آمار بی‌سوادی در کشور

آمار بی سوادی در کشور چقدر است؟

رییس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن بیان آمار بی سوادی در کشور، تاکید کرد که باید در اساسنامه نهضت سواد آموزی باز نگری شود.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

رییس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن بیان آمار بی سوادی در کشور، تاکید کرد که باید در اساسنامه نهضت سواد آموزی باز نگری شود.
علیرضا عبدی_ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی_ که در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان صحبت می‌کرد، گفت: حدود هفت سال شورای عالی پشتیبانی سواد برگزار نشده بود و به نوعی جریان سوادآموزی مورد غفلت جدی واقع شده بود.
او افزود: نهضت سوادآموزی ظرفیتی برای استمرار دانایی در کشور است.

عبدی با بیان اینکه این جلسه بعد از سال‌ها برگزار شده و ریل‌ گذاری‌های خوبی برای پیشبرد اهداف سوادآموزی انجام شده است، گفت: همه مسئولان به نوعی مسئول سواد اجتماعی کشور هستند. لذا باید آمادگی لازم برای انجام فعالیت‌های سوادآموزی در گام دوم انقلاب را داشته باشیم.

چند نفر بی سواد در کشور داریم؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، رییس سازمان نهضت سواد آموزی درباره آمار بی سوادی در کشور اظهار داشت: بیش از چهار میلیون نفر بی‌سواد مطلق یا کم سواد در کشور ما وجود دارند‌. بنابراین هنوز مأموریت ما در حوزه سواد آموزی خطیر است. ما باید هم‌افزایی داشته باشیم تا ظرف سه سال آینده موضوع آموزش سواد پایه و خواندن و نوشتن تمام شود.

وی تاکید کرد: سوادآموزی نباید تنها محدود به خواندن و نوشتن باشد. جذاب‌ترین موضوع در نهضت سوادآموزی این است که جریانی برای استمرار دانایی در کشور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به نقش سوادآموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و در این زمینه مثال زد: به ‌عنوان ‌مثال بسیاری از زندانیان به علت بی‌سوادی در حوزه مالی گرفتار شده‌اند یا بسیاری از نزاع‌های خانواده‌ها به علت عدم سواد آپارتمان نشینی در مجتمع‌های مسکونی است.

عبدی سپس گفت: شغل‌ها بر پایه دانایی نیست و صاحبان بسیاری از مشاغل نسبت به شغل خود عالم نیستند. دانایی جزو نیازهای ضروری کشور است. دنیای متاورس در حال‌ توسعه و گسترش است و ما با دنیایی مواجه می‌شویم که هیچ شناختی از آن نداریم.

راه حل ریشه کردن بی سوادی

عبدی در پایان درباره راه حل ریشه کردن بی سوادی در کشور عنوان کرد: باید نقشه راهی داشته باشیم و بررسی کنیم این بی‌سوادان را با چه همکاری‌هایی می‌توان باسواد کرد‌. تأمین منابع مالی نهضت هم اهمیت دارد. اگر بزرگ‌سالان باسواد باشند جلوی بسیاری از خسارت‌ها و آسیب‌ها در حوزه بهداشت و درمان و گرفته می‌شود.

این مطلب بر اساس خبر منتشر شده در ایسنا نوشته شده است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد