برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان

گام به گام برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان

این روزها بسیاری از والدین برای یادگیری سریع‌تر درس‌ها و موفقیت فرزندانشون در مقطع سوم ابتدایی به دنبال بهترین و کارآمدترین شیوه‌های آموزشی هستن. لازمه بدونین برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان، یکی از موارد مهمی هست که میتونه نگرانی والدین رو نسبت به دانش آموز دلبندشون کم کنه.

حالا به نظر شما این برنامه‌ریزی درسی تا چه حدی میتونه دل نگرانی‌های یک پدر و مادر رو کاهش بده؟ آیا واقعا داشتن فقط یک برنامه‌ریزی درسی میتونه در یادگیری درس‌های پایه سوم مؤثر باشه؟

اگه برای دانش آموزتون به دنبال بهترین شیوه‌های آموزشی در کنار برنامه‌ریزی درسی هستین، توصیه گروه آموزشی پرش به شما والدین عزیز این هست که مطالعه این مقاله رو از دست ندین.

ما در این مقاله سعی می‌کنیم که کاربردی‌ترین نکات رو با توضیحات کاملی در اختیارتون قرار بدیم. همچنین قصد داریم که یک منبع آموزشی معتبر رو بهتون معرفی کنیم که میتونه موفقیت تحصیلی دانش آموز شما رو در مقطع سوم دبستان تضمین کنه. پس در ادامه با ما همراه باشین.

رابین شارما: ((پیشرفت‌های روزانه و کوچک)) کلید رسیدن ((نتایج بلند مدت و حیرت انگیز)) در آینده است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مزایای برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان

برنامه‌ریزی درسی در دوره ابتدایی خیلی میتونه روی یادگیری سریع درس‌ها تاثیرات مثبتی داشته باشه.

این که بدونین دانش آموز شما با چه درس‌هایی مشکل داره، چه تکالیفی رو موظفه که انجام بده، چقدر باید برای هر درسی زمان در نظر بگیرین و…. احتمالا میتونین یک برنامه‌ریزی درسی یادداشت کنین.

اما به نظر شما این برنامه‌ریزی درسی میتونه از نظر همه جوانب کارآمد و به همراه خودش نتایج برتری داشته باشه؟ قطعا خیر!

مسلما فقط یک مشاوره تحصیلی میتونه بهترین برنامه‌ریزی درسی رو برای دانش آموزان آماده کنه. اما چرا؟

ببینین وقتی یک فردی به عنوان مشاوره تحصیلی برای دانش آموز شما برنامه‌ریزی درسی رو یادداشت میکنه، میشه گفت که دانش آموز سال سومی شما با موفقیت این مقطع رو به اتمام میرسونه، تا این که یک فردی به عنوان پدر یا مادر تصمیم بگیره که برای فرزندش یک برنامه‌ریزی یادداشت کنه که مشخص نیست بر اساس قواعد و نکات نوشته شده باشه یا خیر!

البته این نکته رو هم در نظر بگیرین که اگه به همراه دانش آموزتون برای داشتن برنامه‌ریزی درسی سوم ابتدایی به یک مشاوره تحصیلی رجوع کنین که براتون یک برنامه آماده کنه، باید به تمام بخش‌های برنامه پایبند باشین و طبق توضیحات او پیش برین تا در پایان سال تحصیلی و به طور کلی در امتحانات نهایی به نتایج خوبی برسین.

یکی دیگه از مزایای برنامه‌ریزی درسی برای سوم ابتدایی، آشنایی با مفهوم دو عبارت نظم و اولویت هست. یعنی چی؟ یعنی این که اگه می‌خواین بدون کوچک‌ترن دغدغه و مشکلی به فرزندتون نظم و اولویت‌بندی رو یاد بدین باید از برنامه‌ریزی درسی استفاده کنین.

مزایای برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان

اما این روش چجوری می‌تونه این دو مفهوم رو به دانش آموز یاد بده؟

وقتی که کودک شما از همان لحظه‌ ورود به دوره ابتدایی یک برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان داشته باشه، به مرور زمان یاد می‌گیره که باید برای هر کاری حتی جزئی‌ترین اون‌ها برنامه‌ای داشته باشه و بتونه براساس اولویت‌ها بهشون رسیدگی کنه.

در نهایت با ورود به هر مقطع تحصیلی برای تمامی درس‌ها و کارهاش برنامه‌ای داره و سعی میکنه که روز به روز به پله‌های موفقیت نزدیک‌تر بشه.

با این تفاسیر میشه به این نتیجه رسید که برنامه‌ریزی درسی سال سوم ابتدایی میتونه مزایای زیادی داشته باشه که در ادامه قصد داریم به صورت خلاصه به معرفی اون‌ها بپردازیم.

  • با برنامه‎‌ریزی درسی برای پایه سوم دبستان، دانش آموزان یاد می‌گیرن که مسئولیت پذیر باشن.
  • زمانی که از نقاط ضعف و قوت دانش آموز باخبر باشین و بدونین که در چه درس‌هایی مشکل داره خیلی راحت میتونین مدت زمان مطالعه اون درس‌ها رو بیشتر کنین. یا به طور کلی با وجود یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای درسی میتونین زمان مطالعه هر درس رو تعیین کنین.
  • وقتی دانش آموز شما فقط با یک جدول برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان بتونه به همه درس‌هاش رسیدگی کنه، قطعا با یک اعتماد به نفس خوبی میتونه سر کلاس حضور داشته و خیال شما هم از بابت درس‌ها راحت باشه.
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

یک برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان چه ویژگی‌هایی داره؟

از ابتدای این مطلب سعی کردیم که توضیحاتی در خصوص برنامه‌ریزی درسی پایه سوم به همراه مزیت‌های اون ارائه کنیم. حالا وقتش رسیده که به یک سوال اساسی جواب بدیم.

سوال مهم و چالشی این هست که یک برنامه‌ریزی درسی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟ بر چه اساسی میشه گفت که یک برنامه‌ریزی درسی تا چه مقداری میتونه برای یادگیری دانش آموزان ابتدایی مفید واقع بشه؟

اگه به دنبال جواب این سوال هستین حتما مطالعه این بخش رو از دست ندین که خیلی میتونه شناخت شما رو نسبت به برنامه‌ریزی درسی افزایش بده و در نهایت با نگاهی باز و آگاهی کامل به سمت بهترین مشاوره تحصیلی قدم بردارین.

ویژگی‌های برنامه‌ریزی درسی سوم

در صورتی که جدول برنامه‌ریزی درسی سوم ابتدایی این ویژگی‌ها و مشخصات رو داشته باشه، قطعا در موفقیت تحصیلی دانش آموز شما والدین عزیز مؤثر هست. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • اولین ویژگی که در یک برنامه‌ریزی درسی باید بهش توجه کرد، سادگی و قابل اجرا بودن اونه.
  • هر برنامه درسی مختص به یک دانش آموز هست و باید متناسب با توانایی‌ها و ویژگی‌های اون فرد نوشته بشه.
  • برنامه درسی باید به گونه‌ای باشه که در آن امکان ارزیابی در پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموز وجود داشته باشه.
  • یک برنامه‌ریزی درسی خوب، انعطاف پذیری بالایی داره. به عبارت دیگه باید به شکلی باشه که در اتفاقات و شرایط اضطراری، امکان جا به جایی دروس و یا تغییر ساعات مطالعه وجود داشته باشه.

نکته: توصیه ما به شما والدین عزیز این هست که در کنار برنامه‌ریزی درسی سوم ابتدایی از ویدیوهای آموزشی استفاده کنین.

ما در گروه آموزشی پرش یک سری نمونه سوال امتحانی و ویدیوهای آموزشی داریم که با تهیه هر یک از این منابع میتونین احتمال یادگیری سریع‌تر درس‌ها و کسب نمرات بالا رو در دانش آموزتون افزایش بدین.

جمع‌بندی درباره برنامه‌ریزی درسی پایه سوم

خیلی مهمه که شما عزیزان به عنوان والدین یک دانش آموز در پایه سوم با ویژگی‌ها و توانایی‌های فرزندتون آشنا باشین تا بتونین درس‌ها و تکالیفش رو مدیریت کنین اما باید این نکته رو در نظر بگیرین که تنها این موارد کافی نیست. به این دلیل که برای مدیریت ساده‌تر و علاوه بر آن بتونین به امور خودتون هم رسیدگی کنین لازمه که یک برنامه‌ریزی داشته باشین.

در نگاه اول برنامه‌ریزی برای کارهای شخصی خودتون خیلی ساده‌تر هست ولی برنامه‌ریزی برای دبستانی‌ها به خصوص برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان به دقت و تمرکز بیش‌تری نیاز داره.

مسئولیت پذیری با برنامه‌ریزی درسی

اما به نظر شما یک پدر و مادر بدون هیچ دانشی در زمینه مشاوره تحصیلی و آگاهی از مشکلات عمومی دانش آموزان میشه برنامه‌ریزی درست و اصولی پیاده‌سازی کرد؟ آیا میتونن مسئولیت پذیری رو با برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان بهش آموزش بدن؟ یقینا خیر!

همونطور که در بخش‌های قبلی گفته شد فقط فردی میتونه بهترین جدول برنامه‌‎ریزی درسی سوم دبستان رو بنویسه که دانش این کار رو داشته باشه و این آگاهی رو داشته باشه که میزان توانمندی‌های افراد با هم متفاوته و باید براساس اون‌ها برای دانش آموزان برنامه‌ریزی کنه.

بنابراین سعی کنین که از یک مشاوره تحصیلی برای برنامه‌ریزی تحصیلی کمک بگیرین تا بتونین خیلی استوارتر از قبل به سمت قله موفقیت قدم بردارین.

بچه‌ها به کمک برنامه‌ریزی درسی برای پایه سوم یاد می‌گیرن که باید به قوانین درسی و مدرسه پایبند باشن و خودشون رو در انجام تکالیف و درس خواندن موظف بدونن. به طور کلی با این روش میتونین خیالتون رو از بابت مطالعه دروس، انجام تکالیف، استفاده درست از زمان و بسیاری از موارد دیگه راحت کنین.

توی این مطلب سعی کردیم که توضیحات جامعی درباره برنامه‌ریزی درس‌ها برای پایه سوم ارائه کنیم. اگه می‌خواین از این نکات و توضیحات اون مطلع بشین حتما مقاله رو مطالعه کنین. در صورتی که نیاز به مشاوره دارین، میتونین ازطریق بخش “ارتباط با مشاورین ما” شماره تلفن خودتون رو قرار بدین. مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

طبق توضیحاتی که در این مقاله گفته شد اگه به دنبال نتیجه مطلوبی در امتحانات نهایی و حتی در طول سال تحصیلی هستین بهتره که از مشاورین تحصیلی کمک بگیرین. این افراد میتونن بهترین برنامه‌ریزی رو با کامل‌ترین نکات در اختیارتون قرار بدن.

تنها کاری که لازمه شما والدین عزیز برای دانش آموزتون انجام بدین این هست که سعی کنین مواردی مثل سهل انگاری، بی توجهی، تنبلی و… رو در فرزندتون رفع کنین. بدین ترتیب با گذشت زمان متوجه میشه که مسئولیت پذیر باشه و تمام وظایفش رو انجام بده.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد