موفقیت در برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه

موفقیت در برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه

اگه دانش‌آموز کنکوری هستین و سال آینده یا دو سه سال بعد کنکور دارین، خوب وقتی سراغ خوندن این مقاله اومدین. دقیقا وقتش الانه که برای کنکورتون برنامه‌ریزی درسی کنین. چرا که موفقیت در آزمون سراسری ریشه به برنامه‌ای بستگی داره که الان برای خودتون طراحی می‌کنین.

بنابراین ما توی این مقاله از گروه آموزشی پرش میخوایم در مورد برنامه‌ریزی برای کنکور تیر با شما صحبت کنیم که از اهمیت زیادی برخورداره.

بین رویا و واقعیت فقط یک عبارت وجود داره. اون هم چیزی جزء اقدام نیست!

بنابراین همین حالا پاشو و به این عبارت مهم و سرنوشت‌ساز عمل کن

حتی اگه اقدامت خیلی کوچیک و جزئی باشه اصلا مهم نیست؛ چون تو شروع کردی و کم کم میخوای تغییرات بزرگی رو در زندگی و آینده خودت ایجاد کنی. پس بلند شو و به سمت آرزوها و اهدافت قدم بردار.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کنکور رو می‌تونیم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل در سرنوشت هر فردی در نظر بگیریم. سرنوشتی که می‌تونه برای افراد خوشایند و لذت بخش باشه و یا به همون نسبت هم می‌تونه تلخ و ناراحت کننده باشه. این که افراد بتونن لذت قبولی در کنکور رو تجربه کنن، فقط به یک چیز بستگی داره: برنامه‌ریزی برای کنکور تیر!

گاهی اوقات افراد به هر دلیلی تایم کم میارن و نمی‌تونن به کارهای درسی و حتی کارهای شخصی‌شون رسیدگی کنن. این اتفاق و کم آوردن زمان خیلی می‌تونه توی روحیه و انگیزه دانش‌آموزان تاثیرات منفی داشته باشه.

بنابراین این افراد برای این که بتونن خیالشون رو از بابت فراموشی، استفاده درست از زمان و اولویت‌بندی دروس راحت کنن، باید برای تمامی کارها حتی جزئی‌ترین اون‌ها برنامه‌ای داشته باشن.

این که دانش‌آموزان در هر لحظه چه کارهایی رو باید انجام بدن و چه درس‌هایی رو باید مطالعه کنن، قطعا می‌تونن مسیر رسیدن به اهداف و از همه مهم‌تر قبولی در کنکور رو برای خودشون هموارتر کنن.

ما در این مقاله قصد داریم که اطلاعاتی در خصوص مطالبی مانند انواع برنامه‌ریزی، ضریب هر درس در کنکور تیر ماه، نکات مهم در برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه و… به شما عزیزان ارائه کنیم تا هر چه سریع‌تر برای قبولی در کنکور پیش رو اقدام کنین. پس با گروه آموزشی پرش همراه باشین.

انواع برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه

برنامه‌ریزی به سه قسمت تقسیم میشه؛ برنامه‌ریزی کوتاه مدت، برنامه‌ریزی میان مدت و برنامه‌ریزی بلند مدت.

دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی کوتاه مدت می‌تونن برای یک روزشون برنامه داشته باشن و حتی خیلی خوبه که شب‌ها هم برنامه‌ریزی فرداشون رو هم انجام بدن.

آماده کردن این برنامه خیلی ساده‌ست و خود فرد به راحتی می‌تونه برای هر روزی که میخواد یک برنامه‌ریزی برای کنکور داشته باشه.

برنامه‌ریزی میان مدت به این صورته که قبل از شروع هفته جدید باید اقدام به نوشتن برنامه یک هفته‌ای کنین. تمام کارهایی که موظف هستین در طول هفته آینده انجام بدین رو باید در برنامه‌ریزی کوتاه مدت لحاظ کنین.

توصیه می‌کنیم که برای آماده کردن این برنامه‌ریزی از مشاورین تحصیلی کمک بگیرین. این نوع افراد قطعا می‌تونن شما رو در مسیر موفقیت قرار بدن.

اما در برنامه‌ریزی بلند مدت باید به جزئی‌ترین نکات و منابع کنکوری دقت کنین. در برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه 1403 لازمه که از یک مشاور کمک بگیرین.

این مشاور می‌تونه بهتون کمک کنه که با توجه به توانایی‌ها و شرایطی که دارین، بهترین برنامه‌ریزی رو داشته باشین تا در نهایت بتونین مثل ستاره‌ای درخشان در میان رقباتون بدرخشین و در بهترین دانشگاه‌ها درس بخونین.

کاربرد برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه 1403

اگه دانش‌آموزان در هر پایه تحصیلی به خصوص در پایه دوازدهم بتونن از برنامه‌ریزی درسی استفاده کنن، قطعا می‌تونن موفقیت خودشون رو در طول سال تحصیلی تضمین کنن. برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه هم به همین شکله!

کاربرد برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه 1403

مورد دیگه‌ای که می‌تونیم به عنوان کاربرد برنامه‌ریزی برای کنکور تیر در نظر بگیریم اینه که می‌تونین از زمانتون درست استفاده کنین و هیچ زمان تلف شده‌ای رو در این ایام نداشته باشین.

سومین کاربرد برنامه‌ریزی درسی برای کنکور، مسیر هدفمنده. به عبارت دیگه می‌تونیم زندگی رو مثل یک جاده سرسبز در نظر بگیریم که آخرش به جاهای خوبی می‌رسه.

در این مسیر سختی‌ها و چالش‌های زیادی وجود داره که خیلی از افراد این موارد رو به جون می‌خرن تا بتونن نتیجه تمام زحمات و تلاش‌هاشون رو به وضوح مشاهده کنن.

آخرین موردی که می‌تونیم به لیست کاربرد برنامه‌ریزی کنکور تیر اضافه کنیم، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفسه. زمانی که دانش‌آموزان بر اساس یک برنامه درسی بتونن به تمام کارهاشون رسیدگی کنن و مباحث درسی رو به خوبی یاد بگیرن، قطعا هر روز می‌تونن با اعتماد به نفس و بدون استرس سر کلاس حضور داشته باشن.

دلایل اهمیت برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه

اگه دانش‌آموز پایه دوازدهمی هستین و دوست دارین که در کنکور تیر ماه جزو رتبه برترها باشین و در بهترین دانشگاه‌های ایران هم درس بخونین، قطعا نیاز به برنامه‌ریزی درسی برای کنکور دارین.

در ادامه قصد داریم که به دلایل اهمیت برنامه‌ریزی برای کنکور تیر اشاره کنیم که قطعا با رعایت هر کدوم از این موارد می‌تونین احتمال موفقیت در کنکور و زندگیتون رو افزایش بدین.

تکنیک مدیریت زمان

اولین موردی که در برنامه‌ریزی برای کنکور تیر خیلی مهمه، مدیریت زمانه. این که بتونین زمانتون رو تقسیم کنین و بر اساس اهمیت و توانمندی‌هاتون بتونین درس‌ها و منابع کنکوری رو اولویت‌بندی کنین، قطعا جاده موفقیت براتون هموارتر و سرعت رسیدن به اهداف هم سریع‌تر میشه.

تکنیک مدیریت زمان

بنابراین با استفاده از مدیریت زمان می‌تونین یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشین و نسبت به قبل خیلی سریع‌تر به سمت اهداف، پله‌های موفقیت و رتبه‌های برتر کنکور حرکت کنین.

انتخاب بهترین منابع کنکوری

قطعا هر داوطلب کنکوری باید بدونه که برای موفقیت در کنکور لازمه از بهترین منابع کنکوری استفاده کنه. بهتره بدونین که انتخاب بهترین منابع کنکوری می‌تونه شما رو به رتبه‌های برتر کنکور و تحصیل در دانشگاه‌ها برتر خیلی نزدیک‌تر کنه.

بنابراین کمی در دنیای اینترنت جستجو کنین و مطابق با جزئیات این آزمون به دنبال بهترین منابع کنکوری باشین تا بتونین قبولی خودتون رو تضمین کنین.

نکات مهم کنکوری

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای قبولی در کنکور تیر انجام بدین، اینه که به نکات مهم کنکوری توجه کنین. به عبارت دیگه هر داوطلب کنکوری برای قبولی در این آزمون باید به نکات زیادی دقت کنه.

از جمله این نکات می‌تونیم به مواردی مثل شرایط سنی شرکت در کنکور، تاثیر معدل نهایی، حذف سهمیه‌های کنکور، شیوه مطالعه کنکوری، نوع تغذیه و بسیاری از موارد دیگه اشاره کنیم.

ما در وبلاگ پرش در قسمت نکات کنکوری سعی کردیم که کامل‌ترین نکات رو در اختیارتون قرار بدیم تا بلکه کمی از دغدغه‌ها و اضطراب شما دانش‌آموزان عزیز رو کم‌تر کنیم.

LWF؛ روشی برای مرور درس‌ها

روش LWF یکی از روش‌های اصولی مطالعه درسی در کنار برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماهه. به کمک این روش می‌تونین مباحث درسی رو خیلی ساده و سریع یاد بگیرین بدون این که فراموش کنین.

این روش از 8 مرحله تشکیل شده که در هر مرحله از مطالعه باید یک کار خاصی انجام بدین.

LWF؛ روشی برای مرور درس‌ها

مرحله اول

در مرحله اول لازمه که کتاب درسی‌تون رو به صورت اجمالی بررسی کنین.

یعنی بیاین و ببینین که این کتابی که میخواین مطالعه کنین، چه محتوایی داره، چه تصاویری و جدول‌هایی داره، چه سرفصل‌هایی رو میخواد براتون توضیح بده؟! اینطوری می‌تونین مفهوم کتاب رو درک کنین. البته فراموش نکنین که برای اطلاع از سرفصل‌ها و عناوین کتاب می‌تونین از فهرست استفاده کنین و نیازی به مطالعه و خوندن تیترهای کتاب نیست.

مرحله دوم

کاری که باید انجام بدین اینه که فصل اول کتاب درسیتون رو به صورت خلاصه نگاهی بندازین.

در واقع زمانی رو برای خوندن تیترها و عناوین فصل یک در نظر بگیرین. تمام عکس‌ها و تصاویرش رو ببینین تا در نهایت به مفهوم و درک کاملی از فصل یک برسین. فصل اول و یا هر مبحث درسی رو که با این روش میخواین مرور کنین، باید به گونه‌ای باشه که بتونین سوال‌های خوبی طرح کنین.

مرحله سوم

لازمه که سوال مطرح کنین. به عبارت دیگه زمانی که به مرحله سوم رسیدین یعنی این که دو مرحله اول این روش رو انجام دادین و حالا به مرحله سوم رسیدین.

در این مرحله لازمه که از یک سری از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنین که در ابتدا و یا انتهای هر مبحث یک سری سوال وجود داره که قطعا می‌تونن به رفع ایرادات درسی کمک کنن و حتی مرور مطالب درسی رو راحت‌تر کنن.

اما در صورتی که از کتاب‌های کمک درسی در مرحله سوم استفاده نکنین، می‌تونین قبل از شروع درس خوندن یک سری سوالات مهم و کلیدی طرح کنین.

مرحله چهارم

کاری که باید انجام بدین اینه که از کلمات کلیدی استفاده کنین. به عبارت دیگه در زمان مطالعه با استفاده از خط‌ کش و ماژیک هایلایت، کلمات کلیدی و عبارات مهم رو برجسته کنین یا این که با استفاده از خودکار و مداد، کلمات کلیدی و نکات مهم رو در دفتر و کتاب یادداشت کنین.

مرحله پنجم

این مرحله از روش LWF میگه حالا که به این مرحله رسیدی یعنی این فصل رو به پایان رسوندی و کلمات کلیدی رو هم یادداشت کردی. الان کاری که باید انجام بدین اینه که یک بار به کلمات کلیدی نگاهی بندازین و سعی کنین که مفهوم هر یک از کلمات کلیدی رو به یاد بیارین.

اگه نتونستین مفهوم هر کدوم از کلمات کلیدی رو به خاطر بیارین، فقط کافیه به بخش مربوط به اون کلمه کلیدی مراجعه کنین و یک بار دیگه توضیحات و مفهوم اون کلمه رو بخونین.

مرحله ششم

در این مرحله LWF باید مایندمپ کنین. یعنی بعد از مطالعه و مرور مباحث در ذهنتون، یک الگویی به عنوان یادآوری ترسیم کنین. این الگوی ذهنی می‌تونه شبیه به یک نقشه راه عمل کنه، تا شما رو به قله‌ موفقیت نزدیک‌تر کنه.

مرحله هفتم

توی این مرحله مهم باید به این فکر کنین که چه مباحثی و چه مفاهیمی رو تونستین در ذهنتون ترسیم کنین؟ بعد از این که به این سوال پاسخ دادین، می‌تونین از خودتون امتحان بگیرین یا این که اون مباحث رو برای اطرافیانتون توضیح بدین. بدین ترتیب خیالتون از بابت یادگیری دروس راحت میشه.

مرحله هشتم

در این مرحله کاری که باید انجام بدین اینه که از فراموش کردن مباحث درسی جلوگیری کنین. بهترین راه برای این موضوع اینه که بلافاصله بعد از یادگیری مباحث درسی حتما یک بار مرور داشته باشین.

حتما دقت کردین که مباحث درسی 24 ساعت بعد از یادگیری، از ذهنمون پاک میشن؛ جوری که انگار از اول اون مباحث رو نخوندیم.

برای جلوگیری از این مشکل لازمه که تا 24 ساعت آینده حتما یکبار اون مباحث رو مرور کنیم. همچنین لازمه که سه روز بعد، یک هفته بعد و 15 روز بعد از یادگیری هم اون مباحث رو مرور کنیم تا از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل بشن و به اصطلاح در ذهنمون ملکه بشن.

تست زدن اصولی

مورد دیگه‌ای که باید در برنامه‌ریزی برای کنکور تیر غافل نشیم، اینه که یک مدت زمانی رو برای تست زدن کنکوری در نظر بگیریم و سعی کنیم که در تست زدن کنکوری مهارت پیدا کنیم. این خیلی مهمه که با انواع و اقسام تست‌های کنکوری آشنا بشیم تا بتونیم میزان استرسمون رو در زمان کنکور به حداقل برسونیم.

به عنوان مثال گاهی اوقات ممکنه که طراحان سوال با هدف فریب دادن دانش‌آموزان عجول،  دو گزینه از سوال تستی رو مشابه با هم طراحی کنه. کاری که داوطلب کنکوری باید انجام بده اینه که باید به علائم، شکل ظاهری و گزینه‌های اون تست دقت کنه تا بتونه به جواب درست برسه.

همچنین گاهی اوقات حل تست‌های کنکوری پیچیده‌ست و برای حل اون سوال نیازه که زمان زیادی رو صرف کنین. بنابراین اگه نمی‌تونین این نوع سوالات رو حل کنین، وقت خودتون رو تلف نکنین. چون جواب غلط و شانسی زدن تست‌ها در کنکور نمره منفی داره و شانس شما رو در قبولی کنکور کاهش میده.

بنابراین آشنایی با نکات و شیوه‌های تست زدن در کنکور، لازمه موفقیت در این آزمونه.

ضرایب دروس در کنکور تیر 1403

همونطور که میدونین دروس عمومی از کنکور حذف شدن. بنابراین بهترین فرصته که تمرکزتون رو روی دروس تخصصی بزارین.

ضرایب دروس در کنکور تیر 1403

ضرایب دروس گروه ریاضی در کنکور تیر

ضرایب دروس گروه ریاضی در کنکور سراسری تیر ماه

ضرایب دروس گروه علوم انسانی در کنکور سراسری تیر 1403

ضرایب دروس گروه ریاضی در کنکور سراسری تیر ماه

ضرایب دروس گروه علوم تجربی در کنکور تیر 1403

ضرایب دروس علوم تجربی

ضرایب دروس گروه هنر در کنکور تیر ماه

ضرایب دروس رشته هنر

ضرایب دروس گروه زبان‌های خارجه در کنکور تیر ماه

ضرایب دروس مربوط به رشته زبان

جمع‌بندی برنامه‌ریزی برای کنکور تیر

این روزها خیلی از داوطلبین کنکوری سعی می‌کنن که خط به خط مباحث درسیشون رو بخونن و تست‌های کنکوری رو حل کنن. اما به نظر شما صرفا مطالعه مباحث مدرسه و حل سوالات تستی می‌تونه در قبولی کنکور و دریافت رتبه برتر تاثیر داشته باشه؟ قطعا خیر!

البته منظور ما این نیست که مطالعه مباحث درسی و تست زدن هیچ تاثیری در قبولی کنکور نداره؛ اتفاقا مطالعه مباحث دروس پایه دوازدهم و حتی پایه‌های قبلی خیلی می‌تونه روی قبولی کنکور شما تاثیر داشته باشه. ولی اگه میخواین احتمال قبولی خودتون رو در کنکور افزایش بدین، لازمه که از برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه استفاده کنین.

پس به خاطر داشته باشین که برنامه‌ریزی درسی لازمه قبولی در کنکور تیر ماهه. پس فرصت رو از دست ندین و پرقدرت به سمت قله‌ موفقیت حرکت کنین.

اگه در تیر ماه کنکور دارین و تصمیم گرفتین که جزو نفرات برتر کنکور 1403 هم باشین، توصیه می‌کنیم که حتما از برنامه‌ریزی استفاده کنین.

شما داوطلبین عزیز کنکوری با استفاده از برنامه‌ریزی کنکوری می‌تونین از زمان بهترین بهره‌وری رو داشته باشین و از همه مهم‌تر این که زمانتون رو به نحوی تقسیم بندی کنین که بتونین تمام منابع کنکوری رو مطالعه کنین و مهارت خودتون رو در حل تست‌های کنکوری افزایش بدین.

بنابراین با استفاده از برنامه‌ریزی برای کنکور تیر ماه 1403 می‌تونین آینده‌ای درخشان داشته باشین و رویاهاتون رو به واقعیت تبدیل کنین.

به منظور موفقیت در کنکور و قرار گرفتن در لیست رتبه برترها باید روزانه حدود 8 ساعت درس بخونین و با نزدیک شدن به روزهای کنکور سعی کنین که مدت زمان مطالعه‌تون رو به 10 الی 12 ساعت به صورت روزانه برسونین.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد