیستم میشه راهنمایم کنیدکه چطوری درس بخونم تا بتونم نمره های خوبی بگیرم؟

    1. آواتار نگار ناظم

      سلام. خدا قوت🌺
      خب شما در پایه خیلی مهمی هم درس میخونید و حتما باید به فکر باشید که هر چه سریعتر از این مشکل رهایی پیدا کنید. عواملی که میتونه توی این راه تاثیرگذار باشه برنامه ریزی صحیح، مشاوره، یادگیری تکنیکهای مطالعاتی و البته بررسی مداوم وضعیت درسیتون هست.✔👌🏻 مشاورین پرش میتونن راهکارهای خیلی خوبی که دانش آموزای دیگه هم باهاشون به نتایج خوبی رسیدن به شما معرفی کنن. 📚 برای ارتباط با واحد مشاوره در باکس شماره، شماره تلفنتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.🙏🏻

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد