صفر تا صد آزمون غربالگری همگام

صفر تا صد آزمون غربالگری همگام

شاید سوال خیلی از شما دانش‌آموزان باشه که آزمون غربالگری همگام چیست؟

شاید هم خیلی از والدین در مورد این آزمون شنیده باشن و براشون جالب باشه که همچین آزمونی چه کاربردی داره و چطوری باید در این آزمون شرکت کرد.

آزمون غربالگری، یک آزمون روان‌شناسی برای دانش‌آموزانه و با این هدف طراحی شده که مشکلات، تنش‌های اجتماعی و آسیب‌های اون‌ها رو در سنین نوجوانی شناسایی کنه و اون‌ها رو برطرف کنه. ما توی این مطلب در مورد اهداف این آزمون و معرفی اون به طور کامل صحبت کردیم.

ما توی این مقاله از پرش به معرفی آزمون غربالگری همگام، که یکی از آزمون‌های مهم روان‌شناختی در حوزه کودک و نوجوانه می‌پردازیم.

اگه شما هم حس می‌کنین که به این آزمون نیاز دارین یا اینکه فرزندتون دچار مشکلاتیه که باید شناسایی بشه، با ما تا آخر این مطلب همراه باشین تا بدونین چطوری میشه در این آزمون ثبت نام و شرکت کرد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

یکی از موضوعاتی که از طرف وزارت آموزش و پرورش اجرایی شده، آزمون غربالگری همگامه که یک آزمون روان‌شناختی-آسیب‌شناسیه. این آزمون در واقع آسیب‌های روانی پیش روی دانش‌آموزان یا آسیب‌ها و مشکلاتی که در حال حاضر با اون‌ها روبرو هستن رو بررسی می‌کنه.

بعد از اینکه دانش‌آموزان این آزمون رو میدن، معلمان و والدین اون‌ها می‌تونن به راحتی نتیجه اون رو تجزیه و تحلیل کنن و ببینن که چه آسیب‌های پیش روی دانش‌آموز قرار داره. میشه گفت هدف این آزمون بهبود سلامت روان به کمک مددکاران اجتماعی و مشاوران سلامت روان هست.

اهداف برگزاری آزمون غربالگری همگام

نوجوانی یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی یک شخصه و قطعا اگه مشکل رفتاری در یک نوجوان وجود داشته باشه، برطرف کردنش در سنین پایین خیلی راحت‌تر از سنین بالاست.

پس اگه اختلال و آسیب روانی در این سن وجود داشته باشه، بهتره که از همین ابتدا با راهکارهای درمانی درست و شرکت در آزمون غربالگری همگام که در ایران انجام میشه، این مشکلات رو برطرف کرد.

اهداف برگزاری آزمون غربالگری همگام

آزمون غربالگری همگام در ابتدا برای دوره متوسطه اول برگزار میشد، اما الان برای همه پایه‌ها برگزار میشه و همه دانش‌آموزان می‌تونن در این آزمون شرکت کنن. اما از اهداف آزمون غربالگری همگام میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی آسیب‌های روانی دانش‌آموزان و تلاش برای رفع اون
  • به دست آوردن جامعه آماری این موارد
  • ارزشیابی تاثیر مشاوره تحصیلی در روند رفتاری و تحصیلی دانش‌آموزان
  • شناسایی عوامل آسیب‌زا
  • برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان با توجه به شناسایی رفتارها و روحیه اون‌ها
  • مطلع و آگاه کردن اولیا و آموزگاران
  • تلاش برای در دسترس قرار دادن آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان خاص
  • جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در آینده

نحوه ورود به سایت آزمون غربالگری

در سال‌های گذشته نحوه شرکت در آزمون غربالگری همگام به این صورت بود که شما هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری می‌تونستین این کار رو با مراجعه به سای همگام و نماد انجام بدین.

اما با توجه به اینکه سامانه یکپارچه مای مدیو آموزش و پرورش راه اندازی شد، تمام روند ثبت نام این آزمون در حال حاضر در این سایت انجام میشه. در ادامه، روند ثبت نام رو به صورت تصویری براتون قرار دادیم تا موقع ثبت نام راحت بتونین اطلاعاتتون رو وارد سامانه کنین؛

اول وارد سایت آزمون غربالگری همگام به نشانی my.medu.ir شده و بعد از انتخاب گزینه دانش‌آموز، اطلاعات خواسته شده رو وارد کرده و در آخر گزینه “ورود” رو انتخاب کنین.

سایت غربالگری دانش‌آموزان

از قسمت خدمات پرورشی دانش‌آموز گزینه “نماد” رو انتخاب کنین.

نماد

روی آیکون “خودارزیابی” کلیک کنین.

خودارزیابی

بعد از انتخاب هر گزینه روی “آیکون سبز” سمت چپ صفحه کلیک کنین.

The fourth stage of the screening test

بعد از پاسخ دادن به هر سوال در سایت آزمون غربالگری همگام، بر روی گزینه “ok” مثل تصویر زیر کلیک کنین تا اطلاعاتتون ذخیره بشه.

ok

زمان ثبت نام آزمون غربالگری مدارس

زمان ثبت نام آزمون غربالگری مدارس برای دانش‌آموزان پایه‌های سوم و پنجم از ۲۳ بهمن ماه شروع میشه و تا ۱۸ اسفند ادامه داره. دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و دهم هم از ۲۵ آبان ماه در سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir فرصت دارن که برای این آزمون ثبت نام کنن.

اعلام نتایج آزمون غربالگری

بعد از اینکه دانش‌آموزان در آزمون غربالگری همگام شرکت کردن، اگه مشکل و اختلالی در اون آزمون مشخص شد، والدین و معلمان می‌تونن از طریق سایت آزمون غربالگری همگام پیگیری کنن تا با توجه به مشکلاتی که دانش‌آموز داره، برای رفع اون‌ها بهترین برنامه‌ریزی انجام بشه.

نکته مهمی که وجود داره اینه که زمان اعلام نتایج این آزمون به طور دقیق مطرح نیست. در صورت اعلام نتایج آزمون غربالگری، خبر اون از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

سخن پایانی

آزمون غربالگری، همونطور که توی این مقاله در موردش مختصر توضیحی دادیم، برای همه دانش‌آموزان لازمه. چون که درصد زیادی از اون‌ها به دلیل مشکلات روان‌شناختی دچار افت تحصیلی میشن و ممکنه همین روند رو با خودشون به دوران بزرگسالی ببرن.

پس بهتره هر مشکلی که هست در همون سنین پایین رفع بشه تا اختلالی در روند پیشرفت تحصیلی همینطور تربیتی و اجتماعی اون‌ها به وجود نیاد. از شما سپاسگزاریم که وقت گذاشتین و این مقاله رو تا آخر مطالعه کردین.🙏🏻

آزمون غربالگری، یک آزمون روان‌شناسی برای دانش‌آموزانه و با این هدف طراحی شده که مشکلات، تنش‌های اجتماعی و آسیب‌های اون‌ها رو در سنین نوجوانی شناسایی کنه و اون‌ها رو برطرف کنه.

توی این مقاله به طور کامل و تصویری، روند ثبت نام در این آزمون رو توضیح دادیم.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد