بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم

بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم

بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم، موضوعیه که خیلی از دانش‌آموزان رشته تجربی که قصد دارن بهترین نتایج رو توی کنکور و امتحانات پایان سال کسب کنن، دنبالشن.

زیست شناسی دوازدهم یکی از دروس سخت و مهم دوازدهم تجربیه که تاثیر بسزایی توی سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان می‌ذاره.

دانش‌آموزان دوازدهم تجربی برای کسب نمره عالی از این درس، کار سخت و در عین حال شیرینی رو پیش رو دارن. سخت از این نظر که این درس هم بخش‌های مفهومی و هم بخش‌های حفظ کردنی داره و بیشترین ضریب رو بین دروس تجربی داره؛ اما مباحث و آزمایش‌های این درس بسیار دوست داشتنیه.

اگه شما هم دانش‌آموزی هستی که نگران این درسی و دوست داری بهترین نمرات رو از این درس بگیری، این مقاله از وبلاگ پرش رو تا پایان دنبال کن.

تقویت زیست شناسی دوازدهم به دانش‌آموزان کمک میکنه تا بهترین نمرات رو توی امتحانات پایان سال به دست بیارین. با توجه به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور، دانش‌آموزان باید به دنبال بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم باشن تا معدل خودشون رو بالا ببرن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تقویت زیست شناسی دوازدهم با بسته معلم خصوصی پرش

بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم، استفاده از بسته معلم خصوصی پرشه. این بسته با آموزش زیست شناسی دوازدهم به صورت تصویری و متنی به طور همزمان، بیشترین یادگیری رو برای دانش‌آموزان ایجاد میکنه.

بسته زیست دوازدهم

با استفاده از بسته معلم خصوصی زیست شناسی دوازدهم پرش، دانش‌آموزان می‌تونن به ساعت‌ها ویدیوهای آموزشی، با بهترین روش‌های تدریس آشنا بشن. همچنین توی هر بسته یک کتاب کمک آموزشی نیز قرار گرفته که به دانش‌آموزان این امکان رو میده تا به صدها تمرین و نمونه سوال امتحانی دسترسی داشته باشن.

با شناخت ویژگی‌های بسته معلم خصوصی پرش، به طور کامل متوجه می‌شید که چرا میگم بسته معلم خصوصی پرش، بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهمه.

ویژگی‌های بسته معلم خصوصی پرش

دانش‌آموزان برای تقویت زیست شناسی دوازدهم، نیاز به یادگیری مفهومی این درس دارن؛ به طوری که مطالب کامل توی ذهن ثبت بشن و با اسید هم پاک نشه. بسته معلم خصوصی پرش هم با رویکرد ثبت مطالب در حافظه بلند مدت دانش‌آموزان، بسته‌های آموزشی خودش رو ارائه میده. شناخت ویژگی‌های این محصول این ادعا رو ثابت میکنه:

  • آموزش جامع و سطر به سطر کتاب درسی؛
  • استفاده از نوین‌ترین روش‌های آموزشی؛
  • بررسی نمونه سوالات امتحانی؛
  • تقویت پایه‌های درسی دانش‌آموزان؛
  • آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کنکور؛
  • رفع اشکالات درسی سال‌های گذشته؛
  • استفاده از بهترین تجهزیات فیلمبرداری و صدابرداری؛
  • ارائه راهکارهای مطالعه و مدیریت زمان در آزمون؛
  • کیفیت بالای چاپ و صفحات کتاب کمک آموزشی.

شناخت ویژگی‌های اصلی بسته معلم خصوصی پرش، مثل روش‌های تدریس و ایجاد یادگیری عمیق رو دانش‌آموزان تنها با استفاده از این بسته می‌تونن تجربه کنن. شما می‌تونید از کسانی که از بسته‌های معلم خصوصی پرش استفاده کردن نظراتشون رو بپرسید و از میزان رضایت اون‌ها اطلاع کسب کنید.

تقویت زیست‌شناسی دوازدهم با تماشای ویدیوهای آموزشی

طبق تحقیقاتی که طی این سال‌های اخیر صورت گرفته، یکی از بهترین روش‌های یادگیری،‌ ویدویهای آموزشیه. تماشای ویدیوهای آموزشی به نسبت مطالعه کتاب درسی، ۵ برابر تأثیر بیشتری در یادگیری داره. همچنین دانش‌آموزان می‌تونن این ویدیوهای آموزشی رو هر چند بار که خواستن تماشا کنن و مباحث رو به طور قطعی یاد بگیرن.

تقویت زیست شناسی یازدهم با تماشای ویدیوهای آموزشی

تماشای ویدیوهای آموزشی به دلیل درگیر کردن حواس دانش‌آموزان، تمرکز و دقت اون‌ها رو هم بالا می‌بره.

زمانی که شما مشغول به مطالعه درس هستید، فقط چشمتون روی کتابه و ممکنه حواستون توی جاهای دیگه سیر کنه؛ اما موقع تماشای ویدیوهای آموزشی، چشم دانش‌آموزان به تصویر‌های متحرک دوخته میشه و گوش‌های اون‌ها مشغول شنیدن. پس حواس دانش‌آموزان، موقع تماشای ویدیوهای آموزشی بیشتر درگیر درس میشه.

همچنین با تماشای ویدیوهای آموزشی، دانش‌آموزان مطالب رو به همراه تصویر توی خاطرشون ثبت می‌کنن و موقع امتحان، می‌تونن مطالب رو به همراه تصاویر به یاد بیارن. این کار به تکنیک نشانه‌گذاری، یکی از راهکارهای تقویت زیست شناسی دوازدهم که در ادامه معرفی می‌کنم، کمک بزرگی می‌کنه.

راهکارهای تقویت زیست شناسی دوازدهم

درسته که بسته معلم خصوصی پرش، بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم محسوب میشه، ولی قرار نیست تنها با استفاده از این بسته و تمرین نداشتن به موفقیت مد نظرتون دست پیدا کنید. پس حتما نیاز به استفاده از راهکارهای تقویت زیست شناسی دوازدهم هم دارید تا بتونید نمرات عالی از این درس کسب کنید و توی کنکور موفق بشید.

راهکاری تقویت زیست شناسی دوازدهم رو در ادامه براتون توضیح دادم.

برنامه‌ریزی درسی داشته باشید

برنامه‌ریزی درسی، اولین کاریه که یک دانش‌آموز برای رسیدن به موفقیت توی همه درس‌هاش بهش نیاز داره. داشتن برنامه‌ریزی درسی به دانش‌آموزان این امکان رو میده تا برای کارهای روزانه‌اش زمان مشخصی بذاره و توی انجام کارهاش منظم باشه.

اینطوری دانش‌آموزان به تمامی کارهاشون می‌رسن و برنامه‌ عقب افتاده‌ای براشون نمی‌مونه. البته به این شرط که واقع بینانه و طبق شرایط شخصی‌شون برنامه‌ریزی کنن و اون رو مو به مو اجرا کنن.

برای اصول برنامه‌ریزی می‌تونید با مشاورین پرش تماس بگیرید و از بهترین روش‌های برنامه‌ریزی درسی با خبر بشین.

از روش‌های مطالعه فعال استفاده کنید

برای یادگیری درسی مثل زیست شناسی دوازدهم که پر از نکات مفهومی و پیچیده است، مطالعه خشک و خالی به کار نمیاد و دانش‌آموزن باید از روش‌های مطالعه فعال استفاده کنن.

از روش‌های مطالعه فعال استفاده کنید

حالا مطالعه فعال یعنی چی؟ موارد زیر رو میشه جزو مطالعه فعال دونست:

  1. پیش‌خوانی:
    توی مرحله اول کاری که باید بکنید مطالعه روزنامه‌وار کتاب درسیه. این کار صرفاً برای آشنایی نسبی با مطالب انجام میشه.
  2. مطالعه دقیق:
    حالا که یک دور مطالب رو روزنامه‌وار مطالعه کردید، کتاب رو ببندید، کمی به خودتون استراحت بدید و دوباره شروع به مطالعه کنید؛ اما این بار با دقت و تمرکز خیلی خیلی بیشتر.
  3. خلاصه‌نویسی:
    بعد از مطالعه دقیق کتاب، فصلی که دارید مطالعه می‌کنید رو روی کاغذ بیارید. توی این قسمت اصلا نباید سمت کتاب برید و هرچی که تا الان یاد گرفتید رو باید بنویسید.
  4. جزوه‌تون رو بررسی کنید:
    خلاصه‌نویسی‌تون رو چک کنید و اگه بخش‌های مهمی رو جا انداختین دوباره از مرحله یک شروع کنید تا به این مرحله برسید و تمامی مطالب کتاب رو، نه رونویسی که طبق دانسته‌های خودتون روی کاغذ بیارید.
  5. طرح سوال از متن:
    از هرچی که تا الان نوشتین، سوال طرح کنید و به اون سوال‌ها پاسخ بدید. پرسش و پاسخ باعث میشه به طور کامل با مباحث درگیر بشید. به هرحال هر طراح سوالی باید به مطالبی که سوال طرح میکنه ازش، تسلط کامل داشته باشه.
  6. تدریس کنید:
    از روی جزوه، به دوستان یا به خودتون (یا حیوان خونگیتون) هرچی که یاد گرفتید رو تدریس کنید. روشی که بیشترین میزان یادگیری رو ایجاد میکنه، تدریس کردنه. طبق همون تحقیقات، تدریس کردن، نزدیک به ۱۰ برابر مطالعه کتاب درسی توی یادگیری دانش‌آموزان تأثیر میذاره.

از جزئیات شروع نکنین

زیست شناسی دوازدهم پر از نکات ریز و جزئیات بالاست که اگه دانش‌آموزان به خوبی اون‌ها رو یاد نگیرن توی امتحان حتماً با مشکل روبه‌رو میشن. ولی اگه دانش‌آموزان این جزئیات رو به صورت جداگونه بخونن با مشکلات بیشتری روبه‌رو میشن.

یک راه ساده برای یادگیری نکات ریز زیست شناسی اینه که ابتدا کلیت مطالب رو مطالعه کنید و برای خودتون دسته‌بندی ایجاد کنید.

خود علم زیست شناسی به نوعی دسته‌بندی موجودات زنده‌ست و شما هم برای مطالعه دقیق‌تر این درس می‌تونین ابتدا این دسته‌بندی‌ها رو مطالعه کنید. برای مثال ابتدا به مطالعه یاخته‌ها بپردازید و سپس سراغ جریان انتقالات در یاخته برید. با این کار علاوه‌بر یادگیری بهتر، توی زمانتون هم صرفه‌جویی کردید.

نشانه‌گذاری کنین

یکی از راه‌های تقویت زیست شناسی دوازدهم، نشانه‌گذاری‌های ذهنیه. برای مثال یوکاریوت‌ها سلول‌هایی هستن که پوشش دارن، شما می‌تونین به جای پوشش از پوست استفاده کنید.

نشانه‌گذاری کنید

یوکاریوت‌ها پوست دارن، مثل میمون و پروکاریوت‌ها سلول‌های بدون پوست هستن مثل باکتری‌ها. اینطوری مطالب راحت‌تر توی ذهنتون باقی می‌مونه.

تست‌ها و نمونه سوالات رو جدی بگیرین

تست‌ها و نمونه سوالات امتحانی یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت زیست شناسی دوازدهمه. همونطور که بالاتر اشاره کردم، بسته معلم خصوصی پرش حاوی نمونه سوالات و تست‌های امتحانی بی‌شماریه که دانش‌آموزان می‌تونن با حل اون‌ها به تسلط کامل روی مطالب زیست شناسی دوازدهم برسن.

البته لازم به ذکره که توی بسته معلم خصوصی پرش، برای تمرینات و نمونه سوالات بخشی به عنوان پاسخنامه، مثل گام به گام، وجود نداره و دانش‌آموزان باید توی ویدیوهای آموزشی دنبال جواب سوالات داخل کتاب کمک درسی باشن.

اهمیت زیست شناسی دوازدهم در کنکور

اگه بگیم زیست شناسی مهم‌ترین درس دوازدهم تجربیه بی‌راه نگفتیم. چون این درس بیشترین ضریب رو توی کنکور داره و بیشترین تاثیر رو توی افت یا رشد معدل پایان سال دانش‌آموزان می‌ذاره.

به طور کلی هر درسی سخت‌تر باشه از اهمیت بالاتری برخورداره؛ چون تمایز دانش‌آموزان برتر با دیگران دانش‌آموزان رو نشون میده. دانش‌آموزی که بتونه توی این درس نمره خوبی به دست بیاره، مطمئاً می‌تونه از بقیه درس‌هاش هم به راحتی عبور کنه و نمره بالایی به دست بیاره.

اهمیت زیست شناسی دوازدهم در کنکور

همچنین این درس تاثیر خیلی زیادی توی تراز داوطلبین کنکور می‌ذاره. اون دسته از داوطلبینی که بتونن از این درس رتبه خوبی به دست بیارن، تونستن خودشون رو از بقیه جدا کنن و تراز بالایی به دست بیارن.

پس خیلی مهمه که دانش‌آموزان دوازدهم تجربی، توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشن و برای کسب نمرات بالا در اون برنامه‌ریزی داشته باشن.

بودجه‌بندی زیست شناسی دوازدهم در کنکور

از درس زیست شناسی در کنکور تجربی، ۴۵ سوال مطرح میشه که دانش‌آموزان مدت ۴۵ دقیقه برای پاسخگویی به اون سوالات زمان در اختیار دارن. از درس زیست شناسی دوازدهم هم توی کنکور سال‌های گذشته ۱۱ سوال مطرح شده.

دانش‌آموزانی که قصد دارن توی کنکور تجربی رتبه خوبی به دست بیارن، باید روی این درس حساب ویژه‌ای باز کنن.

جمع‌بندی بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم

بهترین روش تقویت زیست شناسی دوازدهم رو توی این مقاله با معرفی بسته معلم خصوصی پرش و باقی راهکاراها توضیح دادم. همینطور از اهمیت این درس و نقش پررنگی که در سرنوشت دانش‌آموزان می‌ذاره گفتم.

دانش‌آموزانی که به دنبال تقویت زیست شناسی دوازدهم هستن می‌تونن از بسته معلم خصوصی پرش استفاده کنن و در کنار اون از راهکارهایی که ارائه کردم استفاده کنن.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بسته معلم خصوصی پرش، شماره تلفن‌تون رو توی کادر تماس با مشاورین وارد کنید.

برای تقویت این درس نیاز به مطالعه مفهومی و تمرینات بسیار دارین. ولی با استفاده از بسته معلم خصوصی پرش و تماشای ویدیوهای آموزشی، می‌تونید بیشترین یادگیری رو از این درس تجربه کنید.

درس زیست شناسی با داشتن ضریب ۱۲ بیشترین ضریب رو در بین دروس تجربی داره.

برای تهیه بسته معلم خصوصی پرش، کافیه شماره تماستون رو توی کادر تماس با مشاورین وارد کنید.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد