ثبت نام در مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد 1403

خیلی از دانش‌آموزان و والدین می‌خوان از شرایط ثبت نام مدارس شاهد باخبر بشن. مدارس شاهد جزو مراکز آموزشی برتر سطح کشورن که هر ساله دانش‌آموزان زیادی متقاضی تحصیل در این مدارس هستن.

بدون شک، دانش‌آموزان در مدارس برتر می‌تونن از امکانات تحصیلی بیشتری استفاده کنن؛ به همین دلیل هم، تمایل دارن از شرایط تحصیل در این مدارس، مثل مدارس هیئت امنایی باخبر بشن.

به طور کلی، مدارس نمونه دولتی زیر مجموعه مدارس دولتی سطح کشور محسوب میشن؛ دانش‌آموزان خانواده شهدا، جانبازان، مدافعان حرم و ایثارگران می‌تونن با توجه به شرایط مشخص شده در این مدارس تحصیل کنن.

دانش‌آموزانی که در مدارس شاهد تحصیل می‌کنن این فرصت رو دارن که از امکانات خوب آموزشی و تدریس بهترین اساتید سطح کشور، استفاده کنن. ثبت نام این مدارس هر سال انجام میشه و دانش‌آموزانی که علاقه‌مند تحصیل در این مدارس هستن می‌تونن در زمان مشخص، اقدام به ثبت نام در این آزمون کنن. اگه شما هم تمایل دارین که از شرایط ثبت نام مدارس شاهد اطلاع داشته باشین، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه این مطلب همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

زمان ثبت نام مدارس شاهد 1403-1404

دانش‌آموزانی که قصد دارن در مدارس شاهد ثبت نام کنن؛ بهتره قبل از اطلاع از شرایط ثبت نام، از زمان ثبت نام این مراکز آموزشی در پایه‌های مختلف تحصیلی مطلع بشن؛ به عبارتی، والدین و دانش‌آموزان باید بدونن که زمان ثبت نام مدارس شاهد برای پایه‌های تحصیلی مختلف متفاوته.

دانش‌آموزانی که در پایه اول دبستان، قصد تحصیل در مدارس شاهد رو دارن می‌تونن از اوایل خرداد ماه، ثبت نام خودشون رو در این مدارس انجام بدن.

همچنین ثبت نام در پایه‌های هفتم و دهم از اوایل تیرماه انجام میشه؛ متقاضیان ورود به این مدارس باید از طریق سایت، ثبت نام خودشون رو انجام بدن.

دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به حضور در مدارس شاهد هستن باید در مهلت مشخص شده ثبت نام اولیه خودشون رو در سایت پادا انجام بدن. بعد از بررسی‌های لازم در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشه، پیامک اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان ارسال میشه.

مدارک دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در مدارس شاهد دوباره از سمت مدرسه بررسی و در صورت تایید، نتیجه نهایی به دانش‌آموزان و والدین اعلام میشه.

شرایط ثبت نام مدرسه شاهد

اطلاع از شرایط ثبت نام در مدارس شاهد، موضوعیه که دانش‌آموزان باید به صورت دقیق از اون مطلع بشن. اطلاع از تمام این موضوعات به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که شناخت بهتری درباره این مراکز آموزشی داشته باشن.

به طور کلی شرایط ثبت نام در مدارس شاهد به دو دسته تقسیم میشه که ما در اینجا، به صورت دقیق این موضوع رو بررسی می‌کنیم.

شرایط ثبت نام مدرسه شاهد

دانش‌آموزانی که متقاضی تحصیل در مدارس شاهد هستن، باید در کنار شرایط عمومی ثبت نام، شرایط علمی لازم رو هم داشته باشن.

دانش‌آموزان و والدین بهتره به این نکته مهم توجه کنن که دانش‌آموزان غیر شاهد، در صورتی که قصد تحصیل در این مراکز علمی رو داشته باشن؛ می‌تونن با توجه به شرایط و امتیاز‌های مشخص شده، تحصیل خودشون رو در این مدارس انجام بدن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

شرایط عمومی ثبت نام

  • رعایت کامل حجاب برای دانش‌آموزان دختر؛
  • اعتقاد به ارزش‌های اسلامی؛
  • سکونت در محدوده مدرسه مورد نظر؛
  • رعایت کامل قوانین و آیین‌نامه‌های مدارس شاهد؛
  • داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری برای تحصیل در این مدارس.

شرایط علمی ثبت نام

  • پایه اول دبستان: در این پایه صرفا به شرایط عمومی و امتیاز‌بندی توجه میشه؛
  • پایه هفتم: کسب نمره خیلی خوب در دروس پایه ششم؛
  • پایه دهم: کسب معدل 17 در امتحانات پایان سال؛

قوانین و شرایط ثبت نام دانش‌آموزان غیر شاهد

همونطور که اشاره کردیم، دانش‌آموزان غیر شاهد هم می‌تونن در این مراکز آموزشی تحصیل خودشون رو انجام بدن. ثبت نام مدارس شاهد، برای این دسته از دانش‌آموزان طبق شرایط و ضوابط مشخصی انجام میشه که ما در این قسمت این ویژگی‌ها رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

بدون شک شرایط عمومی ثبت نام بین دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد مشترکه؛ تفاوت فقط در شرایط علمی بین این دو گروهه؛ به عبارتی، دانش‌آموزان غیر شاهد باید در کنار شرایط عمومی مشخص شده، یک سری شرایط دیگه رو هم داشته باشن، مثل معدل بالا، کسب رتبه‌های علمی و پژوهشی، حفظ قرآن و قبولی در مسابقات قرآنی و علمی منطقه.

این دسته از دانش‌آموزان در صورت دارا بودن این شرایط و امتیاز‌ها می‌تونن اقدام به ثبت نام در مدارس شاهد کنن.

مراحل ثبت نام در مدارس شاهد

تا اینجای مطلب با موضوعات مختلفی در رابطه با شرایط ثبت نام مدارس شاهد آشنا شدیم. در این قسمت به صورت دقیق، مراحل ثبت نام این مدارس رو بررسی می‌کنیم. ثبت نام در مدارس شاهد در دو مرحله انجام میشه.

مراحل ثبت نام در مدارس شاهد

در مرحله اول متقاضیان تحصیل در این مدارس باید از طریق سامانه pada.medu.ir به صورت اینترنتی ثبت نام خودشون رو انجام بدن؛ دانش‌آموزان بعد از ورود به سایت مورد نظر باید اطلاعات خودشون رو به صورت دقیق وارد کنن. این اطلاعات شامل ملیت، کد ملی، مشخصات فردی، محل سکونت، دین و مشخصات کامل سرپرست دانش‌آموزه.

دانش‌آموزان متقاضی باید به صورت دقیق جدول امتیاز‌بندی ‌رو مطالعه و بر اساس اون، مدرسه مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن. بعد از تایید درخواست، از دانش‌آموزان درخواست میشه که برای ثبت نام در این مدارس اقدام کنن.

هزینه تحصیل در مدرسه شاهد

مدارس شاهد هم مثل بقیه مدارس، سالانه مبلغی رو تحت عنوان شهریه از دانش‌آموزان خودش دریافت می‌کنه. میزان این شهریه دریافتی توسط اداره شاهد و ایثارگری آموزش‌ و‌ پرورش متناسب با هر مقطع تحصیلی مشخص میشه.

شهریه دریافتی این مراکز متناسب با امکانات آموزشی و فعالیت‌های علمی در هر منطقه‌ای متفاوته؛ و این عدد به صورت سالانه طبق اعلام اداره مربوطه متفاوته.

نکته مهمی که بهتره والدین و دانش‌آموزان به اون توجه ویژه‌ای داشته باشن، اینه که میزان شهریه دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد متفاوته.

به طور کلی شهریه این مدارس به عوامل مختلفی بستگی داره که ما در این قسمت این عوامل رو به صورت طبقه‌بندی شده بررسی می‌کنیم.

  • بر اساس کلاس‌های فوق‌برنامه و رفع اشکالات درسی؛
  • با توجه به امکانات آموزشی این مدارس؛
  • بر مبنا ساعت آموزشی مدارس شاهد؛
  • بر اساس وضعیت اقتصادی منطقه.

[irp posts=”5227″ ]

مزایای تحصیل در مراکز آموزشی شاهد

مزایا تحصیل در مراکز آموزشی شاهد

مدارس شاهد از جمله مراکز آموزشی برتر سطح کشوره. خیلی از والدین می‌خوان فرزند‌شون در این مدارس تحصیل خودشون رو انجام بدن. تحصیل در این مدارس مزایای خاصی داره که ما در این قسمت، این موضوع رو بررسی می‌کنیم.

به طور کلی این گروه از مدارس، از نظر امکانات آموزشی شرایط خوبی رو برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنه؛ دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنن، این فرصت رو دارن که از تدریس بهترین اساتید و معلمان استفاده کنن.

برگزاری کلاس‌های تقویتی برای جبران ضعف آموزشی دانش‌آموزان از جمله مزایای دیگه این مدارسه.

معایب تحصیل در مراکز آموزشی شاهد

افرادی که قصد دارن ثبت نام مدارس شاهد رو انجام بدن، باید با معایب تحصیل در این مدارس هم آشنا باشن؛ به طور کلی، تحصیل در مراکز آموزشی شاهد، معایبی برای دانش‌آموزان داره؛ که بهتره والدین و دانش‌آموزان به دقت به این موضوع مهم توجه کنن.

اکثر دانش‌آموزان مدارس شاهد یک فضای رقابتی شدیدی رو تجربه می‌کنن.

این موضوع باعث میشه که دانش‌آموزان فشار‌های زیادی رو تحمل کنن. بدون شک این شرایط اگه کنترل و مدیریت نشه باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان در ادامه مسیر تحصیلی میشه.

استفاده از یک منبع کمک آموزشی مناسب می‌تونه به جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس شاهد کمک کنه. بسته‌های آموزشی پرش با تدریس تمام مطالب درسی این امکان رو به دانش‌آموزان میده که بتونن تمامی مطالب رو به صورت دقیق در فضای منزل یاد بگیرن. تکرار و تمرین مطالب و حل نمونه سوالات امتحانی به یادگیری بهتر و بالا بردن اعتماد‌ به‌ نفس دانش‌آموزان کمک می‌کنه.

جمع‌بندی ثبت نام مدارس شاهد

اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس شاهد یکی از موضوعاتیه که دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در این مدارس می‌خوان اطلاعات کاملی درباره اون داشته باشن. ما در این مقاله مراحل و زمان ثبت نام رو به صورت دقیق بررسی کردیم.

مدارس شاهد در کنار مزیت‌هایی که برای دانش‌آموزان داره، معایبی هم داره که یکی از این معایب افت تحصیلی دانش‌آموزان موقع ورود به این مدارسه.

به دلیل فضای رقابتی این مدارس خیلی از دانش‌آموزان در ابتدای ورود با اشکالات درسی زیادی رو‌به‌رو میشن.

استفاده از یک منبع آموزشی مناسب می‌تونه باعث پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بشه. بسته‌های آموزشی پرش در تمامی پایه‌های تحصیلی این امکان رو به دانش‌آموزان میده که بتونن همه مطالب رو به صورت دقیق یاد بگیرن. برای دریافت بسته‌های آموزشی پرش کافیه همین حالا شماره خودتون رو در کادر زیر وارد کنین.

ثبت نام در مدارس شاهد دارای شرایط عمومی و علمیه.

برای ثبت نام در مدارس شاهد باید به سایت پادا مراجعه کنین.

بله؛ با توجه به شرایط و امتیاز‌های مشخص شده بقیه دانش‌آموزان غیر شاهد هم فرصت ثبت نام در مدارس شاهد رو دارن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد