اطلاعیه جدید آموزش و پرورش دربارۀ تعطیلی مدارس

اطلاعیه جدید آموزش و پرورش دربارۀ تعطیلی مدارس

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای دربارۀ تعطیلی مدارس، از مدارس خواست تا از سرگیری برنامه‌های هفتگی آموزشی و پرورشی خود را منوط و مشروط به برگزاری امتحانات نکنند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش در این اطلاعیه دربارۀ تعطیلی مدارس اعلام کرده است که شورای مدرسه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات باقی مانده از نوبت اول در هر مدرسه، بر اساس شرایط مدرسه، تصمیم‌گیری کند.

در هفته‌های اخیر، آلودگی هوا و برودت هوا، موجب تعطیلی بسیاری از مدارس کشور به ویژه دراستان‌های تهران و البرز شده است. از آنجایی که این تعطیلاتِ ناخواسته با ایام امتحانات مصادف شده است، برخی از  مدارس نتوانستند امتحانات نوبت اول خود را سر موعد برگزار کنند.

به پایان نرسیدن امتحانات نوبت اول در موعد مقرر سبب شده تا برخی از مدارس کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری منظمی نداشته باشند. از این رو آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری، برنامه هفتگی مدارس اجرا شود تا دانش‌آموزان از درس خود عقب نیفتند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«متاسفانه، با غیرحضوری شدن مکرر مدارس در سال تحصیلی جاری ناشی از تغییرات حاد و اضطراری شرایط جوی، برودت هوا، آلودگی هوا و … در برخی از نقاط کشور و احتمال استمرار غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، به اطلاع می‌رساند:

به منظور پیشگیری از افت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان عزیز و ایجاد وقفه در فرآیندهای یاددهی -یادگیری و برقراری شرایطی بهینه برای از سرگیری فرآیند آموزش و پرورش در مدارس، حسب تقاضای جمع کثیری از مدیران، معلمان، اولیاء و دانش‌آموزان عزیز، از روز شنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۱ فعالیت مدارس با اولویت کلاس‌های حضوری و در شرایط اضطراری براساس تصمیمات استانداران محترم به صورت غیرحضوری مطابق برنامه هفتگی و آموزشی مطابق بودجه بندی برنامه درسی (دروس) ادامه می‌یابد.

بر این اساس شورای مدرسه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات باقیمانده از نوبت اول (ترجیحا حضوری) براساس شرایط خاص هر مدرسه تصمیم‌گیری نمایند و ازسرگیری برنامه‌های هفتگی و آموزشی و پرورشی را منوط و مشروط به برگزاری امتحانات ننمایند.»

آموزش پرورش در بخشی از این اطلاعیه درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان به خاطر تعطیلی‌های مکرر این ایام هشدار داده و تاکید کرده است: «هیچ روشی جایگزین آموزش و تربیت حضوری در محیط مدارس و کلاس‌های درس نخواهد بود و ضمن احترام به مراجع تصمیم‌گیر و اجرای مصوبات ایشان مطابق قوانین موضوعه، تاکید دارد که آموزش‌های مجازی پاسخگوی همه نیازهای دانش‌آموزان نبوده و جهت برقراری عدالت تربیتی و بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی بر فعالیت مدارس به صورت حضوری تاکید دارد و معتقد است غیرحضوری شدن مدارس باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود.»

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده که المپیادهای علمی طبق برنامه قبلی برگزار خواهند شد و تغییری در تاریخ برگزاری آن‌ها صورت نگرفته است.

این مطلب برگرفته از سایت آموزش و پرورش می‌باشد.

تعطیلی مدارس را تعطیل کنید!

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان کشور هم اخیرا با صدور بیانیه‌ای از تمامی دست اندرکاران و تصمیم‌گیران خواست تا «تعطیلی مدارس را تعطیل کنند».
این شورا در بیانیه‌اش آورده است:
مدرسه قلب تپنده جامعه است و نباید با دلایل و بهانه‌های متعدد آن را از حرکت بازداشت. بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از این نقطه آغاز می‌شود و غیر قابل جبران خواهد بود. هنوز خسارت سنگین و چند ساله تعطیلی مدارس به بهانه شیوع بیماری کرونا جبران نشده و هیچ یک از بانیان آن تعطیلی‌های بی‌رویه استدلالات متقنی را ارئه نکرده‌اند. متاسفانه در سال جاری نیز به دلایل ناکافی آسان‌ترین راه برای حل معضل سرما یا آلودگی هوا تعطیلی مدارس پیشنهاد می‌گردد .

در ادامه این بیانیه با طرح این پرسش که آیا راه حل دیگری وجود ندارد؟ آورده شده:
تعطیلی مدارس با شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ در دنیا رایج نیست . در بسیاری از کشورها هنگامی که کیفیت هوا در شرایط ناسالم یا بسیار ناسالم قرار می گیرد مدارس تعطیل نمی شوند و فعالیت آموزشی برقرار است اما برای فعالیت های فیزیکی دانش آموزان محدودیت هایی در نظر گرفته می شود.

شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان، سپس کشورهایی در دنیا را مثال زده که با وجود شاخص آلودگی زیاد، مدارسشان را تعطیل نمی‌کنند‌. این شورا در بیانیه‌اش آورده است: برای مثال همین روزها شاخص آلودگی کشورهای هند ، پاکستان و چین حتی بالاتر از ۲۰۰ بوده ولی هیچ یک دچار تعطیلی گسترده مدارس در حد کشوری نشده اند. عدد دقیقی برای شاخص کیفیت هوا به منظور تعطیلی مدارس در دنیا رایج نیست ولی در سنگاپور شاخص ۳۱۴ ، در هند شاخص بیش از ۵۰۰ ، در مالزی شاخص ۲۶۷، در پاکستان شاخص ۴۵۰ و در چین شاخص ۵۰۰ منجر به تعطیلی مدارس شده اند به همین دلیل با پیشنهاد بررسی دقیق ، بازنگری و اصلاح شاخص های تعطیلی آئین نامه اجرایی قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۷ را ضروری می دانیم.

در این بیانیه نظر کارشناسان مطرح شده و گوشزد شده است: بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان معتقدند ایجاد بی نظمی در تشکیل کلاس های درس ضربه مهلکی به باورهای دانش آموزان در اهمیت علم و علم آموزی وارد می آورد و اساس تعلیم و تربیت را خدشه دار می کند و از طرفی به تاثیرگذاری تربیتی مدرسه لطمه جدی وارد می سازد . در این راستا اعضای شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان ضمن تقدیر و تشکر و حمایت از مواضع وزیر انقلابی آموزش و پرورش در مخالفت با تعطیلی مدارس به تمامی دست اندرکاران و تصمیم گیران اعلام می دارند «تعطیلی مدارس را تعطیل کنید» و راه‌های دیگری را برای کاهش آلودگی هوا جستجو نمائید.
در پایان بیانیه شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان هم آمده است: حفظ سلامت و جان دانش آموزان حتما دارای اولویت است اما دانش آموزان و معلمان اگر در مدرسه حاضر شوند از همان هوای ناپاک در کوچه و محله خود استنشاق می نمایند لذا هیچ تغییری در بهبود شرایط آنان ایجاد نمی شود و صرفا چرخ پیشرفت علمی کشور دچار آسیب جدی می گردد. امید است با تدابیر دولت انقلابی و مردمی شاهد رونق بیش از پیش مدارس و کاهش تعطیلی های مکرر و بی فایده باشیم.

تعطیلی مدارس به خاطر بارش برف

امروز چهارشنبه – 26 بهمن  ماه – نیز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای، مدارس ابتدایی تهران در مناطق 1 تا 5  و نیز چند شهرستان اطراف تهران را غیر حضوری اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده است  که به علت بارش برف و لغزندگی معابر، مدارس مقطع ابتدایی مناطق ۱ تا ۵ پایتخت امروز چهارشنبه (۲۶ بهمن‌ماه) غیرحضوری است. همچنین بر اسا این اطلاعیه تمام مقاطع تحصیلی شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، پردیس، رودهن، لواسانات و رودبار قصران نیز در نوبت صبح غیرحضوری است.

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران سه‌شنبه شب در اطلاعیه‌ای از خانواده‌ها خواسته بود تا  با توجه به گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی و استانداری تهران در خصوص بارش برف در استان تهران و احتمال لغزندگی، برودت و یخ‌زدگی معابر، صبح امروز (چهارشنبه) قبل از اینکه فرزند دانش آموز خود را  راهی به مدرسه کنند، درباره حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس کسب اطلاع کنند.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد