صفر تا صد انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری 1403

صفر تا صد انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری 1403

در بین خیلی از افراد که در آزمون سرنوشت‌ساز کنکور شرکت می‌کنن، یک سری از داوطلبان هستن که تصمیم دارن بدون کنکور وارد دانشگاه بشن و در رشته تحصیلی مدنظرشون درس بخونن.

اگه شما هم جزو این دسته افراد هستین، بهتره بدونین که باید سایت سازمان سنجش رو به صورت دائم چک کنین تا بتونین از زمان دقیق انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری مطلع بشین.

داوطلبان سالانه فقط در ماه‌های مهر و بهمن این فرصت رو دارن که برای انتخاب رشته با سوابق تحصیلی اقدام کنن.

بنابراین با بررسی و چک کردن سایت سازمان سنجش می‌تونین در موعد مقرر، دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری رو دانلود کرده و شرایط انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها رو مطالعه کنین.

در صورتی که تمام شرایط اختصاصی و عمومی انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری رو داشتین، می‌تونین نسبت به انتخاب رشته دلخواه‌تون قدم بردارین.

اگه می‌خواین درباره زمان انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری، شرایط پذیرش و خیلی از موارد مربوط به این موضوع، اطلاعات بیش‌تری به دست بیارین، در ادامه این مقاله با گروه آموزشی پرش همراه باشین.

داوطلبان برای این که بتونن انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری رو انجام بدن، اول از همه باید درباره شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب رشته، شرایط پذیرش و نحوه انجام انتخاب رشته بدون کنکور اطلاعاتی داشته باشن.

بعد از این که اطلاعاتی درباره این موارد به دست آوردن، باید به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنن و طبق توضیحاتی که در بخش راهنمای تصویری ثبت‌نام بدون کنکور وجود داره، انتخاب رشته‌‌شون رو انجام بدن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

زمان انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

همونطور که گفته شد بعضی از دانشگاه‌ها در دو ترم مهر و بهمن دانشجو پذیرش می‌کنن و داوطلبان در یکی از این دو ماه می‌تونن انتخاب رشته‌شون رو انجام بدن و در رشته تحصیلی مدنظرشون تحصیل کنن.

حالا ممکنه که براتون سوال پیش بیاد که انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری در دو ترم مهر و بهمن دقیقا چه زمانیه؟

زمان دقیق انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری 1403 توسط سازمان سنجش کشور اعلام میشه.

برای این که بتونیم روند انجام انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری رو برای شما راحت‌تر کنیم، تصمیم گرفتیم که جدولی تحت عنوان تاریخ ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آماده کنیم و در اختیار شما عزیزان قرار بدیم.

زمان انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

لازمه بدونین تا به این لحظه زمان دقیقی برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی اعلام نشده. به محض این که زمان مقرر توسط سازمان سنجش اعلام بشه، این جدول به روزرسانی میشه. همچنین از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت می‌تونین با کارشناسان انتشارات پرش در ارتباط باشین.

شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403

برای این که بتونین با سوابق تحصیلی وارد دانشگاه مدنظرتون بشین، لازمه که از شرایط پذیرش و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی مطلع باشین و با دقت بررسی کنین که آیا مشمول تمام این شرایط هستین یا نه. چون که اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری، ممکنه غیر قابل جبران باشه.

در صورتی که یکی از شرایط پذیرش انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی رو نداشته باشین، نمی‌تونین در دانشگاه دلخواهتون انتخاب رشته انجام بدین. بنابراین مطالعه این قسمت از مقاله رو از دست ندین و سعی کنین که همه این موارد رو به خاطر بسپارین.

شرایط عمومی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری

  1. اعتقاد به دین اسلام
  2. نداشتن سوء سابقه
  3. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  4. عدم اعتیاد به هر یک از مواد مخدر
  5. پیرو نظام جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری

  1. ارائه تعهدنامه به عنوان ادامه تحصیل در یکی از رشته محل‌های قبولی
  2. داوطلبانی که قصد دارن در نیمسال اول سال تحصیلی، درسشون رو در دانشگاه مدنظر شروع کنن، باید تا تاریخ 1403/06/31 فارغ‌التحصیل بشن.
  3. متقاضیانی که تصمیم دارن در نیمسال دوم سال تحصیلی وارد دانشگاه مدنظرشون بشن، باید تا تاریخ 1403/11/30 فارغ‌التحصیل بشن.
  4. داوطلبان مقطع کارشناسی پوسته باید یکی از مدارک چهار ساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام قدیم رو به همراه اصل یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم سه ساله نظام جدید و فوق دیپلم رو داشته باشن.
  5. داوطلبان مقطع کاردانی ناپیوسته باید یکی از مدارک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام قدیم به همراه پیش‌دانشگاهی و دیپلم سه ساله نظام جدید فنی و حرفه‌ای، هنرستان، نظری و کاردانش رو داشته باشن.

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی چطور انجام میشه؟

بعد از این که مطمئن شدین تمام شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری 1403 رو دارین، می‌تونین نسبت به انتخاب رشته اقدام کنین.

در قدم اول باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org بشین و طبق توضیحاتی که در ادامه این مقاله قرار داره، یک سری مراحل رو بگذرونین.

راهنمای تصویری ثبت‌نام بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1403

  • برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی باید وارد سایت سازمان سنجش بشین و از طریق منوی این سایت روی گزینه سراسری کلیک کنین.

انتخاب گزینه سراسری

  • از قسمت اطلاعیه‌های آزمون سراسری گزینه سامانه انتخاب رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال 1403 رو انتخاب کنین.

سامانه انتخاب رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال 1403

  • طبق تصویر زیر روی لینک سامانه انتخاب رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال 1403 کلیک کنین.

لینک سامانه انتخاب رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال 1403

  • طبق تصویر زیر اطلاعات خواسته شده رو تکمیل کرده و روی دکمه ورود کلیک کنین.

دکمه ورود

  • بعد از این که وارد حساب کاربریتون شدین، طبق تصویر زیر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کنین.

گزینه انتخاب رشته

  • بعد از این که روی گزینه انتخاب رشته کلیک کردین، تصویر زیر به شما نمایش داده میشه که باید اطلاعات رو با دقت تکمیل کرده و بعد روی کلید ورود کلیک کنین.

کلید ورود

نکته: داوطلبان در سال‌های گذشته برای انتخاب رشته دانشگاه‌های آزاد و سراسری باید به سایت‌های مربوط به همون دانشگاه وارد می‌شدن؛ اما با توجه به تغییراتی که به وجود اومده، ثبت کد رشته‌های تحصیلی در فرم انتخاب رشته مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد انجام نمیشه.

متقاضیان برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی کد رشته‌های دامپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی در علوم تجربی دانشگاه‌های آزاد اسلامی باید به سایت دانشگاه‌های سراسری یا همون سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنن.

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات کاملی درباره انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری و نحوه ثبت‌ نام بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1403 در اختیارتون قرار بدیم. انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، یکی از انواع پذیرش دانشگاه‌ها در انتخاب رشته کنکور محسوب میشه.

فراموش نکنین که مراحل انتخاب رشته با سوابق تحصیلی رو با دقت مطالعه کنین تا بتونین انتخاب رشته‌تون رو به درستی انجام بدین و با مشکل خاصی هم مواجه نشین.

امیدواریم که این مطلب براتون مفید بوده باشه. در صورتی که سوال یا ابهامی درباره انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری دارین، می‌تونین از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میون بذارین.

زمان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، توسط سازمان سنجش کشور اعلام میشه.

برای این که بتونین لیستی از کدهای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی رو مشاهده کنین، باید دفترچه مربوطه رو دانلود کنین.

برای این که داوطلبان بتونن به راحتی بدون کنکور در دانشگاه مدنظرشون درس بخونن، باید تمام شرایط عمومی و اختصاصی رو داشته باشن. در صورت نداشتن یک مورد از این شرایط، امکان انتخاب رشته با سوابق تحصیلی وجود نداره.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد