برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان

برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان

دانش آموزان در پایه چهارم دبستان با مباحث متنوع و نکات مهمی آشنا میشن. حتما میدونین این نوع مباحث میتونه چالش‌ها و دغدغه‌های زیادی رو برای دانش آموزان به وجود بیاره. به همین دلیل برای این که شما والدین عزیز بتونین سطح استرس و نگرانی‌های فرزندتون رو کاهش بدین باید به فکر برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان باشین.

برای درک این موضوع بهتره یک مثال بزنیم. یکی از درس‌های سخت و چالش برانگیز پایه چهارم دبستان، درس ریاضی هست. این درس شاید برای خیلی از بچه‌ها شیرین و دوست داشتنی نباشه اما بهتره بدونین دانش آموز پایه چهارمی شما چاره‌ای جزء یادگیری این درس نداره.

بچه‌ها در این پایه با کسرها، ضرب و تقسیم، اندازه گیری، اشکال هندسی، اعداد اعشاری و…. آشنا میشن. به همین دلیل شاید این درس براشون ترسناک باشه. برای این که دانش آموزان بتونن این درس رو با نمره خوبی قبول بشن، لازمه که از برنامه‌ریزی درسی استفاده کنن. یعنی چیکار کنن؟

یعنی این که دانش آموزان بر اساس شناخت، مشکلات درسی و توانایی‌هاشون بیان برای خودشون یک برنامه‌ریزی درسی یادداشت کنن. اما به نظر شما والدین عزیز این برنامه‌ریزی درسی چقدر میتونه روی یادگیری و موفقیت دانش آموز شما تاثیرات داشته باشه؟

بهترین راه برای این که والدین بتونن خیال خودشون و دانش آموز سال چهارمشون رو راحت کنن اینه که به سمت بهترین مشاورین تحصیلی در مجموعه‌های معتبر قدم بردارند.

پرش، یکی از بهترین مجموعه‌های آموزشی هستش که همیشه سعی داره از بهترین شیوه‌های آموزشی استفاده کنه. از جمله خدمات این مجموعه میتونیم به مواردی مثل نمونه سوالات کاملا رایگان، ویدیوهای آموزشی، برنامه‌ریزی درسی و بسیاری از موارد دیگه اشاره کرد.

تمامی دانش آموزان کلاس چهارم در طول سال تحصیلی و در زمان امتحانات نهایی میتونن از این منابع استفاده کنن. یقینا هر دانش آموزشی با استفاده از این امکانات میتونه نمره 20 رو در هر درسی بدست بیاره.

بنابراین یکی از رازهای موفقیت و کسب نمره بالا در چهارم ابتدایی اینه که از مشاوره تحصیلی، برنامه‌ریزی درسی و ویدیوهای آموزشی به طور همزمان استفاده کنین.

جان ال بکلی: اکثر مردم قصد شکست ندارند، بلکه برنامه ریزی نمی کنند.

این جمله خیلی میتونه تامل برانگیز باشه. اگه بخوایم به زبان ساده تر توضیح بدیم باید بگیم که برنامه‌ریزی درسی مثل یک چراغ پر نور در جاده‌ای تاریکه. این جاده همون مسیر زندگیه دانش آموزان در دوره ابتداییه.

والدین برای اینکه بتونن مسیر زندگی دانش آموزشون رو روشن کنن لازمه که از برنامه‌ریزی درسی استفاده کنن. بدین ترتیب دانش آموزشون هم آینده‌ای درخشان و پر از موفقیت در انتظارشه و هم میتونه نظم، تعهد و مسئولیت پذیری رو اصولی یاد بگیره.

توی این مقاله میخوایم درباره برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان، مهم‌ترین نکات در زمان برنامه‌ریزی و ویژگی‌های یک برنامه درسی خوب صحبت کنیم. پس با مجله آموزشی پرش همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان

برنامه‌ریزی درسی برای پایه چهارم ابتدایی خیلی مهمه. اما چرا؟

ببینین توی این دوره از مقطع تحصیلی همونطور که گفته شد دانش آموزان مباحث مختلفی رو یاد می‌گیرن که نسبت به درس‌های اول، دوم و سوم ابتدایی خیلی مهمتر هستن.

به عنوان مثال در بخش ابتدایی این مقاله از گروه آموزشی پرش به معرفی سرفصل‌های درس ریاضی پرداخته شد و گفتیم که این درس میتونه چالش و اشکالات زیادی برای بچه‌ها ایجاد کنه. بنابراین بهترین راه حل چی میتونه باشه؟

درسته، برنامه‌ریزی درسی!

بچه‌ها با استفاده از این روش میتونن بدون هیچگونه استرسی به درس‌ها و وظایفشون رسیدگی کنن. علاوه بر این با چند مفهوم هم آشنا میشن: منظم بودن، اولویت بندی و مسئولیت پذیری.

حالا به نظر شما چه نوع برنامه‌ریزی درسی میتونه این سه مفهوم رو به دانش آموز کلاس چهارمی یاد بده؟ یک برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه؟

این که صرفا فقط یک شخصی بیاد و بدون هیچ پیشینه‌ای برای فرزند شما برنامه‌ریزی کنه، میتونین به یک اطمینان صد در صدی برسین که بگین دانش آموز من با این برنامه‌ریزی میتونه نمرات خوبی رو به دست بیاره؟

قطعا خیر! اما به نظرتون چرا؟

اهمیت برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان

مشاوران تحصیلی، یکی از اثرگذارترین عوامل در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هستن و دائما روی اهمیت برنامه‌ریزی درسی تاکید می‌کنن.

یک مشاوره تحصیلی میدونه که باید برای هر فردی یک برنامه‌ریزی اختصاصی نوشته بشه. به این دلیل که نوع رفتار، شخصیت، توانایی، هوش و استعداد افراد با هم متفاوته.

همچنین میدونه که باید در این برنامه‌ریزی هر شرایطی رو در نظر بگیره. مثلا یک زمانی هست که دانش آموز نمیتونه به یه درسی رسیدگی کنه و تکالیف اون درس رو انجام بده. بنابراین این درس به بخشی به نام “انجام نشده‌ها” اضافه میشه تا در اسرع وقت اون کار انجام بشه.

بنابراین همه جوانب در یک برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان توسط مشاوره در نظر گرفته میشه و قطعا سعی می‌کنن که تمامی مشکلات درسی دانش آموز برطرف بشه.

نکات مهم در برنامه‌ریزی درسی چهارم ابتدایی

  • به میزان توانایی یادگیری دانش آموز توجه بشه.
  • توجه به نقاط ضعف و قوت هر درس خیلی مهمه.
  • هر دانش آموز باید برنامه‌ریزی درسی مختص به خودش رو داشته باشه.
  • مقایسه توانمندی‌ها و استعداد دانش آموزان در زمان برنامه‌ریزی اشتباهه.

نکات مهم در برنامه‌ریزی درسی چهارم ابتدایی

  • در هر برنامه‌ریزی درسی باید مدت زمانی برای وظایف تحصیلی و کارهای شخصی تعیین بشه.
  • امکان تغییر در برنامه‌ریزی درسی چهارم وجود داشته باشه تا دانش آموز بتونه خودش رو با هر شرایطی وفق بده.
  • یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام نوشتن برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان، زمان استراحت هست. در واقع کودکان توی این سن و سال به بازی کردن خیلی اهمیت میدن. پس اساسی‌ترین بخش در برنامه‌ریزی دروس، توجه به زمان بازی و استراحت بچه‌هاست.

منابع آموزشی پرش، راه حلی برای اجرای بهتر برنامه‌ریزی

پرش، چند سالی هست که در زمینه آموزش سعی می‌کنه نسبت به رقباش برتر باشه و روز به روز خودش رو با شیوه‌های جدید آموزشی وفق بده.

در گروه آموزشی پرش خدمات زیادی در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیره. از جمله این خدمات میتونیم به مواردی مثل ارائه کتاب‌های درسی، آموزش برنامه‌ریزی، ویدیوهای آموزشی، نمونه سوالات امتحانی رایگان و… اشاره کرد.

همینطور مشاوره تحصیلی، یکی دیگه از خدمات جذاب پرش هست که در ایام امتحانات نهایی خیلی میتونه به دانش آموزان این مقطع کمک کنه.

منابع آموزشی پرش، راه حلی برای اجرای بهتر برنامه‌ریزی

آموزش اصول خلاصه نویسی، مدیریت زمان در آزمون، تکنیک‌های افزایش معدل و… از جمله کارهایی هستن که مشاورین تحصیلی پرش انجام میدن تا بهترین برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان آماده بشه و دانش آموزان در راستای پیشرفت و کسب نتایج برتر قدم بردارین.

جمع‌بندی درباره برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان

برنامه‌ریزی درسی چهارم ابتدایی برای یادگیری هر چه سریع‌تر درس‌ها لازم و ضروریه. این که مدت زمان انجام هر درسی مشخص شده باشه و دانش آموز بدونه که در هر زمانی باید چه کارهایی رو انجام بده، خیلی میتونه به کاهش اضطراب و استرسش کمک کنه.

همچنین گفتیم که برای دریافت نتیجه بهتر در زمان اجرای برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان لازمه که از ویدیوهایی با شیوه‌های جدید آموزشی استفاده کنین. البته همه این موارد یک کفه ترازو هستش. کفه دیگه ترازو به پشتکار و مسئولیت پذیری دانش آموز برمی‌گرده که اگه به دنبال دریافت نمرات و نتایج برتر باشه قطعا برای رسیدن بهشون تلاش میکنه.

در صورتی که به دنبال مشاوران تحصیلی با دانش روز دنیا هستین، میتونین شماره تماستون رو در قسمت “ارتباط با مشاورین ما” قرار بدین. ما به زودی باهاتون تماس می‌گیریم.

در برنامه‌ریزی درسی چهارم دبستان باید به اصول زیادی رو رعایت کنیم. از جمله این موارد میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تعیین اهداف
  • توجه به توانایی‌ها و نقاط ضعف
  • یک برنامه‌ریزی درسی باید منعطف باشه.
  • از منابع و ویدیوهای آموزشی استفاده کنین.
  • زمانی برای استراحت، تفریح و بازی کودکان در نظر گرفته شده باشه.
  • در زمان برنامه‌ریزی به هیچ عنوان توانایی افراد رو با هم مقایسه نکنین.

اصول و نکات زیادی برای برنامه‌ریزی درسی چهارم ابتدایی وجود داره که در این مقاله بهشون پرداخته شده.

برنامه‌ریزی درسی به بچه‌ها کمک میکنه تا با یک تیر به دو هدف بزنن. هدف اول اینه که با سه مفهوم مهم یعنی نظم، تعهد و مسئولیت پذیری آشنا میشن و هدف دوم اینه که یاد می‌گیرن کارها و تکالیفشون رو خودشون مرتب انجام بدن.

به طور کلی ما با استفاده از برنامه‌ریزی درسی میتونیم استرس، فشار درسی و نگرانی‌ها رو در کودکان کلاس چهارمی تا حد زیادی کاهش بدیم و اون‌ها رو برای رسیدن به اهدافشون در آینده کمک کنیم.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد