چگونه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم؟

چگونه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم؟

چگونه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم؟ چه راه‌کارهایی برای قوی‌تر شدن بعد از هر بار شکست وجود داره؟ آیا واقعا بعد از تجربه احساس شکست میتونیم دوباره به زندگی برگردیم؟ آیا استفاده از جملات انگیزشی و متن‌های امیدوار کننده میتونه راه حلی برای شروع دوباره باشه؟

این سبک از سوالات همیشه در ذهن افرادی که شکست خوردن هست و میخوان پرقدرت دوباره به سمت اهداف و روزهای خوب آیندشون حرکت کنن. این افراد برای این که بتونن بعد از هر شکست قوی‌تر و محکم‌تر بلند بشن لازمه که با پادزهر این شکست آشنا بشن.

شاید بپرسین که مگه چیزی به عنوان پادزهر برای شکست وجود داره؟ باید بهتون بگیم که بله. در واقع باید بگیم که ما اسم شروع دوباره بعد از شکست رو پادزهر گذاشتیم. این پادزهر قراره که به شما انگیزه و نکات زیادی رو آموزش بده تا بتونین تحت هر شرایطی روی خودتون کنترل داشته باشین.

ببینین هر زمانی ممکنه که آدم‌ها از پله‌های موفقیت سقوط کنن و دوباره به پله صفر برسن. این پله صفر میتونه سکوی پرتاب شما به سمت شروع دوباره باشه.

اگه در هر مرحله‌ای از زندگیتون با مانع مواجه شدین و شکست خوردین، نگران نباشین. میتونین گریه کنین و به زمین و زمان گله کنین اما حق ندارین که از رسیدن به اهدافتون کنار بکشین.

در این قسمت قصد داریم جواب این سوال رو بدیم. سوال اینه: چگونه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم؟ در ادامه با گروه آموزشی پرش همراه باشین که قراره علاوه بر پاسخ به این سوال، تعدادی جملات انگیزشی و یک سری نکات کاربردی رو توضیح بدیم.

سخنی از زبان بزرگان:

اگه شکست بخورین شاید ناامید بشین، اما اگه تلاش نکنین قطعا شکست می‌خورین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

پذیرش شکست؛ چگونه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم؟

شکست رو میتونیم مثل یک سم در نظر بگیریم که حال آدم‌ها رو بد میکنه. همه سم‌ها یک پادزهر دارن.

به عبارت دیگه باید شکست رو بپذیریم و از اون عبرت بگیریم. در این روش لازمه که برای درمان ناراحتی و مشکلات بعد از این شکست یک سری راه حل اصولی پیدا کنیم. پس اولین قدم برای اینکه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم، اینه که شکست رو قبول کنیم و اون رو به عنوان چراغ راه در جاده‌های موفقیت در نظر بگیریم.

به نظرم بهتره این بخش رو در قالب یک مثال براتون بیش‌تر توضیح بدیم.

فرض کنین که شما بازیکن یک تیم بسکتبال هستین و تیم شما به تازگی در یکی از مسابقات شکست خورده. آیا شما و سایر اعضای تیم برای جبران این شکست در مسابقات بعدی تلاش نمی‌کنین؟

قطعا هر تیمی در هر رشته ورزشی زمانی که شکست میخوره، ناراحت میشه و انرژی‌های منفی به سمتشون سرازیر میشه. اما اعضای این تیم باید قوی باشن و از شکست‌ها عبرت بگیرن و آینده جذابی رو برای خودشون رقم بزنن. به عبارت دیگه شکست میتونه شروع یک موفقیت بزرگ باشه که میتونه تمام شکست‌ها و ناراحتی‌ها رو جبران کنه.

فرصت دوباره

پادزهر دوم شکست، فرصت جبران در زندگیه. در واقع زندگی همیشه در جریانه و باید از تمام لحظات و فرصت‌های اون بهترین بهره‌وری رو داشته باشیم.

به زبان ساده‌تر باید گفت که شکست، پایان هیچ چیزی نیست! وقتی یک کسب و کار جدیدی رو شروع می‌کنین، ممکنه در این مسیر با موانع زیادی برخورد کنین که موجب شکست خوردن شما میشن.

فرصت دوباره

در چند ساعت اول میتونه باعث ناراحتیتون بشه، خونه نشینتون کنه. اما نباید با این شکست و عواقب اون تا آخر عمرتون کنار بیاین.

تنها کاری که باید انجام بدین اینه که پرقدرت بلند شین و به سمت آینه برین. بعد به خودتون بگین که من درسته شکست خوردم اما این شکست، پایان رویاها و آرزوهای من نیست. همیشه تا وقتی که زنده هستم باید برای اهدافم تلاش کنم و هر بار بعد از شکست، دوباره پرقدرت بلند بشم و از نو شروع کنم.

شناسایی نقاط ضعف

به نظرتون دلیل هر شکست چی میتونه باشه؟ آیا میتونه به عدم دانش کافی و اطلاعات کم ربط داشته باشه؟ قطعا بله!

فرض کنین که تصمیم گرفتین طی چند روز آینده یک کار مهمی رو شروع کنین که میتونه روی درآمدتون تاثیرات خیلی خوبی داشته باشه. حالا باید ببینین که برای شروع و ادامه این کار دانش کافی رو دارین؟ آیا برای تمامی اتفاقات غیرمنتظره در این مسیر آمادگی دارین؟

بنابراین میشه نتیجه گرفت که عدم دانش کافی و اطلاعات کم میتونه یکی از دلایل اصلی شکست شما باشه.

پس اگه بدون دونستن جواب این سوالات کاری رو شروع کردین و در نهایت شکست خوردین، هیچ ایرادی نداره.

شما با این شکست میتونین تمام نقاط ضعفتون رو شناسایی کنین و بعد میتونین برای برطرف اون‌ها دست به کار بشین و دوباره قوی‌تر بلند بشین.

غلبه بر کمالگرایی؛ راهی برای قوی‌تر شدن بعد هر شکست

همه ما افراد زیادی رو دیدیم که خیلی به خودشون میگن من باید در فلان آزمون بهترین رتبه رو بگیرم، من باید در مسابقه دو میدانی نفر اول میشدم، من این همه تلاش کردم و این همه زمان گذاشتم چرا باید شکست بخورم؟

تمام این حرفا ریشه در کمالگرایی داره. کمالگرایی یعنی خودمون رو مجبور می‌کنیم که به اهداف غیرممکن برسیم و حسابی هم برای رسیدن به اون اهداف تلاش می‌کنیم.

غلبه بر کمالگرایی

ولی باید بدونیم که این تلاش‌ها، بیهوده هست و هیچ نتیجه‌ای برامون به بار نمیاره. بنابراین میشه گفت که کسی که برای رسیدن به اهداف غیرممکن و دست نیافتنی تلاش می‌کنه، در واقع داره بذر ناامیدی رو توی زمین زندگیش میکاره که طی چند روز آینده میتونه سبز شدن بذر ناامیدی رو به وضوح ببینه.

پس کمالگرایی رو بزارین کنار و از مسیر زندگیتون لذت ببرین. بنابراین دو مفهوم زندگی کردن و اهداف معقول رو در کنار هم حفظ کنین و همیشه تلاش کنین که از آینه شکست‌ها بهترین آینه عبرت رو بسازین حتی اگه بارها و بارها شکست خوردین اما باید دوباره بعد هر شکست قوی‌تر بلند شین.

جمع‌بندی درباره اینکه چگونه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم؟

توی این مقاله از سایت گروه آموزشی پرش سعی کردیم که به شکل کاملا واضح و دوستانه سوال ” چگونه بعد هر شکست قوی‌تر بلند شیم؟” جواب بدیم.

اینکه شما با شروع هر کاری دوباره شکست میخورین، نباید خودتون رو سرزنش کنین. باید بشینین و فکر کنین که دلیل شکست شما چی میتونه باشه؟ چه چیزی باعث شده که در این مسیر شکست بخورین؟

وقتی بتونین به این سوال‌ها جواب بدین قطعا میتونین راه حل‌های خوبی هم برای برطرف کردن اون‌ها به دست بیارین.

پس همین حالا عزمتون رو جزم کنین و بدونین که هیچ فرصتی برای ناراحتی وجود نداره. همین که زندگی در جریانه، یعنی فرصت جبران وجود داره و تنها کاری که باید انجام بدین اینه که نقاط ضعفتون رو شناسایی کنین و اون‌ها رو به نقاط قوت خودتون تبدیل کنین.

در این دنیا هر فردی مشکلات و دغدغه‌های خودش رو داره. پس تنها شما نیستین که شکست خوردین و باید عزمتون رو برای یک موفقیت بزرگ جزم کنین.

بنابراین اولین کاری که باید انجام بدین اینه که شکست رو قبول کنین. دومی کاری که باید انجام بدین اینه نقاط ضعفتون رو کشف و اون‌ها رو به نقاط قوتتون تبدیل کنین.

اگه می‌خواین بدونین که چجوری باید بعد از شکست قوی‌تر بلند بشیم، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله رو با دقت مطالعه کنین.

شکست رو نباید یک اتفاق تلخ و منفی در نظر بگیریم. این شکست میتونه شما رو قوی‌تر کنه. بنابراین با هر شکست میتونین نقاط ضعف و دلایل شکستتون رو کشف کنین و برای بهبود اون‌ها بیش‌تر تلاش کنین.

پس میتونیم شکست رو لازمه رسیدن به موفقیت بدونیم و بهمون کمک میکنه تا برای رسیدن به اهدافمون ثابت قدم‌تر باشیم.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد