معلمان مدارس غیر دولتی گزینش می‌شوند

معلمان مدارس غیر دولتی گزینش می‌شوند

دانشگاه فرهنگیان و سازمان مدارس غیر دولتی، تفاهم نامه‌ای با هم امضا کردند که به موجب آن 170 هزار معلم توسط دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند و معلمان مدارس غیر دولتی گزینش می‌شوند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیین انعقاد تفاهم نامه میان سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و دانشگاه فرهنگیان در جهت کمک به تحقق اهداف دولت و اجرای سند تحول بنیادین و سیاست‌های آموزش و پرورش مبنی بر تحقق عدالت آموزشی و همچنین ماده ۲۷ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مبنی بر ارتقای سطح دانش معلمان، مربیان و سایر کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی با اولویت مناطق محروم و ارتقای کیفی آموزش های مدارس و مراکز غیردولتی، برگزار شد.

احمد محمودزاده ـ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ـ در این مراسم عنوان کرد: برنامه ریزی شده تا در سال‌های آینده، مدارس دولتی به سمت مدارس هیات امنایی بروند.

محمود زاده به افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان مدارس غیر دولتی  تاکید کرده و ماموریت آموزش و پرورش را تربیت انسان و انسان سازی دانست.او افزود: سرمایه انسانی در مجموعه آموزش و پرورش، در نهاد تعلیم و تربیت و در مدرسه تربیت می‌شود. پیشرفت کشور وابسته به برنامه ریزی درست و دقیق در آموزش و پرورش و داشتن نگاه صحیح به تعلیم و تربیت است. باید به معلمان به عنوان عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت توجه خاص شود. آموزش و پرورش باید نیروی خود را برای تحقق این امر بسیج کند تا معلمان در مدارس حضر ثمر بخشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، ابراز امیدواری کرد که در آینده تمام نیروهای انسانی آموزش و پرورش از سوی دانشگاه فرهنگیان جذب شوند و ادامه داد: دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و  یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی درس می‌خوانندو همچنین  یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر  از کلاس‌های تقویتی زبان استفاده می‌کنند. همچنین ۲۵۰ هزار نفز معلمان مدارس غیر دولتی هستند. از این تعداد، ۱۷۰ هزار نفر نیروی آزاد و دارای مدارک مختلف لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری هستند و  ۱۱۰ هزار نفر در مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها حضور دارند.

محمودزاده بیان داشت: در قانون تأسیس اداره مدارس غیردولتی، دو ماده مربوط به روابط علمی، گزینش و صلاحیت عمومی معلمان در مدارس و مراکز غیر دولتی است. در ماده ۲۷ همین قانون که مصوبه مجلس شورای اسلامی است، دوره آموزشی تکمیلی مربیان و معلمان مورد نظر قرار گرفته است. آموزش و پرورش پرداخت تمام یا بخشی از هزینه برگزاری دوره های مذکور را برعهده می گیرد تا این کار انجام شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در پایان گفت: با این تفاهم نامه‌ای که منعقد شد، گزینش معلمان مدارس غیر دولتی، به جای اینکه در دهه اردیبهشت ماه باشد، تا پایان شهریور انجام می‌شود. با صلاحیت‌‌های عمومی که مد نظر آموزش و پرورش است، معلمان در کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد.

بر اساس این خبر، معلمانی که در سال‌های گذشته مشغول به تدریس در مراکز غیر دولتی بودند هم مشمول گزینش خواهند شد. این گزینش، شامل شایستگی‌های مربوط به دانش تربیتی، عمل تربیتی و دانش عمومی و صلاحیت حرفه‌ای در معلمان است.

این مطلب برگرفته از سایت آموزش و پرورش است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد