آشنایی با جزئیات سبک زندگی رتبه برترهای کنکور

آشنایی با جزئیات سبک زندگی رتبه برترهای کنکور

به نظر شما بین دانش‌آموزی که برای زندگیش هدف داره و دائما در تلاشه که در هر روزی بهترین خودش باشه، با دانش‌آموزی که برای درس خوندن و مسیر زندگیش هیچ هدفی نداره، چه تفاوت‌هایی وجود داره؟

قطعا دانش‌آموزی که هدفمنده و برای آینده تحصیلیش تلاش می‌کنه خیلی بیشتر از دانش‌آموزی که برای درس خوندن هدفی نداره، موفق‌تره.

معمولا دانش‌آموزان ممتاز برای این که بتونن در تمام مراحل زندگیشون حتی در حساس‌ترین مرحله سال تحصیلی یعنی کنکور موفق باشن، سعی دارن که سبک زندگی رتبه‌های برتر کنکور رو سرلوحه کار خودشون قرار بدن.

شاید فکر کنین که داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی، حل کتاب‌های تستی و شرکت در کلاس‌های کنکوری برای رتبه برتر شدن کافی باشه؛ اما بهتره بدونین که در کنار همه این موارد هم چیزهای زیادی مثل ورزش، تغذیه مناسب و خواب کافی وجود داره که برای رتبه برتر شدن بهشون نیاز دارین. پس بیاین با هم به سمت موفقیت و رتبه برتر شدن حرکت کنیم.

سخنی از بزرگان:

بیشتر موفقیت‌های مهم در جهان توسط افرادی بدست آمده که در زمانی که به نظر می‌رسید هیچ امیدی وجود ندارد، به تلاش کردن ادامه دادند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

منظور از سبک زندگی رتبه برترها چیست؟

منظور از سبک زندگی رتبه برترها، همون عادات و رفتارهاییه که دانش‌آموزان و داوطلبین کنکوری در دوره آمادگی برای کنکور به صورت روزانه و همیشگی انجام میدن.

به عبارت دیگه داوطلبین کنکوری برای این که بتونن مطالعه مفیدی داشته باشن و مطالب رو عمیق‌تر یاد بگیرن، سعی می‌کنن که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشن، به مطالعه و برنامه درسی‌شون پایبند باشن و خلاصه که هر کاری می‌کنن تا بتونن نتیجه مطلوبی در کنکور به دست بیارن.

اگه به صحبت‌های افراد موفق گوش کرده باشین، قطعا می‌دونین که سبک زندگی رتبه‌های برتر به این صورته که سعی دارن دائما در مسیر موفقیت و قدم برداشتن در مسیر اهدافشون باشن. فکر می‌‎کنین در این مسیر چه چیزهایی اهمیت داره و باید چه کارهایی انجام بدین؟

اگه به دنبال شناخت عادات رتبه برترها هستین و می‌خواین شما هم جزو این افراد باشین، اصلا مطالعه بخش‌های بعدی رو از دست ندین.

5 اصل مهم در لایف استایل رتبه برترها

قبل از این که با قدم‌های مهم برای رتبه برتر شدن آشنا بشین، بهتره که کمی درباره لایف استایل رتبه برترها بدونین:

کنکور، سالی حساس و سرنوشت‌ساز

قطعا همه آدم‌ها درک و شعور دارن. بنابراین برای این که بتونین از حواشی بین خودتون و اطرافیانتون جلوگیری کنین، بهتره که خیلی دوستانه و منطقی بهشون بگین که امسال برای من سال خیلی حساسیه و باید کنکور بدم. هدف من هم اینه که در کنکور قبول بشم و رتبه خوبی به دست بیارم.

پس این موضوع روی کل زندگی شما تاثیر داره و می‌تونه روی آینده و سرنوشت شما خیلی تاثیر داشته باشه.

مفهوم تعادل در سبک زندگی رتبه برترها

موضوع دومی که باید به عنوان لایف استایل رتبه‌های برتر در نظر بگیرین، اینه که تعادل رو بین خواب، استراحت، تفریح و مطالعه رعایت کنین. به عبارت دیگه با رعایت تعادل و مدیریت این موارد می‌تونین خیلی راحت و بدون دغدغه به مطالعه کنکوریتون برسین.

پایبند بودن به اصول مطالعه کنکوری

موضوع سومی که همه رتبه برترها در دوره آمادگی برای کنکور رعایت کردن، اینه که به اصول مطالعه کنکوری پایبند بودن. یعنی این که در تمام روزها و هفته‌ها سعی کردن که در کنار استراحت و تفریحشون، مطالعه مستمر و مفیدی داشته باشن.

مهارت نه گفتن

خیلی خوبه که دانش‌آموز با دوستانش بیرون بره و خوش بگذرونه؛ اما بیرون رفتن در دوران آمادگی برای کنکور باید خیلی محدودتر بشه. البته منظور این نیست که کلا بیرون نرین و هیچ تفریحی نداشته باشین. در واقع طبق توضیحات اصل دوم باید تعادلی بین مطالعه و تفریح داشته باشین.

مهارت نه گفتن

در واقع باید روی مهارت نه گفتن تمرین کنین و به هر حرف یا هر کاری که می‌تونه روی برنامه‌ریزی درسی شما تاثیرات منفی داشته باشه، به صورت خیلی جدی و قاطعانه نه بگین! در نهایت بعد از برگزاری کنکور سراسری می‌تونین با خیال راحت مسافرت برین و یا با دوستانتون بیرون برین و خوش بگذرونین.

ناامیدی در سبک زندگی رتبه برترهای کنکور ممنوع!

آخرین اصل در سبک زندگی رتبه برترها: خودتون ناخدای کشتی موفقیت‌تون باشین! این کشتی در دریای کنکور، پر از تلاطم و چالشه که باید مثل یک ناخدای مدبر محکم باشین و اصلا امیدتون رو برای ادامه دادن از دست ندین.

قدم‌های مهم برای رتبه برتر شدن

تا اینجای مقاله سعی کردیم که درباره سبک زندگی نفرات برتر کنکور به همراه چند اصل مهم در زندگی این افراد صحبت کنیم. برای این که بتونین جزو رتبه‌های برتر کنکور باشین، لازمه که قدم‌های دیگه‌ای هم بردارین؛ تا بتونین در جاده‌های موفقیت و رتبه برتر شدن قرار بگیرین.

تنبلی ممنوع!

اولین قدم در لایف استایل رتبه برترهای کنکور، جلوگیری از تنبلی و اهمال کاریه؛ همونطور که می‌دونین تعداد سوالات موجود در کنکور سراسری نسبتا زیاده که باید در مدت زمان کوتاهی به سوالات هم پاسخ بدین.

برای این که بتونین اسمتون رو در لیست رتبه برترهای کنکور ببینین، لازمه که تا زمان برگزاری این آزمون حتما از تمام لحظات و فرصت‌هاتون استفاده کنین. پس همین حالا دست به کار بشین و برنامه‌ریزی درسی برای کنکور رو شروع کنین.

استفاده از بهترین منابع

کاری که هر رتبه برتر کنکوری قبل از شروع مطالعه انجام میده، اینه که بهترین منابع رو انتخاب می‌کنه و اطراف خودش دریایی از منابع کنکوری راه نمیندازه. بنابراین اگه می‌خواین از سبک زندگی رتبه برترها استفاده کنین تا بتونین در بهترین دانشگاه‌های ایران درس بخونین، باید به دنبال بهترین منابع کنکوری باشین.

خواب کافی

مورد دیگه‌ای که رتبه برترها در سال کنکور باید بهش دقت کنن، داشتن خواب کافیه! این که داوطلبین کنکور بتونن خوابشون رو تنظیم کنن و به اصطلاح به اندازه بخوابن تا انرژی بدنشون تامین بشه، قطعا می‌تونن خیلی مصمم‌تر برای کنکورشون درس بخونن.

فراموش نکنین که هیچ چیزی مثل خواب شب نمیشه؛ بنابراین هر شب سر ساعت مشخصی بخوابین تا صبح با انرژی و پرقدرت مطالعه‌تون رو شروع کنین.

کنترل و مدیریت استفاده از تلفن همراه

یکی از مهم‌ترین عادات رتبه برترهای کنکور، کنترل و مدیریت استفاده از تلفن همراهه. اگه شما به عنوان داوطلب کنکوری بتونین در زمان مطالعه از این وسیله دوری کنین، قطعا می‌تونین مطالعه کارآمدتری داشته باشین و خودتون رو برای یک آزمون سرنوشت‌ساز و حساس آماده کنین.

کنترل و مدیریت استفاده از تلفن همراه

فراموش نکنین که تلفن همراه همیشه وجود داره ولی سرنوشت و فرصت‌هاست که تکرار شدنی نیستن! هیچ چیزی هم مهم‌تر از زندگی و آینده تحصیلی شما نیست! شاید کنترل و مدیریت استفاده از تلفن همراه در دوران کنکور سخت باشه ولی لذت قبولی و کسب رتبه برتر شدن می‌تونه تمام سختی‌های دوران آمادگی برای کنکور رو کم رنگ کنه.

تغذیه مناسب برای رتبه برتر شدن

هر وسیله‌ای برای این که بتونه کار کنه، نیاز به سوخت مختص به خودش رو داره؛ این موضوع هم شامل حال داوطلبین کنکور هم میشه. یعنی یک داوطلب کنکوری برای این که بتونه انرژی داشته باشه و درس‌هاش رو با دقت بخونه، نیاز به تغذیه مناسبی داره.

این تغذیه مناسب شامل هر چیزی مثل نوشیدن آب (8 تا 10 لیوان)، دریافت کالری مورد نیاز بدن، میوه و نوشیدنی‌های طبیعی، صبحانه، میان وعده‌های سالم و استفاده از سبزیجات تازه باشه. پس اساسی‌ترین موضوع در سبک زندگی رتبه برترها، داشتن تغذیه مناسبه.

جمع‌بندی درباره سبک زندگی رتبه برترها

هیچ دانش‌آموزی بدون تلاش مستمر و همیشگی نتونسته به رتبه برتر کنکور برسه؛ برای اینکه بتونین به مهم‌ترین هدف زندگیتون برسین، باید سبک زندگی رتبه برترها رو سرلوحه کار خودتون قرار بدین. یعنی باید همه رفتارها و عادات رتبه برترهای کنکور رو در جهت محقق شدن هدفتون یعنی رتبه برتر شدن در کنکور در نظر بگیرین.

در این مقاله سعی کردیم که لایف استایل رتبه برترهای کنکور (مثل خواب کافی، تغذیه مناسب، مدیریت استفاده از تلفن همراه و…) رو به صورت کاربردی توضیح بدیم. اگه سوالی در این زمینه دارین می‌تونین از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میون بذارین.

یک فردی در سال کنکور خودش تونسته که یک سری رفتارها و عاداتی رو رعایت کنه تا بتونه جزو رتبه برترها باشه. شما هم به عنوان یک داوطلب کنکوری باید تمام رفتارها و عادات این فرد رو سرلوحه کار خودتون قرار بدین و سعی کنین که مثل اون، جزو داوطلبین برتر کنکور باشین.

برای این که بتونین جزو رتبه‌های برتر کنکور باشین، لازمه که خواب کافی داشته باشین، بهترین منابع کنکوری رو انتخاب کنین، از ورزش و تغذیه سالم هم غافل نشین.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد