استقرار کانکس به جای مدرسه در منطقه زلزله زده خوی

استقرار کانکس به جای مدرسه در منطقه زلزله زده خوی

پس از آسیب دیدن برخی از مدارس شهرستان خوی در پی وقوع زمین لرزه، عملیات  استقرار کانکس به جای مدرسه در این منطقه انجام شده و 9 کانکس برای استمرار آموزش در این منطقه مستقر شد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی با اعلام خبر استقرار کانکس به جای مدرسه در شهرستان خوی، گفته است: در پی زمین لرزه 5.4 ریشتری شهرستان خوی و آسیب دیدن برخی از مدارس، برای استمرار روند یادگیری دانش‌آموزان و عقب نیفتادن آن‌ها از درس، 9 کانکس در این منطقه مستقر شده است.

استقرار کانکس‌ها برای دانش‌آموزان شهرستان خوی، در پی دستور ویژه رئیس سازمان نوسازی کشور مبنی بر تلاش برای متوقف نشدن روند آموزش دانش‌آموزان شهرستان خوی که به سبب وقوع زمین لرزه و آسیب دیدن برخی از مدارس، امکان ادامه تحصیل نداشتند، انجام گرفته است.

از این 9 کانکس چندتای آن‌ها تا کنون مستقر شده و بقیه هم تا پایان هفته مستقر خواهند شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی تاکید کرد: آنچه اکنون اهمیت دارد، تلاش برای متوقف نشدن روند آموزش دانش‌آموزان است. با تسریع در تعمیر مدارس کمتر آسیب دیده و و جایگزین کردن کانکس در مدارس تخریب شد، این روند تسهیل شده است.

او درباره ادامه تحصیل دانش آموزان شهرستان خوی، پس از وقوع زلزله، اظهار کرد: با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان از روز نخست، روند آموزش در مدارس جایگزین و یا به شیوه غیرحضوری دنبال شده و زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در فضای امن فراهم شده است.

در روز چهارشنبه حوالی ظهر، زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر ، شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند. ۱۳۳ نفر در این زمین لرزه مصدوم شده‌اند و به ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۵ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است. مدارس و کلاس‌های درس هم جزو اماکن آسیب دیده در این شهرستان بودند حدود یک هفته پس از این حادثه و در پی مختل شدن روند تحصیل دانش‌آموزان شهرستان خوی، عملیات استقرار کانکس به جای مدرسه در این منطقه صورت گرفته است.

این مطلب برگرفته از سایت آموزش و پرورش است.

ترمیم مدارس آسیب دیده در شهرستان خوی

یوسف نوری ـ وزیر آموزش و پرورش ـ درباره ترمیم مدارس شهرستان خوی که در پی وقوع زمین لرزه آسیب دیدند، توضیح داده است: ترمیم و مقاوم سازی مدارس خوی در دستور کار است و به زودی این اقدام عملیاتی می شود.

به گزارش ایسنا، نوری که در روز شنبه ـ ۱۵ بهمن ماه ـ به شهرستان زلزله زده خوی سفر کرده بود، در بدو ورود به این شهرستان  و در خلال بازدید از مدارس آسیب دیده خوی افزوده است: تعدادی از مدارس خوی آسیب جدی دیدند و تخریبی هستند. تعدادی نیازمند مقاوم سازی و ترمیم هستند. دیروز معاون نوسازی مدارس کشور در این منطقه حضور داشتند و مقرر شده تا به زودی اقدامات عملیاتی در این راستا شروع شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان درباره ادامه روند آموزش به دانش‌آموزان شهرستان خوی گفته است: چادرهای مدرسه ای به زودی در شهرستان خوی دایر می‌شود تا دانش‌آموزان از تحصیل باز نمانند.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد