بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی

بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی

درس عربی همیشه یکی از سخت‌ترین درس‌ها در طول تحصیل افراد بوده. از اونجایی که این درس توی کنکور هم تاثیر زیادی می‌ذاره و ضریبش توی کنکور انسانی ۵ هست باید تکنیک‌هایی برای تقویت درس عربی رو بلد باشیم. بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی رو می‌تونین توی سایت پرش پیدا کنین.

همچنین به خاطر اینکه ایران یک کشور اسلامیه و همسایه‌های عرب زبان زیادی هم داریم برای اینکه بتونیم با اون‌ها تعامل داشته باشیم باید بتونیم عربی رو صحبت کنیم. تازه توی همین کشور خودمون‌ هم هستن قوم‌هایی که به زبان عربی صحبت می‌کنن.

اگه تو هم فکر می‌کنی عربی سخته، لازمه این نوشته رو تا آخر دنبال کنی. چون که ما توی این مقاله می‌خوایم به شما بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی رو معرفی کنیم تا بتونین این درس به ظاهر سخت رو به راحتی یاد بگیرین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

چرا باید تکنیک‌های تقویت درس عربی رو یاد بگیریم؟

زبان عربی در کنار زبان‌هایی چون چینی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و روسی جزو شش زبان رسمی دنیا محسوب میشه که از غرب آسیا تا شمال آفریقا به این زبان صحبت می‌کنن. دونستن بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی باعث میشه که در آینده بتونین به راحتی توی این کشورها فعالیت‌های تفریحی، زیارتی و اقتصادی داشته باشین.

یادگیری زبان عربی برای سفرهای کاری، تجاری، زیارتی و تفریحی لازمه و اگه‌ بخوایم با افراد دیگه توی کشورهای اسلامی و عربی تعامل داشته باشیم باید زبان عربی رو بلد باشیم.

بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی

زبان عربی از مهم‌ترین زبان‌های دنیاست و افراد زیادی هستن که به این زبان صحبت می‌کنن. حتی در بعضی از قبایل استان خوزستان، بوشهر و بندرعباس هم کسانی هستن که به زبان عربی صحبت می‌کنن.

اهمیت یادگیری زبان عربی در رشته حقوق

اگه بخوایم که مهم‌ترین کاربرد زبان عربی در آینده‌ شغلی و تحصیلی رو معرفی کنیم باید سراغ رشته‌های حقوق بریم. در واقع، دانش‌آموزانی که علاقه‌مند یادگیری بهترین روش‌های درس خوندن هستن باید تکنیک‌های یادگیری دروسی مثل عربی رو به درستی بلد باشن.

کسانی که قصد دارن توی رشته‌ حقوق و رشته‌های مربوط به اون درس بخونن باید حتما عربی‌شون رو تقویت کنن. چون که خیلی از مباحث توی رشته‌ حقوق به زبان عربیه و کسی که می‌خواد زبان قانون رو یاد بگیره باید  حتما از بهترین تکنیک‌‌های تقویت زبان عربی استفاده کنه تا در آینده به مشکل نخوره.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

اهمیت تقویت عربی در رشته‌ انسانی

درس عربی تاثیر ویژه‌ای توی کنکور انسانی داره و با ضریب بالاش می‌تونه خیلی اتفاقات رو رقم بزنه. خیلی از دانش‌آموز‌ها فکر می‌کنن که زبان عربی رو لازم نیست یاد بگیرن. ولی باید به این دسته از عزیزان گفت که درس عربی در آینده‌ شغلی و تحصیلی‌شون اثر گذاره و اگه می‌خوان موفق بشن باید این درس رو به خوبی یاد بگیرن.

اهمیت تقویت درس عربی برای رشته‌های غیر از علوم انسانی

دانش‌آموز‌ان رشته‌هایی به غیر از علوم انسانی شاید پیش خودشون فکر کنن که نیازی نیست که این درس رو خوب بخونن چون که توی کنکور رشته‌های دیگه به جز انسانی سوالی از درس عربی طرح نمیشه؛ ولی باز هم به دلیل شرط معدل که تاثیر زیادی روی رتبه کنکور داره، باید بهترین تکنیک‌‌های تقویت درس عربی رو بلد باشین تا بتونین با یک معدل عالی به سراغ کنکور برین.

بهترین تکنیک‌های یادگیری درس عربی

در ادامه قراره که شما رو با بهترین روش‌های یادگیری درس عربی آشنا کنیم.

بهترین روش‌های تقویت درس عربی

تقویت درس عربی به دانش‌آموزان کمک می‌کنه که بتونن عملکرد خوبی رو سر جلسه آزمون تجربه کنن؛ در واقع، افرادی که هدف‌شون از یادگیری زبان عربی، کسب نمره خوب در امتحاناته باید تکنیک‌های مطالعه عربی برای امتحانات رو به درستی یاد بگیرن.

برای اینکه بدونین بهترین تکنیک یادگیری درس عربی برای شما چیه باید به یک سری سوال، جواب بدین. برای مثال:

  • تا چه حد در زبان عربی ضعف دارین؟
  • از سال‌های گذشته مبحث عقب مونده‌ای دارین که یاد نگرفته باشین؟
  • برای چه مقطعی می‌خواین؟
  • رشته تحصیلی‌تون چیه؟

در ادامه‌‌ مطلب مراحل تکنیک‌های تقویت زبان عربی رو به ترتیب اهمیت براتون توضیح دادیم.

مراحل تکنیک‌های یادگیری زبان عربی به ترتیب

فرقی نداره که بخواین زبان عربی رو برای امتحان یاد بگیرین یا برای کنکور. در هر صورت شما باید هر ۴ بخشی که در ادامه توضیح می‌دیم رو به خوبی یاد بگیرین. این چهار بخش از جمله موارد زیر هستن:

قواعد زبان عربی

توی این بخش قواعد دستوری زبان عربی مثل ساختار جمله‌ها، استفاده‌ صحیح از فعل‌ها در جای درست خودشون، حرکت‌گذاری و استفاده‌ درست از اِعراب توضیح داده میشه.
برای یادگیری قواعد زبان عربی بهترین منبع شما کتاب درسی‌تونه. اگه می‌خواین که از ابتدا شروع کنین به خوندن درس عربی، بهتره که اول از همه سراغ یادگیری قواعد برین. شما می‌تونین با نت برداری، خلاصه نویسی و علامت زدن توی کتاب، مطالعه و یادگیری رو راحت‌تر کنین.
بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی

متن‌های دروس

در هر درس از عربی شاهد یک متن کوتاه هستیم که می‌تونه یک حکایت، مناجات‌نامه، داستان کوتاه یا حتی بخشی از یک داستان بلند باشه. شما اگه می‌خواین که نمره‌ قابل قبولی بگیرین باید که توی خوندن متن‌های دروس عربی دقت کافی رو داشته باشین.

لغات عربی

برای یادگیری لغات عربی می‌تونین از منابع مهم و معتبری مثل قرآن و کتاب‌های مذهبی دیگه استفاده کنین که درست‌ترین و کامل‌ترین منابع برای یادگیری لغات عربی هستن. یکی دیگه از منابعی که استفاده‌ زیادی داره لغت‌نامه آخر کتابه که همه‌ کلمه‌های مهم و سخت رو لیست کرده. از این بخش‌ توی طراحی سوالات امتحانی و کنکور استفاده‌ زیادی میشه.

کارگاه ترجمه و تعریب

توی این بخش، کاری که انجام می‌دین اینه که یک سری جمله رو از فارسی به عربی و برعکس بر‌ می‌گردونین. شما با یادگیری کامل این بخش دیگه نگرانی‌ای بابت سوالات مبهم، چالش برانگیز براتون پیش نمیاد و دیگه توی تله‌‌های تستی گرفتار نمی‌شین و به خوبی می‌تونین اون‌ها رو پشت‌ سر بذارین.

تاثیر کتاب‌های کمک آموزشی برای تقویت درس عربی

کتاب‌های کمک آموزشی رو یکی از بهترین تکنیک‌‌های تقویت درس می‌دونن. چون که با اضافه کردن لغات بیشتر، آوردن مترادف‌ها و متضاد‌ها و همچنین طراحی کارگاه‌های تمرینی بیشتر باعث تقویت یادگیری شما میشن.

شما می‌تونین کتاب‌های کمک آموزشی پرش رو از اینجا تهیه کنین.

حل تمرین‌های کتاب؛ بهترین تکنیک‌ تقویت درس عربی

گفتیم که اولین و جامع‌ترین منبع شما برای یادگیری درس عربی همون کتاب درسی‌تونه. توی پایان‌ هر متن درس تمرین‌هایی برای شما در نظر گرفته شده که به طور کامل شما رو با قواعد، معنی لغات و همچنین تکنیک‌های ترجمه آشنا می‌کنه.

اگه حس می‌کنین که این تمرین‌ها براتون کافی نیست یا اینکه با حل کردن اون‌ها هنوز هم احساس می‌کنین که به خوبی درس رو یاد نگرفتین می‌تونین از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کنین.

بسته معلم خصوصی پرش؛ مناسب تقویت زبان عربی

یک روش دیگه‌ای که می‌تونین به وسیله‌ اون ضعف‌هاتون رو جبران کنین استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش هست. گروه آموزشی پرش با تنظیم یک برنامه آموزشی کامل و ضبط کردن اون‌ها برای شما بسته‌هایی تشکیل داده که می‌تونین اون‌ها رو توی خونه تماشا کنین و نقاط ضعف خودتون رو برطرف کنین.

توضیحات دبیرهای گروه آموزشی پرش از بهترین تکنیک‌‌های تقویت درس عربی هستش که مبحث‌های مختلف رو براتون به راحتی توضیح میدن و شما می‌تونین به طور مستقیم با مدرس خودتون ارتباط داشته باشین و مشکلات و ضعف‌هاتون رو به گوش‌شون برسونین.

بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی برای کنکور

اون دسته از دوستانی که قصد دارن امسال توی آزمون کنکور شرکت کنن باید تکنیک‌های یادگیری درس عربی بیشتری به نسبت بقیه بلد باشن. در ادامه یک سری از این تکنیک‌ها رو می‌خونین:

  • شرکت در آزمون‌های آنلاین؛
  • انجام تست‌های بیشتر؛
  • استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی مخصوص تست؛
  • مطالعه‌ روزانه رو فراموش نکنین؛
  • روی ضعف‌هاتون تمرکز کنین؛
  • از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کنین؛
  • ساخت یک لغت نامه از کلمه‌های مهم؛
  • تحلیل و بررسی کنکور سال‌های گذشته؛
  • موقع تست زدن هر چهار گزینه رو بررسی کنین که درصد خطا رو پایین بیارین.

مدیریت زمان یکی از مهمترین تکنیک‌ های یادگیری درس عربی

یک نکته‌ای که یادگیری اون برای کسایی که قصد شرکت توی آزمون کنکور رو دارن الزامیه، مدیریت درست زمانه. می‌دونیم که موقع کنکور زمان زیادی نداریم و باید توی کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین عملکرد رو داشته باشیم. زدن تست‌های زیاد می‌تونه یک راهکار عالی باشه برای مدیریت درست زمان.

بهترین تکنیک‌های تقویت درس عربی

مدیریت زمان تنها مخصوص به زمان حل تست‌ها نیست بلکه در طول درس خوندن هم باید مدیریت زمان رو بلد باشین. باید بدونین که چه ساعتی شروع به خوندن درس می‌کنین، چند ساعت مطالعه می‌کنین، چند ساعت تست می‌زنین و چه ساعت‌هایی رو استراحت می‌کنین.

بهترین زمان برای مطالعه درس عربی

از اونجایی که درس عربی کمی دشواره و مباحث سنگینی هم داره بایستی ساعت‌های بیشتری رو مشغول مطالعه‌ اون باشین. همیشه توصیه شده که ساعات اولیه روز رو برای خوندن درس‌های مهمتر در نظر بگیرین. پس میشه گفت که بهترین زمان برای مطالعه درس عربی صبح زود و بعد از خوردن صبحونه هست.

مطالعه عربی در ساعت‌های اولیه روز

توی ساعت‌های اولیه روز، دانش‌آموز بیشترین انرژی و تمرکز رو برای درس خوندن داره و می‌تونه خیلی راحت مفاهیم و مباحثی که براش سخت بوده رو یاد بگیره. البته اگه شما عادت دارین که شب‌ها رو بیدار بمونین و درس بخونین هم مشکلی پیش نمیاد. اما باید مراقب باشین که وسط صرف فعل خواب‌تون نبره.

نوشتن جزوه مخصوص کنکور

علاوه بر جزوه‌هایی که ازشون به عنوان منابع مطالعه برای امتحان استفاده می‌کنین می‌تونین یک سری جزوه‌ هم برای کنکورتون بنویسین. برای نوشتن جزوه عربی مخصوص کنکور می‌تونین مراحل زیر رو اجرا کنین:

  • بخش‌بندی کنین:
    درس عربی از سه بخش قواعد، ترجمه و درک مطلب تشکیل میشه. برای داشتن یک جزوه‌ خوب بهتره که هر بخش‌ رو جداگونه تنظیم کنین.
  • روان بنویسین:
    نیازی نیست که حتما از جمله‌های کتابی توی نوشتن جزوه‌تون استفاده کنین. یادتون باشه که قراره خودتون از این جزوه استفاده کنین و هرجور که براتون مفهوم‌تره بنویسین. تازه یادتون نرفته که باید زمان‌تون رو هم مدیریت کنین؟
  • طراحی تمرین‌‌ها:
    خودتون رو به چالش بکشین، نترسین و برای خودتون یک سری تمرین طراحی کنین تا بعدا اون‌ها رو حل کنین. این کار باعث میشه که برای امتحان هم آماده‌تر باشین.
  • کل جزوه رو به صورت متنی ننویسین:
    از اشکال و جدول‌های مختلف استفاده کنین. متن خالی باعث میشه که جزوه شما حوصله سر بر باشه و خوندنش سخت‌تر بشه. استفاده از شاخه‌سازی‌ها، جداول و اشکال مختلف باعث میشه که چشم‌تون موقع خوندن جزوه خسته نشه.

جمع‌بندی تکنیک‌های تقویت درس عربی

درس عربی برای خیلی‌ها سخت و حوصله سر بره. از اونجایی که این درس جزو دروس حفظ کردنیه باید با بهترین تکنیک‌‌های تقویت درس عربی آشنا باشین تا به سادگی این درس رو پاس کنین. ما توی این مقاله، شما رو با تکنیک‌هایی آشنا کردیم که می‌تونین با استفاده از اون‌ها نمره خوبی از درس عربی بگیرین.

تکرار و مرور درس‌ها رو یادتون نره، مباحث توی کتاب رو حذف نکنین و در صورت لزوم از معلم خصوصی استفاده کنین. همچنین می‌تونین برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاور‌های گروه آموزشی پرش تماس بگیرین.

توی کنکور به طور مستقیم از روی لغات سوالاتی طراحی نمی‌شه. ولی یاد گرفتن لغات ته کتاب باعث میشه که توی ترجمه و درک مطلب با مشکل رو به رو نشین.

قطعا خیر! یادتون باشه که سوالای کنکور و امتحان‌های نهایی همه از توی کتاب طراحی می‌شه نه از روی کتاب‌های کمک آموزشی. حذف و مطالعه نکردن مباحث کتاب باعث میشه که بدترین نتیجه‌ ممکن رو بگیرین.

به طور کلی مطالعه‌ی دروس سال‌های گذشته از اهمیت زیادی برخورداره چرا که مباحث سال‌های قبلی با سال جدید مرتبطه و برای یادگیری کامل باید پایه‌تون رو قوی کنین و پایه شما توی این مقطع یادگیری کامل درس سال‌های گذشته‌ست.

یکی از مهمترین کارهایی که ما در کلاس‌های آنلاین پرش انجام می‌دیم مرور و بررسی کنکورهای گذشته‌ست. این کار به آشنایی دانش‌آموزان با نحوه‌ی سوالات کنکور و آمادگی اون‌ها کمک بزرگی می‌کنه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد