بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستان

بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستان

بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستان، موضوعی است که فکر خانواده‌های دغدغه‌مند رو به خودش مشغول کرده.

تقویت پایه‌های درسی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که خانواده‌ها نگرانش هستن. چون که توی دوره دبستانه که پایه‌های درسی بچه‌ها شکل می‌گیره. دانش‌آموزی که نتونه توی این دوره ارتباط خوبی با درس بگیره، توی سال‌های بعدی با مشکلات جدی‌تری رو‌به‌رو میشه. پس بهتره که والدین از الان به فکر تقویت ریاضی چهارم دبستان فرزندان باشن تا در سال‌های آینده اون‌ها نمرات عالی توی این درس کسب کنن.

برای اطلاع از بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستان، تا پایان مقاله همراه ما بمونین.

ریاضی چهارم دبستان شاید به خاطر مباحث جدید کمی سخت به نظر برسه، اما بسیار درس شیرین و جذابیه. ابوریحان بیرونی گفته هرکس که بتونه درس ریاضی چهارم دبستان رو به خوبی یاد بگیره تا دانشگاه توی این درس به مشکل نمی‌خوره. (الکی گفتم!)

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت درس ریاضی چهارم دبستان

قبل از هرچیز باید بگیم این فکر که بچه‌ها با بالا رفتن سنشون، درس‌هاشون هم بهتر میشه یک فکر اشتباهه. اتفاقا اگه ایرادات درسی دانش‌آموزان در مقطع چهارم ابتدایی حل نشه، توی مقاطع بعدی با مشکلات بیشتری روبه‌رو میشن.

اهمیت درس ریاضی چهارم دبستان

پس یکی از مهم‌ترین دلایل یادگیری ریاضی چهارم دبستان، تقویت پایه‌های درسی دانش‌آموزانه.

همچنین توی این مقطع دانش‌آموزان با مباحث مهمی مثل، کسر، ضرب و تقسیم، اعداد مخلوط و اعشار آشنا میشن. این مباحث نه فقط توی درس که توی زندگی دانش‌آموزان هم کاربردهای زیادی دارن.

اهمیت ریاضی چهارم دبستان به نسبت دروس دیگه این پایه، از اهمیت ویژه‌ای برخورداره. به همین دلیل توی ادامه مقاله از بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستان صحبت کردیم.

نمونه تدریس ریاضی چهارم دبستان پرش

این ویدیو یک بخش از نمونه تدریس ریاضی چهارم دبستان، توسط اساتید پرش است که شما می‌تونین برای مشاهده و آموزش ریاضی چهارم دبستان به سایت paresh.ir مراجعه کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مشکلات دانش‌آموزان در ریاضی چهارم دبستان

توی درس ریاضی چهارم دبستان، دانش‌آموزان به خاطر برخورد با مفاهیم جدید مثل ضرب، تقسیم، اعداد اعشاری و …. و همچنین عوامل دیگه‌ای مثل خستگی، بی‌حوصلگی، عدم اشتیاق به درس و نداشتن تمرکز کافی، باعث میشه دانش‌آموزان توی این درس به مشکلات جدی بر بخورن.

برای تقویت ریاضی چهارم دبستان، معلمین و والدین باید این عوامل رو شناسایی و جبران کنن.

نداشتن انگیزه درس خوندن

حالا که سه سال از مدرسه اومدن بچه‌ها می‌گذره، شاید انگیزه و شوق درس خوندن کم شده باشه و جاش رو به بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی داده باشه.

دلایل متفاوتی می‌تونن باعث بشن که بچه‌ها نسبت به درس خوندن بی‌انگیزه بشن. برای مثال سختی دروس یا تدریس خشک و خسته‌کننده دبیرها می‌تونه از جمله دلایلی باشه که انگیزه بچه‌ها رو برای یادگیری از بین ببره.

نداشتن انگیزه درس خوندن

برای تقویت ریاضی چهارم دبستان دانش‌آموزان، ابتدا باید اون‌ها رو به درس خوندن مشتاق کرد.

عدم تمرکز کافی در کلاس درس

بچه‌ها، ذهن شلوغی دارن. ممکنه که اون‌ها توی کلاس حضور داشته باشن، ولی ذهنشون توی زمین فوتبال و در حال پاس‌کاری با بازیکن مورد علاقه‌شون باشن.

اتفاقات زندگی هم می‌تونه باعث بشه که تمرکز بچه‌ها کم باشه. برای مثال اگه یکی از والدین سر اون‌ها داد بزنه یا اینکه مدام در حال توبیخشون باشن، تمرکز دانش‌آموزان بهم می‌خوره.

استرس و اضطراب حاصل از شلوغی کلاس، تنبه‌های معلم، مسخره شدن توسط بقیه و … هم از جمله دلایل عدم تمرکز دانش‌آموزان توی کلاس ریاضیه.

حتی میشه به علاقه هم به عنوان یکی از دلایل تمرکز در درس ریاضی اشاره کرد. اگه دانش‌آموزی به درس ریاضی علاقه داشته باشه، تمرکز کافی هم موقع درس خوندن داره.

پیچدگی مسائل ریاضی

تازگی و پیچیدگی مسائل ریاضی، یکی دیگه از دلایل مشکلات دانش‌آموزانه. برای حل این مشکل نیاز به صبر و حوصله و تمرین‌های زیادی هست. البته روش تدریس معلم هم مهمه.

اگه معلم از روش‌های مؤثر برای تدریس ریاضی استفاده کنه، دانش‌آموزان تمامی مسائل پیچیده این درس رو یاد می‌گیرن. اما برعکس اگه روش تدریس بد باشه، دانش‌آموزان ساده‌ترین مباحث رو هم نمی‌تونن یاد بگیرن.

پیچدگی مسائل ریاضی

وظیفه معلمین و والدین اینه که مشکلات درسی دانش‌آموزان رو در کمال خونسردی حل کنن و به هیچ‌وجه به خاطر بلد نبودن دانش‌آموزان اون‌ها رو توبیخ نکنن.

اختلال یادگیری ریاضی چهارم دبستان

همونطور که توی مقاله‌ای جداگانه توضیح دادیم، یک سری از بچه‌ها با اختلال یادگیری در درس ریاضی مواجه هستن. این اختلال‌ها چیز عجیبی نیست و همه‌شون هم درمان دارن.

بهتره که شناسایی این اختلالات یاگیری از سنین پایین‌تر انجام بگیره. والدین می‌تونن به مشاورهای تحصیلی و روانپزشک‌های مربوطه مراجعه کنن و در صورت بروز مشکل، با راه‌های درمانی آشنا بشن.

راه‌حل جبران مشکلات ریاضی چهارم دبستان

همونطور که گفتیم، برای همه مشکلات دانش‌آموزان در یادگیری درس ریاضی، راهکارهای زیادی هم وجود داره.

شاید این درس در نظر یک سری از دانش‌آموزان سخت بیاد، ولی با استفاده از روش‌های نوین، همه دانش‌آموزان به خوندن این درس علاقه‌مند میشن.

در ادامه با چند روش تقویت ریاضی چهارم دبستان آشنا میشیم.

بازی، شادی، سرگرمی

یکی از بهترین روش‌های تقویت ریاضی چهارم دبستان، علاقه‌مند ساختن دانش‌آموزان با استفاده از بازی، شادی و سرگرمیه. خداروشکر درس ریاضی طوریه که میشه با بازی تلفیقش کرد.

بازی‌های ریاضی زیادی وجود دارن که نسخه‌های فیزیکی یا مجازی اون‌ها رو می‌تونین تهیه کنین. این بازی‌ها علاوه‌بر یادگیری عمیق‌تری که به جا می‌ذارن، باعث میشن دانش‌آموزان به درس ریاضی هم علاقه بیشتری نشون بدن.

بازی، شادی، سرگرمی

استفاده از اسباب بازی‌ها و اشکال هندسی رنگی، برای تقویت ریاضی چهارم دبستان، بخش هندسه خیلی مناسبه.

تقویت حافظه بصری

حافظه بصری، بخشی از مغزه که اطلاعات از طریق دیدن وارد اون بخش میشه و ماندگاری بیشتری به نسبت حافظه نوشتاری داره. حافظه نوشتاری هم بخشی از مغزه که اطلاعات با نوشتن واردش میشه.

فیلم‌های آموزشی، بازی‌ها و کارتون‌ها از جمله مواردی هستن با تثبیت اطلاعات در حافظه بصری،‌ باعث تقویت ریاضی چهارم دبستان میشن.

همچنین دانش‌آموزان برای دیدن ویدیوهای آموزشی، علاقه و انگیزه بیشتری از خودشون نشون می‌دن، تا خوندن درس ریاضی.

تکرار و تمرین منظم

با توجه به این مسئله که توی درس ریاضی چهارم دبستان، دانش‌آموزان با مفاهیم جدیدی آشنا میشن که این مفاهیم تنها با تکرار و تمرین زیادی نیاز داره. در غیر این صورت ممکنه که دانش‌آموزان به خوبی نتونن این مباحث جدید رو یاد بگیرن.

داشتن دفتر تمرین برای تقویت ریاضی چهارم دبستان الزامیه. همه دانش‌آموزان باید یک دفتر برای تمرین‌هاشون داشته باشن. حتی تمیز نوشتن و مرتب بودن دفتر هم به یادگیری بیشتر دانش‌آموزها کمک میکنه.

همیشه توصیه شده که دانش‌آموزان بعد از تدریس معلم، توی همون روز تمرین‌های ریاضی‌شون رو انجام بدن. پشت گوش انداختن و موکول کردن انجام تمارین به روزهای دیگه باعث میشه که دانش‌آموزان نتونن به خوبی این درس رو یاد بگیرن.

بهترین روش آموزش ریاضی چهارم دبستان

حالا بریم سراغ مطلب اصلی‌مون. توی این بخش قراره بهتون بهترین روش آموزش ریاضی چهارم دبستان رو با استفاده از بسته‌های معلم خصوصی چهارم دبستان پرش رو معرفی کنیم.

بسته معلم خصوصی ریاضی چهارم دبستان پرش، شامل ساعت‌‌ها تدریس ریاضی چهارم توسط مطرح‌ترین معلمین کشوره. دانش‌آموزان می‌تونن این فیلم‌های آموزشی رو توی محیط امن و آرام خانه در کمال آرامش تماشا کنن. این شرایط باعث میشه که یادگیری دانش‌آموزان هم بیشتر بشه.

بسته معلم خصوصی ریاضی چهارم دبستان

همچنین توی کتاب کمک درسی پرش، علاوه‌بر تدریس، تمرین‌ها و سوالات زیادی وجود داره که دانش‌آموزان می‌تونن با حل اون‌ها تسلط کاملی روی مباحث ریاضی چهارم دبستان پیدا کنن.

اگه دنبال جواب سوالات توی کتاب می‌گردی باید که ویدیوهای آموزشی رو به خوبی تماشا کنی؛ چون توی این ویدیوها سوالات توسط اساتید حل و بررسی میشن.

بچه‌هایی که غیبت زیاد داشتن یا اینکه نتونستن توی کلاس درس یادگیری خوبی داشته باشن، می‌تونن با استفاده از بسته معلم خصوصی ریاضی چهارم دبستان پرش، خودشون رو به روند کلاس برسونن.

ویژ‌گی‌های بسته‌های معلم خصوصی پرش

ویژگی‌های بسته معلم خصوصی ریاضی چهارم دبستان پرش، شامل موارد زیر میشه:

  • صرفه‌جویی در زمان؛
  • استفاده از روش‌های تدریس مدرن؛
  • بالا بردن انگیزه دانش‌آموزان؛
  • امکان مشاهده پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان؛
  • امکان مشاهده چندباره فیلم‌های آموزشی؛
  • تدریس سطر به سطر کتاب درسی؛
  • مطابقت فیلم‌های آموزشی و کتاب کمک درسی؛
  • مناسب برای تمامی دانش‌آموزان با هر میزان یادگیری.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستان

در این مقاله ما از بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستان گفتیم. چند راهکار ساده و کارآمد ارائه دادیم که توی خانه یا در کلاس درس میشه از اون‌ها استفاده کرد.

همچنین بهترین روش آموزش ریاضی چهارم دبستان با استفاده از بسته معلم خصوصی پرش هم به شما معرفی کردیم.

دانش‌آموزان برای تقویت ریاضی چهارم دبستان باید حتما تمرین داشته باشن، از روش‌های جدید برای درس خوندن استفاده کنن و همیشه در تلاش باشن تا بتونن بهترین نتیجه رو از این درس شیرین به دست بیارن.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و نحوه خرید بسته معلم خصوصی، شماره تماس خودتون رو در بخش تماس با مشاورین وارد کنین.

چون دانش‌آموزان توی این مقطع با مفاهیم جدیدی مثل ضرب، تقسیم و اعداد اعشاری آشنا میشن.

همونطور که توی این مقاله با ذکر دلیل اعلام کردیم، بسته معلم خصوصی ریاضی چهارم دبستان پرش، بهترین روش تقویت ریاضی چهارم دبستانه.

بله. هر دانش‌آموزی با هر میزان یادگیری می‌تونه از بسته‌های معلم خصوصی ریاضی چهارم دبستان پرش استفاده کنه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد