بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی | پرش

بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی

دانش‌آموزان یازدهم انسانی، با درس‌های پرحجم و سختی روبه‌رو هستن که یکی از این دروس ادبیات فارسیه. دانش‌آموزان برای کسب نتایج عالی در این درس، باید به صورت مفهومی اون رو یاد بگیرن.

بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی هم استفاده از روش‌هاییه که یادگیری دقیق و مفهومی‌ای از این درس تخصصی به همراه داشته باشه.

ما در این مقاله از پرش قصد داریم تا بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی رو به شما معرفی کنیم. پس برای گرفتن نمره ۲۰ از این درس، تا پایان مقاله همراه ما بمونین.

تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی، نه تنها به درد مدرسه‌تون می‌خوره، بلکه می‌تونین با تقویت این درس، برای مطالعه متون فارسی هم مشکلی نداشته باشین.

دانش‌آموزان رشته انسانی که ادبیات یکی از علایق اون‌هاست می‌تونن با تقویت ادبیات فارسی یازدهم، با نثرها و نظم‌های کهن فارسی، ارتباط بهتری برقرار کنن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

راهکارهای تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی

می‌دونیم که ادبیات فارسی یازدهم انسانی، یک درس پر حجمه که مملو از نکته‌های ریز و درشته که دانش‌آموزان رو با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو می‌کنه. مخصوصا در امتحان نهایی که سوالات رو از قصد پیچیده طراحی میکنن.

خب با این وجود، حفظ کردن مطالب راهی موثر برای دانش‌آموزان در کسب موفقیت‌های تحصیلی و کسب نمره بیست نیست. برای تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی، دانش‌آموزان می‌تونن از راهکارهای زیر استفاده کنن:

راهکارهای تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی | پرش

  • خلاصه‌نویسی از متن‌های کتاب؛
  • توجه به آرایه‌های ادبی؛
  • استفاده از تمثیل برای دستور زبان؛
  • مطالعه جداگانه تاریخ ادبیات.

بهترین روش مطالعه ادبیات فارسی برای امتحان نهایی

درس ادبیات سه بخش داره؛ قلمرو ادبی، قلمرو زبانی و قلمرو فکری که ار هر بخش، سوالات مهمی در امتحان نهایی طرح میشه. به همین دلیل شما باید با روش‌های مطالعه هر کدوم از این بخش‌های درس ادبیات آشنا باشین. استفاده از این روش‌ها باعث تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی میشه و شما می‌تونین نتیجه‌ای عالی از این امتحان کسب کنین. در ادامه روش‌های مطالعه این درس رو بررسی می‌کنیم.

  • قلمرو زبانی

بخش اول سوالاتی که در امتحان نهایی وجود داره، مربوط به قلمرو زبانیه و حدودا 7 نمره داره. سوالاتی که از این بخش طرح میشه شامل املای واژه، معنی لغات و دستور زبانه.

معنی لغات

برای این که بتونین به خوبی از جواب دادن به معنی کلمات بر بیاین، لازمه که قبل امتحان به خوبی لغاتی که در انتهای کتاب معنی شده رو مطالعه کنین. سپس اگه حفظ و یادگیری یک معنی برای شما سخته، اون رو در کنار متن برای خودتون یادداشت کنین تا هر وقت نگاهتون به اون کلمه خورد، معنیش رو هم ببینین. این کار موجب تقویت ادبیات یازدهم انسانی میشه.

املای واژه

حدود 2 نمره از امتحان نهایی به بخش املای واژه اختصاص داره که شما می‌تونین برای کسب این دو نمره متن کتاب رو به خوبی مطالعه کنین و لغاتی که فکر می‌کنین از نظر املایی مهم هستن رو مشخص کنین. اغلب سوالاتی که از املای واژه طرح میشه این جوریه که شما باید املای درست کلمه و یا کلمه‌ای که شکل نوشتاری غلطی در جمله داره رو پیدا کنین و املای مناسب رو جایگزین اون کنین.

دستور زبان

این بخش حدودا 4 نمره داره و لازمه که در زمان تقویت فارسی یازدهم انسانی حتما بهش توجه کنین. برای این که بتونین نمره کامل این بخش رو بگیرین می‌تونین در ابتدا نکات دستوری که در هر درس بررسی میشه رو با دقت مطالعه کنین. یکی از مهم‌ترین نکات دستوری در امتحانات، نقش کلمات در جمله‌ست که باید تسلط کافی بهش داشته باشین. علاوه بر این بررسی زمان فعل‌ها هم مهمه و لازمه که برای یادگیری هرچه بهتر این موضوع از کتاب‌های کمک آموزشی و یا جزوات کمک بگیرین.

بهترین روش مطالعه ادبیات فارسی برای امتحان نهایی | پرش

  • قلمرو ادبی

یکی دیگه از بخش‌های کتاب ادبیات فارسی یازدهم انسانی، بخش قلمرو ادبیه که سوالات این بخش از آرایه‌های ادبی، تاریخ ادبیات و حفظ شعر طراحی میشه. در نتیجه برای تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی لازمه که روش‌های مطالعه هر کدوم از این‌ها رو بدونین.

آرایه‌های ادبی

بیشترین سوالاتی که از قلمرو ادبی طرح میشه، مربوط به آرایه‌های ادبیه و لازمه که برای یادگیری این مبحث، ابتدا هر آرایه که در کتاب توضیح داده شده رو با دقت مطالعه کنین. برای تسلط به این بخش و تقویت ادبیات یازدهم انسانی می‌تونین بعد از این که کاربرد هر آرایه رو در متن پیدا کردین، به صورت مداوم اون‌ها رو برای خودتون تکرار کنین. حتی شما می‌تونین برای یادگیری بیشتر، خلاصه‌نویسی کنین و از هر آرایه یک مثال برای خودتون بزنین.

تاریخ ادبیات

یکی دیگه از بخش‌های قلمرو ادبی، مربوط به تاریخ ادبیاته که حدود 1 نمره داره و شما باید نویسنده و شاعر هر درس رو بشناسین.

حفظ شعر

در امتحان نهایی 1 نمره به حفظ شعر اختصاص داره و سوالات این بخش می‌تونه هر کدوم از شعرهای داخل کتاب باشه. نحوه سوالات هم این جوریه که یک بیت یا یک مصراع از شعر رو به صورت جای خالی برای شما مطرح می‌کنن و شما باید ادامه شعر رو بنویسین. برای تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی و حفظ شعر می‌تونین شبی یک بار شعرهای کتاب رو مرور کنین.

  • قلمرو فکری

این بخش از کتاب حدودا 8 نمره داره و به عنوان مهم‌ترین قلمرو شناخته میشه. سوالاتی که از این بخش طرح میشه شامل درک مطلب، معنی و مفهوم نظم و معنی و مفهوم نثره.

درک مطلب

4 نمره از امتحان نهایی برای این بخشه که شامل درک مطلب از متن نثر و نظم کتابه. به همین دلیل بهتره که تمام نظم و نثرهای کتاب رو با دقت بخونین و اون‌ها رو تحلیل کنین. علاوه بر این شناسایی کنایه‌ها و بخش‌های مهم متن کتاب به شما کمک می‌کنه تا به مفهوم عمیقی از مطالب برسین.

معنی و مفهوم نثر و نظم

برای این که 2 نمره این بخش از امتحان رو بگیرین، لازمه که معنی نثر و نظم کتاب رو به صورت مفهومی و عمیق بلد باشین. برای تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی باید به این بخش توجه کنین و معنی تمام جملات سخت کتاب رو یاد بگیرین.

چه طوری امتحان نهایی ادبیات رو 20 بشیم؟

برای این که بتونین نمره خوبی از این درس کسب کنین، لازمه که بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی رو به کار بگیرین که یکی از این روش‌ها رو در قسمت قبلی بررسی کردیم. روش بعدی اینه که با توجه به حجم مطالبی که این درس داره، خوندنش رو به شب قبل امتحان موکول نکنین.

چه طوری امتحان نهایی ادبیات رو 20 بشیم؟ | پرش

یکی دیگه از روش‌های تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی اینه که حتما نمونه سوال‌ها و امتحانات سال‌های گذشته رو بررسی کنین و به صورت جداگانه برای خودتون حل کنین. این جوری با نحوه طراحی سوالات آشنا میشین و قسمت‌های مهم درس رو متوجه میشین. همچنین می تونین برای تقویت این درس از منابع آموزشی دیگه‌ای به غیر از کتاب کمک بگیرین.

ویژگی‌های بهترین منبع آموزشی

خیلی از خانواده‌ها برای تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی فرزندانشون، برای اون‌ها معلم خصوصی می‌گیرن، یا اینکه در کلاس‌های تقویتی ثبت‌نامشون می‌کنن. این کلاس‌ها و معلم‌های خصوصی حضوری هزینه‌های بالایی دارن و دارای محدودیت‌های زمانی هستن.

کتاب‌های کمک درسی هم یادگیری زیادی برای دانش‌آموز ایجاد نمی‌کنن و اغلب لقمه آماده به دانش‌آموزان میدن. یک سری از اون‌ها صرفا نمونه سوالات امتحانی رو به همراه پاسخنامه دارن و یک سری دیگه هم دارای درسنامه‌های ناکافی هستن.

بهترین منبع آموزشی برای یادگیری ادبیات فارسی یازدهم انسانی، منبعیه که به‌صرفه باشه، محدودیت‌های زمانی و مکانی نداشته باشه و نقش یک دبیر رو ایفا کنه تا دانش‌آموزان یادگیری عمیق و مفهومی از ادبیات فارسی یازدهم داشته باشن.

بسته معلم خصوصی ادبیات فارسی یازدهم انسانی پرش

بسته‌ معلم خصوصی پرش، بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانیه. این بسته آموزشی، دارای ساعت‌ها ویدیو آموزش تخصصی از درس ادبیات فارسی یازدهم به همراه کتاب کمک درسیه.

در فیلم‌های آموزشی پرش، بهترین اساتید سطح کشور وظیفه تدریس ادبیات فارسی یازدهم انسانی رو به عهده دارن و از نوین‌ترین روش‌های آموزش ادبیات فارسی یازدهم انسانی استفاده می‌کنن. همچنین گروه آموزشی پرش، از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای تهیه ویدیوهای آموزشی و چاپ کتاب‌های کمک درسی استفاده میکنه تا دانش‌آموزان به سهولت بتونن به تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی مشغول باشن.

در کتاب‌های کمک درسی پرش، نمونه سوالات امتحانی سال‌های گذشته به همراه تمرین‌های مختلف قرار گرفته؛ ولی خبری از پاسخنامه نیست. دانش‌آموزان می‌تونن تحلیل سوالات امتحانی و پاسخ تمرینات رو توی ویدیوهای آموزشی تماشا کنن. شما با خرید این بسته‌های آموزشی می تونین نمره بیست آزمون ادبیات فارسی رو به راحتی به دست بیارین.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی داشتیم تا بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی رو معرفی کنیم. همه ما می‌دونیم که اهمیت نمره امتحان نهایی درس فارسی بر روی تراز کنکور تا چه حد بالاست. در نتیجه برای این که بتونین نمره خوبی از این درس بگیرین، راهکارهای تقویت ادبیات یازدهم انسانی گفتیم.

شما عزیزان می‌تونین برای کسب اطلاعات تکمیلی و خرید بسته‌های معلم خصوصی پرش، شماره تماستون رو وارد کادر تماس با ما کنین.

بهترین روش تقویت ادبیات فارسی یازدهم انسانی، تکرار و مرور هر درس و استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرشه. چرا که یادگیری عمیقی رو با ارائه ویدیوهای آموزشی و کتاب‌های کمک درسی به دانش‌آموزان ارائه میده.

بله توی این بسته خط به خط کتاب درسی و قلمرو‌ها توسط معلمین توضیح داده میشه.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد