بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی

بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی

دنیای فیزیک، یعنی دنیایی از شگفتی‌هایی که افرادی مثل نیوتن، انیشتین و کلی دانشمند دیگه کشف کردن. این درس، با اینکه درس خیلی جذاب و زیباییه، پیچیدگی‌های خاص خودش رو داره که باید با ساده‌سازی، اون‌ها رو کامل یاد گرفت.

متاسفانه خیلی از دانش‌آموزان هستن که اصلا ایده‌ای درباره تقویت مهارت‌شون در این درس ندارن. به همین خاطر، کاملاً سردرگم هستن و با اینکه برای یادگیری زمان هم می‌ذارن، کاری از پیش نمی‌برن و نمی‌تونن نمرات خوبی رو کسب کنن.

توی این مقاله، می‌خوایم درباره بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی صحبت کنیم تا ببینیم چطوری میشه توی این درس پیشرفت و رشد داشت.

درس فیزیک، درس با اهمیتیه که توی کنکور هم ضریب بالایی داره. اگه می‌خواین توی این درس به موفقیت برسین، باید درباره بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی اطلاع داشته باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

روش‌های تقویت فیزیک دوازدهم تجربی

درس فیزیک که یکی از درس‌های تخصصی تجربی محسوب میشه، یکی از چالش برانگیزترین درس‌ها هم برای دانش‌آموزان تجربی به حساب میاد که ذهن خیلی از اون‌ها رو درگیر کرده.

خیلی از این دانش‌آموزان هم هستن که روش خاص خودشون رو پیدا کردن و به همین خاطر، می‌تونن نمرات خاصی رو از این درس کسب کنن. حالا تکلیف بقیه چیه؟ باید با نمرات پایین خودشون کنار بیان و بگن همین که هست؟

روش‌های تقویت مهارت در درس فیزیک

نه! برای هر دردی، درمانی وجود داره. کافیه شما از انواع روش‌های تقویت فیزیک دوازدهم تجربی استفاده کنین تا کم کم، بهترین روشی که برای شما جواب میده رو پیدا کنین.

هر کدوم از این روش‌هایی که قراره درباره اون صحبت کنیم، برای افراد متفاوتی کاربردیه؛ یعنی روشی که برای شما جواب میده و ازش نتایج خوبی می‌گیرین، ممکنه برای دوست‌تون جواب نده و نتایج بدی بگیره.

پس سعی کنین به صورت دوره‌ای، از روش‌های نام برده شده استفاده کنین و از طریق آزمون و خطا، بهترین روشی که براتون نتیجه میده رو پیدا کنین.

راه‌های تقویت فیزیک دوازدهم تجربی

حالا این راه‌های مخفی چی‌ها هستن؟ چقدر کاربردین؟ اصلا میشه راحت انجام‌شون داد یا نه؟

برای اینکه بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی رو پیدا کنین، ما براتون لیستی از بهترین روش‌ها آماده کردیم که با تلاش و کوشش خودتون، می‌تونین بهترین مورد رو برای خودتون شخصی‌سازی کنین.

در نهایت همه این روش‌ها به یک چیز احتیاج دارن که اون چیزی نیست جز پشتکار!
نباید دنبال آسون‌ترین راه باشین؛ بلکه باید بهترین راه رو پیدا کنین و واقعا برای به کار بردن اون پشتکار داشته باشین تا براتون تبدیل به بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی بشه.

مطالعه منظم و پیوسته

براتون عجیبه که این مورد رو به عنوان روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی معرفی کردیم؟ به نظرتون درس خوندن یک چیز بدیهیه؟

باید بگیم که اشتباه می‌کنین؛ چون خیلی از دانش‌آموزان هستن که درست مطالعه نمی‌کنن و صرفاً دنبال بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی هستن.

خب برادر من، خواهر من، تا موقعی که شما درس نخونین، چطوری می‌تونین توقع گرفتن نمرات بالا داشته باشین؟ وقتی می‌تونین از بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی استفاده کنین که در قدم اول اصلا درس بخونین.

داشتن مطالعه منظم

هیچ جادو و حقه‌ای وجود نداره! هیچ راه میانبری ندارین و برای یادگیری و کسب نمرات بالا، باید حتماً به صورت منظم و پیوسته مطالعه کنین.
فکر کنین شما فصل الکترواستاتیک رو نخوندین، مکانیک رو نصفه خوندین و فصلهای دیگه رو هم نگاه کلی انداختین. خب شما هر روشی به کار بگیرین قرار نیست نتیجه بگیرین!

پس حتماً برای مطالعه درس‌ها به صورت عمیق زمان بذارین. در کنار اون، استفاده از روش‌های تقویت فیزیک دوازدهم تجربی، مثل یک کاتالیزگر عمل می‌کنه و سرعت یادگیری و سطح اون رو براتون بهتر می‌کنه.

حل تمرین و مسائل مختلف درس فیزیک دوازدهم تجربی

حالا عده‌ای از دوستان هستن که فکر می‌کنن درس فیزیک هم مثل درس دینیه؛ کتاب رو برای خودشون ورق می‌زنن، سرفصل‌ها رو نگاه می‌اندازن و صرفاً فرمول‌ها رو می‌خونن.

تقویت فیزیک دوازدهم تجربی اصلا اینجوری کار نمیکنه! این درس یک درس مفهومیه و تا زمانی که مسائل رو درست و اصولی حل نکنین قرار نیست چیزی یاد بگیرین.

تصور کنین یک کتاب آموزش شنا گرفتین و سال‌ها وقت می‌ذارین و اون رو می‌خونین. هی سرفصل‌ها رو مرور می‌کنین و نکات مختلف این کتاب رو بررسی می‌کنین.
بعد یک مدت، توی یک تابستون گرم تشریف می‌برین شمال و بعد از تحمل گرمای راه، تصمیم می‌گیرین توی دریا    تنی به آب بزنین و بعد از مدت‌ها آموزش‌های کتاب شنای خودتون رو به کار ببرین.
می‌تونین حدس بزنین چی میشه؟ غرق میشین!!!

حل مسائل مختلف فیزیک

بله، چون شما تمرینی نداشتین و صرفاً به صورت ذهنی و اصطلاحاً تئوریک شنا کردن رو یاد گرفتین نه عملی.

درس فیزیک هم همینطوره؛ اگه بخواین صرفاً به یک مطالعه سطحی بسنده کنین، حتی استفاده از بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی هم به کمک‌تون نمیاد.

باید براش وقت بذارین و ساعت‌ها و حتی روزها، انواع و اقسام مسائل و سوالات رو حل کنین تا بتونین نتیجه‌ای که می‌خواین رو کسب کنین.

مشاوره و کمک گرفتن از استاد یا مشاور

تا حالا یک قهرمان بوکس رو دیدین؟ حالا یک سوال عجیب‌تر؛ تا حالا یک قهرمان بوکس رو دیدین که مربی نداشته باشه؟ جالب شد نه؟
همه آدمای موفق، از بزرگان کسب و کار بگیرین تا بهترین قهرمانان ورزشی، همیشه از انسان‌های داناتر از خودشون کمک گرفتن و به نوعی مسیر رو از اون‌ها یاد گرفتن.

شما هم برای طی کردن مسیر موفقیت درسی خودتون، نیازه که با اساتید و مشاورین برجسته در ارتباط باشین تا بتونین نقطه ضعف‌هاتون رو رفع و نقطه قوت‌هاتون رو تقویت کنین.

اهمیتِ داشتن یک راهنما

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از تجربیات یک شخص آگاه، برقراری ارتباط با مشاورین موسسه پرشه.
این مشاوران، به دلیل اینکه سالانه با عده زیادی از دانش‌آموزان از هر پایه‌ای در ارتباطن، نیازها و چالش‌های یک دانش‌آموز رو به خوبی می‌شناسن و می‌تونن بهتون کمک خیلی زیادی توی تقویت فیزیک دوازدهم تجربی کنن.

پس موفقیت خودتون رو به تعویق نندازین و با وارد کردن شماره تماس‌تون توی بخش ارتباط با مشاورین ما، از تجربیات این عزیزان استفاده کنین و موفقیت خودتون رو به چشم ببینین.

استفاده از منابع کمک آموزشی

کسایی که باشگاه بدنسازی میرن رو دیدین؟ در کنار اینکه تغذیه خوبی دارن( مثل مطالعه کتاب درسی توسط دانش‌آموز)، از مکملهای ورزشی هم استفاده می‌کنن(یا همون منابع کمک آموزشی برای دانش‌آموزان).

چقدر مثال ورزشی زدیم توی این مقاله نه؟ پس یادم باشه درباره ورزش هم باهاتون صحبت کنم!

برگردیم سر بحث اصل؛ یعنی منابع کمک آموزشی. این منابع به شما امکان این رو میدن که درس‌ها و محتوای اون‌ها رو از زوایای متنوعی ببینین و بتونین مطالب خیلی زیادی رو یاد بگیرین که شاید توی کتاب درسی اصلی به اون صورت بسط داده نشده باشه.

بسته معلم خصوصی پرش

این منابع به شما کمک می‌کنن که زیر و بم مطالب رو به خوبی بفهمین و بتونین خودتون رو برای هرگونه سوالی آماده کنین.

یکی از بهترین منابع تقویت فیزیک دوازدهم تجربی، بسته معلم خصوصی پرش است. توی این بسته‌ها، شما به ساعت‌ها آموزش تصویری و همچنین کتاب منطبق بر تدریس دسترسی دارین که صفر تا صد کتاب فیزیک رو با حل انواع نمونه سوالات به شما آموزش میده.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌تونین توی همون قسمتی که بالاتر گفتیم، شماره تماس خودتون رو وارد کنین تا همکاران ما در اسرع وقت باهاتون تماس بگیرن.

شرکت در گروه‌های مطالعه

میخوام براتون یک مثال عجیب بزنم. میدونستین وقتی دو تا اسب به جای یک اسب یک درشکه رو می‌کشن، قدرت‌شون دوبرابر نمیشه؟ بلکه بیشتر از دوبرابر میشه.

به همین خاطر، مطالعه کردن به صورت گروهی، میزان یادگیری شما رو چندین و چند برابر می‌کنه و باعث میشه مطالب رو خیلی بهتر و عمیق‌تر یاد بگیرین.

به صورت گروهی مطالعه کنین

به همین خاطر مطالعه گروهی، یکی از بهترین روش‌های تقویت فیزیک دوازدهم تجربی است.

در کنار این، وقتی که به صورت گروهی مطالعه میکنین می‌تونین از هم کلی مطلب یاد بگیرین و به هم دیگه توی فهمیدم مسائل مختلف کمک خیلی زیادی کنین.

پس حتماً یک گروه از هم همکلاسی‌های خودتون رو برای این کار انتخاب کنین تا بتونین با هم برای تقویت فیزیک دوازدهم تجربی تلاش کنین.

استفاده از تکنولوژی

توی عصر حاضر، تکنولوژی خیلی از کارها رو آسون‌تر کرده. یک دانش‌آموز باهوش، از این فرصت استفاده می‌کنه و با استفاده از این امکانات، بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی رو برای خودش پیاده‌سازی می‌کنه.

با استفاده از تکنولوژی، شما به دریایی از اطلاعات دسترسی دارین که بهتون کمک می‌کنه درس فیزیک رو خیلی بهتر یاد بگیرین و بتونین نمرات درخشانی کسب کنین.

پس به جای ساعت‌ها اکسپلورگردی یا تماشای سریال‌های جذاب نتفلیکس، از گوشی یا لپ تاپ خودتون استفاده کنین و آموزش‌های با کیفیت دریافت کنین تا بتونین بهترین نتایج رو از درس فیزیک بگیرین.

ورزش کنین!

به به! رسیدیم به اون قسمتی که خیلی دوستش داشتم و بهتون گفته بودم. شاید بگین:«عه! ورزش آخه چه ربطی به درس فیزیک داره؟ اون به درد فیزیک بدنسازها می‌خوره نه ما!»

اما باید بگم اشتباه می‌کنین؛ تحقیقات زیادی انجام شده که تاثیر ورزش بر یادگیری رو ثابت کرده و نشون داده کسایی که ورزش می‌کنن، معمولاً ذهن فعال‌تر و حافظه قوی‌تری دارن.

حتماً ورزش کنین

پس اگه دنبال بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی هستین، اول از تقویت فیزیک بدنی‌تون شروع کنین.
با این کار، تمرکز بالاتری پیدا می‌کنین، مهارت حل مسئله‌تون قوی‌تر میشه و انرژی بالاتری برای تلاش کردن پیدا می‌کنین.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی

به آخر مقاله بهترین روش تقویت فیزیک دوازدهم تجربی رسیدیم. در پایان این مقاله، باز هم باید گوشزد کنیم که مهم‌ترین عامل موفقیت تحصیلی شما، تلاش و پشتکار خودتونه.

هرچقدر هم با روش‌های مختلف آشنا باشین و اطلاعات زیاد کسب کنین، تا زمانی که اون‌ها رو به صورت مداوم به کار نگیرین و تلاش و پشتکار نداشته باشین، نتیجه خاصی کسب نمی‌کنین.

مهم‌ترین مسئله‌ای که باید رعایت کنین، اینه که به صورت منظم و پیوسته مطالعه داشته باشین.

منابع آموزشی به شما زوایای مختلف یک مطلب درسی رو آموزش میدن که باعث میشه بتونین با هر نوع سوالی آشنا بشین.

چون فیزیک یک درس مفهومی و پیچیده است و نه یک درس حفظ کردنی و ساده.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد